Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut,
Mi-am pus in cap sa montez in masina din semnatura un invertor de curent de 300w de ex. (laptop, incarcator de telefon,etc) care se cupleaza la bricheta masinii.
Parerile sunt impartite Exclamation : unii zic ca e ok si nu se intampla nimic la masina, altii zic ca e posibil sa dai peste cap ECU si cam tot sistemul electronic al masinii (in caz de soc de curent, scurt-circuit Evil or Very Mad ,etc).
Parerea mea este ca orice adaugare la sistemul electric al masinii poate dauna la un moment dat, dar ma gandesc ca daca si bricheta are siguranta si aparatul are la fel o protectie, ceva.... ar trebui sa previna daunele la sistemul electric al masinii. Ma gandeam deasemeni sa inlocuiesc siguranta de la bricheta cu una mai slaba, avand in vedere ca nu folosesc bricheta niciodata.

Daca e cineva in cunostinta de cauza sau are pareri justificabile, rog sa posteze un raspuns! Arrow

Cu respect!
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dar de ce sa folosesti invertor pt telefon si pt laptop cand exista adaptoare speciale de la 12v la 9 cat trebuie pt laptop si la 3v cat trebuie pentru telefon.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Curentul de la baterie nu trece prin ECU, trece doar printr-un releu si o singuranta, asa ca stai linistit ca nu are ce sa se intample. In caz de scurt pe 220, sistemul are o protectie prin care se aprinde becul rosu. Necesita doar scos din priza si bagat la loc. Cangri , crede-ma ca e folositor un invertor la 220, asta vara mi s-a luat curentul pt 2 zile si am putut folosi linistit un bec de 40w, laptop, modem internet, incarcator de telefon...
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu un invertor de 400W legat direct pe borne la baterie.Are buton de ON/OFF si il tin inchis cand nu il folosesc.L-am folosit si cu masina oprita fara probleme,nu mi-a descarcat bateria.
Are si protectie cu indicator de led rosu.
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@Alex, multumesc pentru informatii!

@Cangri, mi se pare foarte util un invertor de 220v in masina... am dat exemplul cu laptop, telefon ca sa se inteleaga ca nu vreau sa cuplez aspiratorul din casa (2000w) sa fac interiorul si sa ma incadrez la categoria "meltean" Cool

@Pisboy, zici ca tu ai un invertor de 400w legat direct la baterie. Din cate am vazut in comert, cele mai puternice invertoare care se cupleaza la bricheta sunt cele de 300w si sincer, nu imi trebuie mai puternic. Tu cum ai facut sa treci cu firele de alimentare din habitaclu in compartimentul motor? La mine ar fi foarte dificil. Am facut odata manevra la un Vectra A pentru un sistem cu telecomanda si a fost destul de greu, pentru ca a trebuit sa trec printr-un burduf de cauciuc dur (ca sa fiu sigur ca nu intra apa sau umezeala prin gaura facuta.

Cu respect!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
vezi ca in partea stanga si bord, in spatele panoului de sigurante este un modul care se numeste BCM
pana acolo ajung niste fire destul de groase (cred ca sunt de 3 sau 4 mm, nu ma pricep sa-ti zic) de culoare rosie
acelea vin direct de la baterie

sau inca o idee, in portbagaj ai un modul numit REC
acolo la fel vin fire similare si poti pune si o siguranta
cu putina indemanare si pricepere poti face o chestie chiar foarte interesanta...
poti pune o siguranta acolo si sa pleci cu fir ca si cand ar fi instalatia originala a masinii
poti urmari in topic-ul urmator cum am facut eu pentru geamurile electrice spate...
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40



  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am luat astazi invertorul de 300w, puterea maxima care dispune de o conectare la bricheta! A venit si cu cabluri (cu mufe crocodil) ceva mai grosute pentru conectare direct la bornele bateriei, dar ambele sunt prea scurte, din pacate
@jgy --> Ok, deci firele acelea rosii...sunt toate + direct de la baterie, care, eventual intra fiecare pe undeva in panou?
Mi-a venit o mica idee: Eu am bricheta si in portbagaj si ma gandeam ca de pe plusul acela si masa sa imi fac o legatura cu siguranta(cum ai zis tu) permanenta, sau langa bricheta sa mai scot un fel de priza(de care voi gasi la magazin de electronice, doar ca nu cred ca ar fi indicat sa folosesc firele acelea groase ca pentru borne (care au venit cu invertorul), ci doar cel de bricheta.
Intentia mea fiind sa cuplez laptop-ul....cred ca ar fi cea mai buna solutie cu bricheta din portbagaj, iar cablul de alimentare de la laptop e destul de lung si imi permite sa fac asta.
PS: in postul tau cu mufa de la portiera ai descris la un moment dat ca in gaurile de sus vine rosu si maro (pin 1 si 2). Sa fie alea + si - ?


Cu respect!
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut.Eu am asa ceva si l-am legat la priza de bricheta pe care o am intre canapele in spate .l-am testat utilizand laptopul pe drumul dus-intors Romania-Spania si nu am avut nici o problema ..bafta..
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@Maddyunicat2011 Eu as vrea ca prizele din habitaclu sa imi ramana libere si sa nu imprastii 5 metri de cabluri pe la picioarele pasagerilor, de aia as vrea sa apelez la o conexiune ascunsa pe direct! Very Happy

Cu respect!
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Buna am si eu o intrebare. Vreau sa-mi cumpar un invertor de 300W modelul asta acum vreau sa stiu pe el scrie ca scoate 300 W aproximativ, de regula ar trebui sa am motorul pornit adica consuma mult gen statie? ca am o statie de 360W si nu am treaba daca dau drumu la muzica fara sa fie motorul pornit 4-5 ore. Si as mai vreau sa stiu daca imi ajunge 10.0V DC sa pornesc motorul cand intra protectia de baterie descarcata? Multumesc mult
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
e foarte ineficient un convertor de 300W daca vreti sa-l folositi pentru laptop/telefon si explicatia e foarte simpla...
Folosesti un convertor sa transformi 12V DC in 230V AC. Acest convertor (invertor auto) are o eficienta destul de proasta, sub 80%. Apoi din 230V convertersti in tensiunea necesara la laptop (undeva intre 15-25V din experienta mea) cu ul alt convertor cu o eficienta de 90% sau mai putin (pentru ca mai ai un power factor corrector si punte de diode inauntru).
Pe cand daca ai lua un buck (daca tensiunea necesara e sub 12V) sau un boost (daca e peste 12V) sau un buck-boost (poate orice) setabil ai obtine o eficienta asemanatoare cu a convertorului (incarcatorului) de laptop.
Cat despre telefon, se poate folosi un incarcator de masina, desfacut si legat direct la +12V si masa.
convertoarele de 230V auto nu merita decat daca ce vrei sa bagi in priza functioneaza intern pe AC sau ai foarte multe deviceuri ce le folosesti alternativ si nu pot folosi acelasi convertor.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ssergiiu a scris:Buna am si eu o intrebare. Vreau sa-mi cumpar un invertor de 300W modelul asta acum vreau sa stiu pe el scrie ca scoate 300 W aproximativ, de regula ar trebui sa am motorul pornit adica consuma mult gen statie? ca am o statie de 360W si nu am treaba daca dau drumu la muzica fara sa fie motorul pornit 4-5 ore. Si as mai vreau sa stiu daca imi ajunge 10.0V DC sa pornesc motorul cand intra protectia de baterie descarcata? Multumesc mult

consuma 300W (sau cat tragi cu din el +20/25%). Problema cu eficienta e ca ei zic >90% dar nu stii unde pe curba are eficienta aia... eu zic ca e pe undeva pe la 70-80%.
la 12V 300W inseamna 25A (daca tensiunea e mai mica de 12 V ai putin mai mult curent iar daca tensiunea e mai mare ai mai putin curent).

Acum depinde de cat vrei sa-l tii deschis si ce baterie ai. o baterie de 75A la 12V va putea functiona 3 ore (75/25) pana va fi bateria goala, eu zic ca un 2,5 ore pana sa ajungi sa omori bateria. asta la putere maxima...
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Confirm inutilitatea si riscul marit la defectiuni in cazul folosirii unui invertor auto !
Am avut unul nou de 300W cu conectare la bricheta masinii si pe direct. Am oprit motorul in mers (din greseala, evident.... la o proba mai violenta a masinii). Pe langa siguranta de protectie din mufa de alimentare... s-au ars si toate cele 6 integrate din montaj!
Degeaba le lauda producatorii ca sunt performante, unda sinusoidala...deviata, tralala. Daca nu cumperi unul la un pret de cel putin 100€ risti sa plangi dupa el, cum am facut eu.
Cu respect!
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
svg_gabriel10 iti merge laptopul la acel invertor eu cam pentru asta as vrea sa-l folosesc sa bag un laptop cand merg in camping sau sa imi bag aparatul foto sa-i incarc bateria atat am eu nevoie de el crezi ca m-ar ajuta? Am vazut ca tu ai sau cel putin ai avut.Mersi mult
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu recomand cu caldura sa fugi de firma serioux... am facut cunostinta cu ei cu un router.... mare greseala...
sunt foarte ieftini, insa asta ar trebui sa-ti ridice un semn de intrebare....
Pentru laptop exista special incarcatoare de masina care le folosesti in locul celui de casa... pentru camera... depinde de ce baterii ai dar si acolo ai putea gasi ceva...
Gandeste-te ca tu iei 12VDC il aci 230V AC si apoi iar ceva gen 9-20V DC. toate stadiile astea aduc pierderi mai mult mai mai mari. oricum minim 10%.
Pentru un laptop teoretic un convertor de 300W ar trebui sa mearga fara probleme (un laptop are sub 100W in general).
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
@Sergiu
Nu am vrut sa ma dau de gol, dar o fac acum!
Am conectat laptop-ul pe invertor, nu e nicio problema!
Eu l-am ars pentru ca am facut un fel de circuit inchis si i.am dat suprasarcina.... Cu alte cuvinte: Aveam invertorul conectat, laptopul la invertor... op-com la laptop si la mufa de diagnoza. In timpul asta eram in mers sa inregistrez niste date pe op-com. La un moment dat am oprit motorul din greseala. Pana aici i-a fost! Cred ca s-a transmis suprasarcina venita de la masina...tot in masina, iar la mijloc...invertorul(ADIO).
Pana la urma, e in regula sa il folosesti, dar NU recomand sa il folosesti cu op-com conectat la masina:)
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Deci sa intaleg ca ii mai bine ca invertorul sa fie deconectat la pornire sau oprirea motorul?Mersi de sfat.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Aici depinde de masina! La unele ai curent in permanenta in bricheta (ATENTIE: sunt unele care intrerup curentul o fractiune de secunda in momentul pornirii motorului), dar la altele nu ai decat dupa ce porneste motorul.
Oricum, un invertor care se respecta cat de cat...are intrerupator de pornire, deci daca e OFF, nu e afectat cu nimic.
Recomand pornirea invertorului doar dupa ce pornesti motorul Smile SAU daca vrei sa il folosesti o perioada scurta de timp....merge si cu motorul oprit (nu stiu in ce masura, dar iti mananca bateria)
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfat sa sti ca acuma mi-am adus aminte ca mie nu-mi intra curent la bricheta numa cand am pus contactul sau motorul pornit.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Da, iar daca il folosesti cand ai contactul pus si dai cheie, s-ar putea sa ai surpriza neplacuta de a ramane fara invertor, pentru ca atunci ii vine un soc electric (cand intrerupe)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR