- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-31258
- *
- 36 mesaje
- din 15 Mar 2009
deleted-31258
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2009
- Mesaj Privat
JohnBranch a scris:am un vectra b z16xe 2001 si pe loc la virare din cand in cand,se aude un zgomot metalic. stie cineva ce poate fi? ceva de genul asta
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
uita-te putin la nivelul de ulei la pompa de servo,eu am avut aceeasi problema cu sunetul metalic si tot uleiul mi se ducea in burdufi.
- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
onycevlad a scris:
uita-te putin la nivelul de ulei la pompa de servo,eu am avut aceeasi problema cu sunetul metalic si tot uleiul mi se ducea in burdufi.
JohnBranch a scris:am un vectra b z16xe 2001 si pe loc la virare din cand in cand,se aude un zgomot metalic. stie cineva ce poate fi? ceva de genul asta
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
uita-te putin la nivelul de ulei la pompa de servo,eu am avut aceeasi problema cu sunetul metalic si tot uleiul mi se ducea in burdufi.
ulei i-am completat dar tot asa face...
- deleted-31258
- *
- 36 mesaje
- din 15 Mar 2009
deleted-31258
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2009
- Mesaj Privat
- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
onycevlad a scris:incearca sa pui pe cineva sa vireze stanga dreapta si tu sa te uiti in rezervorul de servo sa vezi daca dispare uleiul, eu cand faceam asta disparea tot si dupa ce opream motoru revenea, se ducea in burdufi.si poti sa te uiti si la burdufi sa vezi daca nu cumva se umfla.
ok colegu 10x!
strg
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
JohnBranch a scris:am un vectra b z16xe 2001 si pe loc la virare din cand in cand,se aude un zgomot metalic. stie cineva ce poate fi? ceva de genul asta
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
zgomotul persista...mai nou apare si cand plec de pe loc fara sa virez
- radurdw
- **
- 170 mesaje
- din 22 Oct 2010
- Astra 2012 a16let
- Bucuresti
radurdw
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2010
- Mesaj Privat
sorin1978
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema cu pompa de servodirectie, apare un carait si daca pui mana pe ea vibreaza si se simte de parca ar freca ceva. Masina e o Astra G/2008 are 26k km 1,4 twinport de 90 de cai si pompa TRW, le-am luat pe rand bateria e ok incarca bine pare o problema mecanica a pompei, lichidul este ok la opel au zis sa merg cu ea pana se intareste volanul, apoi sa o schimb.
Ceva sugestii?
Am inteles ca s-ar gasi niste kit-uri de reparatie voi ati auzit?
Ceva sugestii?
Am inteles ca s-ar gasi niste kit-uri de reparatie voi ati auzit?
- dumiter
- **
- 470 mesaje
- din 28 Nov 2011
- Astra 2002 z16se
- Arad
dumiter
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2011
- Mesaj Privat
buna am si eu o mica problema la opelul meu astra g din 2002!
azi cand am plecat din parcare de la servici la rotirea volanului in oricare directie se audea un zgomot ciudat un zarait.
care ar fi problema?sar putea sa am lipsa de ulei de servo?volanul merge foarte usor nu se simnte nici o diferenta dar este enervant zgomotul.De verificat uleiul nu lam verificat pt ca nu stiu unde se afla rezervorul de la ulei servo:D!in mers nu se aude dor la relandi.
multumesc!
azi cand am plecat din parcare de la servici la rotirea volanului in oricare directie se audea un zgomot ciudat un zarait.
care ar fi problema?sar putea sa am lipsa de ulei de servo?volanul merge foarte usor nu se simnte nici o diferenta dar este enervant zgomotul.De verificat uleiul nu lam verificat pt ca nu stiu unde se afla rezervorul de la ulei servo:D!in mers nu se aude dor la relandi.
multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salutare, cred ca am si eu o problema cu pompa de servodirectie la masina din semnatura.
Cat mai pe scurt : vre-o 2 zile s-a tot auzit la relanti un huruit permanent (gen rulment uzat) in zona cu pompa de servodirectie, apoi huruitul a incetat si s-a transformat intr-un zgomot metalic aleator 'ascutit' de fier pe fier. Ieri m-am uitat si am vazut picaturi de lichid in scutul motor undeva sub pompa de servo, dar nu m-am ingrijorat prea mult putea fi si ulei (erau inchise la culoare). Azi zgomotul metalic la relanti s-a mai amplificat un pic si cand am deschis capota era plin de ulei de servo in jurul borcanului. Am mai circulat prin oras si culmea, zgomotele au disparut in totalitate, am cumparat ulei de servo rosu ca initial sa-l completez si apoi sa-l schimb cu totul, am completat si dupa pornirea motorului au reinceput zgomotele si dupa 10secunde a inceput sa-mi arunce uleiul completat afara pe la orificiul de prea-plin al capacului de la borcan. In plus, acum cand trag de volan am trepidatii mari si face urat pompa.
M-am uitat cu mare atentie la pompa de servo-directie si se vede ca o garnitura-ceva care iese un pic de sub partea opusa fuliei de pe pompa (!?) pare ca intra si iese din pompa in timp ce axul se invarte. Fulia are si ea lichid pe directie radiala... ce sa inteleg ca s-a intamplat de imi arunca afara lichidul pe la rezervor - pompa de servo-directie trage aer fals si asta ar fi una din cauze ?
Se poate repara pompa prin inlocuirea semerigului si/sau a rulmentilor si pot sa o fac eu (va fi destul de dificil sa o demontez pentru ca e montata exact sub compesorul de clima) ?
Nu cunosc modul de functionare al servodirectiei asa ca nu prea inteleg ce se intampla (care ar fi cauzele, de unde sa incep).
Rog un sfat de la cei care s-au lovit de problema asta, sau de o problema asemanatoare si au rezolvat-o chiar ei cu succes.
Cat mai pe scurt : vre-o 2 zile s-a tot auzit la relanti un huruit permanent (gen rulment uzat) in zona cu pompa de servodirectie, apoi huruitul a incetat si s-a transformat intr-un zgomot metalic aleator 'ascutit' de fier pe fier. Ieri m-am uitat si am vazut picaturi de lichid in scutul motor undeva sub pompa de servo, dar nu m-am ingrijorat prea mult putea fi si ulei (erau inchise la culoare). Azi zgomotul metalic la relanti s-a mai amplificat un pic si cand am deschis capota era plin de ulei de servo in jurul borcanului. Am mai circulat prin oras si culmea, zgomotele au disparut in totalitate, am cumparat ulei de servo rosu ca initial sa-l completez si apoi sa-l schimb cu totul, am completat si dupa pornirea motorului au reinceput zgomotele si dupa 10secunde a inceput sa-mi arunce uleiul completat afara pe la orificiul de prea-plin al capacului de la borcan. In plus, acum cand trag de volan am trepidatii mari si face urat pompa.
M-am uitat cu mare atentie la pompa de servo-directie si se vede ca o garnitura-ceva care iese un pic de sub partea opusa fuliei de pe pompa (!?) pare ca intra si iese din pompa in timp ce axul se invarte. Fulia are si ea lichid pe directie radiala... ce sa inteleg ca s-a intamplat de imi arunca afara lichidul pe la rezervor - pompa de servo-directie trage aer fals si asta ar fi una din cauze ?
Se poate repara pompa prin inlocuirea semerigului si/sau a rulmentilor si pot sa o fac eu (va fi destul de dificil sa o demontez pentru ca e montata exact sub compesorul de clima) ?
Nu cunosc modul de functionare al servodirectiei asa ca nu prea inteleg ce se intampla (care ar fi cauzele, de unde sa incep).
Rog un sfat de la cei care s-au lovit de problema asta, sau de o problema asemanatoare si au rezolvat-o chiar ei cu succes.
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dupa ce mi-a aruncat afara o gramada de lichid si lichidul a scazut sub minim pe joja, am mai completat o data pana la minim, apoi am condus ceva km prin oras, pe urma am mai completat si tot asa pana am ajuns cu lichidul la maxim pe joja, cu motorul pornit. Au disparut din nou zgomotele. Azi o sa incerc sa golesc toata instalatia de uleiul vechi si sa-l inlocuiesc cu ulei nou Mobil 1 rosu, apoi o sa spal bine motorul la spalatorie si o sa revin cu amanunte.
Am vazut ca este si un pic de joc la rulmentii pompei daca tragi serios de fulie sus-jos.
Am vazut ca este si un pic de joc la rulmentii pompei daca tragi serios de fulie sus-jos.
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ok, am mai avansat un pic.
Azi am demontat pompa de servo-directie, am luat aceasta decizie dupa ce am vazut ca nu mai tine lichidul in circuit si curge serios pe la semering. Zis si facut, numai ca este foarte greu de demontat aceasta pompa la Vectra B 1.7TD modelul cu A/C - pentru ca pompa se afla exact sub compresorul de A/C.
Long story-short : dupa ce cu mari chinuri am reusit sa o scot afara de pe masina (~3h de lucru 2 persoane), am incercat sa o demontez. Nicio sansa, am scos initial afara arcul circular care tine presat capacul pompei in partea opusa fuliei, dar mai departe nu am reusit sa scot capacul prin infiletare. Logica imi spune ca capacul este probabil presat pe o garnitura de etansare sau infiletat (are 2 gaurele ca pentru a roti cu un patent-crocodil si o umflatura pe care poti sa presezi cu o cheie franceza si apoi sa rasucesti), insa varianta a 2-a totusi pare mai putin credibila. Oricum nu am intors pompa sa bat in fulie ca sa scot capacul (initial asa m-am hotarat sa incerc) pentru ca am vorbit cu cineva la noi in oras sa i-o duc sa o reconditioneze.
Defectele pe care le-am identificat dupa demontare sunt in primul rand rulmentii efectiv terminati, daca tragi cu putere in toate directiile fulia vine dupa cum aplici efortul ca si cum n-ar mai exista rulmentul de langa fulie, iar daca invart de fulie se vede un mers anormal al fuliei cu abateri sus-jos(fulie descentrata) si se simte (pe langa frecarea vanelor in lipsa uleiului) si un huruit de rulment ca o frecare. Daca respectivul care o face reuseste reconditionarea inseamna ca pe langa faptul ca cunoaste modul de demontare al pompei mai are si semeringul+rulmentii pe stoc asa ca probabil ca dupa ce e gata o sa fac si ceva poze inainte de montare. Dar sincer sunt cam sceptic si cred ca mai degraba respectivul va lua fulia de pe pompa mea si o va monta pe o pompa cu fulie simpla si imi va spune ca a mea nu se putea repara asa ca imi va vinde o pompa de la el cu fulia mea. Totusi sper sa nu fie asa.
Fulia... hmm, pare infiletata pe axul pompei sau eventual bagata pe ax printr-o dilatare termica initiala. Axul pompei are un hexagon in interior si un filet infundat in partea inferioara. Momentan nu prea am inteles cum e fixata pe axul pomei asa ca nu ma risc sa o scot de pe pompa inca pana nu am un verdict clar daca se mai poate salva pompa sau nu.
Azi am demontat pompa de servo-directie, am luat aceasta decizie dupa ce am vazut ca nu mai tine lichidul in circuit si curge serios pe la semering. Zis si facut, numai ca este foarte greu de demontat aceasta pompa la Vectra B 1.7TD modelul cu A/C - pentru ca pompa se afla exact sub compresorul de A/C.
Long story-short : dupa ce cu mari chinuri am reusit sa o scot afara de pe masina (~3h de lucru 2 persoane), am incercat sa o demontez. Nicio sansa, am scos initial afara arcul circular care tine presat capacul pompei in partea opusa fuliei, dar mai departe nu am reusit sa scot capacul prin infiletare. Logica imi spune ca capacul este probabil presat pe o garnitura de etansare sau infiletat (are 2 gaurele ca pentru a roti cu un patent-crocodil si o umflatura pe care poti sa presezi cu o cheie franceza si apoi sa rasucesti), insa varianta a 2-a totusi pare mai putin credibila. Oricum nu am intors pompa sa bat in fulie ca sa scot capacul (initial asa m-am hotarat sa incerc) pentru ca am vorbit cu cineva la noi in oras sa i-o duc sa o reconditioneze.
Defectele pe care le-am identificat dupa demontare sunt in primul rand rulmentii efectiv terminati, daca tragi cu putere in toate directiile fulia vine dupa cum aplici efortul ca si cum n-ar mai exista rulmentul de langa fulie, iar daca invart de fulie se vede un mers anormal al fuliei cu abateri sus-jos(fulie descentrata) si se simte (pe langa frecarea vanelor in lipsa uleiului) si un huruit de rulment ca o frecare. Daca respectivul care o face reuseste reconditionarea inseamna ca pe langa faptul ca cunoaste modul de demontare al pompei mai are si semeringul+rulmentii pe stoc asa ca probabil ca dupa ce e gata o sa fac si ceva poze inainte de montare. Dar sincer sunt cam sceptic si cred ca mai degraba respectivul va lua fulia de pe pompa mea si o va monta pe o pompa cu fulie simpla si imi va spune ca a mea nu se putea repara asa ca imi va vinde o pompa de la el cu fulia mea. Totusi sper sa nu fie asa.
Fulia... hmm, pare infiletata pe axul pompei sau eventual bagata pe ax printr-o dilatare termica initiala. Axul pompei are un hexagon in interior si un filet infundat in partea inferioara. Momentan nu prea am inteles cum e fixata pe axul pomei asa ca nu ma risc sa o scot de pe pompa inca pana nu am un verdict clar daca se mai poate salva pompa sau nu.
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am dus pompa la cineva sa o repare, a demontat-o, i-a schimbat rulmentii (cel de langa fulie era terminat) si semeringul, care s-a terminat datorita rulmentului descentrat, iar apoi mi-a sigilat-o si mi-a dat garantie.
Am pus-o pe masina si functioneaza ok, am intrebat omul care mi-a reparat-o daca 'internele' sunt ok si mi-a zis ca pompa arata bine la interior si ca ma va tine probabil inca o data cati km a facut masina pana a cedat pompa. Pretul 200lei cat una second-hand in stare buna - data jos de pe masina si in stare de functionare. Din pacate in cazul meu pompele de Vectra B 1.7TD modelul cu A/C (cu fulie dubla) sunt destul de rare asa ca ma bucur ca am putut-o reface pe a mea. Kilometrii masinii mele sunt reali si pompa de servo-directie a cedat dupa 196.000km (166.000km facuti prin Austria si 30.000km prin Romanica noastra cea de toate zilele).
Am pus-o pe masina si functioneaza ok, am intrebat omul care mi-a reparat-o daca 'internele' sunt ok si mi-a zis ca pompa arata bine la interior si ca ma va tine probabil inca o data cati km a facut masina pana a cedat pompa. Pretul 200lei cat una second-hand in stare buna - data jos de pe masina si in stare de functionare. Din pacate in cazul meu pompele de Vectra B 1.7TD modelul cu A/C (cu fulie dubla) sunt destul de rare asa ca ma bucur ca am putut-o reface pe a mea. Kilometrii masinii mele sunt reali si pompa de servo-directie a cedat dupa 196.000km (166.000km facuti prin Austria si 30.000km prin Romanica noastra cea de toate zilele).
sorin1978
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
sorin1978 a scris:Salutare, am si eu o problema cu pompa de servodirectie, apare un carait si daca pui mana pe ea vibreaza si se simte de parca ar freca ceva. Masina e o Astra G/2008 are 26k km 1,4 twinport de 90 de cai si pompa TRW, le-am luat pe rand bateria e ok incarca bine pare o problema mecanica a pompei, lichidul este ok la opel au zis sa merg cu ea pana se intareste volanul, apoi sa o schimb.
Ceva sugestii?
Am inteles ca s-ar gasi niste kit-uri de reparatie voi ati auzit?
Ceva sugestii?
Am inteles ca s-ar gasi niste kit-uri de reparatie voi ati auzit?
Salutari din nou
revin cu o adaugare : am schimbat ulei servo pompa caraie in continuare dar numai cand se vireaza cand sta pe drept nu mai face nimic si mi se pare ca se aude cam tare bazaitul motorasului de la servo.
Ceva idei?
- AAndy22
- **
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
Buna ziua! Am intampinat de curand o noua problema la masina mea (Vectra B y22dtr, 2001). Imi merge mai greu servo si cel mai mult se simte in viraje. Trebuie sa mentionez ca nivelul uleiului de servo este in limite dar cred ca este "imbatranit". Are o culoare inchisa,maronie, ca de Coca-Cola. V-as ruga sa-mi spuneti care ar putea fi cauzele diminuarii efectului de servo-directie.
- AAndy22
- **
- 355 mesaje
- din 26 Jun 2009
- Astra 2011 A20DTH
- Buzau
AAndy22
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
crysty76
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
am un opel vectra c gts din 2005 1,9 diesel.......seara l-am parcat normal iar dimineata cind l-am pornit mi sa aprins in bord volanul cu semnul intrebarii si am ramas fara servo directie...(nu mai aveam sevo directie deloc abia reuseam sa virez) am mers asa cu ea vreo 20km apoi am oprito dupa vreo 2ore am pornit-o si sia revenit de parca mimic nu sa intimplat si sa stins si ledul cu volanul. Nu inteleg ce sa putut intimpla. Are cineva vreo idee? tre sa plec din tara cu ea si nu vreau sa am surprize. Am verificat lichidul servo si e ok.
- mircea_gligan
- *
- 21 mesaje
- din 14 Mar 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
mircea_gligan
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2012
- Mesaj Privat
- deleted-28636
- **
- 170 mesaje
- din 20 Jan 2009
deleted-28636
- Mesaje scrise: 170
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare ,
pompa scoate sau face un zumzait continuu care se amplifica cand virez.Am observat ca daca imi moare motorul,deci fara sa-l opresc din cheie pompa continua sa functioneze,iar volanul se poate roti usor.Atasez un videoclip.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
pompa scoate sau face un zumzait continuu care se amplifica cand virez.Am observat ca daca imi moare motorul,deci fara sa-l opresc din cheie pompa continua sa functioneze,iar volanul se poate roti usor.Atasez un videoclip.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be