- tibco1
- **
- 138 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Cumnatu1
- **
- 103 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Tigra 2000 1.4
- Bucuresti
Cumnatu1
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2000 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- cypo_korea
- *
- 32 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Astra 2004 Z 17DTL
- Constanta
cypo_korea
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 Z 17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Dan Andrei
- *
- 20 mesaje
- din 06 Aug 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
Dan Andrei
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
tibco1 a scris:La fel ca si Dan Andrei as dori si eu sa stiu daca injectoarele de diesel se pot curata cu ultrasunete sau nu . Precizez ca am o Astra H 1,7 CDTI 2004. Bucuresti
Salut.Injectoarele de pe motorele noastre nu se pot curata in siguranta decat prin metoda chimica.Eu le-am curatat la Bucuresti la cineva care lucreaza la o firma specializata in acest domeniu,dar tot nu am scapat de acel rontait macanic care se aude mai ales in timpul demarajului sau cand motorul este putin subturat.
bmw324
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
tm20dmy
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
DADAN
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1993 1.9D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2009
- Mesaj Privat
fllorynn
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2008
- Mesaj Privat
- tibco1
- **
- 138 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Kovacs Arpad
- *
- 17 mesaje
- din 09 Jul 2009
- Meriva 2004
- Covasna
Kovacs Arpad
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Covasna
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2009
- Mesaj Privat
- adrenaline832000
- *
- 6 mesaje
- din 27 Feb 2008
- Corsa 2001 Z12XE
- Alba
adrenaline832000
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
alex2see
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
catanjoy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Am sunat la DonDan (0743.047.774 ) si tipul care a raspuns mi-a zis ca injectoarele pe motorina nu se curata, mai ales la common rail (cdti), iar la pompe duse cica s-ar curata intr-un loc dar nu stie unde (la pompe duse presiunea este mai mica).
Asa ca cei cu motoare cdti luati-va gandul de la curatarea injectoarelor, inlocuirea este din pacate cam singura rezolvare.
Am sunat la DonDan (0743.047.774 ) si tipul care a raspuns mi-a zis ca injectoarele pe motorina nu se curata, mai ales la common rail (cdti), iar la pompe duse cica s-ar curata intr-un loc dar nu stie unde (la pompe duse presiunea este mai mica).
Asa ca cei cu motoare cdti luati-va gandul de la curatarea injectoarelor, inlocuirea este din pacate cam singura rezolvare.
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- freelancevoyager
- *
- 22 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
freelancevoyager
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?
Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:
- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;
- Relanti neregulat;
- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;
- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;
- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;
- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).
- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.
-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate intre injectoare.
Injectorele neetanse pot cauza:
- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.
- Relati meregulat;
- Depasiri ale noxelor;
- Cresterea consumului;
- Gaze de esapament puternic mirositoare.
Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):
-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.
De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?
-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide. Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.
-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.
-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.
-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora.
Cea mai buna modalitate de curatare e pe stand, de aceea mi/am achizitionat unul impreuna cu kiturile de reparatii ( oringuri, filtre), pentru ca in Ploiesti nu se ocupa nimeni din ce am vazut pe piata.
Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:
- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;
- Relanti neregulat;
- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;
- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;
- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;
- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).
- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.
-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate intre injectoare.
Injectorele neetanse pot cauza:
- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.
- Relati meregulat;
- Depasiri ale noxelor;
- Cresterea consumului;
- Gaze de esapament puternic mirositoare.
Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):
-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.
De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?
-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide. Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.
-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.
-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.
-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora.
Cea mai buna modalitate de curatare e pe stand, de aceea mi/am achizitionat unul impreuna cu kiturile de reparatii ( oringuri, filtre), pentru ca in Ploiesti nu se ocupa nimeni din ce am vazut pe piata.
catanjoy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
- freelancevoyager
- *
- 22 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
freelancevoyager
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
E adevarat ca unii fabricanti chiar interzic curatea ultrasonica a injectoarelor diesel.
La fel de adevarat e ca pe piata au aparut aparate profesionale (cum am si eu pentru cele pe benzina) pentru curatat ultrasonic injectoare common rail si piezo Bosch, Denso, Dephi si pe solenoizi ca cele de la Siemens.
Explicatii pro si contra banuiesc ca se gasesc multe.
La fel de adevarat e ca pe piata au aparut aparate profesionale (cum am si eu pentru cele pe benzina) pentru curatat ultrasonic injectoare common rail si piezo Bosch, Denso, Dephi si pe solenoizi ca cele de la Siemens.
Explicatii pro si contra banuiesc ca se gasesc multe.
- freelancevoyager
- *
- 22 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
freelancevoyager
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 358 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
catanjoy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat