Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da da, my bad. Ma gandeam la altceva Wink
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@catastefan are dreptate.Ca o completare la cele spuse, recomand mare atentie la cum se da jos baia si mai ales capacul de distributie, sant suruburi mascate si plus capacul are si ghidaje care opun rezistenta, este pericol de de a sparge.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da si mare atentie sa nu amestecati suruburile. Inainte de a va apuca asigurati-va ca puteti desface piulitele de la evacuare, in majoritatea cazurilor se pot desface doar cu cheie pneumatica, daca nu cumva trebuie taiate cu flexul.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Exact ! Flexul ar fi totusi prima optiune, riscul de a rupe un prezon este mare.
Skip ads

  • bucsa2

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am facut-o,n-au fost probleme majore,sfaturile de pe forum s-au dovedit a fi extrem de utile.M-au tinut pe loc putin cele 3 piulite dela evacuare dar cu degripant si insistenta s-au desfacut.N-am avut trusa,am reglat cu sablonul dicul cu fante.pozitia vibrochenului am fixat-o la pozitia cilindrului 1 + un bolt de 12 pe gaura din bloc,axele cu came cu platbanda potrivita.Curatat tot ,am schimbat tot ,mai putin pinioane vibrochen(erau in regula cele vechi,doar le-am aliniat ca eru defazate intre ele)).A luat repede ulei la pornire (am pus ulei in rampa pe la filtru) contrar temerilor mele ,apornit repede si fara batai sau erori , zgomot motor atenuat semnificativ.
Concluzii: multa atentie +documentare temeinica inainte si nu recomand fara trusa blocare !
  • Popovici Florin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Stie cineva în Botosani un service unde se poate schimba ca la carte distributia la Z12XE?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
in Iasi doar si dintre cei mai competenti. Cauta Dan Cuciureanu.
  • Popovici Florin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ok,multumesc!
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
vezi ca pretul uneia facute ca lumea e mare, dar te tine mult si bine. Geambasi care vin cu preturi gen 500 de ron cu tot cu piese o iluzie optica. E plin forumul de cazuri care au ramas cu ele in șant si au scos tel. mobil sa intre aici pe forum sa intrebe cum sa le faca sa mearga.
  • ana_mariasimona

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti! Am si eu nevoie de parerea voastra.

Povestea mea: Corsa-C 1.0 din 2004, distributie pe lant:

1. face figuri la pornire (nu porneste la prima cheie): merg la service - imi schimba bujiile desi eroarea pe tester era "senzor arbore cotit"
2. dupa o saptamana nu porneste din fata blocului - vine un angajat al service-ului si masina porneste dupa ce apasa furtunul cu alimentare benzina - concluzia: schimbat pompa benzina (se considera problema depistata si rezolvata)
3. dupa inca o saptamana nu porneste din mijlocul orasului - dupa cateva chei reusim sa pornim, insa la semafoare masina se tureaza singura - directia direct service ("Domnule, ce are?" parca era totul in regula cand am iesit de aici...?!) - eroare tester din nou: "senzor arbore cotit" - cateva zile in service si vine raspunsul (a fost nevoie sa comande nu stiu ce piesa din Germania pentru a putea desface motorul): trebuie schimbata distributia, axele cu came si tachetii.

Incep sa caut pe internet, ma familiarizez pentru prima oara cu termenii respectivi si ma sperii de preturi, mai ales de cele la axele cu came "Domnule, este nevoie sa le schimbam pe toate?" Raspuns: cea mai urgenta este distributia, dar cat de repede aveti posibilitatea, este bine sa le schimbati si pe celelalte".

Toate bune si frumoase: comand distributia de pe un site (dupa ce compar toate ofertele - instructiune clara de la patron sa aiba si pinioane musai) http://www.serviceopel.ro/p...-distributie-GM_8

Ajunge piesa, aflu ca mai trebuie sa comand garnitura capac distributie si alte cateva consumabile. Le cumpar, le duc la service, astept sa termine si sa-mi folosesc masina linistita.

Stupoare: telefon "Avem o problema: pinioanele de la setul comandat sunt diferite de cele de pe masina, daca poate sa vina sotul sa vada...". Intre timp ma adun (sotul si-asa e cu nervii intinsi la maxim si e la munca), sun la cei de la care am comandat kitul de distributie din Bucuresti (eu fiind din Constanta), si le spun ce mi s-a zis. Raspunsul: "Pinioanele nu se schimba. Noi avem stive pinioane. Setul insa vine complet ca asa este el. Se folosesc doar lantul, intinzatorul si patinele. Pinioanele se schimba doar daca sunt f uzate si atunci este o tablita in spate...". Sun inapoi la service si le comunic ce mi s-a spus: "Da, doamna, dar noi vrem sa facem lucrurile ca le carte. Nu pot sa-i iau banii clientului si sa-i spun ca schimb piesele, iar eu de fapt n-o fac. Daca facem asta, trebuie sa fie de comun acord".

Ma apuc sa citesc posturile voastre sa ma lamuresc referitor la intrebarile mele: se schimba sau nu pinioanele? De ce nu se potrivesc cele de pe masina cu cele din kit? Daca se schimba pinioanele trebuie schimbat senzorul axe came? (despre asta nu mi s-a spus nimic, dar am aflat acum).

Noi in seara asta mergem la service si o sa fac cateva poze cu motorasul meu dezmembrat poate este mai sugestiv si poate ma puteti ajuta. Mi-as lua masina in doua miscari de acolo, dar parca nu stiu incotro s-o apuc.

Va multumesc pentru rabdarea de a ma citi pana la capat!

P.S. Nr. de km din bord este de aprox 85.000 km. Eu am cumparat-o in 2008 cu vreo 30.000 (avea 4 ani vechime si statuse intr-un garaj un an de zile, lucrurile se legau, insa incep sa cred ca s-ar putea ca nr de km sa fi fost dat inapoi). Cum este posibil ca la 85.000 km sa schimbi deja distributia? Pompa de apa am schimbat-o anul trecut...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
poate masina are in realitate 130mii/km,sau 230mii/km,la 85mii trebuie sa fii,,dusmanu masinii,,,sa distrugi distributia
daca lantu nou se aseaza bine si nu are joc pe pinioanele masinii nu vad de ce ar trebuii schimbate,doar de dragu de a incarca factura la manopera?
senzorul nu se schimba,se curata de mizeria depusa pe el
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
pornirea poate fi de la senzor arbore cotit, schimba-l. Corsa C din 2008?
Ce axe cu came sa schimbi, eu as abandona mecanicul ala imediat. a masurat el uzura pe axe? zornaie masina ca un tren?
E cu dubiu ca are habar sa ti-o monteze, intreaba-l de trusa de calare si daca bulbuca ochii pupa-l pe buletin si grijeste-ti banii de el. Daca habar nu are de cum e treaba cu pinioanele nu cunoaste modelele astea.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
1. "pornirea poate fi de la senzor arbore cotit, schimba-l." - EXACT !
2. daca este prima schimbare a distributiei (eu asa cred) lasati pinioanele
de la axele cu came in pace, schimbati doar pinionul de la vibrochen (sunt
mult mai bune decat cele noi - aici vanzatorul are dreptate) .
3. Obligatoriu de schimbat suruburile pinioane cu unele noi.
4. Calarea distributiei se face obligatoriu cu trusa KM dedicata;
5. Curatati sorbul pompei de ulei;
6. Daca mai este inca posibil schimbati mecanicii !
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
intamplator mai am 2 corse in curte,masinile baietilor,si ambele a aveau codu,senzor axa came,pornire grea ,trebuia sa tii cetava secunde(5-4) ca sa porneasca cand porneau erau ,,,tractorase,,,in 4 pistoane,in turatie,,,,liniste,,,
dupa schimbarea distributiei (la ambele)si intarirea arcului de la supapa de suprapresiune ulei,de la pompa de ulei,este liniste,se aud doar injectoarele cum goleste rezervoru,incet dar sigur,si am schimbat totu in afara de pinioane
a disparut eroarea cu senzor axa came si pornirea se face la 2-3 secunde de dat la automat
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@nicunicu, poti sa detaliezi un pic ce-i cu arcul acela, cum depistam si cum remediem? Multumesc
  • ana_mariasimona

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si eu m-am mirat ca au ignorat eroarea senzorului de arbore cotit. Am fost in seara asta la ei asa cum am stabilit si am vorbit cu patronul.

Ca raspuns la ceea ce ati scris mai sus:
- masina este Corsa C din 2004
- are trusa de calare si mi-a vorbit de cuplul de strangere (deci m-am linistit gandindu-ma ca stie s-o monteze), in schimb m-a pus sa pipai axele ca sa imi dau seama ca sunt uzate
- este prima schimbare a distributiei - a sustinut ca vrea sa faca "treaba ca la carte" (sa fie totul schimbat) si mi-a recomandat sa vorbesc cu baiatul de la care am comandat pentru a obtine pinioanele bune (cele de pe masina "au senzorul pe ele"). Am facut poze la pinioanele noi, comparativ cu cele vechi (care mie nu mi se par uzate, dar el sustine ca sunt) - diferenta se vede cu ochiul liber (cele noi sunt cele albe, iar cele vechi sunt cele aurii)
- dincolo de tot ceea ce se intampla sunt singurii mecanici care au stat sa-mi explice si care si-au dat interesul de fiecare data cand am ajuns in service, insa intr-adevar tot ceea ce conteaza este ca masina sa functioneze si costurile de reparatie sa fie cat mai mici

Am adaugat pozele aici https://www.clubopel.com/album_personal.php
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
esti linistit degeaba. Trusa de calare nu are nimic cu cuplul de strangere, aia e alta trusa (adica cheie mai exact), iar face confunzii grave.
Pune pozele cu axa cu came aici in post ca nu se vad asa cu le-ai pus tu. Pinioanele schimba-le sau nu cum vrei, problema e stiinta montajului si a strangerilor si inlocuirea tuturor pieselor obligatorii pentru aceasta operatiune
  • ana_mariasimona

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Momentan ma intereseaza sa rezolv cu distributia cat mai repede. Mai jos sunt pozele cu axele cu came si cu pinioanele.


  • Popovici Florin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Din fotografii dantura pinionului vechi aratã foarte bine,nu cred cã ar trebui schimbate pinioanele,
cele noi parcã sunt din tablã ambutisatã fãrã dinti cãliti,nu prea vãd rezistentã la uzurã.
Kitul e original GM?
  • ana_mariasimona

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Grandland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Kitul a venit cu holograma pe fiecare piesa. De aici l-am comandat http://www.serviceopel.ro/p...-distributie-GM_8
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR