Parola noua?


Buna la toata lumea !

De un timp incoace se intampla o "ciudatenie". Mi-am instalat un voltmetru electronic in masina nu demult si asa am putut sa observ mai bine "ciudatenia". Despre ce este vorba ?
Motor oprit, tensiune baterie in jur de 12V;
Pornesc motoru, tensiunea pe baterie creste cam cu 0,5V ! Turatia e la relanti.
Pornesc masina, fac cateva ture, 1-a, a-2-a, a-3-a,..nimik, tensiune pe baterie aprox. 12,5-12,6V; oricum ceva cu vreo 0,5V mai mult decat in stationare.
Apas acceleratia, peste 4000 de ture ! Hopa, tensiunea revine la cat stiam eu ca e bine: 13,5V-13,6V si sta asa si la relanti, si in orice treapta.

Acuma intrebarea este DE CE numai cand accelerez peste 4000 de ture numai atunci incarcarea revine la parametrii ?!?

Motorul e un C16NZ, Astra '92.

CristianTM.
1 - cati ani are bateria?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?
jE a scris: 1 - cati ani are bateria?
2 - sa fie semn de oboseala la circuitul de incarcare?


Bateria are mai putin de un an si e un Bosch original, MAde in Germany Wink
Despre circuitul de incarcare ?!?! nu stiu ce sa zic decat ca am schimbat tranzistorul din alternator si un cablu care avea scapari de curent (astea anu trecut).

CristiantM.
pai hai sa o luam metodic.

avem o variatie de tensiune functie de turatie
1. variatie a REZISTENTEI din circuit: mufe oxidate, contacte imperfecte, etc, etc
2. puterea data de alternator nu o mai fi suficienta Rolling Eyes daca variaza cu turatia as zice ca este tensiunea (aia variaza cu viteza)
3. puntea redresoare este putin obosita

PS:
... la 2 imi scapa cauza... Sad
daca era o variatie de curent, era explicabil: frecari in lagare marite, cuplu necesar mai mare -> curent mai mic -> putere debitata mai mica
de regula circuitele de curent mare se 'sudeaza' un pic atunci cind fac contact,trebuie verificate cablurile la virsta ei;dar poate fi si din releu regulator sau legaturile lui
Un electrician bun rezolva imediat dilema.
eu cred ca problema revine exclusiv regulatorului electronic de tensiune si/sau carbunilor acestuia
pentru cei ce vor sa afle mai multe: http://www.motorlife.ro/teh...ca/incarcarea.htm
...revin cu detalii Wink

Dar si cu intrebari Very Happy ... unde e puntea de diode de care se tot vorbeste Confused
Am atasat o parte din schema alternatorului cu specificatia ca intr-un punct am 0V sub 4000 de ture si 14,2V de la 4000 in sus si se mentine. Automat pe firul care merge la acumulator am tensiunea bateriei, respectiv 14V, ceea ce e very BAD pt. ca sub 4000 de ture masina merge pe baterie Sad
Am atasat si regulatorul ca fiind singura piesa ce am putut sa o demontez de pe alternator.





Any idea ?

CristianTM.
M-am uitat pe schema si in manualul de reparatii:
piesulica aia cu bosh pe ea, este denumita in manual: "dispozitiv de reglare a tensiunii",
puntea de diode fiind in interiorul alternatoruli.


Deci mai ai de sapat pana ajungi la punte (11) Smile
Am "sapat" si pana la punte si masurata la rece e foarte OK. Acuma fenomenu se intampla mai rar, dar se intampla. Pe pinul D+/61 din senin am tensiune sau nu am. Daca pornesc mortoru si sa zicem ca nu am tensiune si accelerez la 4000 de ture, apare si tensiunea Confused
Pentru posesorii de Astre, de fiecare data cand puneti contactul se aprinde becul cu bateria ?
Intentionez sa schimb regulatorul de tensiune sa vedem ce se intampla Wink

CristianTM.
Posesor de Astra F si Astra H:
DA! de fiecare data...

D+/61 - ala parca se duce la becul din bord...
masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost
botosu a scris:
D+/61 - ala parca se duce la becul din bord... masoara chiar la iesire din regulator, sa nu fie doar un contact prost


Da corect ! Analizand situatia mai bine: D+/61 merge in bord, exact la becul de accu, care la punerea contactului trebuie sa se aprinda, pentru ca pe el este prezenta o tensiune. La mine, CATEODATA, pun contactul si becul accu nu se aprinde pt. ca pe D+/61 nu vine nimic. Dar nu e numai atat ! Daca pornesc motorul, alternatorul ar trebui sa incarce bateria indiferent de starea traseului D+/61 zic eu ?!? acuma nu stiu exact schema regulatorului, ma poate ajuta cineva ? dar alternatorul nu da tensiune ! zero ! numai daca accelerez peste 4000 de ture, atunci incepe sa dea tensiune si alternatorul si pe D+ apare tensiune. Este ceva din inauntru lui? Stator ? Rotor ? sau chiar regulatorul ?

CristianTM.
hai ca e simplu masoara si tu inainte de regulator (piesa din a 2- poza)

rotorul e 7, nu are ce sa strice, ca il vad ca e cu magnet permanent sau bobina in scurt.

puntea sau regulatorul sunt duse, imprumuta de la cineva un regulator si vezi daca merge cu ala

nu ai ce schema sa gasesti la regulator, e piesa aia pe care scrie bosch.

Schema unei punti redresoare, e in manualul de fizica de clasa 7-a sau a 8-a.
sunt 4 diode puse anod-catod / anod - anod
uite o schema asemanatoare (in loc de traf avem alternator):
http://www.indinf.pub.ro/ca...surse/sursa_s.gif


PS:
eu incep sa bag mana in foc ca e regulatorul
@botosu: Cu scuzele de rigoare, te contrazic. Rotorul este o bobina ale carei capete se leaga la cele doua inele colectoare pe care calca periile.
Puntea redresoare seamana foarte bine cu o punte trifazata, are 6 diode. Statorul alternatorului are de regula 3 infasurari legate in stea. La unele alternatoare steaua se leaga la becul martor al incarcarii din bord. La unele, steaua nu este accesibila ca borna. Regulatorul de incarcare, este un montaj electronic, care modifica tensiunea aplicata la perii rotorului, astfel rezultand o tensiune variabila la bornele redresorului trifazat, functie de tensiunea la bornele bateriei. Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V. Avand un alternator legat la o baterie tampon, la tensiunea de excitatie maxima ii corespunde o tensiune de incarcare maxima de 14,3V. Tensiunea de incarcare normala, masurata la bornele bateriei, este 13,7-14,3V in functie de starea de incarcare a bateriei si de numarul si puterea consumatorilor conectati.
Atentie, precizez inca o data, pentru ca am vazut multi care gresesc: controlul (reglarea) tensiunii generate (la bornele alternatorului) se face in functie de tensiunea bateriei pe care o incarca si nu de turatie.
Shocked corect e trifazat!, stupid me Embarassed
aici iti trebuie un curs de baze deja :p http://stud.usv.ro/~cristinam/pagini/l10.htm

LE: am inteles Idea
Am inteles pe dra... Crying or Very sad , hai ca dezbatem dupa amiaza la Sala Palatului...
ldivora a scris: @botosu: Tensiunea aplicata la perii se numeste tensiune de excitatie si ea de regula nu depaseste 5-6V in cazul alternatoarelor de 12V.

Mai sa fie: si eu cand probez relee regulatoare de ce variaza tensiunea de excitatie pana la 14,4 V? Or fi defecte toate alea bune?
Eu zic ca e dus releul regulator. Si la vechiul meu Ford Taunus la fel se intampla.
Nu confunda tensiunea de excitatie cu cea de iesire.
Cea de excitatie se masoara la perii, cea de iesire la borne.
Da, da zic bine, tensiunea de excitatie=tensiunea de la perii 0-14,4V!
Schema de la alternator tradusa oarecum electric Smile -->


Acum am inteles ca la mine problema este exclusiv la: Rotor, Perii sau Regulator.
Statorul da tensine de incarcare DAR numai cateodata, deci el + puntea de diode sunt OK. Partea de reglare/comanda nu e OK. Am dreptate ?

CristianTM.

PS.
Multumesc tuturor celor care s-au implicat in aceasta discutie.
Scuze pentru desenul "de mana" Very Happy Poate e folositor si altora.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou