Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Dege

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am tot incercat sa caut pe forum un subiect asemanator dar nu am gasit, de aceea am deschis un topic nou.
Tin sa precizez ca am un Opel Astra H din 2009, 1.7 ecoflex.
De ceva timp am o problema careia nu-i pot da de cap, fiind cu ea prin destul de multe service-uri - m-am saturat sa tot dau bani degeaba - plecand cu masina la fel cum am venit.
O sa incerc sa descriu ce mi se intampla - si daca imi puteti da macar o sugestie ceva - ar fi binevenita !
Problema despre care vorbesc - si de altfel care nu este perseverenta - adica mi se intampla azi si mi se mai intampla peste 2 3 zile sau asa - este urmatoarea : pornesc motorul si dau sa plec de pe loc - imi pleaca in suturi - efectiv in suturi - parca as fii pe cal - trag pe dreapta dar fara sa opresc motorul - il las la relanti - incepe sa-mi oscileze turometrul intre 900 - 1100 (fara sa fie calcata nicio pedala sau ceva - decat frana de mana trasa) - motorul incepe sa aiba un mers neregulat (face destul de ciudat - imi pare rau ca nu am inregistrat pana acum dar o s-o fac ca sa vedeti exact despre ce este vorba) iar consumul instant la relanti este de 3.1 - 3.3. Daca o las sa mearga in gol asa cam 5 6 minute - relantiul scade la normal - 800 ture aproximativ - consumul instant isi revine oarecum - 0.6 - 0.7 - si mersul neregulat dispare.
Fiind cu ea in service-uri mi s-a spus ca ba ar fi EGR - care a fost si curatat de altfel pt ca dadea o eroare pe tester - dar FARA sa fie vreun martor aprins in bord, iar alt service mi s-a spus ca ar fii regulatorul de presiune - care ar trebui schimbat / reparat. La regulatorul de presiune momentan nu am umblat nimeni .. fizic ... dar s-a facut - daca am inteles bine - o rescriere a nu stiu carui soft.
Dupa "manoperele" mai sus descrise - masina a mers bine - relativ o perioada - dar ieri - a apucat-o din nou - ba chiar mai mult - mai nou - mai trage si greu - si anume - plec cu a 1-a relativ bine de pe loc - schimb la 2500 ture (aproximativ) bag a 2-a si - cu pedala de acceleratie apasata in podea - fac pariu ca oricare dintre voi n-ar putea depasii mergand pe jos pe langa mine - in momentul in care turatia ajunge undeva la 1800-1900 - intra turbina - si masina incepe sa fuga.
O ultima precizare ar fi ca - de ieri am auzit eu - dar nu se aude la fiecare oprire de motor - este ca dupa ce parchez masina si opresc motorul din fata de la motor se aude un tacanit care ar inchide o clapeta si ar deschide-o - se aude de doua ori - tzac-tzac / tzac- tzac (stiu ca e penibil dar nu am cum sa descriu altfel)
Imi cer scuze pentru roman, dar am incercat sa descriu cat mai bine problema.
Daca aveti oricare dintre voi o solutie, sau macar o idee - v-as fii recunoscator - pt ca m-am saturat sa bag bani in testere si verificare - fara sa se rezolve nimic.


Multumesc mult !
Skip ads

  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Cand iti creste consumul in ralanti si ai turatia motorului mai mare de 800 de ture filtrul de particule isi face regenerarea. Sub nici o forma sa nu opresti motorul de preferat ar fii sa mergi cu ea la o turatie constanta de peste 2000 de ture.
Legat de oscilatia turatiei vezi ca ai topic dedicat despre problema ta. Toti au sfarsit prin a inlocui regulatorul de presiune. E o buba arhi cunoscuta pentru aceasta motorizare de 1.7 (110 sau 125.cp).

Bafta si spor la lecturat https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107565
  • Dege

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut Tiaz,

Merci mult pentru raspuns. Problema este ca problma cu turatia la mine apare destul de des, trebuie sa recunosc insa ca este prima masina diesel + filtru de particule care o am si nu stiu cat de des si cum se fac aceasta regenerare. Mie mi se intampla din 2/3 zile in 2/3 zile. Este normal ? este prea des ?

Multumesc inca o data pentru ajutor !
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
@Dege, problema ta se trage de la Dpf,care este plin si atunci se incearca mereu regenerarea lui,de acolo ai consumul mari si trage greu motorul.
Cauta sa faci o diagnoza si verifica procentul de saturatie si presiunea diferentiala din Dpf si uitate si la nivelul de ulei caci in timpul regenerari intra in baie motorina.Daca vrei sa scapi de probleme anuleaza filtrul de particule.
Referitor la fluctuatiile la ralanti,majoritatea le avem cu acest tip de motor,singura rezolvare este inlocuirea lui cu unul nou.
Skip ads

  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Dege a scris:Salut Tiaz,

este prima masina diesel + filtru de particule care o am si nu stiu cat de des si cum se fac aceasta regenerare. Mie mi se intampla din 2/3 zile in 2/3 zile. Este normal ? este prea des ?

Frecventa regenerarilor este data de gradul de saturatie al DPF. El este calculat de ECU prin intermediul unor sonde. Colegul @viorel_bce ti-a descris foarte bine ce trebuie sa faci pentru verificarea lui.
Pentru fluctuatia ralantiului citesti topicul pe care ti l-am dat si in urma unor verificari(masuratori) facute de un specialist schimbi regulatorul de presiune de pe rampa comuna. Mare parte din raspunsurile pe care le cauti le vei gasi iacolo. Eu unul imi dau doar cu presupusul. Cred ca cel mai bine inveti din experienta altora in cazul nostru colegii care s-au lovit de aceasta problema.

Bafta
  • Dege

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc amandurora pentru ajutor !
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Sa ne tii la curent cu ce rezolvi. Si eu am aceeasi motorizare pe o Astra din 2010, aveam oarecum aceleasi simptome (relanti neregulat, oscila cam intre 800-900 rpm), dar fara consum instantaneu crescut si uneori cand porneam de pe loc dadea in nas in momentul in care ridicam piciorul de pe acceleratie ca sa schimb intr-o treapta superioara. La mine s-a facut o curatare de EGR si am inlocuit regulatorul de presiune si s-a rezolvat. La diagnoza sa verifici si presiunea in rampa la relanti, ar trebui sa fie constanta in cazul in care regulatorul nu e defect. La tine pare mai degraba ca se incearca o regenerare a DPF-ului, motiv pt care creste turatia si consumul, iar apoi scade si dispare mersul neregulat.
  • Watcher

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Pentru ca la problema principala ti s-a raspuns deja, e bine sa stii ca "tzac-tzac / tzac- tzac" se aude, si e normal sa se auda, de la clapeta EGR.
Cand nu se va auzi sa incepi sa te ingrijorezi, pentru ca va fi, cel mai probabil, blocata Smile
Spor!
Skip ads

  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
si cum poti sa testezi egr cu op com?
  • dinraa

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@ Dege
Ai rezolvat problema?
Si la Astra mea se manifesta aceleasi simptome.
  • Dege

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

scuze ca am uitat sa revin la timp cu raspuns.
Am facut urmatoarele - m-am dus la service si mi-au spus ca as avea filtru de particule infundat - era 86%. I-au facut o regenerare indusa - dupa care timp de o saptamana - chiar o saptamana si ceva nu a mai facut niciun fel de probleme, insa din pacate - acum 2 seri - a inceput sa faca iar. Adica a facut atunci - de atunci si pana azi a mers normal
Problema nasoala este ca nu se manifesta tot timpul, si nu ai cum s-o duci la service ca o sa-ti zica - uite ce bine trage masina.
E clar ca problema o sa reapara si la mine.
Va rog mult, daca gasiti vreo rezolvare intre timp postati si voi aici - pentru a stii ce e de facut. La fel am sa fac si eu si promit sa nu mai uit !
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Ai incercat sa faci si un drum in afara orasului la turatii ridicate? Daca tot nu vrea cauta un service ce se ocupa si de dpf, sa il dea jos sa il curete bine, sa verifice toti senzorii lui.. La mine asa s-a procedat.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dege a scris:Salutare,

scuze ca am uitat sa revin la timp cu raspuns.
Am facut urmatoarele - m-am dus la service si mi-au spus ca as avea filtru de particule infundat - era 86%. I-au facut o regenerare indusa - dupa care timp de o saptamana - chiar o saptamana si ceva nu a mai facut niciun fel de probleme, insa din pacate - acum 2 seri - a inceput sa faca iar. Adica a facut atunci - de atunci si pana azi a mers normal
Problema nasoala este ca nu se manifesta tot timpul, si nu ai cum s-o duci la service ca o sa-ti zica - uite ce bine trage masina.
E clar ca problema o sa reapara si la mine.
Va rog mult, daca gasiti vreo rezolvare intre timp postati si voi aici - pentru a stii ce e de facut. La fel am sa fac si eu si promit sa nu mai uit !

Ti s-a aprins vreodata martorul de bujii in mers? Mie sincer nu mi se pare ca filtrul de particule e infundat la 86%, ba chiar saturatia poate ajunge la o valoare mai mare inainte de a face o regenerare. E nasol cand trece de 100%, abia atunci se impune o regenerare fortata. Eu cand am facut o diagnoza pt alta problema m-am uitat si la saturatia dpf-ului care era de 85% si la cateva zile dupa aceea, la un drum exterior, s-a regenerat. EGR-ul este ok? Si nu ma refer la infundat, turatiile mari la relanti s-ar explica prin faptul ca incearca sa se regenereze dpf-ul, dar mersul in suturi nu ar trebui sa aiba legatura cu asta. Si ti-am spus si mai sus, verifica presiunea in rampa la relanti, regulatoarele astea Denso sunt foarte pacatoase. Eu a trebuit sa il schimb si de atunci merge impecabil masina.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Evitati pe cit posibil regenerarile fortate,sint daunatoare,trebuie evitat mersul la consum (subturat).Saturatia este un procent dat de ECU in functie de mai multi parametri,nu este gradul de incarcare al filtrului, iar in functie de ea (peste 90*) se comanda regenerarea.
La o diagnoza trebuie verificata si presiunea diferentiale din dpf,care trebuie sa fie la valoarea de 0 kpa pina la -2kpa cu motorul in ralanti si sa creasca usor pe masura ce accelerezi motorul la 4000-4500 la max 6-7kpa.
Daca valoarea ramine pe negativ, este furtun dpf spart.Valoarea de +2 +3kpa la ralanti este o problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR