Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
hog33, eu inteleg ce vrei sa zici, dar asa cum am mai scris, nu e piesa de vina, ci faptul ca Opel in prostia lui, recomanda sa nu se schimbe uleiul, ceea ce e total gresit! La mine era uleiul mai negru ca pacura (daca se poate) atunci cand l-am schimbat la 170k km...........si problema e ca cine stie de cand era asa! Uleiul in cutie trebuie sa fie rosu, nu negru!
Skip ads

  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Ai dreptate uleiul este esential mai ales ca el antreneaza toate impuritatile, alaturi de acesta ar trebui inlocuit si filtrul din sita pe care-l are cutia insa este necesara demontarea cutiei. Costul acestei operatiuni este de 600 ron la Samer parca, manopera. Aici intervin toti cei pe care-i cunosc si spun ca o cutie automata desfacuta nu va mai fi niciodata la fel....
Sensibil subiect !
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
'' o cutie automata desfacuta nu va mai fi niciodata la fel '' aici e conflictul intre Opel si unii de recomanda schimbarea ca uleiul de motor. Eu ma intreb daca exista o statistica despre cum cad cutiile Aisin cu ulei neschimbat. Daca nu, macar pe forumul nostru citi au avut probleme si citi nu ? Poate face un moderator un poll ca sa votam? Eu am doar 65000 km fara probleme sau schimb de ulei, dar tot citesc si nu ma hotarasc daca sa schimb uleiul sau nu, desi sint din Timisoata si il am pe Samer aici . Si nu 400-600 lei sint problema , ci aia cu desfacutul angrenajului care functioneaza. Nu prea inteleg asta cu impuritatile din cutia de viteze ,unde e doar frecare(span minim) si incalzire ,insa nu ardere ca la motor unde se mai amesteca uleiul cu apa, combustibil, aer.... Cutia de viteze o vad ca un sistem mai inchis decit motorul. O fi Opel inconstient cind a zis lifetime, dar nici la 60000. Sa zicem ca lifetime la Opel inseamna vreo 150000 km,cit o face o masina de companie in 3-4 ani cit dau astia garantie, dar 60000 ? Ca sa nu zic ca la 15000 improspatare deja mi se pare exagerat! Ce , iese spanul cu aia 3 litri si ramine curat ? Atunci la DSG VW daca zic aia schimb la 60000, eu sa-l schimb la 15000 preventiv? Vorba unui coleg de aici, iau inca o cutie de rezerva si am terminat. Daca e sa fie defect de fabricatie , moare oricum si-n ulei curat. A scris cineva la Aisin sa intrebe de schimb de ulei ? De ce n-au zis aia ca nu va mai dam cutii pentru ca utilizatorii lor se vaita ca mor din cauza ca Opel nu recomanda acest schimb? Or fi pe blat cu Opel ca sa vinda mai mute cutii...

Deci, astept poll-ul ala !
  • cornelpopa

  • Mesaje scrise: 511
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La mine este simplu... Eu pana acum am avut 5 masini luate de noi.
Toate tinute intre 2 si 5 ani. Toate intretinute conform manualului de service - recomandarile producatorului si pana acum nu am avut nici o surpriza.

Ganditi-va ca producatorul respectiv propune o marja care sa-l acopere si pe el. Masina trebuie sa functioneze in perioada de garantie si la cel care face 100k km/an (eu am avut an cu 125k / an) si la cel care invarte masina doar in traficul din Vienna la ore de varf (care nu difera foarte mult de bucuresti normal).

Eu pe masina actuala - cutie automata - am sa respect exact indicatiile Opel.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Orice ulei se schimba, nu s-a inventat uleiul life for ever! Uleiul intr-o cutie automata trebuie sa fie rosu, nu nergru. Oare de la ce se inegreste? Pe langa faptul ca se produce pilitura in cutie, daca uleiul ala nu mai are nici o treaba cu lubrifierea si racirea, te trezesti cu o automata prajita! Nu mai inghititi toate aberatiile producatorului in anumite aspecte!

Sunt 4 colegi ce au avut probleme la cutie (care ii tin minte), si mai mult ca sigur e din vina uleiului! Daca nu, sa imi explice cineva de ce la alte modele cu aceiasi cutie, in care s-a facut schimbul de ulei, nu sunt probleme? Imi pare rau ca nu am facut o poza cu uleiul scos, era negru ca pacura si subtire ca apa!

Fiecare decide in felul lui, dar nu induceti lumea in eroare. Ca sa se schimbe uleiul nu trebuie sa se umble in cutie! Daca nu vrei sa schimbi 2.5 l (100 lei) la 15k km, schimba la 60k km cei 8 l, doar ca va trebui sa mergi la cineva ce are pompa daca nu o faci in regim propriu!

Si ce daca se umbla in cutie? Daca e mesierias cel ce umbla in cutie, o va face ca noua! AF40-6 e o cutie simpla, deloc complicata, deci nu vad nici o problema daca s-ar interveni asupra ei!

Si DA, cei de la Opel sunt niste incompetenti in cazul asta!
  • cornelpopa

  • Mesaje scrise: 511
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cati km si cati ani aveau cutiile cazute de la colegi?
Sincer nu cunosc subiectul. Eu nu spun nimanui cum sa procedeze cu masina lui. Am facut doar o afirmatie referitor la modul in care procedez eu si de rezultatele curente ale actiunilor mele.

Dar daca macar unul din ei mai avea cutia in garantie Opel se sesiza si te punea sa-ti schimbi uleiul.

E mai ieftin pentru ei sa te puna pe tine sa-ti schimbi uleiul la 60k decat sa schimbe ei si o singura cutie in garantie.

La fel de sincer recunosc ca nu m-am uitat in caietul de service sa vad daca Opel cere sau nu schimbarea uleiului in cutie.

Apropo de schimburi: am noua masina luata de la dealer Opel din Vienna cu garantie 5 ani (exista ceva promotie). Am specificat cat se poate de clar ca masina va sta mai mult in RO - chiar este posibil ca reviziile sa le fac la reprezentanta in Ro. Planul de service pe care trebuie sa-l respect este de 30k km/intre schimburile de ulei si 150k km pentru distributie - exact ca orice utilizator din Austria. Si garantia se pastreaza.

Am avut colegi cu masina luata odata cu mine in 2009 si a facut in 5 ani peste 3-400k km fara probleme. E drept ca in Austria/Germania... dar totusi..
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Sint de acord ca uleiul isi pierde in timp proprietatile de lubrifiere, insa nu culoarea e referinta. Am avut dieselar, nu Opel, insa ela fel la toate cred, uleiul nou se inegreste dupa 500-1000 km, dar la motor, unde e mai mare solicitarea. Nu zic ca e rea schimbarea oricarui ulei chiar mai repede decit regulamentar, insa mi-e frica de neprofesionalismul mecanicilor. Cind aia de la Opel imi spun ca nu se poate "spala" caseta de directie, nu se schimba cablaj senzor flexride, nu se schimba ulei cutie viteze, iar eu ma duc cu TIS si Haynes sa le arat ce vreau si mai zic ca altii prin Anglia Germania au facut astea, ei ba dau din umeri, ba ma considera incomod. Ca sa nu mai zic ca nu te lasa in hala ca sa vorbesti direct cu mecanicul mai competent, daca exista asa ceva. Asa ca, ori nu ma ating de ceva ce merge, ori ma duc la Ungaria, cum fac altii. Am intrebat si la Arad despre astea pe mail, raspuns 0.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Majoritatea cutiilor cu probleme, incep pe la +- 150k km! E o uzura, dpmdv, gandita si planificata! In afara merge omul la Opel si ii pune alta cutie, nu e nici o problema pentru el, dar la noi e alta mancare de peste, nu stiu cati isi permit o cutie ce costa 4-5k Euro noua (nu am idee exact cat costa)!

Inca odata, nu e normal ca un ulei in cutie sa fie negru! Daca in servo ai avea lichidul negru, ce ai face? Il lasi asa ca zice producatorul ca nu se schimba? Nu prea cred! Si nu comparati uleiul din motor cu cel din cutie, cel din cutie trebuie sa fie tot timpul rosu! Toti producatorii recomanda schimbarea uleiului (mai ales acolo unde trebuie garantata cutia un anumit nr de km), s-a gasit Opel mai cu mot sa faca alt fel! O mare prostie!
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Si am uitat sa spun; si la noi in reprezentante se poate schimba uleiul (daca nu vrei sa o faci la un service), dar doar metoda clasica. Scoti 2.5-3l ulei, completezi, mergi cativa km, te duci din nou, schimbi iarasi 2.5-3l, completezi, mergi iarasi cativa km, si faci procedeul asta pana cand ai ulei rosu in cutie. Probabil se va folosi vreo 18l ulei, nu am stat sa fac un calcul exact. Dar ascultati-ma ce va zic, merita cu varf si indesat.

O cutie automata e facuta sa tina mai mult decat una clasica. Daca pica prematur e din cauza intretinerii necorespunzatoare, exploatarii (se 'da' in cutie la rece, se opreste in fata bordurii si apoi se acelereaza pentru a urca, se sta in N inutil la semafor si se pleaca uscat de pe loc apoi), sau defecte de fabricatie, dar in acest caz nu cred ca ajunge cutia la 150k km fara simptome.
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
@ borsy - te rog detaliaza putin faza cu bordura. Nu de alta dar sunt multe lucruri bune de invatat, si nu am prins partea asta pana acum...
( e prima automata personala - am mai condus si altele pana la asta.. dar nu erau ale mele deci nu ma stresam sa pricep mult din transmisie..si erau si alte modele ) . Faza cu N la semafor este si logica, se si simte de altfel cum "" decupleaza "atunci cand calci frana..deci undeva tot intra pe "liber "nu o simt sa mai vrea sa traga cand stai cu piciorul pe frana, fortarea la rece de asemenea are o logica pentru ca vorbim de alta vascozitate a uleiului la rece..insa asta cu bordura nu o pricep....cum ar trebui sa se procedeze cand vrei sa urci pe o bordura mai inalta sa zicem?
Mersi anticipat de raspuns.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Adica, nu te opresti in bordura si apoi accelerezi ca sa o urci, ci lasi masina sa 'curga' si cand te apropii, acelerezi (acum sa nu se inteleaga ca trebuie urcata cu viteza, cred ca ati inteles la ce m-am referit). Si eu faceam greseala asta pana cand am aflat ca nu e bine. Prefer un urcus mai 'tare' dar sa nu fie cutia expusa inutil.
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
m-am prins, ce vrei sa spui....
bine ma gandesc acuma ca trebuie sa gestionezi si ce fel de bodura vrei sa urci...daca e mai sanatoasa ..devine riscant pentru jante sa te dai tare la ea...la urcare perpendiculara.
bine la urcarile laterale e mai usor ca acolo unghiul se micsoreaza.
multam mult de info, bine de retinut.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Corect, depinde de situatie.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
borsy a scris:Adica, nu te opresti in bordura si apoi accelerezi ca sa o urci, ci lasi masina sa 'curga' si cand te apropii, acelerezi (acum sa nu se inteleaga ca trebuie urcata cu viteza, cred ca ati inteles la ce m-am referit). Si eu faceam greseala asta pana cand am aflat ca nu e bine. Prefer un urcus mai 'tare' dar sa nu fie cutia expusa inutil.


Adica, ce se intampla in cutie de e expusa cand urci borduri?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
E expus convertizorul de cuplu.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai acolo nu exista legatura mecanica, e hidraulica prin ulei. Mai mult decat sa incingi un pic uleiul nu ai ce sa ii faci. Dar numai pentru o bordura sa il expui? Pai atunci cand demarezi, cand masina e in sarcina, cand stai prelungit pe loc in D... ce se intampla? Nu il expui mai mult decat o la bordura?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu, pentru ca atunci cand vrei sa urci bordura, practic rotile se infraneaza cumva, deci se obtine o presiune inutila asupra cutiei. Si da, se incinge mai mult uleiul........cauta si vei ramane surprins sa vezi cat de mult conteaza cateva grade in plus la ulei la o exploatare pe termen lung a unei cutii automate, vei ramane surprins.

Cand stai prelungit in Drive, nu e nici o problema, practic cand rotile sunt statice si tii apasat pe frana, se 'elibereaza' cutia, nu e expusa nici o presiune asupra ei.

Cele mai mari problemele la cutie se intampla datorita uleiului neschimbat la timp sau lucru la temperatura mai ridicata. ex. mai sus sau atunci cand tractezi ceva, plus ca nu se schimba lubrifiantul in functie de exploatare. Cine nu ma crede, sa caute singur si sa se convinga daca am dreptate sau nu.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Rotile se infraneaza si cand stai la semafor in D cu piciorul pe frana, chiar si cand accelerezi sau megi cu masina rotile creeaza o forta care se opune motorului, iar legatura dintre ele este convertizorul de cuplu prin intermediul lichidului. Asta functioneaza tot timpul la diferite presiuni functie de turatia motorului transmitand fluxul de energie de la pompa la turbina. La relanti presiunea e mica si in cazul unei borduri fluxul de energie transmis e destul de mic pentru a impinge masina (a invinge rezistenta). D-aia si accelerezi pentru a crea presiunea necesara miscarii turbinei care e solidara cu arborele cutiei. Acest lucru se face prin lichid, deci fortezi lichidul sa circule mai repede cu o presiune mai mare, ceea ce poate duce la o crestere a temperaturii lichidului dar foarte mica (cat iti ia sa urci o bordura? cateva secunde), dar acelasi lucru se intampla si in trafic. O bordura nu inseamna aproape nimic comparativ cu exploatarea in trafic, o poti compara cu plecarea de pe loc in rampa.
Bineinteles ca lichidul se schimba periodic (ca de altfel, orice lichid trebuie schimbat candva).
  • cornelpopa

  • Mesaje scrise: 511
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Bravo @clau70!
O abordare mult mai normala (si mai putin pompieristica) a utilizarii unei masini.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Se infraneaza si la semafor dar nu expusa nici o forta asupra lor, practic daca iei piciorul de pe acceleratie, masina incepe sa 'curga', in bordura nu. Si in rampa nu zice nimeni ca e bine sa te opresti in mijloc si dupa sa accelerezi, daca se poate, e bine sa se urce lansat la cele mai abrupte, ca la cele normale nu se simte. Cu bordura e ca si cand ai tine piciorul pe frana si accelerezi in acelasi timp.

LE. Si intr-o rampa nu foarte abrupta, iti demonstrez ca masina o urca fara ca eu sa accelerez, adica in relanti, pe cand la o bordura niciodata nu vei putea face lucrul asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR