Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salut scriu acest topic pentru a fi lamurit cu unele probleme.Dupa cum am scris in topic masina este in service pentru factul ca arde 800-1000 de grame de ulei la 1000 de km ...problema este de cand am cumparat masina acum 3 ani am facut 30000 de km iar in ultimul timp masina pare destul de afectata din cauza ca arde mult ulei.Am desfacut clapeta am curatat-o si EGR-ul deoarece aveam martorul motor aprins in bord si masina cu cheita nu se stingea cand puneam contactul intr-un cuvant aveam ceva erori.Relantiul nu mai statea constant uneori statea turata la 2000 de ture sau murea in mers.Am facut si testul agrafa si aveam cod parca 0400 ceva de genu.Dupa ce am curatat clapeta si EGR-ul( foarte murdare) am pornit-o totul parea in regula relantiul era la 1100 de ture dupa 5 min a scazut la 600-700 de ture s-a incalzit pe la 80 de grade si am incercat sa plec sa dau o tura dar imediat ce am inaintat 10 metri a murit motorul iar apoi iar nu statea la relanti am parcat-o si acolo am lasat-o pana am gasit s-o duc in service.Mentionez ca in dimineata cand am dus-o in service a trebuit sa conduc cam 15 km masina a pornit bine,normal nu am mai lasat-o sa se incalzeasca deloc am plecat direct masina a mers bine chiar si cand s-a incalzit motorul dupa vreo 4 km relantiul bun tragea constant fara intreruperi ..dar pe la jumatea drumului dupa 7 km a inceput la vreo doua treceri de pietoni cand am apasat ambreajul sa moara ..trebuia s-o tin din acceleratie iar apoi cand am ajuns in fata la service dupa 15 km iar statea constant chiar am oprito si am pornit-o de 3 ori sa vad daca face figuri sau porneste greu dar nu, mergea normal.Intrebarea e de ce face toanele astea ..aa da si nu mai am nici un martor aprins in bord acum.O alta intrebare ar fi ca deasta am dus-o la service sa vad dc consuma ulei mi-a facut un test de compresie si azi m-a sunat si mi-a spus ca are compresie 13 bar sau nu stiu ca nu ma pricep chiar asa si m-a intrebat daca dau acordul sa-i faca segmentarea sau nu si nu stiu ce sa fac asa ca va cer parerea nu prea am mult timp la dispozitie si trebuie sa-i dau raspunsul ce sa fac s-o segmentez la 13 compresie si daca e s-o segmentez cine se pricepe imi spune si mi-e cum se face ca la carte adica de ce sa-i atrag atentia sa faca bine sau la ce sa ma uit eu ca mi-a spus ca pot merge si eu acolo sa vad cum merge treaba oricand si sa dam comanda de piese deci daca ma puteti ajuta cu orice va multumesc ( mentionez ca motorul este 1.6 16 v z16 xe vectra b 2001) asta sa stiti daca compresia de 13 este buna pentru acest motor
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
daca citeai pe forum vedeai ca e problema cu uleiul este generala la motorul asta, si nu prea ai ce-i face
rezolvarea a grea si costa multicel
eu as recomanda urmatoarele pentru rezolvarea problemei :
-honuire bloc motor(ajustat cativa microni
-apoi segmenti la noua cota

Cat despre restul problemelor daca nu ai cod de eroare inseamna ca problema este de ordin mecanic.
-trage aer fals pe undeva
-galeria de evacuare crapata

as recomanda si sa o pui pe tester si sa pui valorile obtinute
  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am inteles ...dar se poate sa-mi spuna cineva daca compresia de 13 bar este buna ...am cautat pe net dar si pe forum informatii dar nu am gasit nimic concret despre cat trebuie sa fie compresia Sad si acum nu stiu daca sa-i schimb doar semeringurile de la supape sau sa schimb si segmentii daca tot desface motorul ..la service mi-a spus sa schimbam doar semeringurile deoarece compresia e buna.As intreba si eu se poate sa fie compresia buna dar totusi segmentul de ungere sa fie gripat sau lipit de piston si sa nu mai "stearga" uleiul de pe marginea cilindrului si sa-l arda?S-ar putea ca primi doi segmenti de foc si compresie sa fie buni si sa iasa compresia buna,dar cel de ungere sa fie rupt sau sa-si piarda flexibilitatea sau sa fie blocat ? Pentru ca eu vreau sa schimb si segmentii sa-i pun gotze daca tot desface motorul sa-i schimb pe ala din fabrica care am inteles ca au fost varza de cand au fost montati in fabrica,dar mecanicu spune ca nu-i nevoie daca compresia e de 13 bar ..acum nu stiu ce sa fac Sad .Cum e mai bine sa fie bine?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
compresia la z16xe intre 13-17,deci acum decizi tu ce sa faci,tinand cont de vechimea masinii e normal sa mai scada ceva dincompresie
dar trebuie tinut cont si de starea supapelor de evacuare care au prostu obicei ca apar urme de taleru lor(niste goluri in metal)
demontarea si masurarea si verificarea conform datelor motorului respectiv va spune multe despre ce trebuie inlocuit
Skip ads

  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ok ms,,motorul e deja desfacut .chiuloasa este data jos am fost sa vad acum 2 ore ..ce sa spun nu arata rau in sensul ca cilindrii nu au deloc urme de uzura adica daca dau cu degetul pe buza acolo nu agata deloc nici nu zici ca a lucrat pistonu pe cilindru.Despre pistoane ce sa zic inca nu le-a dat jos erau inca in bloc dar destul de arse in cap si cu ceva depuneri de ulei ars si mazga ..nu stiu ce sa zic ma asteptam la ceva mai urat in sensul de depuneri pe piston avand in vedere ca consuma 1 l la 1000 km.Maine o sa dea jos setul motor si sa vedem si uzura segmentilor daca sunt gripati sau rupti caliti, uzura pe cuzineti etc si ce mai putem constata pe acolo.Asa ca niste sfaturi in sensul la ce sa fiu atent cand o sa am pistonu in mana daca imi spuneti ar fi de ajutor ..stiu si eu... asa in mare la ce sa ma uit ca sunt sigur ca mai sunt multe la care trebuie sa fiu atent.Daca puteti sa-mi spuneti la arborul cotit cam ce ar fi de schimbat sau verificat la el.La chiuloasa nu am ce sfat sa va cer pentru ca o trimitem la Ghimbav la un atelier deasta de planare rectificare chiuloase sunt specializati doar pe asa ceva deci nu-mi fac probleme ca nu ar iesi bine chiuloasa ..o sa faca ghidajul la supape instaleaza semeringurile tot tot ce tine de chiuloasa acolo nu am cum sa intrvin.Deci doar la bloc si setu motor ce ma puteti ajuta cu niste sfaturi..Maine cand ajung acolo o sa fac si niste poze la ce pot pe acolo sa se vada cam cum arata tot ce am demontat.Sper sa iasa bine am mari emotii dar si sperante mari ma implic cat pot de mult :-<
  • Vectra wwv

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2014

  • Mesaj Privat
va salut sunt andrei am uitat parola la contu celalalt si mi-am facut alt cont ..in fine am intrat sa postez faptul ca masina e gata pentru cine intereseaza de aproape o luna si vreau sa spun ca a iesit perfect Smile ma simt relaxat acum ca stiu ca am scapat de beleaua asta chiar daca ma costat 3500 de lei stiu ca nu mai deschid capota dupa fiecare 1000 de km sa completez cu un litru de ulei.Masina nu mai scoate fum albastru deloc ...de fapt nu mai scoate fum de nici un fel,asta ca o prima observatie pentru ca inca nu am reusit inca sa fac 1000 de km sa vad ce si cum e pe joja, am facut doar 300 km dar la cum arata pretul la carburant de ieri ( 6.27) cred ca o sa mai dureze o luna poate mai bine pana fac 1000 Sad.Oricum am scapat am dat niste bani da acum e ca si cum eu as fi primul proprietar masina merge perfect.. porneste bine, merge rotund, se tureaza mult mai usor ..stiu ca sunt multi care au dat o suma la fel de mare si nu au rezolvat problema pentru diferite motive de atentie sau de economisit bani ..concluzia este ca daca nu tai colturi si se face totul cu grija si dupa carte si te implici si tu putin nu ai cum sa dai gres pana la urma sunt niste fiare schimbi ce e uzat si pui noul in schimb.Manopera a fost 1000 de lei iar 2500 am bagat numai in piese 800 a fost reconditionarea chiuloasei a facut-o de la A-Z tot ce misca in ea, segmenti 100 ron pe piston,distributia schimbata de la A-Z , garnituri de evacuare de chiuloasa de capac culbutori ..tot ce era de cauciuc prin motor ,bujii bosh cu 4 electrozi vreo 50 de lei bujia .Iar la urma antigel G12 rosu si ulei mobil super 5w30 ..si chestii marunte filtru benzina,aer.Acum ce sa mai zic pana fac 1000 km trebuie s-o dezmortesc incet adica mers pana in 80km/ora si nu mai mult de 2500 de rpm.. ca oricine dupa operatie no Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR