Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut!

Posesor motor Z18XE.

Simptome: Bombina de inductie, missfire cilindru 4.
Rezolvare: Demontat capacul de la motor, vazut magaria facuta la bobina (un fir tras de la alimentare intr-un loc pe bobina sa dea scanteie si la 3 si la 4)
Cumparat bobina inductie originala GM de la dezmebrari. (Stiam de problema de cand am luat masina - nu mi s-a parut ceva grav)

Initial am crezut ca rezolv problema.
Demontez bobina veche...si cand o scot, bujiile 3 si 4 pur si simplu erau inundate de ulei ! Am zis ca nu e de bine.
Deja incepusem sa imi fac scenarii cu pistoane perforate si chestii din astea.
M-am uitat pe net si mi-am dat seama ca s-ar rezolva simplu.Si problema e de fapt de la garnitura de la capac culbutori.
Unii ii mai zic garnitura de la tacheti & axa cu came, etc.

Doar asta sa fie problema? Sau ar putea fi belele mult mai mari?
Ce garnitura recomandati: Victor Reinz sau Elring? Elring e un pic mai ieftina (in jur de 40 de RON la autokarma)


Offtopic: In ceea ce priveste bobina, odata ce am montat-o pe ceea noua si am curat uleiul pe acolo cu o carpa, aparent au disparut si problemele.
Nu mi s-a mai aprins check-engine.

Motorul tragea foarte bine chiar si cu bobina veche si alea inundate pe acolo +magaria aia facuta! Chiar ma mir cum de mergea asa bine!
Urca bine in ture, nici o problema.

Ontopic: Sa inteleg ca tre sa schimb garnitura doar?

Si eventual la cat se strange? Am inteles ca 8 Nm si apoi in 4 etape cate 1/6 de tura (60 de grade), iar strangerea se face din interior catre exterior.
Adeziv recomandat: Loctite negru.

Si inca o intrebare: unde pot gasi niste chei dinamometrice mai ieftine?
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu unul as cumpara Victor Reintz .Iar la strangere asa cum ai scris 8 Nm se strage si la mine 1.6 benzina tocmai am schimbat capacul cu tot cu garnitura si mecanicul l-a strans la mana din ce a zis el nici prea tare ca se deformeaza capacul sau pocneste.Am cateva sute de Km si nu curge asa ca sper sa fie bine.
A apropiat fiecare surub pe diagonala X si apoi le-a strans tot asa nu cred ca a folosit vro ordine asa cum e scris in TIS dar nu le-a luat nici consecutiv .
Vezi ca sunt niste tutoriale cu un 1.4 benzina de pe o corsa poate te ajuta.Uite aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=97965
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Ms @Allex_gan s-ar putea sa ajute:)

Ma uitam acum de niste chei dinamometrice. Astea cu plaja mica 0-30 NM sunt scumpe ale naibii.

Stiti un loc de unde as putea cumpara asa ceva mai ieftin?

In manualul de la Opel zice de 8 NM, nu mai zice daca mai strangi dupa la 60 de grade de 3 ori dupa aceea.Totusi mi se pare cam putin 8 NM, doar.

Ca o intrebare: Ati mai aplicat adeziv pe garnitura? Deoarece in manualul de la ETZOLD scrie doar de pus in 2 puncte pe motor adeziv, si nimic de lipit garnitura cu adeziv inainte.
Sunt cam in dubiu aici.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La mine nu am aplicat adeziv sau mastic , de obicei se aplica daca se pune garnitura veche pentru o etansare mai buna.
Skip ads

  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu aplici silicon (mastic) pe garnitura, o lasi asa,cuplul nu cred ca afecteaza asa mult atata timp cat strangi cu simtul raspunderii ; cu elring stiu ca vin echipate de fabrica asa ca o poti cumpara linistit pe aceasta
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@Valy imi e sa nu flambeze.De aia doream sa o strang cu o cheie dinamometrica.
Si cel mai bine din interior-spre exterior in X si in pasi mici (ceva de genul 3 NM prima data, 6 Nm dupa aia, si abia apoi 8 NM)
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@alexx_gan nu ai pus deloc-deloc adeziv?

In manual zice de Loctite Ultra Black.

Offtopic:
Incepe sa ma enerveze din ce in ce mai mult tara asta, nu ca nu ma enerva si inainte !

Am cautat pe net de mi-au iesit ochii Loctite Ultra Black si azi o cheie dinamometrica prin Cora si Bricostore si nimic.
Nu prea sunt romanii amatori de DYI sau ce?!
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu sunt chiar asa proaste incat sa flambeze,le strangi cu simtul raspunderii faci un numar de km, 500 sa zicem, apoi inspectezi pentru eventuale "transpiratii",evident ca le strangi si tu in X,sincer sa fiu nu stiu de ce se agita lumea prea mult pentru garnitura asta,la mine cand am cumparat masina am dat de 2 ori capacul jos si avea garnitura originala de 6 ani si nu pierdea nimic,am cumparat noua doar asa pentru ca faceam distributia si era ieftina.
Fara sa exagerez am dat 20 de lei pe garnitura,doar ca nu stiu firma,dar am cumparat-o de la un magazin de piese de import,nu te sfatuiesc sa cumperi de la autokarma sau de pe net.
Skip ads

  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@Vallyyy eh, eu de fel vin mai mult din zona IT-ului si de fel sunt mai perfectionist
Cand vine vorba de IT si componente, aleg doar ce e mai bun si performant

Daca aplici aceeasi regula si la masini, nu cred ca poate fi un lucru rau Very Happy

Care e treaba cu autokarma ?Acolo m-am uitat si era 41 de RON Elring.

20 de RON mi se pare pomana deja !

Legat de magazine de piese auto, nu as lua de la magazine din Vitan (targ) de exemplu.
Sunt satul de specimenele de pe acolo

Ontopic:
Legat de bobina de inductie si missfire P0304 (parca), i-am dat azi si 150Km/h si nu a mai aparut check engine.
Sper ca s-a rezolvat problema.

Mai trebuie sa iau un schimb de ulei, filtru benzina+aer (am desfacut azi filtru de aer si era precum sacul la un aspirator), plus sa curat eventual contactele la debitmetru (MAF) eventual sa arunc o privire cum se prezinta.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Te inteleg perfect si eu sunt un fel,dar doar in puncte ceva mai sensibile pui lucruri mai scumpe,de exemplu la distributie nici eu nu m-a calicit la bani sau ceva,am pus exclusiv de origine,dar garnitura aia care e vizibila vorba aia si se schimba super usor nu-mi provoaca asa stres incat sa investesc in ea,chiar nu mai stiu ce marca era dar nu "transpira" nimic pe langa ea,poate ca la motorul meu fiind mai mic e mai ieftina,dar dupa parerea mea de magazinele gen autokarma ar trebuii sa te feresti-astea mai umfla la pret,eu cumpar exclusiv de la magazine de piese de import,gasesti mai multi producatori si mai diversificate preturile,eu iti recomand cu caldura elringul si din ce am gasit si in acest topic se pare ca multe opeluri vin cu garnituri/simeringuri elring din fabrica
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@ vallyyy daca imi spui si de unde dau de magazinele astea, ar fi perfect Very Happy
La mine in general google-ul e cam sfant, dar se pare ca mecanicii&delearii de piese nu prea se obosesc cu tehnica asta noua.

Si mie imi par un pic umflate preturile la autokarma, dar de !

PS: Tu ai 1.6 ?
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu, am 1.4 ,da-mi VIN-ul masinii si luni o sa intreb pe amicul meu de la piese de import,intreb asa din curiozitate ca nu ar renta sa cumperi din Pitesti o amarata de garnitura
Skip ads

  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@Vallyyy

W0L0TGF7512082000

Cred ca asta e.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu am dat 50 ron pe garnitura. si inca 10 ron pe oringurile de la suruburi.trebuie schimbate si alea.
se strange usor la mana. 8 nm din 2 motive.capacul ala e de ebonita si crapa repede.suruburile sunt de 6 infiletate in aluminiu.se strica filetul extrem de repede.
daca apar scurgeri dupa un anumit nr de km se restrang usor.e bine sa puneti silicon sub garnitura.unii recomanda victor reinz negru.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
M4V3RiCK a scris:@Vallyyy

W0L0TGF7512082000

Cred ca asta e.


Garnitura capac culbutori - 38 de lei - marca Payen - ce-i drept nu sunt chiar ieftine,probabil la mine ca e mai mica a fost mai ieftina sau mi-a scris mie gresit pe factura pretul(am luat mai multe atunci,ulei,distributie , antigel,garnituri etc.)
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Pai ce imi e 38 ce imi e 42 Elring.Tot pe acolo..!
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
REZOLVAT:

Am rezolvat problema si cu bobina de inductie si cu uleiul la buji.

Cand am demontat capul culbutori, garnitura era ciupita.Inlocuit cu una noua Elring, acum nu mai curge/arunca de loc.

Deci asta a fost.

Se poate schimba foarte usor si de catre dvs, daca aveti o cheie dinamometrica cu plaja intre 0-50 NM sau pe acolo.

Garnitura se strange cu 8 NM, din interior spre exterior. Asta ptr Z18XE. Si la Z16XE cred ca e la fel (mai bine consultati niste documentatie inainte).
Suruburile la bobina de inductie tot cu 8NM se strang.

PS: nu am folosit adeziv.
  • catacata1981

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salutare

Am un Vectra B, X18XE. Si am o problema(cred). Am desfacut mufa care intra in bobina de inductie, si nu are decat 3 lamele. La al 4-lea locas nu are nimic, e gol. Bobina are bineinteles 4 pini. Asa ar tb sa fie?
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@catacata1981 da asa e.Stai linistit, nu ai rupt nimic !
  • mantalutadoru

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@M4V3RICK.foarte bine ai facut ca nu ai folosit adeziv.la motor ,cine e de meserie sti ce vorbes,nus prea recomandate adezivele,mastic sau silicoane.cand sprangi la un anumit cuplu de forta adezivul daca e pus si in strat gros poate sa ajunga in interiorul motorului si aici in sorbul pompei de ulei.sau gripat motoare asa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR