Mar 07 Jul, 2015 12:00 pm
X16 XEL este un motor foarte bun ca exemplificare ASA NU SE FACE
1. compresie extrem de mare 13-15 ....rezulta sensibilitate la orice neregula de etansare,calitate benzina ,aprindere etc.
2. segmenti la diam de 79 cu grosimi de te pufneste rasu...1,2 cu 1.5 cu 2.5 in timp se incarca cu calamina se blocheaza in canale nu mai rade racloru...consuma ulei de vb singur.
3. chiulasa masiva de alumiu se incinge de-o ia dracu,se coc simeringurile de supape ,ghiduri la modelele vechi cu probleme,o coada de supapa precum batu de chibrit te miri ca intra ulei pe langa ele si senzationala galerie de admisie care ba scapa antigel pe la clapeta ,ba se infunda EGR ...ba mortii ei in gat.
4. Presiune de ulei la limita de jos mereu probleme la debitul in zona tachetilor,zgomot ,sensibilitate la depuneri ,tachetii cu tendinta sa se blocheze.
Un motor care s-a vrut revolutionar din senzationala gama Eco Tec care a beneficiat de concepte teoretice corecte dar care aveau marele dezavantaj ca in practica nu prea sunt fiabile de aceea alti producatori nu si-au permis luxul sa le dea pe piata,dar care aplicate homemade pentru fun ...merg.
Ca singura joaca la propulsorul mai de sus merita fara mari investitii si vrajeli ajustat avansul la deschidere pentru axa de pe admisie..fuge de rupe in primele trepte ,consuma mai putin .dar nu mai urca in vit maxima la fel.
Pentru modificari substantiale nu merita ca nu aveti o baza solida,fiabila de la care plecati,ganditi-va ca porniti de la un motor cu mari probleme in varianta de uzina,fortandu-l veti vedea atunci figuri pe el si nu in ultimul rand nu merita ca bani pentru ca la sfarsit veti avea o masina cu un pret peste ceva stock dar cu cu performante net superioare.