Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • rocky_valy21

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salutare la detinatori de opel. am si eu o problema cu un opel astra y17dt ca acum cateva zile mergeam foarte relaxat cu vreo 40 50 km la ora si deodata a murit motorul in mers sa aprin beculetul check engine am incercat sa repornesc dar becul imi ramanea aprins am mai stat un minut am scos cheia din contact am dat cheie mi-a disparut beculetul apoi in drum un zgomot foarte ciudat parca mergea in 3 pistoane si tot asa mi s-a intamplat de vreo cateva ori. apoi am fost la o cunostinta mecanic de meserie si mi-a spus ca nu realizeaza presiune tinea el mana pe un furtun de gaz si a spus ca nu se intareste furtunul si cu acelasi zgomot ciudat cand o acceleram, a demontat furtunul a bagat mana la turbina mi-a spus ca nu are joc si m-a lamurit trebuie tester ca nu stie ce sa ii mai faca ininte sa ma duc as dori sa aud si parerile voastre daca sunteti amabili si zgomotul; foarte ciudat mai face si cand o accelez foarte usor de la 950 pana la 1500 de ture apoi in mers la fel si de pe la 2000 la 2500 de ture daca se poate astept parerile voastre
Skip ads

  • wlf

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2007

  • Mesaj Privat
va multumesc foarte mult pentru acest topic mi-a fost de mare ajutor ...am schimbat senzorul de rotatie la arborele cotit original isuzu (360 ron ) si nu mai am nici o problema ps: si mie imi facea ca tractorul pe la 2200 de ture
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
deci, eu au o problema cu "dat in nas la masina" si pierderi de putere cu imposibilitatea de a accelera in trafic, urmat de aprinderea beculetului exhaust emision si apoi intrarea in regim de avarie (masina merge la juma de putere). de fiecare data toti mecanicii din univers mi-au spus ca am "mass air flow" si binenteles dupa ce am schimbat de 6 ori debitmetrul cu altele noi noute si originale din germania, au ridicat din umeri si mi-au zis ""o sa-si revina ea" sau "sa ne suni sa ne zici cum mai merge", binenteles pe banii mei...
Asa ca m-am pus pe treaba si cum imi place mie sa fac treba de la cap la coada am luat aproape toate la desfacut si verificat (curatat senzori si masurat, demontat si curatat valva egr, demontat si verificat cele doua valve electropneumatice - sus - jos, schimbat debitmetru de mai multe ori, verificat tubulatura aer, demontat si verificat toate circuitele de vacuum, verificat pompa de motorina, verificat ECU sa nu aiba motorina in fisa "M", verificat calculator de injectie prin desfacere ca sa nu aiba lipituri reci, verificat releu bujii incandescente prin desfacere, schimbat filtre aer si mororina, etc, etc, etc, etc)...binenteles ca "supermasinuta" mea opel face la fel ca la inceput, adica merge aiurea, doar cum vrea ea....
Bun...si acum am ajuns si la acest minunatul senzor de turatii al arborelui cotit si dupa cateva ore bune de munca, va impartasesc si voua din chinul meu, ziua mea de munca in zadar...
Asadar am urcat masina pe doua dalede beton (caci altfet e jale mare cu demontatul - daca nu aveti rampa sau un canal, ceva) si dupa aceea:
- primul pas, vizualizarea senzorului (nu se poate vedea decat cu aparatul foto sau cu telefonul mobil, pozandu-l pe sub masina), iata-l cum arata el acolo singurel si frumusel:

- pasul 2, dupa ce m-am chinuit sa-mi dau seama cum se scoate (2 ore), am reusit sa-l demontez de pe masina. Gaurica lui unde era montat arata cam asa:

Trebuie sa stiti ca are un singur surub care se demonteaza cu o tubulara scurta de 10, iar inainte trebuie sa demontati piulita de 13 de la electromotor si apoi surubul de 17 tot de la electromotor (pe acelasi surub de 17 e montata si piulita de 13 - surubul are 2 filete diferite) - altfel nu se poate (si doar cu cheie tubulara) si binenteles va mai trebuie si o lampa de lucru montata la bateria masinii (caci altfel nu se vede nimic);
- pasul trei, iata minunatul senzor de turatie al arborelui cotit:


Ceea ce am gasit eu pe acolo in neregula, ulei, mizerie si un pic de pilitura parca...am sters tot , am pus la loc totul in ordinea inversa demontarii si apoi i-am dat o cheie....surpriza mare...motorul masinii merge mult mai frumos, mai rotund si mai putin zgomotos, ca nou....
Bunn...am plecat sa-i dau o tura si nici dupa cativa metri de mers, minunatul meu beculet de noxe din bord "exhaust emision" nu s-a lasat si s-a aprins din nou, intrand din nou in regim de avarie....deci munca aproape in zadar...asta e, am castigat experienta si...atat.
Nota: inainte de a face toate operatiile de mai sus, e indicat sa scoateti borna minus de la bateria masinii.
codul senzorului de turatie al arborelului cotit, la mine era:
J5T23381
9Y11
Mitsubischi
In plus, ca valori ale rezistentei ohmice:
- valoarea intre pinii 1 si 2 = 1,045 Kohmi (masurat pe scala de 2 Kohmi a aparatului digital de masura);
- valoarea intre pinii 1 si 3 = 1,070 Kohmi (masurat pe scala de 2 Kohmi a aparatului digital de masura);
Toate erorile masinii sunt:
1) P0100: MAF Sensor Ckt. Insufficient Activity sau Mass/Volume Air Flow Circ Error - dar debitmetrul nu este defect - ce poate fi altceva ?.
2) P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction sau Glow Plug Circ Error Circ A - aici am ceva cred la incalzirea filtrului de motorina - stie cineva cum se verifica ? rezistenta filtrului este in capac ?
3) High voltage coolant temperature - acest cod de eroare mi-a fost dat la testerul de la reprezentanta opel - poate fi senzorul de temperatura defect si el sa fie problema ?
Multumesc anticipat.
Nicu.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca numai ai curatat senzorul .... ai muncit degeaba va trebui sa-l schimbi ( oricum acum ai experienta Very Happy ) Nu cumpara decat original pt ca altfel ai sa-l schimbi cam la 2000 de km pt ca nu rezista ( avem colegi la club care cunoasc problema ) iar in legatura cu debitmetrul ..... ce sa zic ... daca ai spus ca ai schimbat mai multe....si poate ai schimbat numai senzorul vezi sa nu-l fi pus invers ( zic si eu, ca nu prea se justifica defectarea acestuia asa de des cum spui tu ) sau poate chiar e dus ..... Si eu am avut probleme cu senzorul RPM dar la mine era undeva peste 28oo rot/min si se manifesta prin oprirea motorului in mers ( si fum in spate ...cat cuprinde in momentul acela ) iar cand am schimbat debitmetrul pt faptul ca nu era original din gresala l-am montat invers , iar la relanti nu se aprindea becul , numai cand plecam mai in forta de pe loc i-mi sarea beculetul in ochi .
Vino si tu pe la intalnire si poate mai gasesti cateva sfaturi utile
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
multumesc fan_florea
azi noapte am verificat si ultimele furtunele de la pompa de vacuum si cel de la turbina....si sunt ok...
insa am descoperit ceva si tind sa cred ca asta e buba masinii:
AM MOTORINA IN FISA "M" de la ECU !
OFFFFFFFFF....ASTA IMI MAI LIPSEA...
Dar macar asta sa fie problema si apoi sa mearga masinuta.
o sa revin cu amanunte
bafta multa.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, am citit tot topicul asta, dar la final am ramas la fel de lamurit ca si inainte. Daca am codurile de eroare P0370( 4 ), P0335( 4 ) si P0335( 8 ) ce este pana la urma.... Senzorul RPM sau celebrele lipituri din calculatorul de injectie?
La mine nu are o regula de manifestare... eroarea apare si la rece si la cald si la 1800 RPM si la 3500 RPM sau nu apare deloc (am facut un drum Iasi-Cluj si nu s-a aprins). Apare mai des in mediu urban, la accelerari bruste si cand conduc sportiv.
Am facut proba in mers cu testerul conectat si la drum. Desi am schimbat numai in capat, am folosit numai frana de motor, efectiv am innebunit masina, nu a aparut nici o eroare si toate valorile erau in parametri. Dupa ce am scos testerul, dupa 3 sau 4 opriri/porniri a aparut iar celebrul beculet galben.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca esti urmarit de ghinion dar lipiturile reci nu prea fac asa eu tind sa cred ca tot RPM-ul e vinovat (dupa cum spunem mai sus nici la mine nu avea o "schema " ca sa spun asa faceaa si la 1500 si la 3500 dupa bunul plac dar in timp o sa faca din ce in ce mai des pana nu o sa mai poti porni )
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Azi deja a inceput sa faca figuri permanent. Nu se mai stinge becul deloc, se aprinde la prima apasare de pedala si asa ramane, se aude permanent ca un tractoras, plus ca s-a si oprit de 3 ori cand am vrut sa plec de pe loc. Se pare ca 1300 RPM nu ii mai sunt suficiente pentru decolare. La ora 2 am programare la service unde urmeaza sa primeasca senzor nou si sa ii schimb uleiul si filtrele... asa preventiv. Sper sa se remedieze problema dupa revizie. Sa auzim de bine, va tin la curent cu situatia.

@1.7dti_edition2000 daca apare si P0370 adica e de vina senzorul de pozitie de pe pompa de injectie, e de vina efectiv respectivul senzor sau se remediaza problema din lipituri? Am gasit aceasta eroare stocata, dupa stergere nu a mai revenit, mi-a dat numai P0335, dar eu intreb preventiv. Si daca e defect senzorul de pe pompa, se poate schimba respectivul senzor sau se schimba pompa cu totul?

In mod normal nu ar trebui sa fie de la celebrele lipituri ca acum un an de zile mi-a dat dancuciureanu calculatorul de pe pompa jos si a refacut respectivele lipituri preventiv, chiar daca nu era nici o manifestare in privinta asta.
Skip ads

  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Update la situatie: Am schimbat senzorul, filtrele si uleiul, acum motorul se aude frumos, se accelereaza foarte bine, a redevenit masina pe care o stiam. Cand am fost la resetarea erorilor am gasit din nou un P0370, am sters toate erorile si astept sa vad daca mai da vreo eroare si care este acea eroare.
Senzorul l-am luat de la Facet, bazandu-ma pe faptul ca am siguranta ca, daca crapa prematur, il pot schimba cu unul original (cu diferenta aferenta de bani, bineinteles). Eu sper sa nu mai vad prea curand P0335 ca ma asteapta un schimb de distributie si accesorii peste 10 mii de km si tre sa pun bani la ciorap pentru astea.
Toate cele bune tuturor.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ai rabdare 2000 de km ca te duci oricum , asculta pe batrani , eu am fost printre primi daca nu primul care a avut problema asta care plangea pe aici pe forum , fane tia zis sa iei originalu si credema ca stie ce zice dupa ce a schimbat si el unu..
succes
  • Me & Astra

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca toate componentele electronice (gen senzori rpm, debitmetru, camshaft, etc), altele decat cele originale dar mai ieftine ce-i drept nu merita cumparate. Pica foarte repede si, daca initial ne-am bucurat ca am economisit niste bani, intr-un final ajungem la costuri cel putin duble pentru a remedia problema (tester, drumuri, manopera) decat daca am fi montat initial piesa originala.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Deja am 1600 km facuti deci momentul adevarului se apropie repede. Saptamana viitoare am de facut un drum Iasi-Cluj-Iasi, sper sa nu fie cazul sa il fac in regim de avarie. In rest, deocamdata masina se comporta foarte bine. Daca va fi sa crape asta facem voi avea de platit 150 ron diferenta pana la senzorul pe original si 20 de ron manopera la schimbare, ca la mine e mai grele cu urcatul pe borduri sau cric, trebuie elevator sau canal si nu am nici una nici alta.
Sa auzim de bine.
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
asta cam asa este, decat sa te chinui cateva ore bune pe sub masina, acum si eu am da 20 ron ca sa mi-l monteze altcineva.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am trecut de 3000 km facuti de la schimbare si inca nu a dat nici un semn ca s-ar duce senzorul. Ca sa nu mai umplu topicul cu posturi inutile, o sa mai postez aici doar daca imi va crapa senzorul, deci sper sa nu postez aici prea curand. Sa auzim de bine.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
problema cu senzorul facet apare datorita integratului care face pe senzorul care nu este infineon este un noname si care are cu totul alt principiu de functionare , el da pentru o perioada semnal bun dar se pare ca ajunge la momentul cand crapa iar daca ajunge ori face masina precum tractorasul tot timpul si cu eroare in bord ori cind se incinge senzorul de ajunge apa la 90 si atunci iar da eroare si face precum tractorul , eu am scimbat doi faceti pana mam invatat minte si am pus mitubusi ca de cand te mananca te scarpini ... sa auzim de bine
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
problema cu senzorul facet apare datorita integratului care face pe senzorul care nu este infineon este un noname si care are cu totul alt principiu de functionare , el da pentru o perioada semnal bun dar se pare ca ajunge la momentul cand crapa iar daca ajunge ori face masina precum tractorasul tot timpul si cu eroare in bord ori cind se incinge senzorul de ajunge apa la 90 si atunci iar da eroare si face precum tractorul , eu am scimbat doi faceti pana mam invatat minte si am pus mitubusi ca de cand te mananca te scarpini ... sa auzim de bine
  • tye
  • *
  • 22 mesaje
  • din 09 Mar 2008
  • Astra 2012 a17dtr
  • Caras-Severin
  • tye

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2012 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare, am si eu o problema cu acest senzor, probabil, acum de când a venit cãldura. Am mers cu maºina turatã între 2500-3000 de rotaþii ºi mi-a apãrut pe bord maºinuþa cu cheia, am fãcut testul pseudo-agrafa si îmi afiºeazã 0335. Bãnuiesc cã este pe ducã acest senzor dar sunt nelãmurit deoarece am luat borna de pe baterie cca. 40 min si am fãcut din nou testul pseudo -agrafa si maºinuþa cu cheia îmi clipeºte continuu. Vã rog sã mã ajutaþi cu sfaturi ºi o pãrere, ce marcã de senzor sã cumpãr. Astra caravan 2001, Y17DT. Multumesc ! Sad
  • tye
  • *
  • 22 mesaje
  • din 09 Mar 2008
  • Astra 2012 a17dtr
  • Caras-Severin
  • tye

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2012 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare, vã rog sã-mi indicaþi ce marcã de senzor crankshaft sã-mi cumpãr pentru un motor y17dt. Acum de când a venit cãldura al maºinii mele dã semne de obosealã, am fost cu ea la tester ºi e pe ducã acest senzor , se aprinde tot mai des maºinuþa cu cheia.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tye,
pentru Y17DT:

J5T23381
9Y11
Mitsubischi
(acestea sunt inscrisurile de pe senzor)

Apropos, pentru colegii forumisti, am rezolvat si eu problema cu P100, P0380 de mai sus, dat in nas si pierderile de putere si alte fenomene ciudate, prin schimbarea ECM (ECU) cu unul nou original GM si a releului bujiilor incandescente (tot nou GM), dar merita, caci acum merge brici masinuta mea, mananca asfaltul Very Happy .
Si sa nu uit ajutorul unui amic extraordinar de pe acest forum, djtaotao caruia ii multumesc inca odata pentru sprijinul profesional si logistic acordat.
  • tye
  • *
  • 22 mesaje
  • din 09 Mar 2008
  • Astra 2012 a17dtr
  • Caras-Severin
  • tye

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2012 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns nicu.costinesti, acum intrebarea este de unde cumpãr acest senzor Mitsubischi având in vedere cã eu sunt din Caransebeº, Caraº-Severin.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR