- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Astazi am ajutat un coleg sa-si curete EGR-ul la o astra g 17 cdti din 2004,toata operatiunea a durat aproximativ 3 ore.Am curatat cu Decarbusol si un spray de curatat carburatoare,ne-am speriat ce era acolo.Toate bune si frumoase pana la pornire,cand sa pornim nu o mai lua,am dat vreo 6-7 chei lungi si pana la urma a luat-o mai balbait si a scos foarte mult fum negru dupa care si-a revenit.Va intreb pe cei care ati mai curatat tot asa a pornit si la voi,sau am gresit eu cu ceva?Galeria de admisie nu am curatat-o,m-i s-a parut c-am complicat,trebuia date jos conductele de la injectoare si mi-a fost teama sa ma bag.Oricum,masina e alta acum,e mult mai silentioasa si mult mai nervoasa!
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Si totusi nu inteleg de ce sa porneasca asa greu?Dupa ce am curatat toate piesele le-am suflat cu presiune de aer sa nu ramana solutie pe ele.Cand am curatat la masina mea Z13DTH,a pornit normal fara probleme.O fi din cauza ca nu am curatat si admisia?A demontat cineva si admisia?A intampinat ceva probleme?
- viorel2307
- *
- 1 mesaje
- din 28 Nov 2009
- Astra 2004 z 17 dtl
- Vrancea
viorel2307
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2004 z 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2009
- Mesaj Privat
Pentru curatate EGR va recomand un singur solvent TRIUMF,SOLUTIE PENTRU CURATAT ARAGAZE.IESE ABSOLUT CA NOU.
Pisboy a scris:Bun,m-am decis sa curat si eu EGR-ul la masina mea.
Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat https://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.
Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.
Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.
Poza generala
Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2
Poza 1
Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2
In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3
Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4
In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5
Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.
In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.
Pozele 6 si 7
Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1
Poza 8
Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.
Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.
Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat https://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.
Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.
Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.
Poza generala
Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2
Poza 1
Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2
In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3
Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4
In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5
Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.
In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.
Pozele 6 si 7
Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1
Poza 8
Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.
Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.
- e_alin
- **
- 346 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
e_alin a scris:
nu ai gresit doar ca trebuia sa lasi toate conductele curatate sa se usuce bine, nu a pornit din cauza gazelor ramase se la decarbusol.
Dupa curatire am suflat bine cu aer si nu a ramas nimic,s-a evaporat tot!
cuculica a scris:Si totusi nu inteleg de ce sa porneasca asa greu?Dupa ce am curatat toate piesele le-am suflat cu presiune de aer sa nu ramana solutie pe ele.
nu ai gresit doar ca trebuia sa lasi toate conductele curatate sa se usuce bine, nu a pornit din cauza gazelor ramase se la decarbusol.
- rusuiliegabriel
- *
- 1 mesaje
- din 29 Apr 2011
- Vectra 2000
- Dambovita
rusuiliegabriel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Azi am curatat si eu egr-ul,timpul a fost de 3 ore,e o munca destul de migaloasa..noroc ca imi place si am scule cat de cat sa pot lucra,...era o mizerie de nedescris,am curatat cu diluant ..sa curatat foarte bine.....intrebarea mea este la cine a mai curatat,.....pe teava de gaze care vine din evacuare si intra in egr,la mine era un pic de rugina inaite de supapa care permite gazelor sa intre in egr...normal nu trebuia sa fie neagra de gazele ce vin din evacuare....ma gandesc ca supapa vacumatica nu a functionat?.....sper sa fi scapat de fluctuatiile la relatiu cand se incalzeste motorul.
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
cuculica a scris:@nelu.1270,te rog zi-mi dupa curatare a pornit usor sau mai greu?multumesc!
Motorul a pornit ca de obicei, usor. Ma asteptam sa porneasca mai greu. Am mers azi cu ea mai mult si vad ca nu am scapat de fluctuatia relantiului dupa ce se incalzeste motorul. Multumirea mea este ca am scos mizeria de acolo.
cais
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2010
- Mesaj Privat
nu faceti nici o treaba daca curatati numai egr ul, la mine era curat, nu aparea nici un martor in bord, restul admisiei era praf....
la mine s-a desfacut toata admisia.
JALE CATA MIZERIE ERA.
masina nu imi facea nici o problema,nici un martor in bord, doar ca incepuse sa-mi consume mai mult, si simteam ca se accelereaza mai greu.
am curatat tot ce a fost de curatat, cu un spray de la kent, a durat 4 ore,
MASINA TRAGE MULT MAI BINE. ACEEASI DISTANTA, INAINTE SA CURAT, CU PLECARE DE PE LOC, PRINDEAM 140 km/h , ACUMA 165 -170, trapta II de viteza e incredibila la demaraj, am 5 trepte, ASA NOTABILA DIFERENTA.
consumul a scazut incredibil, fum nu mai scoate.
parcurg iasi-vs de 2 ori pe sapt, sunt 68 km, am scos consumuri incredibile, puneam de 50 lei motorina, pt dus intors, si ramanea destul de multa la intoarcere, inainte sa curat, ma incadram la fix.
am astra h 1.7 cdti 82 kw
la mine s-a desfacut toata admisia.
JALE CATA MIZERIE ERA.
masina nu imi facea nici o problema,nici un martor in bord, doar ca incepuse sa-mi consume mai mult, si simteam ca se accelereaza mai greu.
am curatat tot ce a fost de curatat, cu un spray de la kent, a durat 4 ore,
MASINA TRAGE MULT MAI BINE. ACEEASI DISTANTA, INAINTE SA CURAT, CU PLECARE DE PE LOC, PRINDEAM 140 km/h , ACUMA 165 -170, trapta II de viteza e incredibila la demaraj, am 5 trepte, ASA NOTABILA DIFERENTA.
consumul a scazut incredibil, fum nu mai scoate.
parcurg iasi-vs de 2 ori pe sapt, sunt 68 km, am scos consumuri incredibile, puneam de 50 lei motorina, pt dus intors, si ramanea destul de multa la intoarcere, inainte sa curat, ma incadram la fix.
am astra h 1.7 cdti 82 kw
cais
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2010
- Mesaj Privat
cei care aveti turbina murdara de ulei cu praf, e vina garniturii asteaia de pe furtunul de turbo, scapa ulei, mi-a manjito pe toata.
dupa curatarea galeriei, a pornit fff greu, ca au trebuit demontate conductele de combustibil etc, dar dupa ce a pornit, masina respira mult mult mai bine, relantiu mai fix, acceleratie mai vioaie,
sa aveti bateria buna
are cineva idee unde gasesc garnitura asta
turbina era super curata, clapeta la fel,
am uitat sa specific, ca masina e din 2006, aproape 300k km, prima daca cand se desface admisia, greu tare la desfacut, usor si rapid de pus la loc.
dupa curatarea galeriei, a pornit fff greu, ca au trebuit demontate conductele de combustibil etc, dar dupa ce a pornit, masina respira mult mult mai bine, relantiu mai fix, acceleratie mai vioaie,
sa aveti bateria buna
are cineva idee unde gasesc garnitura asta
turbina era super curata, clapeta la fel,
am uitat sa specific, ca masina e din 2006, aproape 300k km, prima daca cand se desface admisia, greu tare la desfacut, usor si rapid de pus la loc.