Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • chucki

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara. Am un opel vectra b combi 2001 (motor z18xe) de aproximativ 2 ani. A mers ok pana asta primavara cand dupa cateva zgomote a crapat rulmentul de presiune. Nu m-am agitat foarte tare si am considerat ce este normal (masina are 150.000 si a venit din germania cu carlig, ceea ce inseamna ca atras la viata ei ceva rulote).
Am cumparat kit-ul de ambreiaj (placa si disc luk si rulment separat). Fost la mecanic si montat. Dupa aproximativ 100 km a inceput sa piarda lichid de frana si in alti 10 km sa spart din nou rulmentul. Am mers din nou la acelasi mecanic schimbat din nou rulmentul. Am plecat din nou maxim 200 km Si spart din nou. Ajung din nou la mecanic cu un rulment nou marca luk (zic ca poate nu s-au inteles marcile intre ele; acum tot kitul luk) si cu 2 zile libere ca stau langa el sa vad ce draq face. Ne-am apucat de treaba si spre sfarsit chiar ma gandeam ca nu prea are ce sa greseasca; operatiune de schimbare a rulmentului este extrem de simpla (sunt 3 suruburi si nu ai cum sa pui rulmentul in alta pozitie); cutia este mai complicat de dat jos si pus iar. Cu toate astea cand sa aerisim ambreiajul rulmentul nu a rezistat decat la maxim 5 apasari. Sa apart, balta jos, pedala flescaita. Cumpar din nou tot kit-ul (nu mai tin minte marca ceva englezesc parca), montam iar si surpriza: merge. Pana acum (maxim 7000 km din care cel putin 70% in afara localitatii)....de ieri a inceput sa scoata ceva zgomote la apasare si se apasa din ce in ce mai greu = sunt sigur ca o sa crape iar.
Intrebare: ce naiba sa-i mai schimb?; pentru ca o sa ma duc din nou la service si am sa schimb iar rulmentul si va crapa iar si tot asa. Deja devin disperat; numai ambreiajul deja ma costat vreo 4000 ron.
Orice sfat e bine venit si multumesc anticipat.
PS: rog admini sa fie intelegatori; stiu ca mai sunt discutii pe tema ambreiajului dar eu n-am gasit nici una in care sa fie descrise cele de mai sus (adica sa-i fi crapat de atatea ori fara sa gaseasca rezolvarea).
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Problema nu este la rulment ci la placa de presiune. Daca intreg ansamblul -volanta/disc/placa -este mai subtire decat piesele originale, rulmentul hidraulic se sparge. De ce? Pentru ca pompa de ambreiaj trimite in rulment o anume cantitate de lichid (aceiasi cantitate) la fiecare apasare si rulmentul nu o poate prelua decat daca este complet golit, adica trimis complet inapoi de catre soarele de pe placa. Nefiind impins inapoi pana la capat,nu poate prelua tot lichidul care i se serveste si crapa.
  • chucki

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Ce spuneti mi se pare logic si cu sens dar: in momentul de fata sunt la al 3-lea kit placa si disc (aici il includ si pe cel original al masini) si cu toate sa intamplat cam acelasi lucru. Si ma gadesc ca si producatorii sunt obligati sa respecte anumite cote (mai ales cei care au oarecum un nume; gen luk). Probabil ca din economie sa fie placa facuta ceva mai subtire dar presupun ca e facuta sa mearga. Cat te tine asta e alta treba....
Nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa contest cunostintele dvs sa fiu un gica contra dar avand in vedere ca problema a persistat cu 3 placi de presiune diferite (2 noi) ma gandeam ca problema ar putea fi in alta parte gen: volanta, pompa ( desi ciudat m,a gandeam ca poate baga o presiune prea mare desi logic ar ca atunci cand se defecteaza sa bage mai putin).
De precizat ar fi ca nici unul din rulmenti nu a cedat in acelasi loc, si ca atunci cand e pe moarte (ca acum) pedala de vine din ce in ce mai tare, la apasare se simte ca si cum ar freca fier pe fier (se si aude ceva de genul asta)si parca si agata foarte putin.
Ce ma sfatuiti sa fac ; sa stau pe capul mecanicilor si sa masor placa? probabil ca daca am sa le spun sa se uite si placa imi vor spune ca sigur e de schimbat si tare imi e ca o voi schimba iar si nu se va intampla nimic.
Inca o data multumesc de raspuns si la multi ani.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cu sublerul si cu un creion+hartie:
Masori foarte precis distantele si le calculezi astfel incat,dupa montaj sa fie rulmentul apasat pana la capat,dar si placa de presiune sa fie relaxata pe disc. Adica, rulmentul sa nu fie iesit inspre motor mai mult de 1 mm pentru ca in caz contrar nu va mai putea sa primeasca tot lichidul. Nu e bine nici sa stea apasat pana la fund pentru ca atunci risti sa tina placa putin apasata si atunci poate sa patineze discul. De retinut, in timp, rulmentul se uzeaza cate putin in zona in care calca pe soare si din ce in ce, se va lasa spre motor. Daca nu este de calitate(vorbesc de duritatea suprafetei de contact) se va uza foarte repede. Asadar subler si masuratori perfecte.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ia legatura cu colegul @mecaNIK, ca e din Bucuresti.

Omul asta are experienta si are inclusiv o Vectra B ca masina personala (deci le cunoaste bine), asadar mergi la el la atelier si nu cred ca nu te poate ajuta ca e un bun meserias.

Nu am fost niciodata la el, dar judecand dupa activitatea lui de ani de zile aici pe forum e unul dintre cei mai in etate si cu experienta in domeniu. La fel este si colegul @Bunicu (doar ca este mai departe de Bucuresti) asadar daca te apuci singur tine cont de sfaturile lui ca sunt bune.

Succes.
  • chucki

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
La multi!
va multumesc pentru raspunsuri; cred ca voi astepta sa crape iar apoi am sa merg la un service (ma gandeam la eds sau radacini) sa faca lucrarea ei...iar apoi ori se va rezolva ori daca va crapa se va face pe garantie si nu ma va mai costa. Acum m=am intors in bucuresti dupa un drum de 400 km in care masina nu mi-a facut probleme. Mai astept.
Daca mai poate cineva sa-mi nai dea cate o idee (poate chiar mecaNIK) ii multumesc anticipat si sunt atent in continuare.
  • doom3

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salut chucki. am o masina identica cu a ta si mi-a facut aceleasi probleme. pierdut lichid schimbat rulment cu tot cu kit..cam no name...gen topran la rulment...dar luk la disc si placa .mers 1000km. acum iar pierdut lichid... este in service la un mecanic. sper sa o repare bine peste 2 zile. tu ce ai mai facut? ti-a mai facut probleme? deci ar fi bun kitul englezesc?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poate este ulei de motor de la semering-ul arbore cotit din spatele volantei.
no name - tot de "no name" va tine.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 27 Dec, 2014 1:36 pm, modificat de 2 ori in total
  • chucki

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut. desi nu a mai crapat ambreiajul nu pot sa zic ca am rezolvat in vre-un fel....ultima oara cand a pus rulmentu' mecanicul nu la mai aerisit foarte bine. DREPT URMARE: pana se incalzeste motorul/cutia bag in viteza ca la raba dar nu a mai crapat. Acum daca o crapa, o sa vad.... sfatul meu: dute si fa lucrarea la un service care sa-ti deie garantie...daca se sparge dupa 1000 km sa il poti schimba pe garantie. Imi pare rau ca nu pot sa-ti dau un raspuns clar....si eu mi-as dorii unul.
Sarbatori fericite.
  • chucki

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
PS: cred ca @bunicu are dreptate...ansamblu este mai subtire decat trebuie iar rulmentul se "intinde" prea mult. Cred ca d-aia nu a mai crapat la mine (nefiind aerisit bine ii este imposibil sa bage presiunea maxima), dar cand o va face am sa incerc sa schimb si volanta....am eu o presimtire ca aia s-a subtiat.
Daca poti tine-ma si pe mine la curent...poate ai noroc de un mecanic mai smart si se prinde de unde e.
  • doom3

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu am mai scris aici....scuze.
. Am pus rulment luk si kit sacks. Mecanicul nu imi dadea garantie pe alte marci. Dublu m a costat. Adica 1400lei piesele plus manopera 350. De atunci...5000km fara probleme. Sper la plus 100000 fara probleme. Asa ca....piese no name teapa absoluta. Aveti mare grija.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR