Mie 20 Aug, 2014 4:53 pm
Scuze de intarziere, dar nu intru prea des pe forum. Sper ca ai rezolvat problema de atunci. Oricum, poate va folosi altora raspunsul meu.
La punerea contactului, nu ar trebui sa plece nici un ventilator. Si nici intr-un caz doar unul singur, indiferent care. Ventilatoarele functioneaza doar impreuna in orice situatie. Nu functioneaza niciodata separat sau in tandem. Intotdeauna doar impreuna. Cel putin asa ar trebui conform schemei producatorului. Acum ce-i pe masina ta, numa tu poti afla!
In prima treapta de racire inseriate, in treapta a doua in paralel dar prin rezistentele de balast, in treapata a treia de temperatura tot in paralel insa pe direct. La peste 115 grade se decupleaza electrocupla de la compresorul instalatiei de aer conditionat, oprind circulatia freonului prin radiatorul condensator, reducand astfel caldura transmisa radiatorului principal.
Aerul conditionat nu functioneaza decat cu motorul pornit, asa ca nu presiunea freonului este cauza pornirii ventilatoarelor. Mai degraba vre-un releu ramas blocat pe inchis sau senzorul de presiune (S65) care comanda ventilatoarele de pe conducta de freon.
Deci primul pas este sa verifici circuitul ventilatoarelor si starea rezistentelor de balast, adica sa verifici continuitatea cablurilor cu un ohmetru. Doar daca aici totul este ok se merge mai departe. Grija cu scurturile ca ventilatoarele se alimenteaza direct de pe baterie, si daca faci vre-un scurt, curentul va fi cel suportatd e baterie si musai topesti cablurile sau arzi ceva pe acolo.
Al doilea pas, cu contactul pus, motorul rece (apa sub 80 de grade) incepe cu sigurantele F50 si F52 (cutia din stanga bateriei), apoi verifica la S65 (unul din senzorii pe care zici ca i-ai schimbate) sa nu fie continuitate intre contactele 1-4, 5-4 si 6-4, apoi la S88 sa nu fie continuitate intre contactele 2-3 sau la releul K87 (cutia dintre baterie si far) sa nu fie continuitate intre contactele 4-8. Prin aceste componente se inchide comanda si alimentarea ventilatorului principal M12, care este pus la masa doar prin celalalt ventilator M4, deci nu are cum sa functioneaze singur.
Daca nu-i dai de capat din ce am expus eu aici, atunci e munca de chinez batran, si trebuie luat totul pas cu pas si din aproape in aproape.
Nu stiu cat de explicit am fost, dar sper sa-ti foloseasca!
Bafta,
SaDAng