- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
In manual zice ca la motoarele pe benzina trebuie pus ulei Engine oil quality GM-LL-A-025 Dexos 2. Unii au zis ca exista alternative mai bune ale altor producatori cu referinta Dexos 2 decit cea GM. La diesel am citit pareri, insa banuiesc ca la benzina e altceva. Ce ulei folositi? Daca l-ati schimbat, ati facut si o spalare sau ati turnat pur sisimplu peste ala vechi, dupa golire?
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am folosit pina anul trecut Liqui Moly TopTec4600 5w30 recomandat pentru OPEL, a fost ok dar pentru verile caniculare de la noi mi s'a parut un pic cam subtire vara asa ca de un an am trecut pe Castrol Magnatec 5w40 C3 care are acreditare Dexos2 si s'a simtit. Eu iti recomand Castrol Magnatec 5w40 C3.
Citi km are masina ta?
Citi km are masina ta?
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Deci, daca e dexos 2 automat e si GM-LL-A-025 si GM-LL-B-025, pentru ca dexos 2 e mai noua si le inglobeaza pe ambele. Deci fie ca discutam de benzina sau diesel, daca ai trecut in carte doar dexos 2, inseamna ca esti nevoit sa folosesti ulei mid sau low ash. Situatia se schimba daca producatorul permite sa folosesti ulei si cu norma GM-LL-A-025, fara sa fie insotita de dexos 2, adica full saps.......nu stiu exact ce scrie in carte la voi, dar pe unele site-uri al anumitor producatori de ulei, la recomandari pentru un motor A18XER sau A20NHT 2009-2011, sunt trecute si uleiuri full saps, deci fara dexos 2.
Iso, si Edge are aprobare dexos 2. Cat despre Magnatec full sintetic...........mai avem pana la 1 Aprilie!
Iso, si Edge are aprobare dexos 2. Cat despre Magnatec full sintetic...........mai avem pana la 1 Aprilie!
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Engine oil meets classifications GM-LL-A-025 and GM-LL-B-025 and is therefore suitable for both petrol and diesel engines. - Aici nu inteleg, adica zice mai inainte ca ala cu A e pentru benzinar si B pentru diesel, dupa care fraza de mai sus pare a zice ca orice ulei (cu norma A sau B) merge la ambele motoare. Ma gind3sc ca lubrifierea ar trebui sa fie diferita la motoare de conceptie diferita. Nu ca dauneaza fatal, dar poate in timp conteaza daca folosesti ulei pentru diesel in motor benzina sau invers.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Daca vrei Edge trebuie sa cumperi Edge FST pentru benzinare si nu Edge turbo diesel. Eu nu am trecut pe Edge pentru ca in magazine n'am gasit sa cumpar Edge FST(asta e mai rar) care sa fie 5w40, am gasit numai 5w30. Asa ca am ramas la Magnatec 5w40 C3 de care sint multumit si care e clar mult mai bun decit uleiul GM.
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
lbanias a scris:Engine oil meets classifications GM-LL-A-025 and GM-LL-B-025 and is therefore suitable for both petrol and diesel engines. - Aici nu inteleg, adica zice mai inainte ca ala cu A e pentru benzinar si B pentru diesel, dupa care fraza de mai sus pare a zice ca orice ulei (cu norma A sau B) merge la ambele motoare. Ma gind3sc ca lubrifierea ar trebui sa fie diferita la motoare de conceptie diferita. Nu ca dauneaza fatal, dar poate in timp conteaza daca folosesti ulei pentru diesel in motor benzina sau invers.
Acolo scrie ca uleiul trebuie sa indeplineasca GM-LL-A-025 SI GM-LL-B-025 pentru a fi folosite in ambele tipuri de motoare (NU SAU), deci trebuie sa le indeplineasca in acelasi timp. Dexos2=A+B+ACEAC3, GM-LL-B-025 nu e neaparat si C3 pt DPF.
In carte, la uleiuri zice asa:
Dexos2 - toate motoarele diesel si benzina
Daca nu e disponibil Dexos2 se va folosi GM-LL-A-025 pentru benzina si GM-LL-B-025 pentru motorina.
Daca nici GM... A sau B nu e disponibil se va folosi ACEA A3/B3 sau A3/B4 pt benzina sau A3/B4 pt diesel fara DPF sau ACEA C3 pt diesel cu DPF.
Deci, tu poti folosi la benzina un GM-LL-A-025 sau un ACEA A3/B4... sau Dexos2.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu prea exista ulei GM-LL-A-025, majoritatea sunt B-025 care nu sunt dexos 2, dar nu conteaza, pentru ca in ziua de azi nu mai e ulei pentru benzina si separat pentru diesel! Acelasi ulei indeplineste cerintele si unui benzinar dar si unui diesel. Dupa cum se vede, e ACEA A3/B4 (A=benzina, B=diesel), Api SN/SM=benzina, CF=diesel, sau e GM-LL-B-025 dar in acelasi timp e si Porsche A40 care e norma pentru benzinar. La restul, a explicat clau70 foarte bine mai sus.
P.S: Pentru condus in oras se preteaza bine 0w30, 5w30 sau 0w40, un 5w40 e prea vascos......
P.S: Pentru condus in oras se preteaza bine 0w30, 5w30 sau 0w40, un 5w40 e prea vascos......
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Inainte de Insignia am avut un Opel Astra H pe care l-am tinut 5 ani si am folosit numai ulei GM 5w30 Dexos, acum am insignia benzina si tot ulei din asta ii pun...masinile au mers si merg ok...nu inteleg ce face o masina pe care o simti ca merge bine cu un anumit tip de ulei daca ii schimbi uleiul cu unul mai scump....se simte vreo diferenta, in ce consta?
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Merci de lamuriri, probabil ca ramin la dexos2 5w30. Am intrebat in ideea ca poate altceva e net superior si schimbarea lui e ca si o preventie in timp. Nu ca as face sute de km pe zi sau mers la turatii mari. Daca nu il "bea" pina la urmatorul schimb e suficient de bun. La cit circul eu, nu ajung la 15000 ina7nte sa-l schimb.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
borsy a scris:Nu prea exista ulei GM-LL-A-025, majoritatea sunt B-025 care nu sunt dexos 2, dar nu conteaza, pentru ca in ziua de azi nu mai e ulei pentru benzina si separat pentru diesel! Acelasi ulei indeplineste cerintele si unui benzinar dar si unui diesel. Dupa cum se vede, e ACEA A3/B4 (A=benzina, B=diesel), Api SN/SM=benzina, CF=diesel, sau e GM-LL-B-025 dar in acelasi timp e si Porsche A40 care e norma pentru benzinar. La restul, a explicat clau70 foarte bine mai sus.
P.S: Pentru condus in oras se preteaza bine 0w30, 5w30 sau 0w40, un 5w40 e prea vascos......
P.S: Pentru condus in oras se preteaza bine 0w30, 5w30 sau 0w40, un 5w40 e prea vascos......
Serios, incearca sa pui un Magnatec C3 in dieselul tau care este un ulei recomandat pentru benzinare cu catalizatoare pe 3cai sa vezi cu citi km ii scurtezi viata filtrului de particule si invers un Magnatec turbodiesel intr'o Insignia benzinara sa vezi cit de repede se contamineaza catalizatorul? D'aia apare la Castrol Magnatecul C3 pentru benzinar si separat Magnatecul TurboDiesel pentru motorinar. Apropos Magnatec 5w40 C3 are GM-LL-A025 si GM-LL-B025, "LL" de la LongLife adica 3oKkm desi in Ro 10-15Kkm este sufient. Asa ca decit GM Dexos2 care e un ulei generic pentru Opel din gama buget mai bine un ulei specializat din gama mid range la o infima diferenta de pret!
"API:SM/SN=benzina" pe asta de unde ai mai scos'o? Chestia asta recomanda uleiul pentru perioada de fabricatie a automobilului respectiv SM=automobile fabricate in perioada 2004-2011 iar SN= dupa 2011.
Uleiurile cu 0W&& tocmai ca nu se preteaza la mesul in oras, fata de 5W&& un ulei 0W are ca avantaj prima pornire la rece, adica e bun si pentru pornirile sub -20-25grade Celsius. Pai bine bre' te apuci sa'i recomanzi colegului forumist uleiuri subtiri pentru Alaska acum in prag de vara in traficul supraincalzit din Bucuresti, ai ceva cu el?! 5w30 si 5w40 sint uleiuri multigrad(se refera la temperatura exterioara) recomandate pentru automobilele aflate la prima tinerete ce opereaza in zonele temperate.
Ar fi bine sa ne obisnuim ca atunci cind afirmam cu tarie ceva sa si motivam alegerea facuta, nu'i asa?
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@iso, din contra, Magnatec C3 e un ulei care corespunde normelor ACEA C3 (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile), deci este potrivit a se utiliza in motoarele diesel cu DPF (chiar dedicat pentru diesel cu DPF), precum si in motoarele pe benzina avand specificatie SM... Clasificarea API (American Petroleum Institute) se rerefa la calitatea uleiului SA...SN (S vine de la spark adica scanteie, adica motoare pe benzina, iar cu cat cifra de dupa S e mai avansata in alfabet, uleiul e mai calitativ), iar CA...CF ( C vine de la compression, adica compresie, adica motoare pe motorina) Normal ca cele cu A, B dupa prima litera sunt uleiuri invechite, dar nu se refera la perioada de fabricatie a autoturismului, ci la aparitia normei... o norma mai noua poate fi folosita pe un motor mai vechi...
Cam toate uleiurile de acum au API S.../C... sau ACEA A3/B4, deci pot fi utilizate si la benzina si la motorina, iar cele care au si C3 sunt si pt diesel cu DPF.
Referitor la vascozitati, la clima noastra se poate folosi si 0W40 chiar si in oras vara, are pornire f buna la rece iar vascozitatea la cald e chiar peste 5W30 .
Cam toate uleiurile de acum au API S.../C... sau ACEA A3/B4, deci pot fi utilizate si la benzina si la motorina, iar cele care au si C3 sunt si pt diesel cu DPF.
Referitor la vascozitati, la clima noastra se poate folosi si 0W40 chiar si in oras vara, are pornire f buna la rece iar vascozitatea la cald e chiar peste 5W30 .
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
iso, solicit sa fii pus la gluma zilei .
Ca sa nu raspund la tot postul:
Castrol Edge Turbo Diesel 5w40
ACEA C3 (DPF si TWC)
API SN (benzinar)/CF
BMW Longlife-04
dexos2®* GM-LL-B-025 and GM-LL-A-025 : GB2C0923082 (asta scrie in TDS)
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A
MB-Freigabe 226.5/ 229.31/ 229.51
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502.00 (benzinar)/505 00/ 505 01
Castrol Edge 5w40
ACEA C3 (DPF si TWC)
API SN
BMW Longlife-04
dexos2®*
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A (diesel)
MB-Approval 229.31/ [b]229.51 (diesel)
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502 00 / 505 00/ 505.01 (diesel)........
Ca sa nu raspund la tot postul:
Castrol Edge Turbo Diesel 5w40
ACEA C3 (DPF si TWC)
API SN (benzinar)/CF
BMW Longlife-04
dexos2®* GM-LL-B-025 and GM-LL-A-025 : GB2C0923082 (asta scrie in TDS)
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A
MB-Freigabe 226.5/ 229.31/ 229.51
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502.00 (benzinar)/505 00/ 505 01
Castrol Edge 5w40
ACEA C3 (DPF si TWC)
API SN
BMW Longlife-04
dexos2®*
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A (diesel)
MB-Approval 229.31/ [b]229.51 (diesel)
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502 00 / 505 00/ 505.01 (diesel)........
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Uite ca American Petroleum Institute nu e de acord cu voi in ceea ce priveste certificarea API, poza "vorbeste" de la sine: API Engine Classification Nu e vorba de SM/SN - Spark etc in nici un caz, poate "S" de la SJ;SM;SN inseamna"Service Classification" care este cu totul si cu totul altceva.
Denumirea comerciala "Magnatec C3" nu se refera la ACEA: C3, atunci cind a fost lansat pe piata imi amintesc ca am vazut banere cu un catalizator cu 3 cai si era promovat pentru benzinare, altfel dece sa fi lansat doua bidoane/produse diferite Castrol Magnatec C3 si Magnatec Turbo Diesel daca in fapt in bidon se gaseste exact acelasi ulei?
Uleiurile 0W sint prea subtiri pentru clima de la noi, 5w face fata cu brio la porniri pina in -20; -25grade Celsius - punctul de inchegare al uleiului fiind mult mai jos, asa ca n'am nevoie de un ulei mai scump daca 5w este suficient cu atit mai mult cu cit vine... vara? Tocmai d'aia am renuntat la 5w30 si am trecut la 5w40, verile se ating usor si 36-39grade C.
Referitor la uleiurile 0w si 5w consultati manualul utilizatorului de Opel si acolo o sa gasiti ghidul uleiurilor in functie de gama de temperaturi ambientale.
Denumirea comerciala "Magnatec C3" nu se refera la ACEA: C3, atunci cind a fost lansat pe piata imi amintesc ca am vazut banere cu un catalizator cu 3 cai si era promovat pentru benzinare, altfel dece sa fi lansat doua bidoane/produse diferite Castrol Magnatec C3 si Magnatec Turbo Diesel daca in fapt in bidon se gaseste exact acelasi ulei?
Uleiurile 0W sint prea subtiri pentru clima de la noi, 5w face fata cu brio la porniri pina in -20; -25grade Celsius - punctul de inchegare al uleiului fiind mult mai jos, asa ca n'am nevoie de un ulei mai scump daca 5w este suficient cu atit mai mult cu cit vine... vara? Tocmai d'aia am renuntat la 5w30 si am trecut la 5w40, verile se ating usor si 36-39grade C.
Referitor la uleiurile 0w si 5w consultati manualul utilizatorului de Opel si acolo o sa gasiti ghidul uleiurilor in functie de gama de temperaturi ambientale.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
"The API service classes have two general classifications: S for "service/spark ignition" (typical passenger cars and light trucks using gasoline engines), and C for "commercial/compression ignition" (typical diesel equipment)" http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
Castrol Magnatec C3 e un ulei care indeplineste normele API SM(N)/CF, ACEA A3/B3/B4, C3, deci e un ulei care poate fi folosit la benzina, motorina si la motorina + DPF.
Ca sa luam 2 uleiuri Castrol Edge 5w30 si 0w40, vei observa ca la cald vascozitatea lui 0w40 e 13.5 fata de 5w30 care e 12.1 cSt, deci e usor mai vascos la 100grC cel 0w40.
http://msdspds.castrol.com/...e/BPXE-9PU2LE.pdf
http://msdspds.castrol.com/...cbay-8k5dur_0.pdf
Castrol Magnatec C3 e un ulei care indeplineste normele API SM(N)/CF, ACEA A3/B3/B4, C3, deci e un ulei care poate fi folosit la benzina, motorina si la motorina + DPF.
Ca sa luam 2 uleiuri Castrol Edge 5w30 si 0w40, vei observa ca la cald vascozitatea lui 0w40 e 13.5 fata de 5w30 care e 12.1 cSt, deci e usor mai vascos la 100grC cel 0w40.
http://msdspds.castrol.com/...e/BPXE-9PU2LE.pdf
http://msdspds.castrol.com/...cbay-8k5dur_0.pdf
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat