Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de aceste tipuri de benzina de la Petrom. M-am decis sa ii pun 99+ oare e mai bine pentru motor? 1.8 16V 116CP !

Voi ce folositi? Ce parere aveti?
Skip ads

  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Clar este mai bunã, asta dacã îþi ºi permiþi!

Vei avea un demaraj mai bun, un mers mai rotund al motorului ºi poate chiar ºi o micã scãdere a consumului!
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
pai nu e vorba de permis.. ca am calculat si la o investitie de 1 milion ies in plus dac as alimenta cu premium 95 cu 1 litru 36.. parca

La petrom premium 99+ e 5.8
  • AirMike

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
era un test pe youtube cu 3 masini si s-a constatat ca nu se simte diferenta. eu alimentez doar cu petorm 95, pe vremurile astea cred ca nu se justifica 99+
Skip ads

  • claudiu_giuclea

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2006 1.6 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2011

  • Mesaj Privat
AirMike a scris:era un test pe youtube cu 3 masini si s-a constatat ca nu se simte diferenta. eu alimentez doar cu petorm 95, pe vremurile astea cred ca nu se justifica 99+

perfect de acord
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca masina e reglata sa mearga cu 98 sau mai mult atunci aduce un avantaj. Altfel nu. La motorul tau sigur e degeaba. In general motoarele turbo si cele remapate sunt reglate pentru 98.
Benzina de 98+ e aditivata, cea de 95 nu e toata. Aditivii aia reduc depunerile de calamina din motor. Pe de alta parte si mersul turat cu viteze mari face acelasi lucru.
Iarna, din cauza temperaturii mai mici a aerului motorul nu are nevoie de o benzina cu CO mare.
Un motor uzat are nevoie de o benzina cu CO mai mare decat unul nou sau in stare buna. Calamina din motor creste raportul de compresie si produce puncte calde in camera de ardere. Uleiul ajuns in camera de ardere favorizeaza si el detonatiile.
Eu merg in lunile de vara cu 98-99, in rest cu 95.
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
am inteles si va multumesc tuturor pentru sfaturi pe timp de iarna o sa folosesc 95 si dupa ce ies di niarna 99 Razz
  • AirMike

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
cel mai bine e sa citesti ce scrie in manual
Skip ads

  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
daca ai tu manualul in forma electronica te rog frumos sa il pui aici. TE rog mult
  • AirMike

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
il am dar pt corsa d
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
lasati naibii solutiile minune...
Cifra octanica previne autoaprinderea.
http://ro.wikipedia.org/wik...%83_octanic%C4%83
nu are nici o legatura cu puterea motorului
Raportul de compresie de la motoarele noastre nu justifica folosirea unui combustibil cu CO mai mare de 95. Puneti benzina de la benzinarii bune (nu de la tot felul de fantome) si o sa fie bine.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu tine doar de raportul de compresie. Motoarele turbo au raport de compresie mic si totusi merg mai bine cu benzina de 98.
Depinde si de avans.
Un motor e mai eficient daca are raport de compresie mai mare. Producatorii cresc raportul de compresie si apoi regleaza avansul cat sa nu detoneze cu benzina de 95. E mai eficient sa mearga cu mai putin avans decat sa micsoreze raportul de compresie si sa regleze avansul la valoarea optima.
De asta se pot si remapa motoarele aspirate, pentru ca avansul e limitat. Cand cresti avansul motorul produce mai multa putere, dar trebuie benzina mai buna. Altfel apar detonatii si avansul e tras inapoi la valoarea initiala, la fel si puterea.
Skip ads

  • Danielj

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Sal . In cartea tehnica pt. Insignia scrie asa : benzina co 95-recomandata- benzina co 98 -admisa . De fapt si cand am ridicat masina si dealer-ul mi-a spus sa folosesc co 95 .(Insignia 1,6 T/180 Cp)
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La alte motoare scrie si 91 admis. La 1,6 turbo scrie 91 interzis. Eu inteleg de acolo ca 95 e cifra octanica minima cu care motorul merge bine.
  • Danielj

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:La alte motoare scrie si 91 admis. La 1,6 turbo scrie 91 interzis. Eu inteleg de acolo ca 95 e cifra octanica minima cu care motorul merge bine.
Nu ! co 95 trebuie musai ! co 98 ar merge si ea ... Iti spun ca asa mi s-a indicat cand am luat masina (GTT). Tips : Idea Sa nu folosesc co 100 nu zic de unde dar stie toata lumea o.v (1,6 T /180 CP)
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe Astra J si Insignia motorul 1,6 turbo e putin diferit decat pe Corsa D si Astra H.
La Corsa D si astra H era interzisa folosirea benzinei 91.
La insignia spune ca 95 e recomandat, 91 admis doar daca se evita solicitarea motorului, adica mai pe romaneste detoneaza cu ea, 98 admis.
In orice motor poti pune benzina cu CO mai mare fara probleme. Cand e CO mai mica apar belele. Nu trebuie musai 95. Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Danielj - Iti povestesc o intamplare, poate intelegi ca tot ce se spune nu inseamna adevar.

Masina noua " ------ " cu motor mic 1.2 , benzina... Luata de la reprezentanta de la 0. Reprezentantul a spus sa pun CO 95. Dupa 13.000 km sa infundat clapeta de acceleratie... masina abia mai mergea... Curatata la alta reprezentanta pe garantie, dupa care mi-a spus ca in viata mea sa nu mai pun mezeria de 95 in masina asta. CO 100 in realitate este un 98+ spre 99 , nu mai zic de 95 de la pompa.

Repet cuvintele colegului Cristi ---> Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu de la benzina se murdareste clapeta de acceleratie. De la praf si de la uleiul recirculat in admisie impreuna cu gazele scapate pe langa segmenti se face mizeria aia neagra. Tare sunt curios cum de s-a murdarit clapeta in doar 13 000km. Aia se curata la 50-100 000km.

Benzina chiar are CO scrisa pe pompa in majoritatea cazurilor, si 95 e ok pentru cele mai multe motoare. Motoarelor turbo le place benzina cu CO mai mare.
  • Danielj

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
vlad-OPC a scris:Danielj - Iti povestesc o intamplare, poate intelegi ca tot ce se spune nu inseamna adevar.

Masina noua " ------ " cu motor mic 1.2 , benzina... Luata de la reprezentanta de la 0. Reprezentantul a spus sa pun CO 95. Dupa 13.000 km sa infundat clapeta de acceleratie... masina abia mai mergea... Curatata la alta reprezentanta pe garantie, dupa care mi-a spus ca in viata mea sa nu mai pun mezeria de 95 in masina asta. CO 100 in realitate este un 98+ spre 99 , nu mai zic de 95 de la pompa.

Repet cuvintele colegului Cristi ---> Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
Salut!Sa stii ca orice sfat de la colegi e de bun augur si tin seama de asta . Dar depinde de unde ...alimentam. Pana acum nu am probleme si nici nu vreau si nu doresc la nimeni ! Ar fi bine ca si ceilalti din breasla OPEL sa zica ceva Idea Idea Idea
  • B35VUP

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cei care au z16xer ce folosesc (si de la care producatori)? Am citit manualul dar m-ar interesa cum s-a simtit in... practica ca sa nu zic realitate.
Multumiri.

Ca sa fiu mai clar, ce e "mai bine" iarna vs vara, demaraj vs economic, probleme in timp, etc?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR