- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Ha ha ha ... cam asa merge si a mea ... dar stiu ce are si te sfatuiesc sa schimbi si tu ...sonda lambda 2 ... mie mi a facut test Maiandrei de la EDS Service si mi a aratat ca i obosita si d aia face faze d astea si imi da si eroare P0170. E iesita din parametri ... Ma bucur ca ti a fost de ajutor ... asfi vrut sa mi fie si mie cineva la vremea potrivita ca sa nu fiu nevoit sa schimb ECU degeaba.
Nucu 1970
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2007 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nucu 1970
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2007 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Aaa ... fi atent ce bujii ai ... am patit o chestie ca tine de m a bagat un panica si asa am ajuns pana la ECU. Atentie ce ti povestesc e traita de mine. M am dus la un magazin auto si am zis sa schimb bijiile ... un vanzator "specialist" ... dupa ce sa uitat in calculator mi a dat un set de bujii cu 4 electrozi ( bujii compatibile) dar erau no name. Ce facea ...? Porneam ... mergea ... cand trecea pe GPL mi se oprea in mijlocul intersectiei ... pana m am dus la service ul GPL si mi au pus baietii bujii Bosch pentru GPL cu 1 electrod distanta dintre mai mica decat bebzina 0.7-0.8 .... e important si asta
Nucu 1970
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2007 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Multam viforel, ai dreptate pana acum am bagat in masina 10 mil. vechi si am schimbat mai tot ce se putea schimba.Cand mergea cand nu.Azi am fost la fratele meu la magazinul de piese auto si am luat o bobina noua si ce sa vezi a inviat nebuna, trage trasnet , consum relanti 0,6, 0,7l/h, dar ai multa dreptate cu bujiile, daca sta mai mult rece dau la automat ca la flasneta si nu porneste.Ma duc peste un sfert de ora si ii schimb bujiile ca de acolo este .Am pus bujii beru cu un electrod, dar le mananca imediat.o sa pun NGK sau BOSCH sa vedem ce face nebuna.Va tin la curent, astept sa se termine ploaia si dupa ii fac operatie.Stima !
negoita
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2014
- Mesaj Privat
negoita
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- franculescustefan
- *
- 47 mesaje
- din 18 Jun 2014
- Vectra 2003 Z18XE
- Constanta
franculescustefan
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2014
- Mesaj Privat
sal Nucu. cum ai rezolvat-o pana la urma? aceeasi problema o am si eu. dimineata sau seara cand pornesc motorul pe benzina la fel imi face si mie. merge cumva in suturi. dau sa o accelerez si ea parca da in nas in loc sa-si ia demaraj. am pus-o pe tester si imi zice de sonda lambda ca e cam dusa si nu mai lucreaza in parametri normali. dupa ce trece pe gaz merge ca unsa. pana sa-i pun instalatia gpl nu aveam problemele astea. am schimbat si eu bujiile. am pus bosh cu un singur electrod. un sfat ceva...?
masina este un vectra c 2003, motor 1.8. instalatia gpl tomasetto stag 300
masina este un vectra c 2003, motor 1.8. instalatia gpl tomasetto stag 300
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Crezi ca ai 2 sonde lambda amonte...? Una sa functioneze pe GPL,"ca unsa" si una pe benzina,cind sonda "e cam dusa"...? Eu cred ca e o problema de adaptare parametrii,care se vor face mai corect,pe combustibilul,pe care functioneaza mai mult timp motorul. Problema e specifica motoarelor cu alimentare mixta,unde ai parte de avantaje(pret/km) si de opusul acestora...!
- franculescustefan
- *
- 47 mesaje
- din 18 Jun 2014
- Vectra 2003 Z18XE
- Constanta
franculescustefan
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2014
- Mesaj Privat
- oopsCam
- **
- 347 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
oopsCam
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- franculescustefan
- *
- 47 mesaje
- din 18 Jun 2014
- Vectra 2003 Z18XE
- Constanta
franculescustefan
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2014
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,112 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,112
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- franculescustefan
- *
- 47 mesaje
- din 18 Jun 2014
- Vectra 2003 Z18XE
- Constanta
franculescustefan
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2014
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Exista Test Agrafa ...care ti spune ce code de eroare ai. Conform acestei erori, sti ce sahimbi. Da ...s chiar daa exista Test Agrafa si din anumite conditii, nu poti sa l dai sau masina nu ti permite sa l dai, exista testare la Service cu testul Tech 2.
Testul efectuat de tehnicianul de service este bune sa se s interpreteze corect deci tine si de experienta tehnicianului. Nu in ultimul rand iti adfuc la cunostinta ca generatia asta de masini pe care le conducem noi (unii), au o vechime de aprox 10 ai. Vechimea spune ceva in ce priveste nivelul tehnologic de atunci si implicit capabilitatea de interpretare a erorilor cat si gradul de precizie. Ca posesor de motor Z18XE , din experiente si teste ce ma costat nervi s bani te sfauiesc sa o ie pe cont propriu din aproaoe in aproape, doar asa excluzand cate o posibilitate ajungi la rezultat.
1. Test Agrafa...(comutatorul sa fie conectat pe benzina) ...exista topic in sesul asta si o sa vezi cum se da Test ul Agrafa.
2. Dupa test...urmeaza interpretarea codului....
3. Opel ul Vectra (din cate stiu eu are fise care pleaca de la bobina de inductie spre fiecare bujie. Poti sa verifici (noaptea) daca fura scanteie, adica integritatea fiselor s a lulelelor. Te sfatuiesc sa verifici cu motorul s pe benzina si pe GPL. Pe GPL motorul este mai pretentios, acolo fura scanteie de regula. Bujiile de preferat pt GPL sunt cele Iridium.... Exista si alte Bosch uri ...pocnitori ieftine(am avut si d alea s nu mergea deloc bine)
4. Sonda lambda cedeaza, adica isi incetineste randamentul dupa 100000 Km....dar poate sa functioneze.
5. Eroarea frecventa la GPL (pe care o am si eu) este ...P0170. Aceasta este datorata reglajului economic pe care l au facut cei de la service ul GPL, da nu incomodeaza in buna functionare a masnii.
Asteptam sa ne spui ce masuri ai luat.
Succes !
Testul efectuat de tehnicianul de service este bune sa se s interpreteze corect deci tine si de experienta tehnicianului. Nu in ultimul rand iti adfuc la cunostinta ca generatia asta de masini pe care le conducem noi (unii), au o vechime de aprox 10 ai. Vechimea spune ceva in ce priveste nivelul tehnologic de atunci si implicit capabilitatea de interpretare a erorilor cat si gradul de precizie. Ca posesor de motor Z18XE , din experiente si teste ce ma costat nervi s bani te sfauiesc sa o ie pe cont propriu din aproaoe in aproape, doar asa excluzand cate o posibilitate ajungi la rezultat.
1. Test Agrafa...(comutatorul sa fie conectat pe benzina) ...exista topic in sesul asta si o sa vezi cum se da Test ul Agrafa.
2. Dupa test...urmeaza interpretarea codului....
3. Opel ul Vectra (din cate stiu eu are fise care pleaca de la bobina de inductie spre fiecare bujie. Poti sa verifici (noaptea) daca fura scanteie, adica integritatea fiselor s a lulelelor. Te sfatuiesc sa verifici cu motorul s pe benzina si pe GPL. Pe GPL motorul este mai pretentios, acolo fura scanteie de regula. Bujiile de preferat pt GPL sunt cele Iridium.... Exista si alte Bosch uri ...pocnitori ieftine(am avut si d alea s nu mergea deloc bine)
4. Sonda lambda cedeaza, adica isi incetineste randamentul dupa 100000 Km....dar poate sa functioneze.
5. Eroarea frecventa la GPL (pe care o am si eu) este ...P0170. Aceasta este datorata reglajului economic pe care l au facut cei de la service ul GPL, da nu incomodeaza in buna functionare a masnii.
Asteptam sa ne spui ce masuri ai luat.
Succes !
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- franculescustefan
- *
- 47 mesaje
- din 18 Jun 2014
- Vectra 2003 Z18XE
- Constanta
franculescustefan
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2014
- Mesaj Privat
Pfff...mersi de raspuns dar mecanica nu este punctul meu forte. Intradevar, am citit despre testul cu agrafa. Nu l-am facut dar am pus-o la un tester si am acceasi eroare. P0170. Si mai aveam o eroare dar nu maj stiu sa zic acum ca nu am notat si am uitat. Am s-o mai pun odata pe tester si am sa revin cu raspunsuri. Problema mea e ca nu ma prea pricep si ma duc la mecanicul la care ma duc de 10 ani incoace. Si in ultima vreme parca nu suntem pe acceasi lungime de unda. Eu citesc despre unele probleme care le-a mai avut si alti posesori de vectra c si cand ii spun lui ca s-ar putea sa fie aia si cealalta el imi zice ca nu are cum ca nu e alba si e neagra. Incep sa ma indoiesc de el. Ori caut alt mecanic ori...ma apuc de invatat mecanica. Ms inca o data pentru ajutor. Cand reusesc sa-i dau de cap va anunt care a fost rezolvarea. Sper sa existe una.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
franculescustefan a scris: pana sa-i pun instalatia gpl nu aveam problemele astea.
Daca nu e specialist cel ce verifica functionarea anormala a motorului,vei mai inlocui componente,inutil... Codul P0170,e foarte dificil de rezlovat deoarece implica sistemul de alimentare cu aer,combustibil si aprindere...,adica aproape tot!
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
De regula putini din mecanicii aia vechi si au mai "updatat" cunostintele, in sensul ca generatia noua de autoturisme... ma refer aici la cele dupa 2000 au inceput sa introduca computerul(ECU) care gestioneaza functionarea motorului. Pe langa acest ECU, sau introdus diversi senzori ce coreleaza (citesc, compara si transmit date) catre ECU. Acesti mecanici (unii) actioneaza dupa principiul.... "mi se pare ca"..... Regula de baza a diagnosticarii este Testul pe care putem sa l faem noi, sau testul cu Tech2 pe care l face un specialist, care stie si sa l interprereze. Mai exista s posibilitatea sa achiztionam noi un soft OPCom (cu CD si cablu de interfata) si putem sa ctim noi erorile(in afara de Testul Agrafa). Cel ma ifacut este un specialist cu Tech2... Dar si acolo exista posibilitatea sa nu i arate ca exista eroare de sonda lambda. Mai mine zs pe ecranul Tech2 se vede o sinusoida care e ma rara sau ma deasa....functie de cat de bine functioneaza sonda. Asta depinde de dibacia de interpretare aspecialistului.
Noi putem sa excludem niste cauze daca, cum am spus mai sus, facem niste pas simpli. Dupa care....specialistul cu Tech2. . Abia apoi mecanicul ..."priceputu"....
Am da si de mecanici care ar fi in stare sati inlocuiasca toate piesele...una cate una ...pt ca asa i sa parut lui, adica... in traducere, "mai da fraiere niste bani , ca mor de foame".
De altfel a ma scris intr o postare mai veche.... Noi ne am luat masini germane si vrem sa le "birjarim"...romaneste. Problema e ca...neamtul cand a facut masina asta (Opel...valabil si pt altele)...a hotarat ca piesa care este iesita din parametrii(senzori....sau alte componente).....se schimba fara comentaii. Dar noi din motive economice mergem cu ele asa, dupa principiul "lasa camerge s asa"... Pai nu merge...sau daca merge ....merge prost. Ehhh...toate s sunt bune pana n 100000Km ....si apoi...cedeaza senzorii. Motoarele sunt f f f bine facute...si cedeaza (pierd presiune) dupa exploatari foarte grele....(alergari pe autostrazi la turatii mari). Diagnosticarea corecta ( si cinstita) este cel mai dificil lucru de facut (in sensul ca oamenii buni si cinstiti sunt rari).... Bafta ! Asteptam vesti pozitive....
Noi putem sa excludem niste cauze daca, cum am spus mai sus, facem niste pas simpli. Dupa care....specialistul cu Tech2. . Abia apoi mecanicul ..."priceputu"....
Am da si de mecanici care ar fi in stare sati inlocuiasca toate piesele...una cate una ...pt ca asa i sa parut lui, adica... in traducere, "mai da fraiere niste bani , ca mor de foame".
De altfel a ma scris intr o postare mai veche.... Noi ne am luat masini germane si vrem sa le "birjarim"...romaneste. Problema e ca...neamtul cand a facut masina asta (Opel...valabil si pt altele)...a hotarat ca piesa care este iesita din parametrii(senzori....sau alte componente).....se schimba fara comentaii. Dar noi din motive economice mergem cu ele asa, dupa principiul "lasa camerge s asa"... Pai nu merge...sau daca merge ....merge prost. Ehhh...toate s sunt bune pana n 100000Km ....si apoi...cedeaza senzorii. Motoarele sunt f f f bine facute...si cedeaza (pierd presiune) dupa exploatari foarte grele....(alergari pe autostrazi la turatii mari). Diagnosticarea corecta ( si cinstita) este cel mai dificil lucru de facut (in sensul ca oamenii buni si cinstiti sunt rari).... Bafta ! Asteptam vesti pozitive....