Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu bag de seama ca refuzi sa pricepi: autorizarea pe o marca pentru un service nu o da producatorul (cu p mic, a propos, ca e substantiv comun) ci RAR-ul.
Skip ads

  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
E Producator cu P mare pentru ca e o variabila Mare (gen Opel). Iar in legatura cu autorizarea, daca e data de RAR - atunci trebuie sa existe o lege - iar la legi avem acces si noi.
O sa ma interesez.... dar daca stie @RaduAL poate ne ajuta cu un raspuns pentru ca mai avem si noi alte lucruri de facut.

Cred ca am ramas dator cu poza... o sa o includ aici ca si link ca sa nu se sperie bugul...
e o mare nebuloasa autorizarea asta, e ca in jocurile alea pentru copii: gasiti diferentele dintre dealeri.... si e valabila pentru dealerii din toata tara

http://i.imgur.com/32ufxnO.jpg
\


Later edit:

Hai ca nu mi-a luat mult: http://www.rarom.ro/?page_id=883

Pentru tipul de activitate A1, operatorii economici se clasificã astfel:
Clasa I – operatorii economici care îndeplinesc condiþiile de autorizare din reglementãri pentru a desfãºura toate operaþiunile prevãzute pentru cel puþin unul dintre sistemele A1.1 – A1.8 ºi care deþin abilitarea din partea unui producãtor de vehicule sau a reprezentantului autorizat al acestuia;

Deci producatorul cu p mic il autorizeaza Very Happy
  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Voi incerca sa fiu cat mai scurt pentru a nu pierde esenta mesajului.
Service-ul, pentru a-si desfasura activitatea in Romania, trebuie sa fie autorizat RAR. Autorizarea se da pentru fiecare marca, model si categorie de reparatii ( mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie, modificari caroserie, etc), in functie de dotarea service-ului si de accesul la baza de date a marcii respective.
Pentru a fi service agreat de o marca sau alta trebuie sa ai un contract incheiat cu respectiva marca, sa respecti anumite standarde (de imagine, financiare, logistice), sa indeplinesti anumite conditii.
Cu marca respectiva, se poate incheia doar contract de vanzari vehicule noi, contract de vanzare piese, contract de efectuare reparatii, sau se pot incheia toate.
Revenind la OPEL, dealer-ul poate avea statut de importator, ceea ce inseamna ca va cumpara masinile direct de la sursa, sau de dealer, cumparand masinile de la importatorul din tara respectiva. Un dealer (vanzator de vehicule) poate fi si service sau nu asa cum un service poate fi si dealer sau nu.
Opel Romania, din cate stiu, nu este prea bine reprezentat pe plaiurile mioritice, probabil 2-3 oameni au birou aici, activitatea fiind gestionata de Opel Southeast Europe, iar toate reclamatiile primite sunt redirectionate catre dealeri sau importatori, cu alte cuvinte ingropate din fasa.
Avand statut de importatori, dealerii Opel din Romania sunt stapani la ei in curte, greu va veni cineva de la Opel sa ii urecheze.
Acestea fiind spuse, bafta in gasirea unui service de incredere in care sa-ti intretii masina in viitor.

L.E. Producatorul agreeaza un service cu care incheie parteneriat, RAR autorizeaza. Intr-adevar, atunci cand tu ai contract cu producatorul vei avea acces la informatii, la metode de reparatii, la formari, la sdv-istica, ceea ce inseamna ca RAR-ul doar va face act de prezenta pentru autorizare, presupunandu-se ca service-ul respectiv este specialist pe marca respectiva.
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc.

Ceea ce nu stie Opel SouthEast Europe este faptul ca Opel Romania emite acte oficiale in care afirma ca lista reparatorilor autorizati de catre ei este urmatoarea: ....
Acum daca se afla ca unele dintre serviceurile lor nu mai au autorizare (poate si pentru ca nu au mai avut bani sa plateasca pentru una) - de cine stie cit timp - unii ar putea sa ceara daune pentru ca nu li s-a reparat masina la standardul corespunzator.
Skip ads

  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu cred ca te cam plictisesti ... si ma gandesc ca tot efortul depus pentru a ne convinge de justetea rationamentelor tale ar merita investit in ceva cu adevarat util (tie)
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Astia sintem: o tara de plictisiti Dealeri - Producatori - RAR.... partea dureroasa este ca ei incaseaza bani de la noi pe plictiseala lor.
In privinta mea te rog sa nu-ti faci griji: multitaskingul funtioneaza perfect... ca o masinarie nemteasca cum se spune. Very Happy
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Cred ca e clar ca nu ma voi opri pina nu voi obtine un raspuns.

Se pare ca nu sint singurul nemultumit de calitatea lucrarilor in service-urile autorizate Opel... nici macar in tara lor nu stau mai bine, Opel reprezinta doar un rest cind vine vorba despre Customer Satisfaction (sursa jd power press releases)



  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Am mai trimis un email, nu o sa intreb catre cine sa nu ma vada "bug"-ul:

Buna ziua,
Sint posesor al unei masini Opel, VIN , cumparata de la dealerul autorizat Opel Erebus.
Dupa ce am avut o experienta neplacuta in serviceul Erebus (motiv pentru care am facut petitii la RAR si la ANPC si inca mai astept raspuns la ele) am trimis si un email de informare
catre Opel Romania (si Opel SouthEast Europe) de la care am primit un raspuns standard, as spune, ca Opel nu intervine intre service si client, dar si raspunsul ca Erebus nu a incalcat nici o relatie contractuala cu Opel.

Avind in vedere raspunsurile pe care le-am primit pe email si pe baza informatiilor prezente pe siteul rarom.ro in pagina cu "Lista Atelierelor care presteaza servicii de reparatii" pentru firma Erebus
reiese ca afirmatia "cu abilitare din partea unui producator de vehicule sau al reprezentantului autorizat al acestuia" nu mai este actualizata, cel putin nu pentru o abilitare Opel - Erebus.

Pentru ca imi doresc sa imi duc masina mea Opel sa fie reparata la un service autorizat Opel va rog sa-mi spuneti cum as putea verifica faptul ca un service auto chiar este autorizat de catre firma Opel
si nu de oricare alt "producator de vehicule sau al reprezentantului autorizat al acestuia" - o sa iau un exemplu la intimplare: Ssangyong.

Am trimis un email catre Opel Romania in care am cerut sa mi se confirme validitatea abilitatii serviceului Opel Erebus dar nu am primit un raspuns.
Skip ads

  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Si uite asa, povestea nu se mai termina.
Daca vei cauta pe site-ul RAR vei gasi toate service-urile autorizate RAR si clasele de autorizare. Tot aici, mura in gura, gasesti explicatia claselor de activitati pentru care service-ul a primit autorizarea. De exemplu, Erebus este autorizat RAR pentru clasa 1 si 2, clasa 1 pt Opel (cu abilitare din partea unui producãtor de vehicule sau al reprezentantului autorizat al acestuia), clasa 2 pentru alte marci cu detalierea activitatilor.
la fel, daca vei cauta pe site-ul oficial Opel, vei gasi lista cu dealerii valizi si activitatile prestate de acestia. Daca e pe site, inseamna ca este valabila agreerea, sunt convins ca nu se risca nimeni sa isi puna pe casa sigla unei marci, sa sustina ca o reprezinta si sa nu existe un contract la mijloc
Solicitarea ta e formulata gresit si insist, AUTORIZAREA este data de RAR, ABILITAREA/AGREEREA este data de producator.
Pe bune daca mai inteleg ceva din solicitarile tale......sper ca nu te astepti sa te ia cineva de mana si sa te duca la un service si sa se jure cu mana pe inima ca respectivul este autorizat RAR si agreat de Opel. Opel a pus la dispozitie aceste informatii, doar trebuie sa le cauti.
Sincer, cred ca cei de la Opel se amuza teribil pe seama solicitarilor tale si de aceea iti raspund evaziv.
By the way, pe ce te bazezi cand sustii ca abilitarea Opel-Erebus nu mai e valabila?
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
In primul rind nu stii unde am trimis email-ul, o sa te las sa ghicesti. Smile

Evident, eu am inteles din informatia de pe siteul RAR ca lipseste cuvintul Opel de acolo... ca acel producator auto care abiliteaza service-ul ar putea fi oricare valabil in Romania mai ales si pentru faptul ca Erebus e service multimarca

Siteul Opel e facut de un intermediar.... informatia e posibil sa nu fie actualizata "la zi" si daca te uiti cu atentie se face foarte usor sau poate intentionat "confuzie" intre termenii dealer si service autorizat.

In caietul meu de service OPEL am trecuta la pagina 57 Lista Reparatorilor Autorizati Opel in care sint trecuti Erebus, Gold & Platin, etc... evident lista nu e actualizata, caietul meu e din 2006 si nu m-a informat nimeni daca au aparut modificari.

Referitor la intrebarea ta, care ma bucura:
- chiar tu ai spus: Pentru a fi service agreat de o marca sau alta trebuie sa ai un contract incheiat cu respectiva marca, sa respecti anumite standarde (de imagine, financiare, logistice), sa indeplinesti anumite conditii. - Cit crezi ca il COSTA pe service asta?!
- in raspunsul de la Opel au scapat "Erebus nu a incalcat nici o relatie contractuala cu Opel" - presupun ca nu exista una pentru ca altfel ar fi trebuit sa faca o analiza atenta, de durata, ca sa poata afirma asta.
- si nu ultimul argument, iti place Facebook? Mie nu dar acum e la moda sa apari acolo....
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Pe mine ma doare capu' ... se bate apa in piua intr-o veselie ...
  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu vrei sa intelegi ce iti spun si ca atare nu mai insist. Eu am spus doar cum sta treaba, daca vrei sa intelegi bine, daca nu sparge-ti capul. Sincer, am mult prea multe de facut!
Bafta!
Skip ads

  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
ha ha ha, sparge-ti procesorul mai bine spus.

Sintem intr-o comunitate mare, pina la urma nu postez neaparat pentru ajutor, desi mi-ar fi prins bine, ci pentru ca, mai mult ca sigur, ne va prinde bine la un moment dat
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pentru cine e interesat de concluzie am postat-o pe alt forum.... "dealer autorizat vs service autorizat"

Stiu ca am destui prieteni pe forumuri dar presupun ca si ei ca si RaduAL (care din posturi pare un cont "shared") prefera sa-si ocupe "threadurile" cu altceva
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
atunci de ce ai mai deschis aici subiectul ?
  • RaduAL

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Uite, eu am fost interesat de concluzia ta si am citit-o si iti spun ca este una eronata, departe de realitate. Este concluzia unuia care nu accepta sa ii se spuna ca nu are dreptate, ca greseste, a unuia care interpreteaza dupa bunul plac informatiile.
Cu parere de rau iti spun ca, oricat de mult vei citi pe net nu vei intelege niciodata fenomenul acesta nefiind implicat in el. Nu vei cunoaste care sunt contractele dintre un producator si un dealer, cum este un dealer selectionat sa reprezinte o marca, care sunt obligatiile etc si, neacceptand ce iti spun ceilalti, vei ramane doar cu frustrarea ca un service si-a batut joc de tine.

De ce a deschis subiectul aici? Doar pentru a gasi adversari pe care spera sa ii poata convinge ca numai el are drepatate. De cand este pe forum, singura lui preocupare a fost sa ne arate cat de nasoli sunt aia de la Erebus.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Revenire: pe astraclub topicul identic deschis nu a beneficiat de nici o replica.
Asta dupa cca 30 de zile. And still counting ... (scuze de repetitie)

Cred ca este cazul sa primeasca si aici acelasi tratament.
Adica IGNORE.

PS
Si un perete ar fi mai receptiv.
Cand cineva iti spune ca ai baut si ar fi cazul sa te culci poate te gandesti ca nu are dreptate.
Dar cand mai multe persoane iti sugereaza acelasi lucru ar fi cazul sa le dai crezare.
Dar perfectionistul initiator al threadului ... no comments.
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
@liberlamare: pentru ca am avut nevoie de raspunsuri (argumentate) si de sfaturi cum pot actiona mai departe. Pot sa presupun ca sunt destui ingineri/directori/manageri care lucreaza intr-un service auto si care citesc ce scrie pe aici si ar putea sa-mi spuna ceva ce nu stiu deja. Desigur nici nu mi-am facut iluzii prea mari.

e suficient sa citesti posturile lui @RaduAL de pe pagina asta sa vezi ca sint in disconcordanta intre ele iar in ultimul postat mai mult ma acuza decit sa imi dea un singur argument (care sa-mi fie de folos).

desigur am profitat si de faptul ca reclamatiile oficiale facute dureaza si inca nu am un raspuns la ele.

nu e greu de gasit postul celalalt al meu, e suficient sa folosesti google, e primul

Cred ca toata lumea intelege ca postarile pe forumuri sint cu "marja de eroare", afirmatiile mele au fost cu titlu de intrebare.
Totusi mesajele oficiale (catre organele abilitate RAR, ANPC, emailuri catre Opel) - au fost cit se poate de corecte, formulate in asa fel incit sa sper ca voi fi sunat de catre cineva sa lamurim amiabil problema.
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
@turmol: o sa fiu sincer cu tine. O sa las un prieten sa-ti raspunda.
Daca nu iti raspunde nimeni la ce mi-ai scris....
  • deleted-108570

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2016

  • Mesaj Privat
@RaduAL: postul tau e plin de... nimic. Nu aduci nici macar un argument in sprijinul celor spuse de tine.

Mai mult pot sa-ti demonstrez ca nu incerc sa conving pe nimeni in mod deosebit in legatura cu Erebus: cealalta discutie a mea de aici de pe forum, Opel TSB nu contine referiri la Erebus. Daca vrei sa ai si tu dreptate putem sa rugam un administrator sa treaca‎ Erebus pe acolo de sus pina jos, in posturile mele, ca sa para ce vrei tu...

In legatura cu Erebus care si-a batut joc de masina mea trebuie sa stii ca nu si-au batut joc in special de ‎mine, conform standardului ISO pe care afirmau ca il au si-au batut joc de Opel in primul rind... clienti au destui, vin si pleaca si... uita. Auditul ramine!
Dar se pare ca si Opel isi bate joc de noi....

-page break-


Ultima modificare facuta de deleted-108570 la Dum 19 Jun, 2016 4:04 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR