Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La Matiz in 130.000 km a papat doar valvoline 0W40. 5W40 sau Mobil1 0W40. O singura data am pus Q8 5W40 si Mannol 5W40 pentru GM si Daewoo. Motorul merge foarte bine, e curat, nu consuma ulei. Vrei un ulei ieftin cumperi Mannol, vrei ceva mai bun cumperi Mobil1 sau Valvoline. Asta e parerea mea.
Skip ads

  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
nu caut ieftinealã,da nici heroinã la pret.multumesc de opinii si sfaturi,acum am suficiente info.sãrbãtori fericite!
  • iulica1978

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salutare , am si eu o nelamurire , detin un z16xe cu unconsum de 2,5 l la 8-9mii km. Am acum un ulei RAVENOL TEG 10W-40 -gpl ce credeti ar fi mai bun Wolf Vital Tech 5w40 ?

RAVENOL TEG 10W-40 -gpl
Densitate (la 15°C) 0.868
Viscozitate (la -25°C) 6400
Viscozitate (la 40°C) 91.3
Viscozitate (la 100°C) 14
indice de viscozitate 157
Punct de inflamabilitate(COC) 220
Punct de curgere -35
Cifra de bazicitate TBN 7
Sulfati in cenusa 0.89


Wolf Vital Tech 5w40, 90 lei 5 litri

Density at 15°C g/ml 0.858
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s 86.0
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s 14.4
Viscosity index 175
TBN mg KOH/g 10.5
Pour point °C -36
CCS viscosity at -30°C mPa.s 6100
Sulfated Ash Mass % 1.27
Flash Point COC °C 220

-Va multumesc !
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare si La Multi Ani in primul rand.

Referitor la intrebarea care ulei este mai bun dintre RAVENOL TEG 10W-40 si WOLF VITALTECH 5W-40, in primul rand ca nu joaca in aceiasi liga ca sa zic asa, Ravenolul este semisintetic iar Wolf sintetic ( bine, mai bine zis pseudosintetic ), oricum mai sintetic ca Ravenolul Smile
Oricum, asa, ca o regula generala, intotdeauna e de preferat un ulei 5W-40 fata de unul 10W-40 care este inferior.

Acestea sunt ultimele fisele ale celor doua uleiuri:

http://www.ravenol.de/en/pr...l-teg-10w-40.html
http://www.wolflubes.com/EN...roduct_16116.aspx

In cazul acesta, toate specificatiile afisate sunt mai bune la Wolf comparativ cu Ravenol.
Ideal ar fi totusi sa nu tragi de Wolf mai mult de 5-6.000km, asta pentru binele motorului.
O varianta de ulei mai de soi si ceva mai scumpa ar fi un Shell Helix HX7 C 5W-40, fisa tehnica o gasesti ceva mai sus la postul meu anterior, are vascozitatea ceva mai buna la rece ca Wolf, VI mai mare si HTHS de 3,6, fata de un teoretic 3,5 la Wolf.
Si ca ultima varianta, in topicul vechi de uleiuri, cel inchis de peste 500 pagini si in cel cu Z16XE consum exagerat de ulei, erau vreo doua persoane care recomandau Comma Eurolite 10W-40, una din ele spunand ca aproape a scapat de consumul de ulei cu el.
http://www.commaoil.com/pas...s/view/173/EUL5L/

Eu personal as incerca mai intai Wolf Vitaltech 5W-40 daca as vrea un ulei mai calitativ, ieftin si mai vascos.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu mai am incredere in firmele de nisa cu bla bla ca este ieftin si original facut in germanica, italica etc.
Am folosit Wolf syntplus 0W40 deci ceva de top la ei si pot spune ca este doar pentru rodaj, dupa 3-5,000km este apa chioara si face depuneri in motor. Dupa ce a fost pus Mobil 1 0W40 in cativa km era negru de cat a curatat, este scump dar e printre cele mai bune si testate de pe piata.
Nu putem compara calitatea unor produse de corporatii mamut care au buget de cercetare cat firmulitele mici au doar vanzari.
Z14XE si Z16XE au boala la papat ulei si asta datorita uleiului de la bunica folosit anterior si schimb la sfantu' asteapta.
Nu poti pune un ulei pentru motorul bunicului, un non euro sau euro2 la cele euro4 sau 5.
Am vazut motoare desfacute care au folosit numai blamatul Castrol cica contrafacut, ei bine era auriu aluminiul, fara depuneri negre si inca urme de honuire pe cilindri.
Dupa ce veti citi biblia masinii a lui Chris veti avea altceva in cap, nu ce va baga un vanzator sau sfatuitorul din parcare.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Din iulie 2014 pana in dec 2015 am folosit pt 5 schimburi Valvoline synpower 5w40 , iar in decembrie am pus Mobil 0W40 . S-a facut negru mult mai repede ca inainte (inainte de Valvoline tot Mobil 1 folosisem) . Intervalul de schimb e acelasi , aprox 8000 de km . Deci M1 curata mai bine ca Valvoline ma gandesc . Despre calitatile de ungere ... cred ca numai o analiza a uleiului uzat ne poate spune ce si cum .
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
http://www.automarket.ro/st...reteta-68433.html

Care dintre produsele fabricii rusesti o fi mai bun? Smile
  • iulica1978

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfaturi
Skip ads

  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:http://www.automarket.ro/stiri/se-intampla-in-mama-rusie-fabrica-de-uleiuri-auto-contrafacute-cu-o-reteta-68433.html

Care dintre produsele fabricii rusesti o fi mai bun? Smile

Da, da, noi ne omoram aici, vascozitati, temperaturi, etc si cel mai probabil avem in masini asa ceva, made in Germania, ca asa scrie pe eticheta Smile). Unde mai pui ca are si holograma, deci e original Smile))
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
In AutoData, pt motorul Z16xe, la vascozitatea recomandata pt clima temperata scrie 10w40 sintetic. Mi se pare ciudat. Ce parere aveti?
  • citu
  • Suspendat
  • 59 mesaje
  • din 02 Apr 2015
  • Corsa 2013 a12xer
  • Bucuresti
  • citu

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2013 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
eu cred ca merge si un 5w40, inainte cam 10w40 era la purtare.
cunosc pe cineva cu un cielo motor 1,5 8v la care foloseste 15w40, motorul are aproape de 70 000km, vi se pare normal?

p.s. foloseam la dacia 1310 10w40 si mergea brici, fara pierderi fara zgomote cu schimb la 6000 km si tin minte ca curgea uleiul destul de murdar.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Eu folosesc un 5w40 dar ma mir de treaba asta. Ori autodata greseste, ori ce am eu, e mai vechi si asa se folosea atunci. Dar in cartea masinii spune de toate tipurile incepand de la 0w pana la 10 w. Eu am autodata 3.18
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Romania nu este demult incadrata la clima temperata, ai de la -30 la +40grdC si vara la nivelul asfaltului este jale.
In autodata ai de la 0W la 10W dar aia 10 poate prin Grecia, Spania si este semisintetic deci o comiti cu mana ta. Indicat ar fi 0W40 sau maxim 5W40 fullsynt si de firma nu reclama ca e din germanica.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat

legenda
Foto: Utilizarea uleiurilor multigrad în funcție de temperatura exterioarã (mediului ambiant)
A – uleiuri sintetice
B – uleiuri semi-sintetice
C – uleiuri minerale
de aci rezulta ca 5w30 merge doar pana la 20 grade, cam putin pentru romanica.
Sau e o eroare si merge pana la 30 grade?

e luata de aci
http://www.e-automobile.ro/...-motor-sae-w.html
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Aici arata ca merge pana la 30 grade cum stiam si eu.
Mi se pare mai apropiata de realitate.

LE - Imaginea o am de pe carbibles luata mai demult, se gaseste si pe alte site-uri.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Se pare ca cel mai echilibrat este 5w40-ul.
0w40 e mai bun inspre sezonul rece. La cald, desi rezista la 30 grade in atmosfera, nu se vede ca ar rezista la cele 50 grade de la nivelul asfaltului.
  • hanibaldan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
O recomandare pentru un opel astra g, 1,6 xep din 09.2004, 210000 km.. Mentionez cã am luat-o la 168000 si am folosit numai 10w40 de la castrol magnatec. Intre schimburi (10000km.) consuma intre 1,5-2l.
In cartea de service, neamtul nu prea a tinut cont ce a bagat, a inceput la 14000km. cu 10w40,
pe la 68000 a bagat 5w30, la 120000 - 0w40, la 140000 - 10w40. Mai sunt doua verificari unde nu se specifica.
Mai trebuie sa va spun ca masina are instalatie gpl din 2005 montata de neamt si am înlocuit-o cu una noua in 2014.
Multumesc!
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

@remus-gabriel

Imaginea respectiva cu gradele si temperaturile e ceva general ca sa ne facem o idee.
Depinde de fabricantul de 0W-40 acum, am luat doua exemple 0W-40 mai "extreme" :
Mannol Legend + Ester 0W-40 vs Ravenol SSL 0W-40
Viscosity at 40°C 68,2 - Mannol fata de 83,7 la Ravenol
Viscosity at 100°C 12,55 - Mannol fata de 14 la Ravenol
Practic Mannol are vascozitate ca un 5W-30 un pic mai gros, iar Ravenolul ca un 5W-40 Smile
Binenteles ca exista si cele "clasice" 0W-40 cu vascozitati intre cele doua exemple si probabil ca la ele faceai referire Wink
Uleiul meu mai no name 5W-40 fabricat in Olanda ( care macar nu e contrafacut pe la rusi sau in alta parte Very Happy ), e un 5W-40 mai subtire are vascozitate de 79,4 la 40 grade si 13,6 la 100 grade, destul de apropiat de unele 0W-40.

@hanibaldan

Daca ai rabdare si citesti topicul de la inceput, cred ca ai sa gasesti suficiente variante de ulei potrivite la motorul tau si care sunt uleiurile pe care e bine sa le eviti - de exemplu, in primul rand uleiurile 10W-40 nu au ce cauta in motorul tau ( si-a batut joc destul de motor neamtul ) , foloseste doar 0W-40 si 5W-40 in functie de buget si de consumul de ulei.
Daca vrei neaparat Castrol foloseste macar Edge nu Magnatec.
Daca vrei ceva mai bun foloseste Mobil 1, Shell Helix Ultra, Valvoline Synpower, Fuchs, Petro Canada Europe, Ravenol, Rheinol, Divinol etc
Daca vrei motor curatat bine/pastrat curat foloseste Ravenol gama cu CleanSynto, Mobil 1 sau Shell Helix Ultra.
Daca ai TWC ( Three Way Catalyst ) la masina foloseste uleiuri mid saps C3, daca nu ai foloseste uleiuri full saps A3/B3/B4. A mea de exemplu are TWC-ul schimbat in 2009 la acelasi tip de motor ca al tau si de atunci folosesc numai uleiuri C3 Confused .
  • hanibaldan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Dacã am înțeles bine, twc = catalizator cu faguri de ceramica in interior, înseamnã ca il am. O sã caut prin cele enumerate de tine un ulei care sa aibe si specificatia C3. Mulțumesc mult!
Ma uitam la Motul 8100 X-clean, 5w40 de care nu ai pomenit. E bun?
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Daca cauti pe internet despre Z16XEP in principiu o sa gasesti ca are TWC ( Emission control system: 3 - way cat. conv. with 2 oxygen sensors ), ideea este ca e un motor care a fost folosit din 2002 pana in 2009 pe Astra G/Classic II; Opelul tau este Euro 3 sau 4 ?
http://www.astraownersclub....8-1-6-Engine-Info

Cateva link-uri despre catalizatoare.
https://www.catalyticconverters.com/types/
http://www.aecc.eu/en/technology/Catalysts.html
http://www.youtube.com/watch?v=1e9EvrThk1Y

Motul 8100 X-clean 5w-40 e un ulei C3 (Mid-SAPS), specially designed for Diesel Particulate Filters (DPF) and Three Way Catalytic converters.
E pentru motoare Euro 4 si 5, are destule aprobari si asta e ok, printre care MB-Approval 229.51 ; VW 502 00 / 505 00 / 505 01 ; PORSCHE A40 si GM-OPEL dexos2 - License number: GB2B0325011.
Are viscozitatea la 100°C peste 14 si flash point-ul peste 230°C, ar trebui sa nu-l consume prea mult.
Oricum e mai bun ca orice fel de Magnatec fie el si 5w-40.
Problema la Motul in general ar fi raportul pret/performanta, dar daca il gasesti la un pret bun poti sa-l incerci.
https://www.motul.com/system...29.pdf?1370511661
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
369 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR