Parola noua?


Am un Opel Astra 1.7 Diesel 2001. In urma inundatiilor din Bacau, am fost nevoita sa intru cu masina in apa de 30 cm, timp de cateva minute. Masina a mers normal, dar peste cca 30 min, dupa ce a fost oprit motorul, a picat servodirectia, iar becul de la baterie s-a aprins. Bateria e noua. La mecanicii cu care am vorbit, mi s-a spus ca e vorba despre alternator, mai precis ca s-a ars statorul. Alternatorul oferit de mecanic este second hand, Bosch, garantie 1 an, si costa 5 milioane. Poate fi alta cauza a avariei ? Se poate rebobina statorul ? Exista o alternativa mai ieftina ?
Teoretic cred ca se poate rebobina, practic nu am mai auzit sa fi facut cineva acest lucru, insa cel care a dat diagnosticul ca este defect alternatorul ti-a spus si care este cauza, a reparat ceva pe la masina? Ma gandesc sa nu il inlocuiesti, iar apoi sa te trezesti ca ai surprize...
Cauza ar fi apa intrata in alternatorul care este foarte jos, iar alte reparatii nu a mai facut. Initial a schimbat puntea de dioda din alternator (fara sa o verifice), a montat alternatorul pe masina si a constatat ca nu era asta cauza. A demontat iar alternatorul, si a schimbat de data asta releul de transmisie, constatand ca nu era nici asta cauza. In final a scos statorul alternatorului, l-a pus sub tensiune si a facut scurt (masa). Solutia data de mecanic este schimbarea alternatorului, unul nou costand 14 mil., unul second 5 mil. Oare vrea acest mecanic sa ma tepuiasca, sau problema este reala?
Service-ul unde am fost are reputatia de cel mai bun din Bc.
Exista o legatura intre servo-directie si alternator? Cam cat ar costa un stator nou? Problema e ca nu am gasit nici un cod pe alternator ca sa pot da comanda.
Dupa mine problema este reala si mecanicul are dreptate. Legatura intre servodirectie si alternator este urmatoarea: picand alternatorul, pompa de servodirectie de pe masina ta fiind electrica n-a mai avut curent sa functioneze si ti-a golit si bateria.
Prin inlocuirea alternatorului problema trebuie sa se rezolve, inclusiv reincarcarea bateriei.
Nu stiu insa nimic despre preturile de acolo, un amic a dat acum trei saptamini aici in Italia 160 euro pe un alternator nou de Nissan Primera. Oricum informatia asta nu cred sa-ti foloseasca, dar daca vrei ma pot interesa pt al tau.
becul la baterie s-a apris dupa ce ti-a cazut (adica iti merge foarte greu) directia ?
Daca alternatorul nu-ti mai incarca, becul trebuia sa se aprinda inainte.
De ce s-a stricat dupa ce ai oprit-o si nu pe loc ? Poate trebuia sa mergi pana se usca masina sau sa o lasi pornita...
Ceva similar mi s-a intamplat siu mie, bateria a cazut, consumatorii cred ca au "tras" prea mult din alternator (vorbesc de consumul instantaneu) si acesta s-a ars, deci am fost cu el la reparat.
In scurta perioada cand mergeam "pe baterie" DA a incetata sa functioneze (volanul mergea EXTREM de greu, la limita de a nu putea conduce, oricum NU de catre femei si "pirpirii")
Totul a reintrat in ordine dupa schimbarea alternatorului SI bateriei.
Se pare ca DA (electrica) este FOARTE sensibila la caderea tensiunii de alimentare.
Morala... schimbati bateria cum da primul semn de "oboseala"... Crying or Very sad
Intr-adevar, cred ca daca mergeam pana se usca masina sau o lasam pornita, nu mi se intampla necazul. Primul lucru observat la prima pornire a motorului fost ca volanul se misca foarte greu, iar apoi am vazut si becul bateriei aprins. Desi am mai mers cu ea asa cam 2 zile (cca 50Km) bateria nu s-a "dus", gratie faptului ca e noua si, (cred), a motorului diesel care induce un consum mai mic de curent. Oricum, am luat decizia schimbarii alternatorului, iar rezultatul il aflu astazi. Nu am renuntat insa ideea rebobinarii statorului vechiului alternator, aceasta solutie conferindu-mi un alternator de rezerva.
Daca ai posibilitatea de a alege, pune un alternator "Valeo" sunt singurele la care modulul electronic din interior se mai poate si repara (asta , evident, ca tot trebuie sa schimbi...)
Laura, incearca sa mergi la dezmembrari si sa vezi cat este acolo un alternator, dar mai intii vezi cat costa unul nou, ca sa vezi cum negociezi cu unul second-hand. Eu am avut alternator sh la cea veche si cat am avut-o eu(3 ani) a mers perfect, dar daca ai bani de aruncat pe unul nou,... Pe cel vechi l-am luat cu 700.000 lei. Dupa ce il inlocuiesti sa pui bateria la incarcat la un redresor. In functie de ce gasesti iei o decizie.
Pretul pentru unul nou este corect, ~15 milioane. Se fac si rebobinari, te ajunge vreo 4 milioane. Cea mai buna solutie pare a fi un alternator de la dezmembrari.
Daca mecanicul acela ti-a schimbat puntea fara sa o masoare inseamna ca ori a vrut sa faca economie de timp ori habarnare sa masoare o punte, deci nu prea stie cum functioneaza alternatorul si e foarte posibil sa greseasca.
Dar daca zici ca se aprinde becul de baterie la bord, defectul este in zona aceea, insa nu se stie daca la stator cum a zis sau in alta parte.
Demonteaza alternatorul si du-l la un service pentru verificare.
Stie cineva daca servo directia electro hidraulica foloseste doar curent pentru a se pune in miscare?

Am o problema cu alternatorul nu mia baga curent becul bateriei este aprins la bord si am observat ca decind sa aprins becul si alternatorun nu mai baga curent citeodata volanul se misca greu cum s-ar misca cu motorul oprit. Are vreo legatura cu curentul scazut (practic merge pe baterie) ?

MASINA ESTE OPEL ASTRA G 1999 MOTOR X16SZR
S-a discutat despre asta aici
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2714
BOBO a scris: Stie cineva daca servo directia electro hidraulica foloseste doar curent pentru a se pune in miscare?

Cureau care antreneaza si alternatorul antreneaza si pompa de servodirectie.
Deci foloseste si curent dar si o pompa hidraulica.

Totusi vad ca te chinui destul de mult cu problema care o ai, de ce nu te duci la un prieten care se pricepe citusi decit. Oricum e greu sa iti dai cu parerea as de la distanta de pe forum. Cineva priceput in cel mult o juma de ora iti spune care e problema.
[/quote]
Cureau care antreneaza si alternatorul antreneaza si pompa de servodirectie.
[/quote]
balog, nu te pripi sa dai informatii eronate. Daca ai fi citit pana la capat ti-ai fi dat seama ca, cel putin in cazul lui BOBO, pompa de servodirectie nu este antrenata prin curea.
Am si eu o Corsa, si nu de mult timp. Am observat ca in bracari multe si consecutive, motorasul de la servo se blocheaza, dar isi revine dupa un timp la normal. Oare stie cineva care-i buba? Question
Un prim sfat ar fi sa verifici uleiul de servo sa vezi daca mai ai sau daca ai pierderi, un al doilea sfat ar fi sa verifici daca alternatorul iti incarca bine pt. ca servo directia electrohidraulica depinde foarte mult de curentul ce este produs de alternator.
Eu stiu ca alternatorul incarca bine. Iar servodirectia este electrica si nu electrohidraulica.
.. descriere problema...( scuze dar nam mai gasit problema asta )
la un moment dat dupa fatait prin parcare si exersat parcari vreo ora ...brusc volanul a inceput sa mearaga greu... adica dadeam o jumate de tura okay si dupa pana la bracaj mergea greu ca si cum as fii dat de smantanba sau un ulei mai gros si nu se ungea... ( nare ce sa se unga la corsa dar asta e senzatia, ca asta incerc sa descriu). am oprit motoru am deschis capota sa ma uit....si am auzit un sunet ca si cum se pompa ceva sau tragea ceva un sunte oricum de motoras electric din zona injectiei sau mai de jos ... tinut 10 secunde si nam apucat sa ma prind de locatie exacta dar de undeva de acolo... deci putea sa vina si de la caseta de directie....am repornit si efectul la fel la rotire... in diferite pozitii dar in general dupa o tura de volan spre o directie sau alta ....am last-o sa se "raceasca " motoru si sa ia o pauza si dupa 2 ore aprox...la repornire nimic.... si-a revenit complet...la tester nimic azi de diminetza...
martorii bord toti okay, si de baterie si de eps si de motor, incarcare okay...
simpomele ar fii ca nu mai mergea motorasu de servo...dar daca e sa compar cu altele fara servo...nu era tipul de efort in care rotesti roata si freaca asfaltul ...
se paote sa se fii saturat motorasu de efort , sau senzorii sai fii dat comenzi aiurea sau ce dumnezeu... nu de alta dar face 700 de euro de nou partae aia care face servo , si nu vine pe bucati sa zici ca scahimbi motorasu...

mutltumiri anticipate...
si ce as putea sa fac sa ma prind de unde si ce ar fii dus.

ps . am schimbat bielete de directie de 2 saptamani , dar principila nu are nici o legatura...
idiceanu,
aceeasi problema o am si eu.
mi s-a intamplat de vreo doua ori intr-un an de zile, in conditiile in care, de fiecare data, incercam sa fac o parcare la limita (deci multe manevre).
volanul se betoneaza, dar treptat, nu dintr-o data, cu fiecare manevra facuta parca ti-e tot mai greu sa manevrezi volanul, pana cand nu il mai manevrezi deloc ca nu mai poti. Dupa o ora-doua functioneaza de parca nu s-a intamplat nimic. la opel in service nu au gasit nimic dubios.
daca afli ce si cum posteaza si aici, te rog. multumesc

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou