Parola noua?


Lorem ipsum
cristiruginescu a scris: salut
am gasit un tutorial cdespre curatare valva egr
cine e interesat sa_mi dea mesaj
e cam mare de postat aici cred
cam 3 pagini


SALUTARE ,SANT SI EU INTERESAT DE ACEST TUTORIAL DEOARECE AM OBSERVAT DE UN TIMP CA MASINA PORNESTE DIN CE IN CE MAI GREU IAR AZI DELOC SI AS VREA IN PRIMUL RAND SA INCERC CU VALVA EGR SI TE ROG DACA POTI SA-MI TRIMITI SI MIE ACEST TUTORIAL
cine imi p[oate spune si mie la y22dth unde este egr-ul si daca are asa ceva... eu am curatat ceva in admisie dar nici decum nu era electronic.. pur si simplu o supapa comandata de un vacum si atat Sad... nu este ceea ce am vazut la voi.

asta am curatat eu la mine, dar nu prea e elctronica deloc Smile
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1S4e9A
Stie cineva unde e pozitionat senzorul DPFE - Differential Pressure Feedback EGR - la Z17DTL (cel care genereaza codurile de eroare P1400)?
Un tutorial interesant despre testarea EGR-ului: EGR Valve
Am un Opel Vectra 1,9, Motor Z19DT. Am curatat si eu EGR-ul dar martorul din bord a rămas aprins, totusi. Sunt sanse sa se stinga singur sau trebuie sters codul?
eu am cumparat o solutie speciala pt curatarea admisiei. prima data am curatato normal iar acum la fiecare 15000 de km ii fac 2 flacoane de 250ml de solutie dinasta desfacand doar un colier cu o cheie de 7, si aceasta solutie curata si supapele
Ar fi interesant si niste poze sa vedem cum procedezi ,data viitoare nu uita sa faci acest lucru.
potorac ionut daniel a scris: eu am cumparat o solutie speciala pt curatarea admisiei. prima data am curatato normal iar acum la fiecare 15000 de km ii fac 2 flacoane de 250ml de solutie dinasta desfacand doar un colier cu o cheie de 7, si aceasta solutie curata si supapele


Cum se numeste solutia de curatat si cum ai procedat ?
pt aceasta operatie trebuiesc un pistol special care functioneaza cu aer comprimat si 2 sau 4 flacoane infunctie de cat de infundata e EGR ul si colectorul de admisie, ca aceasta solutie curata si colectorul si supapele de admisie. pe langa cele necesare este nevoie de 2 persoane, 1 sa tina masina accelerata la 2000/ 2550 rot/min si celalalt sa lucreze cu pistolul.cu motorul cald la temp de 90 grade se desface tubul de aspiratie sau cel de la egr in functie de masina si se introduce in tub furtunul de la pistol, si dupa ce cel dinauntru accelereaza la 2000/2500 rot/min celalalt pulverizeaza aceasta solutie pe tub facand cu furtunul cand inainte cand inapoi ca sa ajunga in cat mai multe locuri. aveti grija ca masina cand desprinde mizeria de pe egr, colector sau supape o sa se accelereze singuraiar cel din masina trebe sa nu mai accelereze iar cel de afara sa nu mai pulverizeze. dupa ce ati facut 1 sau 2 flacoane opriti motorul o lasati 15/30 min sa inmoaie toata mizeria si faceti din nou aceeasi operatie cu 1 sau 2 flacoane. dupa aceia se monteaza furtunul de aspiratie inapoi si se da o forja pe cca 5 km. masina o sa scoata un fum gri, albastrui. ca pret pe pistol am dat 25 de euro iar un flacon de solutie 15 euro dar se vinde la bax de 12
salutare ....am avut si eu belea cu egr la astra z19dth, m-am dus sa curat egr la service, dupa ce l-au curatat masina tragea ca un trabant,dar au zis ca pot merge asa 2 zile pana vine comanda si am patit-o mi s-a infundat filtrul de particule cu greu am reusit sa o desfund(5l de decarburol)cand m-am intors la ei cu platforma mi-au spus ca am motorasul egr ars ....
am luat altul GM... 860 ron si intradevar masina a mers in parametri normali...
se poate face ceva la motorasul ala care este ars ca din cate am vazut eu este capsulat....cred ca daca mai pica odata pic si eu nervos...Smile)
cosmyk70 a scris: Am un Opel Vectra 1,9, Motor Z19DT. Am curatat si eu EGR-ul dar martorul din bord a rămas aprins, totusi. Sunt sanse sa se stinga singur sau trebuie sters codul?

Prietene trebuie resetat pe tester am patit eu lafel cand am schimbat egr
dedu83 a scris:
cosmyk70 a scris: Am un Opel Vectra 1,9, Motor Z19DT. Am curatat si eu EGR-ul dar martorul din bord a rămas aprins, totusi. Sunt sanse sa se stinga singur sau trebuie sters codul?

Prietene trebuie resetat pe tester am patit eu lafel cand am schimbat egr


S-a stins totusi singur.
onzaueb a scris: Salut, am citit cam ce s-a scris pe thread, dar tot sunt nelamurit. Cu permisiunea celor ce au scris deja, imi expun si eu oful...
Care este problema mea:
Am un astra g din 2003, z17dtl. De curand a inceput sa se aprinda "check engine" de fiecare daca cand mergeam pe autostrada cu aprox 130-140. Becul statea aprins 1-2 zile, chiar dupa opriri-porniri repetate ale motorului. Am fost la service radacini pt diagnoza si de acolo mi s-a spus ca un ax din turbina (nu am retinut exact care) se misca f putin (2-3mm din 20mm cat ar trebui) iar egr-ul s-a blocat si el cu diverse mizerii. Evident ca ei mi-au propus schimbarea cu piese noi, nota de plata pt schimb egr si turbina fiind cam piperata (aprox 5000 ron cu manopera).
As dori un sfat: sa merg la un mecanic priceput sa curete egr si turbo? Sau sa caut sa cumpar mai ieftin din alta parte piesele astea si sa mi le schimbe un mecanic bun?


Zi-mi si mie te rog daca ai rezolvat problema. La fel face si la mine, daca merg cu 130-140 si o las in frana de motor se comporta apoi ca si cum nu ar mai avea turbo(urca greu in turatii si nu trece de 3200 rot/min), daca o opresc si o las 10-20 secune si o pornesc iar nu mai am probleme.
sal eu am avut si eu problema asta cu aprinsu check engine ,si se stingea dupa si am curatat egr ,clapeta si admisia , ce am scos din ele , sa desfaci sa cureti sfatu meu.
si eu am patit-o.am dat jos egr si galeria de admisie.le-am curatat si totul e ok.
galeira am incalzit-o cu autogenul si s-a curatat ca noua dupa care i-am aplicat o vopsire si am montat-o la loc
De cateva zile imi face si mie figuri, imi apare check engine si nu mai trage motoru, deabia ajung la 90 in a 4a, apoi is revine cand are chef,din imaginile de mai sus nu reusesc sa imi dau seama pe unde ar fi la mine, ar stii cineva unde este EGR-ul la zafira A motor 2.0dti de 101 cp, astept sfaturi
[quote="Drondu Krysty"]sal eu am avut si eu problema asta cu aprinsu check engine ,si se stingea dupa si am curatat egr ,clapeta si admisia , ce am scos din ele , sa desfaci sa cureti sfatu meu.[/quote
EGR-ul l-am lasat o noapte in decarburol, teava de admisie am facut-o ca noua, clapeta am curatat-o si vad ca tot face. Cred ca am sa merg sa ii fac o diagnoza.
cand masina nu trage nu e neaparat sa fie EGR/ul, de multe ori e senzorul masa de aer
ionvatrai , si ce simtome are masina acum?
Bun,m-am decis sa curat si eu EGR-ul la masina mea.
Si dupa ce turoialul lui @andrey_00 mi s-a parut mai slab detaliat http://www.clubopel.com/vie...4022&start=20 ,m-am decis sa fac un tutorial mai de noobi (adica nu e chiar asa usor cum zice @andrey_00)
Toata lucrarea nu a fost atat de usoara pentru ca sunt multe de desfacut,pozitii aproape imposibile si julituri multe.Pozele nu sunt de calitate exceptionala dar sunt de ajuns pentru a intelege.

Mai intai trebuie desfacuta bateria masinii,bornele se desfac cu cheie de 10.Se scoate si tavita care sustine bateria prin desfacerea a 3 suruburi de 13(trebuie tubulara cu prelungitor la unul din suruburi).Se desfac cablurile prinse de tavita din partea de sus a acesteia,si conductele de antigel clipsate in partea stanga.In partea frontala are o mufa care se trage in sus pe sina si langa o chestie de aluminiu care se detaseaza tot pe sina de tavita.

Se desface colierul de la intercooler care intra in clapeta de admisie cu o cheie de 7 in poza generala indiciu 1 si poza 1 indiciul 3 si se da la o parte.

Poza generala


Se desfac de pe clapeta trei suruburi lungi cu cheia de 10 (indiciile 1) si un surub de 13 (indiciu 2) se scoate mufa electrica din clapeta si se detaseaza clapeta de admisie.Atentie,ca nu prea iese din cauza conductei mari negre din poza generala.Asa ca se da drumu la suruburile 4 si 5 din poza generala ,iar apoi se trage un pic in sus conducta pentru a putea scoate clapeta.Ceea ce trebuie sa ramana apoi se vede in poza 4 indiciul 2

Poza 1


Se desfac cele doua suruburi la conducta care vine in partea inferioara a EGR-ului cu cheie de 12(indiciile 1) atentie are si o garnitura metalica care se si vede in poza,indiciul 3
Poza 2


In partea inferioara a ansablului EGR se afla 2 suruburi pe dedesubt de 12 care le-am marcat in poza generala indiciul 6 si 7 (desi egr-ul in poza e scos) si in pozele urmatoare cu EGR pus incercuit cu galben.
Poza 3


Se desface surubul de 12 din partea superioara a ansamblului poza 4 indiciul 1
Poza 4


In spatele egr-ului vine o teava de metal groasa din stanga sus a masinii.Personal eu am desfacut-o mai intai de la EGR si apoi si de unde iese din motor.
E prinsa in 3 suruburi de 12 poza 5 sageti galbene si atentie ca si aceasta are o garnitura metalica.
Poza 5


Mai trebuie scos furtunasul de retur de la vasul cu antigel (se vede in poza 5 cu sageata verde).Trebuie un patent pentru a desface colierul de pe furtun.In momentul in care scoateti furtunul o sa curga antigel.Eu nu am avut ce sa ii fac si am lasat sa curga cam 1 litru.

In momentul asta ansablul egr e desprins dar nu va iesi pentru ca inca il tine acea teava prin care ii vin gazele nearse de la motor si pe care trebuie sa o inlaturati.
In partea din stanga sus la motor aceasta teava intra in motor.Aceasta se prinde in 3 suruburi (poza 6 indiciile 2 si 3).Pozitia e cam ingramadita din cauza ca pe acele 3 suruburi vine un suport metalic (poza 6 indiciul 4)ce se prinde in 2 din ele,acesta are rol de a tine 2 furtune cu cabluri clipsate. poza 6 indiciul 1
Poza 6 Suruburile din poza 6 indiciile 2 sunt suruburi duble vezi poza 7,adica dupa ce acoateti acel suport metalic mai aveti 2 suruburi sub suport.Aici va trebuie o tubulara cu gat infundat mai lunga.Inlaturati de tot teava metalica.

Pozele 6 si 7


Acum trebuie scoasa si mufa electrica care vine pe bobina egr-ului,iar apoi puteti scoate lejer ansamblul.Nu stiu daca trebuie data bobina jos de pe ansamblu,desi eu am dat-o dar e curat acolo la banutul ala poza 8 indiciul 2.Ea e prinsa in 3 suruburi torx de 30 poza 8 indiciile 1

Poza 8


Eun am curatat tot pe acolo plus teava neagra data jos cu decarbosolv,la fel si clapeta de admisie data jos.

Sper ca am fost destul de detaliat incat sa stiti exact ce va asteapta.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou