Parola noua?


Totul a inceput de la becul cu masina si cheita pe el aprins in bord.Masina asa am cumparat-o cu el aprins asta numai cand o pornesc dimineata si dupa aproximativ 5 minute se stinge.Cunosc si eu ceva electrica asa ca dupa ce m-am mai interesat pe la colegii detinatori de opel mi s-a spus sa ma uit la bujii.Le-am verificat cu becul (am luat un bec de 12 v ,am desfacut alimentarile de la bujii(fise) si am pus becul de la + baterie pe fiecare bujie) si surpriza la 2 se aprindea la 2 nu.Am stat si m-am gandit cu logica mea ca daca as decupla toate bujile motorul ar trebuie sa porneasca la - grade celsius fara ele.Asa am si facut ,a pornit la prima cheie nepornit de seara si cu 0 grade afara uitat la termometru acest reprezentand un test babesc de verificare compresie.Toate bune, am oprit motorul si cand am vrut sa pornesc din nou cu fisele puse nu a mai pornit.Era mort !Electromotorul nu mai schita nimic ,pur si simplu parca intrase intr-o protectie.Am scos bateria am lasat-o 10 secunde am pus-o la loc si a pornit dar in schimb becul rosu de la baterie nu se mai stingea si nu mai aveam nici servodirectie.
Probleme rezolvata-punte diode +releu incarcare schimbate si totul a functionat bine.Oare o fi fost o coincidenta stricatul alternatorului meu cu experienta mea?
Deci:2 bujii arse/intrerupte am pus in locul lor 2 becuri sa vad daca mi se stinge masina cu cheita din bord.Am facut legaturle la becuri in locul bujiilor si am pus contactul moment in care s-au aprins timp de 9 secunde dupa care s-au stins.Am pornit motorul si dupa 3 secunde becurile au inceput sa se aprinda si sa se stinga precum cele de la semnalizare .
Intrebarea: stie cineva daca releul de buji trebuie sa faca asa ceva?Adica sa mai alimenteze bujiile dupa ce motorul a pornit ?
Daca nu, inseamna ca daia s-au stricat bujiile mele.Releu defect ?
Nu te supara ,si eu sunt impins de cele mai multe ori (lipsa bani,meserias,curiozitate etc.)sa o repar cu mana mea si cu ajutor de pe forum,dar cred ca te-ai complicat cam mult-eu schimbam cele doua bujii arse si daca se ardeau intr-un timp relativ scurt (max. o luna )verificam mai sus.La un Fiat am patit asa,ardea bujiile pt. ca unul din papucii mufei releului facea contact imperfect si se cam afumase.De retinut ca nu se umblase niciodata la releu.Am curatat si strans papucul si nu am mai avut probleme.
bujiile raman aprinse si dupa pornire daca temperatura lichidului de racire e subb un anumit prag, de regula 40gr C(after glow time). cand se aprinde becul din bord e preincalzire(glow time). daca te intereseaza mai mult spune-mi tipul motorului si iti spun exact acesti timpi sau daca ai autodata 2006 poti citi acolo(disponibil pentru 75% din opeluri).
unde este releul la y20dth si cum se verifica?
Pentru sever iulian:
Chiar daca ai postat aici din 2007, in speranta ca mai intri pe forum, as vrea sa stiu si eu cat este timpul standard de preancalzire la opel astra g y 17 dt (dupa cate secunde decupleaza in mod normal releul de bujii).
Ai cumva o schema electronica (in afara de cele din manualul de reparatii astra g si zafira) viabila pentru legatura dintre releul bujiilor incandescente, releul intermediar al bujiilor incandescente, ECU, senzorul de temparatura al motorului si preancalzirea motorinei ?
Sau daca nu ai schema, ce componenta electronica mai exista inlantuita cu cele de mai sus si mie imi scapa ?
Parca am mai pus schema undeva:


Problema este ca nu se poate deschide si nici nu se descarca schema postata...si chiar as vrea sa o am si sa o studiez...
Mi-o poti trimite pe mail?
[email protected]
Multumesc oricum.
Ai mail.
Problema rezolvata prin schimbarea releului de bujii cu unul nou original GM. Acum nu am probleme cu timpul de preancalzire al releului de bujii si nici cu eroarea P0380 la pornirea motorului care ma chinuia de 4 ani.
buna ziua , am un opel astra g motor 2000 tdi si am schimbat bujiile si imi porneste greu ,am masurat fisele si nu-mi vine curent in bujii . Ce se intampla , dece nu mi se aprinde martorul arcului electric in bord.Adica mia masurat un amic care e mecanic si mia spus ca e releul sau o siguranta .Care sunt acertea .Va rog sa-ma ajutati .Si unde se afla aceste chestii releul pentru bujii...
Releul de bujii este in stanga compartimentului motor, langa baterie. Am schema, dar pdf, nu o pot atasa aici. Siguranta este F8, 80A, in compartimentul motor, la cutia de sigurante. Asta pentru injectie tip PSG16. La EDC 15M 7.1 sau 7.4 poate difera, trebuiesc date exacte.

Vezi mai jos, A1.9 este releul de bujii, F8 se gaseste in cutia marcata F11.



Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou