Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Mai exact ce diferente ati observat? Plastice din interior, vopsea, materialul textil din interior, aliniere a elementelor de caroserie? Sa nu ziceti motor si cutie de viteze ca pe astea chiar nu le poti evalua ochiometric. A constatat cineva ca se folosesc alti producatori pentru o piesa in cazul masinii vandute in Romania si a celei vandute in vest, de exemplu amortizoare, faruri, parbriz? Despre ce vorbim mai exact?
Eu am observat o diferenta in calitatea plasticelor din interior la corsa D. Masina de showroom cu care am mers pana a venit masina mea, si cea a unui prieten, ambele model 2007 aveau plastice mai bune calitativ in interior decat corsa lui tata, model 2008 cu facelift(au scos bandourile de pe usi, au schimbat capacele, chestii din astea). N-am avut placerea sa vad o masina din 2008 pentru vest sa vad daca acolo au pastrat materialele, dar probabil ca nu.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Nu compara Corsa-D 2008 care e mai low cost cu Corsa-D 2007 ! Compara doar masini de acelasi an, acelasi dotari si locatii diferite DE vs. RO de exemplu.

CristianTM.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai spuneam mai devreme, astra GTC 2007, aceleasi dotari si echipare sport, Spania vs Romania, n-am vazut nimic diferit.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Vorbim despre masini cu acelasi tip de echipare,aceleasi materiale utilizate,aceiasi producatori insa care la testele si verificarile finale la care sunt supuse masinile inainte de a iesi pe poarta fabricii, au rezultate diferite la acele teste,ele sunt intoarse pentru remedieri si daca nu se reuseste un rezultat mai bun atunci este catalogata cu litera C,sunt cele care de obicei cedeaza cel mai repede in perioada de garantie,insa prefera trimiterea catre tari cu pretentii mai mici dpdv al calitatii (cum am fi noi) si unde nu se pune un accent foarte mare pe costurile producatorului privind masinile in garantie.
De cate ori nu ai fost in service cu masina, in garantie si ai primit "lozinci" cu proasta exploatare sau combustibil prost( eu cel putin am primit acest raspuns de foarte multe ori si i-am rugat sa-si deschida ei o statie de alimentare cu carburant si eu le garantez ca voi alimenta doar de la ei,cred ca banuiesti ce raspuns am primit...).
La masinile pe comanda lucrurile stau putin diferit,insa si aici mai au scapari.
Diferente apar la masinile cu grad ridicat de echipare,acolo se pot inlocui anumiti producatori,insa motoarele si cutiile vin deja nominalizate pe fiecare masina(care au fost deja testate si au calificativele anexate).
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu tot nu inteleg ce verifica ei la motoarele alea de le pun litere de la A la C, sau la ce alta componenta a masinii se aplica asta. Strict la obiect: un motor cu litera C are pistoane de greutati diferite si bate, urmand sa-si dea duhul daca-i forjat? Stiu ei daca urmeaza sa se strice o rola de la distributie sau cat frecus de la o dama cu tocuri duce un ambreiaj inainte sa moara? Cutia de viteze nu intra intr-o treapta si decid s-o puna pe o masina care merge in Romania? Sta cineva sa trieze rulmenti pentru masini care merg in Romania? Dar tobe de esapament? Multe piese sunt facute de alti producatori. Comanda 200 de stopuri de calitate la Valeo si 300 mai proaste pe care le pun pe lotul ala care merge in Romania?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca este vorba de testul final.
Eu am vazut la Oltcit Craiova cum erau testate. In momentul in care masinile coborau de pe banda de montaj final erau asteptate de un angajat (cei mai multi erau tineri) care verifica instrumentele de bord fara sa porneasca motorul (semnalizari, stopuri, faruri, becuri frana, etc...) dupa care porneau motorul si faceau cateva manevre scurte in hala. Fiecare masina avea un formular pe care trebuiau trecute anumite date. Unele dintre ele (masinile) erau parcate in fata unei usi de unde erau preluate de catre un pilot de incercari. Nu stiu care era criteriul de selectie dar dupa frecventa cred ca acele masini reprezentau un lot de pana la 100 buc.
Sunt convins ca acei piloti puteau sa-si dea seama de orice neregula. Un om care face toata ziua incercari de autoturisme stie mai bine ca oricine altcineva daca acea masina are probleme la motor, ambreiaj, suspensie, directie sau orice alte zgomote apar. Sigur ca in momentul in care nu este convins ca acea masina este in regula se va verifica tot lotul dintre doua incercari sau pur si simplu se catalogheaza intregul lot cu o anume nota.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Totusi, Opel nu e oltcit. Stim toti cum erau masinile atunci,toate defecte intr-o oarecare masura.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca loturile de masini se fac in ordinea comenzilor in functie de tara de ex, eu am luat-o din belgia si majoritatea au dotari apropiate cum ar fi: navigatie , optionale tot ce se poate pune din fabrica si in perioada cat am cautat eu zafira mea majoritatea nu aveau esp.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca pe linia de fabricatie a unei masini, din orice fabrica, exista piese bune si mai putin bune care sunt montate pe masini pt est sau pt vest. In aceiasi zi se produc masini pentru mai multe piete si pentru diferite comenzi ale clientilor, deci piesele sunt puse la rand pe masini, functie de configuratia acesteia. Nu cred ca intr-o fabrica din Germania azi se produc masini pentru est si se scot din magazii piesele nasoale, iar maine se produc masini pt vest si scot din magazii piesele bune, sau azi le vopsesc cu "suflaiul" si maine cu robotul. Diferenta (daca exista) o poate face o inspectie/testare finala a masinii prin care se dau calificative, dar care dpmdv sunt subiective.
Problemele masinilor de astazi sunt date de alti factori. Unul ar fi globalizarea, pentru reducerea costurilor se folosesc aceleasi piese/repere/subansamble pentru o gama mai mare de marci/tipuri de masini, care pot avea un comportament si o fiabilitate diferite de la un tip la altul de masina si care sunt fabricate si de diferiti furnizori. Alta problema ar fi proiectarea pieselor si tehnologia de fabricare (care sunt mult mai avansate ca in trecut) care sunt calculate si executate in asa fel incat sa fie la limita minima a rezistentei/fiabilitatii cerute (furtunase subtiri, tablita subtire, radiatoare subtirele, suspensii si trenuri de rulare proiectate firav cat sa nu se rupa la prima groapa, mult plastic, multe clipsuri etc). In plus avem tehnologii active/pasive de siguranta mai evoluate. In al treilea rand, dar nu si ultimul, ar fi societatea de consum care trebuie sa produca si sa vanda. Daca ar fabrica masini fiabile/solide ce ar face aia de la fabrici, service-uri, furnizori..., nu ar muri de foame?
Si ca o ultima remarca, pot sa va spun ca masina din semnatura e facuta pe comanda (comandata si configurata in Romania si fabricata la Ellesmere Port - Anglia) si cu toate astea nu am fost/sunt scutit de probleme.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Eu tot nu inteleg ce verifica ei la motoarele alea de le pun litere de la A la C, sau la ce alta componenta a masinii se aplica asta. Strict la obiect: un motor cu litera C are pistoane de greutati diferite si bate, urmand sa-si dea duhul daca-i forjat? Stiu ei daca urmeaza sa se strice o rola de la distributie sau cat frecus de la o dama cu tocuri duce un ambreiaj inainte sa moara? Cutia de viteze nu intra intr-o treapta si decid s-o puna pe o masina care merge in Romania? Sta cineva sa trieze rulmenti pentru masini care merg in Romania? Dar tobe de esapament? Multe piese sunt facute de alti producatori. Comanda 200 de stopuri de calitate la Valeo si 300 mai proaste pe care le pun pe lotul ala care merge in Romania?


citeste pe pagina anterioara ca am dat eu rapunsul la intrebarea ta prin clopotul lui Gaust si vei afla raspunsul exact...
deci intr-o productie de serie la o piesa exista tolerante minime si maxime. Piesa ca sa fie buna trebuie sa se incadreze intre aceste limite si asta este in functie de uzura sculelor cu care se fac prelucrarile sau turnarile (in cazul pieselor de plastic). La inceput cand scula este noua piesele ies toate in mijlocul clopotului lui Gaust. Pe masura ce apare uzura, lotul de piese se deplaseaza spre una dintre extreme in functie si de cum regleaza apoi reglorul masina ca sa compenseze uzura (sunt cazuri cand reascutirea piesei nu este o optiune fiabila din cauza costurilor - o matrita de exemplu costa peste 50.000 euro). LA finalul fiecarui schimb se eticheteaza lotul si obligatoriu cu tolerantele pieselor. Cand ajung la fabrica care le asambleaza, cele de pe toleranta minima se imbina cu cele de pe toleranta maxima ca altfel nu ar fi posibila imbinarea si cele de pe toleranta medie cu cele de pe toleranta medie. In acest caz cele care sunt imbinate cu tolerantele minime si maxime au sanse mai mari sa se distruga (in functie de care din cele doua piese este piesa de uzura (intotdeauna una din ele este piesa de uzura sau care cedeaza prima) decat cele imbinate cu piesele la mijlocul clopotului lui Gaust.
LA finalul asamblarii masinii se stie exact din ce categorie face parte ansamblul respectiv si atunci se catalogheaza in concordanta cu A, B, C si asta se face si la masinile de serie si la cele cu accesorii personalizate. Diferenta este ca la constructia unei masini personalizate cu cat este mai personalizata cu atat se pun componente mai bune pentru ca este si mult mai scumpa si daca apar probleme riscul sa plateasca apoi firma reparatiile sunt mai mari daca ar pune ansamble mai slabe si ar costa si mult. De aceea nu o sa vezi niciodata o masina cu multe exstrase cu probleme in primii 5 ani de exploatare normala a masinii si mai mult acestea vin cam toate cu etichete A adica calitate foarte buna.
Sper ca ati inteles acum cum se procedeaza la constructia masinilor si de ce masina din Romania este mult mai ieftina decat masina din Germania sau alta tara din europa civilizata...
Exemplu clar am vazut la un amic neamt care lucra in Roamania si care cand a aparut Peugeot 407 Paladin si in Germania costa 25.00 euro si aici era 20.500 euro si cu un set de cauciucuri de iarna cadou. Asa ca l-a cumparat de aici ca de face economie mare. Dupa 3 luni a avut probleme pe partea de caseta de directie si directie. I-au schimbat aici in Romania de 2 ori o groaza de piese si tot nu era multumit. Apoi a mers la Peugeot in Germania si i-au schimbat aia tot si tot nu mergea chiar cum trebuie si apoi cand a facut plangere oficiala in Germania la firma au luat aia si au pus masina pe stand si avea din constructie (masina nu a avut nici un accident sau altceva in cele 3 luni de utilizare) o mica deviatie la caroserie dar care se incadra in limitele normale. I-au schimbat masina cu totul si aia au bagat-o pe linia de asamblare pentru rezolvarea problemei si probabil ca apoi a ajuns tot in Romania pe la cineva care este super incantat ca probabil a cumparat-o cu 17.000 euro la promotie de dealer...
ASta este din pacate realitatea industriei auto din ziua de azi...
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Daca nici acum nu ai inteles...
Poti efectua o vizita la fabrica din Russelheim,dupa care iti va fi totul mai clar,sper.
  • raculea

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2012

  • Mesaj Privat
ATI INTELES? DACA NU MAI CITITI O DATA Smile) Nu mai puneti intrebari la care s-au dat raspunsuri ! doar de dragul de a manca handel
Skip ads

  • teo1985

  • Mesaje scrise: 280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Acelasi lucru mai sus mentionat este valabil si la piesele de schimb ce se comercializeaza in Romania fie ca vorbim de piese originale GM sau aftermarket, cu toate ca unele piese sunt mai scumpe ca afara dar aici intervine si lacomia comerciantilor. Va intrebati oare de ce pica volantele la 30k dupa ce s-au schimbat sau ambreiajele? Cunosc persoana care si-a schimbat ambreiajul si dupa nici 15k deja patina. Atcineva se plangea pe forum de amortizoare care fie s-au rupt, fie troncane dupa 3000 km. Inadmisibil dar asta este realitatea, traim in Romania o tara de lumea a treia......
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Miki, cred ca te referi la Gauss. Nu Gaust.
Sau ma insel?
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Eu am comandat masina . Masina a fost fabricata in Anglia. De cand am pus ochii pe ea prima data, am observat cadranul turometrului, inelul argintiu avea si are in continuare o ciupitura uratica. Avea 3km si agata cutia (era iarna). Acum la 6 ani de la momentul ala, agata iarna ca in prima zi, desi mi se spusese ca se va "lasa". La frane in schimb etrierii sunt toti ate si merg bine.
Am schimbat 2 tobe noi pt zornaiau.
In schimb garnitura de chiuloasa sparta si posibil termoflotul, dovedesc ca stiau de la inceput ce janghine de piese au pus in ea, pt ca s-au asteptat sa ma intorc cu ea in service.
Opel Astra h masina de 5 stele euro n cap. Pe dracu.... Exista pachetul de 5 stele, la care bagai bani. Pai daca acum intra unul in lateralul masinii(Doamne fereste, pt ca acum 3 zile m-a lovit unul in spate si mi-a scrantit usor gatul) si n-am airbag pt cap, se declansaza ala pt tors si dau cu capul in geamul lateral....sau mai rau...imi rup gatul, doar pt ca idiotii astia nu au avut ideea de a pune o perna mai inalta care sa protejeze capul(ca sa nu interfere cu cortina, pe care oricum nu o am), precum e cea de la logan.
Concluzia e ca in vest exista la vanzare doar Astra h masina de 5 stele, mai scumpa dar mult mai ieftina decat in Ro cu pachet de 5 stele. Se pare ca noi nu contam nici pt aia nici pt astia de aici care ne cer sume exorbitante si noi trebuie sa ne facem luntre-punte si le punem banii in mana. Eu am fost santajat asa cu placa de presiune, si s-a rezolvat in final gratis....

Apropo de asamblare. Uzina Opel( oricare o fi) are o magazie limitata oarecum, totul se bazeaza pe livrari. Daca au componente bune sau slabe, depinde de furnizori. Ei de asamblat tot asambleaza, numai furnizorii si-i selecteaza. Fiecare suspensie, motor, caroserie, parbriz, cd-dvd, au poate furnizori diferiti si deci preturi diferite. Ati vazut pe National Geografic ca la asamblarea unei masini muncitorul trebuie sa scaneze intai codul de bare al ansamblului, pt ca altfel se opreste toata banda . Ei bine asa se tine evidenta pieselor bune si a celor rele.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sunt destul de sceptic referitor la informatiile vehiculate pe aici. Daca nu primim date concrete din partea persoanelor care efectiv dau comanda la un lot de masini, dau masinile jos de pe trailer si le pregatesc pentru vanzare / livrare, putem povesti mult si bine.
Cred, intr-adevar in loturi proaste si loturi bune. Dar in sensul ca loturile se diferentiaza pe producator-luna-an, nu pe est, vest, nord, est. Poate sunt prost informat, dar asta cred eu.

Da, am vazut doua masini, din acelasi an, Opel si alte marci, aproximativ aceleasi dotari, cu diferente clare de calitate la materiale si manopera. Dar nu stiu cu certitudine provenienta lor.

Si mai e un aspect pe care-l pot demonstra oricand: la Combo 1.7CDTI din 2006 cu dotari minime daca nu chiar inexistente, comparat cu Dumbo, nascut si crescut pe comanda, cu dotari modice spre maximum ce se putea pune, pe langa evidentele diferente la dotari se vad clare diferente de calitate in alte materiale sau metode de imbinare, care, teoretic, nu ar avea legatura cu dotarile optionale sau cu modelul Cosmo al subsemnatului. Nu inteleg nici pana in ziua de astazi de ce la multe Combo-uri aduse de pe-afara, care, teoretic, dupa cele scrise aici, ar trebui sa fie calitativ superioare, le suna usile la inchidere "tabla pe tabla goala" si la al meu sunetul e mult mai civilizat. Se umbla in ele in asa hal, se desfac toate aiurea?

Si in plus, un lucru care nu am observat sa fie mentionat este: pregatirea soferilor. In Germania, daca lui Hans i se aprinde vreun martor in bord, cheama ADAC-ul. In Romania, Vasile cheama pe Gheorghe. Mult prea putini isi intretin masinile cum scrie in cartea masinii. Foarte multi nici nu citesc cartea masinii, macar din curiozitate, pe WC, in perioada de "rodaj", adica primii 10.000km, cand masina i se pare inca noua.

Nu stiu, sunt multe aspecte care pot fi discutate, dar repet, ar fi buna interventia celor care intr-adevar intra in contact cu lumea asta a livrarilor, nu noi, ca end-useri.

Ca pot aparea probleme grave in primii 10k-15k km, e perfect posibil, foarte de nedorit, dar pentru asta exista caii de bataie mai nou, clientii care sar pe modele noi. Vezi topicurile Astra J, Insignia.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
jE a scris:Miki, cred ca te referi la Gauss. Nu Gaust.
Sau ma insel?


Eu cred ca Gaust e neamtu' ala care triaza piesele si le pune in clopotul lui Gauss. Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR