Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Evident cu garnituri, suruburi tot ce trebuie, inclusiv garnitura noua la pompa de apa chiar daca am schimbat-o recent.
Vreau sa imi fac o lista cu tot ce trebuie si sa imi fac un pret sa incep sa strang banutii.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Uite lista de la piesele mele, sper sa te ajute cu ceva - masina e cea din semnatura:
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu merge link-ul.. se poate adauga aici imagine?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Merge link-ul....
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Fisierul lui danut32 convertit in .jpg

  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Merci! La mine nu deschide link-ul, nu stiu de ce...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Incercati cu clik pe [x] din coltul dreapta-sus.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am mai gasit pe AutoA ceva.
Kit-ul de Opel Original la 520 de lei, o fi chiar original ?
http://www.autoa.ro/produs/...ant-cu-fara-pinio

Vreau sa iau un kit de distributie si dupa ce imi vine kit-ul vreau sa fac comanda si de celelalte piese necesare.
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
e ok autoa. am montat la mai multe masini.
  • balmariuz

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ok, pai cred ca atunci ramane cel de Opel la 520 de lei si restu' de piese le caut eu si le comand dupa ce vine kit-ul sa vad exact ce contine.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E super bun pretul. Eu am gãsit la aproape 700 lei acest kit. Mi s-a parut scump, prin urmare am ales kit Dayco. Contine toate cele trei patine, cele trei pinioane, lanț, intinzator si garnitura de distributie Victor Reinz. Mai are incluse niste piese pe care nu am habar unde sa le bag:

Am înteles cã Dayco este o marca bunicicã si vine ca echipare originalã pe unele mãrci de masini. Oricum, pentru experimentul pe care îl pregãtesc un kit aproape complet la 410 lei mi se pare rezonabil.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Saibe distantier pinioane axe came.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
La ambele axe? Stiam ca doar la admisie...unde este discul cu fante.


Ultima modificare facuta de catastefan la Vin 25 Mar, 2016 8:40 am
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Si de ce sunt 3 buc. identice in kit ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite ce contine parjoala Dayco http://www.epiesa.ro/galeri...p;poza=415080.jpg
Deci suruburi lipsa si atunci suruburile vechi devin prea lungi pentru pinion subtire.
De ce 3 cand folosesti doua trebuie intrebati aia de la Dayco.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La mine e situatia de asa natura incat nu se merita kit de distributie scump. Poate ca problemele cu presiunea uleiuleui, cu spuma in capacul motorului, cu tacaneala in zona capacului distributiei sunt legate de neetanseitatea garniturii de distributie, uzura pompei de apa (pe care am cumparat-o deja si o voi inlocui-marca Hepu), tacheti, segmenti, draci-laci... Cum am spus, experimentez personal schimbul distributiei pentru ca am eu niste curiozitati legate de ce-au facut aia de dinaintea mea si am sentimentul ca voi face o treaba mult mai buna decat oricare mecanic din judet. In plus nu am acum bani de alte axe cu came si nu vreau sa se justifice mesterul mecanic prin faptul ca nu a putut pune la punct distributia intrucat nu mai am crestaturile alea din capetele axelor (sparte de fostii mecanici). Voi folosi rigla din trusa KM folosindu-ma de suprafetele plane de pe semilunile ramase. Voi avea nevoie probabil de unele sfaturi, va voi suna pe unii din voi, la vremea respectiva pentru ca asa ceva nu am mai facut. Sincer, @drakhar mi-a dat curajul asta. Daca va mai amintiti, si-a facut singur distributia la masina, a mai si gresit dar tot a reusit. Si nu e singurul! Nu ma arunc cu cheltuieli mari pe piese GM pentru ca s-ar putea sa fie necesara segmentare (toba afumata) si atunci ma voi gandi poate la un motor SH.
Voi lucra impreuna cu @PL500, stiti ca nu suntem niciunul mecanici de meserie, chiar nu avem de-a face cu fiare la serviciu, asa ca nu aveti motive sa nu ne ajutati cu informatii. Niciunul din noi nu se va face mecanic vreodata.
Referitor la saibele alea din kit, da, buna idee sa folosesc doua (inclusiv la pinionul de la evacuare) cu suruburi lungi. Sa vad ce suruburi imi vin ca le am comandate deja, inclusiv cel de la arbore si altele pe la intinzator lant si patine.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Intre timp as dori sa eliminam pentru totdeauna misterul combinatiilor pinion-saiba-disc de faza-senzor camshaft. In acest sens, dupa ce am tradus cum m-am priceput niste adnotari din TIS iata la ce concluzii am ajuns:

-saiba care vine in kit-urile de distributie este inventata strict pentru compensarea diferentei de grosime a zonei de mijloc dintre pinioanele de tip nou fata de cele de tip nou. Putem spune ca cele vechi o au incorporata. Saibei i se spune in TIS piesa de presiune. Desi indeplineste aceeasi functie, de compensare a grosimii mai mici a noului tip de pinion, saiba difera ca profil de la producator la producator. Spun asta deoarece saibele din kitul meu au cate o suprafata perfect plana iar in TIS este undeva expusa sectiunea diametrala a acesteia observandu-se ca cele doua fete au forme diferite, specificandu-se ca partea cu diametru mai mare sa fie lipita de pinion iar cealalta, avand suprafata de contact mai mica, sa fie lipita de discul de faza. Am o dilema in legatura cu montarea saibelor mele, avand o suprafata perfect plana iar cealalta cu o scobitura cilindrica. Eu cred ca chiar cu scobitura catre pinion o voi monta pentru ca diametrul exterior "se pupa" mai bine pe forma usor bombata a pinionului. A fost inventata inaintea aparitiei noului senzor camshaft deci saiba nu are absolut nicio legatura cu acest nou senzor mai lung, din plastic;

-noul disc de faza, cel care seamana cu o elice se foloseste exclusiv cu noul senzor camshaft, fara nici o saiba adaugata utilizandu-se suruburile de tip nou, gulerate si mai scurte. Noul tip de disc de faza si noul tip de senzor au fost adaptari la noul capac de distributie SHW-GM si nu se potrivesc la vechile tipuri de capace (au gaura pentru senzor mai ingusta);

-suruburile de tip vechi se folosesc (in afara vechiului ansamblu pinion-disc de faza -senzor) doar la ansamblul pinion nou-saiba- disc de faza vechi-senzor camshaft vechi (cel cu cap metalic, mai scurt) Este incompatibila amestecarea componentelor vechi disc de faza+senzor cu cele de tip nou. In noul senzor s-a umblat inclusiv la schema sa electrica desi intra in el aceeasi mufa.

Si pentru ca tot am adus in discutie prezenta in kit-ul meu de distributie a trei saibe (cred ca au intr-adevar vreo 4 mm grosime), cand toti (ma rog, poate nu chiar toti!) stiam ca se foloseste doar una, la pinionul de la admisie, pot spune ca acum mi se pare chiar logic sa punem o saiba identica si la pinionul de la evacuare (e scris in TIS) chiar pe post de saiba, intre surub (tip vechi, lung) si pinion. Altminteri am avea la admisie surub tip vechi iar la evacuare surub tip nou. Nu cred ca ar fi mare tragedie, practic se poate. A treia saiba din kit e un cadou din partea firmei si de foloseste in scop didactic! Very Happy
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am vrut sa scriu:
-saiba care vine in kit-urile de distributie este inventata strict pentru compensarea diferentei de grosime a zonei de mijloc a pinionului de tip nou fata de cel de tip vechi.
Scuze!
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare. Când am schimbat distribuția, pe întinzãtor si pinioane scria FGP. Sunt originale de la GM sau nu? Mulțumesc!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@ Mario78, pe pinioanele mele originale din 2002 scrie GM si au stantate codurile corespunzãtoare pentru piesele respective!

Am achizitionat o trusa de calare distributie pentru Z10XE, Z12XE. Nu prea scumpã...Nu are importanta pretul, sau firma producatoare in chestiunea pe care vreau s-o expun.Chiar si la cele mai scumpe truse cele doua suruburi din cala de blocare a discului de faze se infileteazã efectiv în tãlpile "potcoavei" lucru care mi se pare aberant. Șuruburile ar trebui teoretic sa treacã prin gãurile filetate ale calei si totodatã sã se infiltreze și în gãurile din chiulasa. Ca si cum filetul din cala s-ar continua cu cel din chiulasa, cu cala lipitã ferm. Greu de realizat, tehnologic vorbind. Si nu e numai asta: cala are ,evident, doua talpi, douã suruburi, iar acestea trebuie sã întruneascã în acelasi timp conditiile de paralelism intre ele, perpendicularitate perfecta pe suprafata de asezare a calei, coliniaritate cu gãurile din chiulasa, deci distanta intre ele exact cât între gãurile respective si, cum am spus, sfârsitul filetului din calã sã coincidã cu începutul filetului din chiulasa, pur si simplu imposibil cãci trusa e fabricatã independent de motor. Toate aceste conditii cred cã nu au fost întrunite niciodata, la nicio trusa de calare, suruburile acelea nu cred sã se fi potrivit în marginea chiulasei fãrã sã distanteze cala si sa nu forteze în gaurile filetate.
Ca solutie, de asezare corectã a calei pe chiulasa eu am ales sã prelucrez cu un flex si cu o pilã filetele la douã suruburi ordinare in zona dinspre capul hexagonal în asa fel încât sã nu se mai infiltreze decât în chiulasã si sa aibã suficient joc în gãurile din calã astfel încat sã pot deplasa putin cala spre discul de faze. Nu m-am îndurat de suruburile originale...
Am pierdut cam mult timp, spre disperarea colegului meu de lucru, @PL500, pe care îl invidiez pentru pragmatismul sau si care avea dreptate când îmi spunea cã acelasi efect obtineam si bãgând burghiul sã rad filetele gãurilor din calã putand astfel sa folosesc suruburile originale pentru strângerea acesteia.
În pozele urmãtoare se observã suruburile de la trusa, care sunt negre, cu cap pentru imbus torx si cele prelucrate de mine.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR