Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara tuturor membrilor din CLUB OPEL ºi tuturor vizitatorilor!
Sunt posesorul unui Opel Astra G2.0dti16 w Combi.
Am niºte probleme îngrozitoare la încãlzirea habitaclului.
Deci:
In timpul mersului/accelerãrii,am cãldurã,dar atunci când motorul este la relanti nu mai bagã cãldurã,practic parcã dintr-o datã vine numai aer rece(mai ales cã suntem în plinã iarnã)
Precizez faptul cã,atunci când bãga cãldurã am tras repede pe dreapta ºi am verificat conductele de tur-retur a caloriferului din habitaclu ºi am constatat cã erau încinse,apoi dupã ce am lãsat-o aprox.5minute la relanti acestea erau cãlii.
Menționez faptul cã inițial am crezut cã problema principalã este termostatul pt cã temperatura apei scãdea imediat dacã stãteam la relanti ºi l-am schimbat.
Pot spune cã este mai ok acum dar,problema ÎNCÃLZIRII HABITACLULUI
PERSISTÃ.
Ce-mi recomandați ?
Vã mulțumesc anticipat!
Cu stimã Ionuț Cãlin
Skip ads

  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pai sa iti zic ce am avut eu si pe urma tu tragi concluzia
pierd un praf de antigel pe la radiator si ce m-am gandit sa pun niste solutie din aia minune sa nu mai curga, imediat la cateva zile am plecat pana la sibiu si ce sa vezi surpriza , abia baga un pic de caldura in treapta 1 de ventilatie.
ce am facut am scos antigelul si am bagat apa cu sare de lamaie, pe urma am bagat cu otet, si am facut asta de cel putin 3 - 4 ori, pana la urma a inceput sa bage caldura , dar daca era motorul mai turat de la 1500 sau undeva pe la 2000, adica daca mergeam si motorul era turat baga si caldura chiar daca dadeam treapta 4 la ventilatie, dar cand stateam la semafor se racea aerul.
deci pana la urma am dat radiatorul jos si am pus unul nou, celalalt putea fi spalat de mai multe ori pana se desfunda si putea fi pus la loc, dar nu am mai vrut sa mai risc sau mai bine zis mi-a fost cam frica,
treaba asta o poti face si tu acasa, eu la zafira am 2 suruburi care de desfac din compartimentul motor si nu aveam cu ce sa suspend masina pe capre pe ceva.
deci dupa parerea mea el este infundat find cam jos , (cred, ca la mine asa este fata de conductele de antigel) si ma gandesc ca daca il demontezi si ai pregatite garnituri de cauciuc , te interesezi de care iti trebuie, poti sa faci singur toata treaba, demontezi de vineri iar sambata o termini, asta mai lejer iar daca te zbati un pic si incepi sambata de dimineata pana cel tarziu dupa pranz e totul gata, toata chestia este sa te documentezi dinainte si sa stii ce ai de facut.
spor la treaba.
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Mulțumesc mult de tot ...cunosc operațiunea de montat/demonatat radiator,am fãcut-o în 4 ore jumãtate,ce-i drept a fost cam chinuialã la prinderea acelor cleme,dat totul a decurs conform planului de atunci Smile).
Aºadar dacã asta-i ºi pãrerea ta,mâine mã voi apuca de treabã,demontat ºi schimbat cu unul nou.
Îți mulțumesc foarte mult pentru sfat ºi timpul acordat.
Voi reveni cu un rãspuns în legãturã cu rezulatatele în urma acestei intervenții.
O searã bunã ºi sãnãtate multã!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Pompa de apa lucreaza in functie de turatia motorului.Motor turat/pompa turata/presiune-debit mai mare.Asa cum banuieste si colegul,ai ceva "infundaturi"prin calorifer,mai trece ceva prin el,dar nu la capacitatea totala de lucru,iar atata timp cat ai un regim mai turat,iti incalzeste cat de cat mai bine,avand si un debit marit.Regim turatie scazut,debit mic,in acompaniament de aer rece ventilat prin calorifer,nu-ti mai da nici un randament in sensul ...caldurii.Deci,poti sa te apuci ori sa-l schimbi,ori sa-l cureti,cu incredere,functie de posibilitatile materiale.De cele tehnice,procedura este aceeasi,indiferent ca-l schimbi ori curatat(incercat),cea mai buna operatiune de curatare a fost facuta cu el... dat jos.
Skip ads

  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
binenteles ca dat jos, altfel nu faci nimic bine, plus de asta eu sincer cam imi pare rau ca nu am incercat intai si intai sa il curat bine bine, cred totusi ca poti sa incerci sa pui apa calda cu sare de lamaie (incearca sa eviti otetul , mie cred ca nu mi-a facut mare lucru, si mai depinde si de otet din ce este facut si ce are in compozitie, poate sa iti cam faca spuma cred pe urma in vasul de expansiune sau e posibil ca la mine sa fi fost altceva), dar mai mult ca sigur cauta sare de lamaie mai multa sa ai cam jumatate de kg
eu am curatat instalatia intai si intai fara sa demontez nimic si dupa a doua golire de antigel (era distilat cu apa) deja dadea caldura , o sa vezi ca merita munca.
stii de fapt de ce se infunda caloriferul de caldura (cal putin la mine asa este) ? el este alimentat prin cele doua tevi care vin de sus in jos, iar el fiind foarte jos, caci se afla la nivelul bombeululi bocancului, si toata mizeria adunata in timp nu mai urca in sus, si de aia cred eu.
spor la treaba, si te asteptam cu rezultatul . (sa insisti mult la spalat si sa il agiti tare chiar daca ai sa faci febra la maini Smile )
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
De-aia nu este indicat sa bagi tot felul de rahaturi de prafuri si pulberi asa zise minune.Orice minune nu dureaza mai mult de trei zile!..Rahaturile alea sunt solutii extreme si de moment,insa te trezesti ca-ti rezolva ca ness-ul,doua intr-una!O problema cu zece lei,alta cu sute...
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Vã mulțumesc din suflet pentru ajutorul acordat,il voi demonta,apoi voi urma pasii pe care mi-ati recomandat apoi ma voi duce la spalatoria de langa mine ,si voi baga presiune treptat cu turbojetul acela ,apoi voi baga apa de la retea,sa vedem cum se prezinta ,bineinteles sarea de lãmâie va fi "aliment de bazã"
gata am fugit la treabã.
voi reveni cu rezultatele intervenției.
Vã salut cu tot respectul!
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
ei cum este pana la urma ?
ce ai gasit acolo?
merge sau nu ai reusit sa rezolvi nimic pana acum?
Skip ads

  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutãri încã odatã îmi cer mii de scuze cã am revenit cu întârziere dar,am fost foarte ocupat...
Sã revenim la subiectul nostru
Cum sã fie am demontat totul ,am dat caloriferul jos am ajuns cu el la duº apoi a urmat operațiunea "desfundatul" ºi am procedat în felul urmãtor:
-am dat sita de la duº jos,apoi pe furtun am pus un simering pt etanºare
-apoi pe tur am început sa bag presiune de la apa curentã
-apoi am schimbat pe retur ºi tot aºa
-a început sã arunce niºte pietricile carcaroase(probabil ele vinovate de frigul pe care l-am îndurat) Smile)toatã operațiunea am fãcut-o doar cu apa clocotitã.
-apoi am introdus în calorifer 10 pliculețe de sare de lãmâie...si am lãsat la "dospit" o orã
- dupã aceastã orã am reluat operațiunea de desfundare tur-retur ºi invers
-apoi am adãugat un litru de oțet din alcool
- l-am lãsat sã acționeze înca o orã apoi am reluat operațiunea de desfundare.
-apoi am mers repejor la spãlãtoria de lânga mine ºi am bãgat ºi douã jeturi ,apoi am schimbat simeringurile de la conductele caloriferului ,ºi am trecut la montajul acestuia.
-menționez faptul cã trebuie sâ fii foarte atent la acele cleme care fixeazã,conductele.
Totul a decurs bine ,iar în cele din urma rezultatul mult aºteptat...am cãldurãããã
Dar mai am o problema care am costato acum.Deasupara aerotermei este acea clapeta care este acționatã din butonil recirculare,aceasta clapeta era actionata de o tija,iar aceasta este sarita.
-N-am avut incotro si am inchis-o manual.
Ce pot spune sunt foare multumit de rezultat,pot spune ca masina mea nu a bagat niciodata asa caldura,ci siguranta acei faguri din radiatorul de încãlzire erau înfundati.
Mi-ati fost de mare ajutor ºo vã multumesc inca odata pt sfatuti si timpul acordat.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Clapeta recirculare este recomandat sa stea pe deschis,daca nu ai alta solutie sa repari sistemul.Cu ea inchisa,o sa cam ai probleme cu "abureala" parbrizului si a restului sticlelor,cu dezaburirea iin general.
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Da am vãzut ca au început problemele cu "abureala" dar,practic nu-mi dau seama care este traseul acelei tije...am preferat sã o închid pt cã dacã o lãsam deschisã îmi lua tot aerul de afarã ºi mai ales când e ger îți spun sigur cã se simte.
Cred cã voi proceda astfel:
Voi demonta carcasa de la ºtergãtoare apoi voi pune o plasã pe gura aceea de aerisire ºi voi deschide manual clapeta de la aeroterma ºi sã vedem cum este.
Acea plasa o voi pune cu rolul de a mai atenua din puterea aerului care va veni de afara.
Voi face foto ºi voi atasa disearã.
Crezi ca este o idee buna ceea ce vreau sa fac?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
asa si trebuie,,sa traga aer de afara,,daca trage aer din interioru masinii se vor aburii geamurile
plasa aia te va ajuta doar sa nu intre frunze,si alte ganganii in aeroterma,va trage aer cat vrea ia
ai buton de reglarea a ventilatiei
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ai grija cu plasa pusa in admisia aerotermei,ca iti va forta ventilatorul aiurea si ai sanse foarte mari sa prajesti siguranta termica(adica n-o sa-ti mai mearga aeroterma decat pe treapta 4).Cel mai bine e sa pui tija la loc ca e super simplu si sa lasi admisia asa cum e.Eventual,poti sa o cureti de praf si alte gunoaie.
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut uite am stat si uite ce am constatat
in spatiu gol cred ca era montat un motoraº,iar tija era acționatã de cãtre acesta iar tija închidea clapeta.
voi ataºa pozã ºi totodatã voi cãuta o modalitate de a ataºa un nou motoraº pt a face din nou recircularea funționalã.
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat

  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Deci in spatiul din chenar(cred eu ) venea motorasul atasat care eu nu l-am vazut niciodata de cand am masina...acestea fiind spuse am dat fuga dupa motorasul acesta care actioneaza acea tija respectiv clapeta de la recirculare dupã aerotermã.
voi reveni cu rezultate ºi foto atasat.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68906#
Uite unde trebuie sa fie motorasul.Click pe prima poza.
  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara încã odatã tuturor.
Am rezolvat problema recirculãrii aerului astfel:
•am montat motoraº clapetã aerotermã
•am schimbat ºi tija care este acționatã de cãtre motoraº
•mare atenție însã cã sunt 2tipuri de motoraºe pt acest model respectiv
** Opel Astra G2.0 dti 16w**
•montajul s-a realizat un pic greuț datoritã spațiului insuficient de la torpedou respectiv ºurubul din spate ...în rest totul a mers ok.
°am folosit un cap torx corespunzãtor acestuia ºi o cheie fixã de 6 care m-a ajutat la înfiletarea acestuia.
Am adãugat ºi o imagine cu aceastã treabã terminatã.
Am muncit foarte mult la maºinuțã aceste zile respectiv...
-curãțat radiator încãlzire
-schimbat termostat
-schimbat(rola de la întinzãtor)"mecanicul zicea cã nu se poate decât întinzãtorul +alte role"
-schimbat curea accesorii
-montat motoraº clapetã aerotermã
Cu toate acestea acum pot spune cã sunt mulțumit în urma rezultatelor,cureaua numai scârtâie,cãldurã am când vreau ºi cât vreau,iar motorul funționeazã în parametri normali.
Mulțumesc tuturor pt sfaturi mi-au fost de mare ajutor!Mulțumesc CLUB OPEL!
Vã doresc tuturor drumuri bune ºi multã sãnãtate!
Cu stimã Ionuț Cãlin


  • ionutzZz1985

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Toate acestea le-am fãcut doar eu cu un prieten fãra MECANICI !
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Felicitari,Ionut!Cu siguranta e mult mai bine sa lucrezi tu la masina ta decat sa o faca altii!In legatura cu motorasul de recirculare,sunt 3 modele!O seara buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR