Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cind vii in Iasi te duc la x sa o comanzi, eventual ce iti mai trebuie.
Skip ads

  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare tuturor si Sarbatori Fericite !

de curand am cumparat o corsa 1,3 cdti sh , la cumparare aparent masina nu avea nimic insa dupa o zi am inceput sa aud un zgomot ( nu stiu cum sa-l descriu ,ceva gen scartait ) in partea din stanga sus a motorului (cum te uiti din fata masinii ) . uneori dispare dar apare destul de repede ,am mai observat o bataie in pedala de ambreiaj . sper sa ma puteti ajuta cu un sfat . multumesc
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca e vorba de distibutie si te-ai gandit bine sa postezi aici. De obicei primele simptome ale distributiei care trebuie schimbata este acest "scartzait" metalic. O sa observi in timp ca e regulat acum la inceput. In timp acest simptom se va auzi din ce in ce mai des pana va deveni constant. Poti s-o mai lasi linistit un an dc masina mai are vlaga dupa care vei vedea ca trebuie inlocuita...Pedala de ambreiaj decupleaza cutia de viteze. Chiar dc masina e la relantii vei vedea o oarecare diferenta intre zgomotul cu pedala calcata si lasata libera. Nu prea inteleg motivul insa exista acea diferenta. Eventual ai putea pune un filmulet cu sunetul poate diagnoza mea nu e tocmai precisa avand in vedere descrierea facuta de tine...
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
crilups a scris:Ma gandesc ca e vorba de distibutie si te-ai gandit bine sa postezi aici. De obicei primele simptome ale distributiei care trebuie schimbata este acest "scartzait" metalic. O sa observi in timp ca e regulat acum la inceput. In timp acest simptom se va auzi din ce in ce mai des pana va deveni constant. Poti s-o mai lasi linistit un an dc masina mai are vlaga dupa care vei vedea ca trebuie inlocuita...Pedala de ambreiaj decupleaza cutia de viteze. Chiar dc masina e la relantii vei vedea o oarecare diferenta intre zgomotul cu pedala calcata si lasata libera. Nu prea inteleg motivul insa exista acea diferenta. Eventual ai putea pune un filmulet cu sunetul poate diagnoza mea nu e tocmai precisa avand in vedere descrierea facuta de tine...


intre timp am aflat de la fostul propietar ca sunetul este din cauza curelei de la altenator.la mine nu este nici o diferenta cand calc pedala la sunetul acela (el dispare undeva peste 2500 rpm ),cat despre pedala de ambreiaj iti pot spune ca bataia aceea se simte si cand masina sta pe loc ,doar daca apas pedala se simte acea bataie( cand pedala este la fund nu se mai simte ) constanta care se "pupa" cu sunetul motorului .
Skip ads

  • Myth

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Am o Agila 1,2 din 2001, acum are cam 93000 km. Eu am cumparat-o la 72.000 km de afara. Cand am adus-o, i-am schimbat uleiul si filtrele. Nu are alte probleme, doar ca parca "troncane" mai mult decat atunci cand am cumparat-o. Cred insa ca din cauza drumurilor de la noi si plus de asta, o conduce mai mult nevasta-mea. Ceea ce vreau sa intreb ( in special pe Dan) , chiar daca nu aud nici un zgomot suspect de la motor, este posibil sa trebuiasca schimbata distributia la un anumit numar de km ? Pt ca eu nu ma prea am cu mecanica...
Merci anticipat de ajutor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Myth problema e ca tu nu stii cum trebuie sa sune acest motor, eu am urechea formata la ele si asta in timp si multe masini.
La sfirsitul saptaminii daca nu uit mai fac ceva inregistrari la motor Z12XE inainte si dupa schimbare distributie, am sa incerc cu o camera adevarata si sa urc pe undeva filmul macar partea audio sa fie cit mai buna.
Parte cu "troncane" este de la drum sau la rulare ?
Iti recomand sa schimbi uleiul la cutie neaparat, chiar acum am urcat in casa de la una care este clar : zgomot cutie, la schimb a curs sidef + schimbator strimb + accentuare zgomot. De la rulment placa presiune putin probabil dupa simptome si localizare. Citeste si la discutia Cutie viteze f12 ....cum se mai numeste ea.
"Troncane" la drum denivelat sau si la unul bun ?
  • Myth

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Myth problema e ca tu nu stii cum trebuie sa sune acest motor, eu am urechea formata la ele si asta in timp si multe masini.
La sfirsitul saptaminii daca nu uit mai fac ceva inregistrari la motor Z12XE inainte si dupa schimbare distributie, am sa incerc cu o camera adevarata si sa urc pe undeva filmul macar partea audio sa fie cit mai buna.
Parte cu "troncane" este de la drum sau la rulare ?
Iti recomand sa schimbi uleiul la cutie neaparat, chiar acum am urcat in casa de la una care este clar : zgomot cutie, la schimb a curs sidef + schimbator strimb + accentuare zgomot. De la rulment placa presiune putin probabil dupa simptome si localizare. Citeste si la discutia Cutie viteze f12 ....cum se mai numeste ea.
"Troncane" la drum denivelat sau si la unul bun ?



Stiu si recunosc ca nu le am mai deloc cu zgomotele si alte probleme ce pot sa apara la o masina. Troncanitul ala e in timp ce ruleaza pe drum cu denivelari. Cred ca este posibil ca o cauza sa fie aceea ca m-a lovit vara trecuta un tip cu masina de OLT in spate si am fost nevoit sa inlocuiesc hayonul si bara spate. stiu insa sigur ca atunci cand am cumparat-o, nu facea zgomotele de acum.

Multumesc pentru promptitudine. Wink
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi poate nu este reglat hayonul sau au uitat o surubelnita inautru, ceva conectori nefixati...trage/impinge de el sa vezi daca se misca, ridica-l si misca-l se aude ceva inauntru ?

Vezi ca posturile tale vor fi mutate de mine la o discutie de genul Zgomote exterioare....ma mai gindesc la titlu.
Dan
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am terminat de facut o distributie (si altele) la o Agila cu Z12XE. Vineri totul a inceput cu stingul : ultimele piese au intirziat, abia pe la 13:30 le aveam pe toate, pina am cumparat ulei, antigel, apa, fitru ulei era 14:30, dupa care chinul de pe lume, 3 oameni au lucrat 2,5 ore sa scoata bara fata, ceva improvizatii mioritice de inebunesti.... Totul adunat a durat cam 11 ore (vineri+simbata), de unul singur cu ceva ajutor din partea proprietarului si al lui Iulian (nu Popescu)
Simbata pe la 15:00 masina era gata cu probe cu tot.
O singura poza am facut cu KM-urile de punere la punct distributie, faza de verificare, nu mai...o tigara ca nu mai pot ! :

In spate la capat axe came se vede KM de blocare/verificare si in fata stinga pe disc pinion came admisie KM de blocare/verificare pozitie disc came (pentru camshaft sensor).
La Agila Z12XE ar fi la costuri :
1.piese (toate pe original pina si ultimul surub si piulita, cam 20 repere si in plus cheder capota protectie debitmetru, garnituri EGR etc.) = 664 lei
2.ulei Mobil1 5W50 4L, antigel Hepu 3L, apa 3L, filtru ulei Kneht = 260lei

Poate imi fac timp si rectific/completez lista piese functie de motor Z10XE/Z12XE si an/serie fabricatie.

Masina evident ca a pornit perfect fara coduri eroare sau parametri aiurea DAR avea detonatii (avea si inainte). Detonatiile erau din cauza benzinei de ultima speta din rezervor, se manifectau numai la pedala scurta si daca accelerai lin nimic. Ele se aud ca un sgomot infernal de bataie de genul bate unul-doi tacheti de rup sau cum ai da cu ciocanul. Dupa ce am pus 10L de petrom 99 peste cei 30L de matrafox sau ce era in rezervor aproape au disparut.

Sfaturi pentru cei care vor sa schimbe distributia :
1. Va asigurati ca service-ul respectiv a mai facut asa ceva la acest tip de motor.
2. Au trusa KM-uri de reglat distributia inclusiv KM de montare simering oil pump (ala de curge pe la fulie), chei dinamometrice 50Nm si 150Nm, spray-uri diverse, chei si capuri cheie profi, spray/vaselina ptr. 1600grdC la evacuare, silicon garnituri negru la 500grdC de firma 50ml=28lei etc.
3.Supraveghezi mecanicul sa faca totul ca in TIS, ce spune acolo replace/renew asa sa fie, ordinea operatiunilor poate fi schimbata putin la modul ca dai intii cu degripant la cele 3 piulite de la evacuare/catalizator ca sa aiba timp sa isi faca efectul,etc.... In acest timp tu cureti n capace, suprafete de contact, sorb ulei....mai dai o cheie la mina....
4.Cind incepe a se auzi bataia specifica de tacheti (apare la motor fierbinte pentru inceput) se va schimba distributie ! In caz contar culbutorii o sa fie "batuti in cap" pina nu mai ai ce face cu ei !
Stiu atitea peripetii in service-urile mioritice incit mai degraba va previn...pina la urma fiecare face dupa cum vrea. Fara scule adecvate la acest motor nu se schimba distributia ! Nu este ca la altele unde ai semne si puncte, aici neaparat trebuie trusa KM si scule profi, nu doua-trei chei obosite....


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mie 30 Jan, 2008 12:01 am
  • Gaby_zzz

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Va salut.
Am citit cu mare atentie cam tot ceea ce s-a scris despre distributie, atat la agila cat si la corsa.
Masina mea are motor z12xe.
In urma a ceea ce am citit, am ajuns la concluzia ca as avea probleme cu lantul si ceea ce mai este pe la distributie.
Motorul se aude cam la fel ca incele doua filmulete.

Acum si ceea ce ma framanta pe mine:
Am cumparat masina acum cca 8000 de km, cu 57000 km (pe bord). Cand am cumparat-o mergea perfect pot sa spun. I-am schimbat ulei, filtre si tot ce am considerat ca ar mai fi nevoie, pentru a nu intampina eventuale neplaceri.
Motorul a mers perfect pana acum cateva zile, cand dintr-o data a inceput sa se auda acest sunet (bataie) de motor diesel.

Ce ma face sa intru in panica, este faptul ca a inceput sa se auda brusc si nu treptat, ca in alte cazuri descrise de alti colegi.

Poate cadea lantul atat de brusc Oare? , sau poate fi altceva?
As mai putea sa merg cu masina cateva zile? Oare?


Multumesc pt eventuale raspunsuri!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da jos capacul negru (culbutori) ca in poze, trage de lant in sus, daca reusesti cu degetele atunci e distributia.
Intinzatorul este mecanic (arc) dar si hidraulic, ajutat de presiune ulei. Tachetii bat si daca ai presiune ulei mica. Alt caz destul de frecvent este datorita folosirii de aditivi sau solutii de curatare motor. Cojile/depunerile apar datorita uleiurilor slabe, neschimbate la timp sau folosirii de aditivi. Ele se desprind si obtureaza canale de ungere. Uleiul tau are 8,000km, mai bine il schimbi, pune Mobil1 gasesti la uleiuri.ro magazin Vatra Luminoasa.
  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Gaby_zzz a scris:Am cumparat masina acum cca 8000 de km, cu 57000 km (pe bord). Cand am cumparat-o mergea perfect pot sa spun. I-am schimbat ulei, filtre si tot ce am considerat ca ar mai fi nevoie, pentru a nu intampina eventuale neplaceri.
Motorul a mers perfect pana acum cateva zile, cand dintr-o data a inceput sa se auda acest sunet (bataie) de motor diesel.
Ce ma face sa intru in panica, este faptul ca a inceput sa se auda brusc si nu treptat, ca in alte cazuri descrise de alti colegi.


Aseara colegul nostru "Gaby_zzz" a venit la intalnire unde au mai ascultat si alti cativa colegi motorul lui, iar in urma verificarii nivelului la ulei, s-a constatat ca uleiul lipsea cu desavarsire din motor.
Am completat cu cca 750 grame, ca atat am gasit si s-a mai redus putin zgomotul, dupa care am plecat de la intalnire ,am mai cumparat inca un litru, l-am pus si pe acesta si abea acum a ajuns uleiul intre nivele pe joja, dar nu la maxim, ci ar mai trebui vreo 500 de grame.
In total masina avea un deficit de ulei de cca. 2,25 litri.

El zice ca a verificat nivelul uleiului in urma cu 3 saptamani (dupa sarbatori) si era bine (nu mai stie exact unde pe joja), iar de atunci pana acum a facut, maxim 750 km.

Ce credeti ca s-ar fi putut intampla, de s-au consumat 2 litri de ulei, in 750 de km?
De curs, ne-am uitat si nu se vede nimic.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De obicei curge pe la simering fulie sau senzor presiune ulei, foarte rar pe la celalalt simering spre cutie.
Daca nu curge atunci il papa motorul segmenti/supape, se vede pe teava esapament. Normal teava trebuie sa luceasca ca una noua, afumata mat = ulei slab, subtire, papa putin; afumata si lucioasa = papa ulei la greu.
In mod normal fara ulei i se aprinde bec in bord ! Sa vada senzorul de presiune ulei daca este ok. Fara ulei termini repede un motor = cuzineti, segmenti etc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se anunta ceva schimb distributie la unii care stiu sa tina o cheie in mina, poate asa o sa fie mai multe explicatii la ce trebuie inlocuit, cum si de ce. Singur imi este cam greu cu miinile murdare sa fac si poze... Poate cu ocazia asta dau drumul si la blog in sfirsit, nu e reclama sa vezi numa citi suntem acolo !
Unele informatii imi cer scuze dar nu vor fi divulgate (exclusiv de service), veti avea in schimb tot ce trebuie de urmarit si inlocuit.
Incercam sa facem filme cu trebuie de verificat si cum...avind in vedere pataniile altor colegi asta mi se pare mai important.
In continuare va astept cu inregistrari video !
  • Mitzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut,sunt nou in clubopel, si sunt posesor de un opel corsa din 2001 motor Z12XE si am aceleasi simptome,tacanit de diesel.sa inteleg ca trebuie sa schimb distributia,am 131.000km,sigur trebuie sa o schimb.Intrebare pt Dan,am vazut ca esti meserias,as putea sa comand piesele de la tine?sunt aceleasi piese ca la motorul Z10XE?ca vreau sa comand piese originale.Vreau sa schimb distributia si sper sa scap de tacanit.Daca nu gasesc vreun meserias bun as veni pana la Iasi la tine, Dane sa ma ajuti sa o schimb.Si mai am o problema la caseta de directi,bate pe drum cu piatra cubica.Va multumesc,astept raspuns
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. Piesele numai pe original (asa prefer eu) pot fi comandate chiar direct la magazin, de lista si coduri ma ocup eu dar trebuie platit inainte, detalii despre plata de la ei (am mai facut asta) si primesti colet acasa. Eu merg numai cu lista si ca sa obtin reducere de 5%.
2. In lista pusa de mine difera intre Z10XE si Z12XE garnitura baie ulei (mi se pare evident) si cea de la capac culbutori (merge cea veche fara grija). In lista nu apar pinioanele, sunt diferente in fuctie de serie motor (asta o ai in cartea de identitate) de asta nici nu le-am pus ca apar pe urma probleme (omul nu citeste atent).
3.Service mai "serios" ai in Brasov, dar pe linga ca nu au facut treaba ca la carte au si taxat 24 mil ! Si se asta intimpla la o Corsa 1L unde compartimentul motor e mare, te invirti lejer pe acolo.
4.Poti veni in Iasi daca nu gasesti ceva de incredere, te rezolvam ca doar nu ai fi primul. Vii vineri si pleci simbata, nu te las vineri seara la drum ca oricum stai linga noi si mai ajuti si tu putin, esti obosit etc..., mai pot aparea surprize (cine stie ce mai gasim).

Esti chiar din Covasna ? Trei revelioane am facut acolo !
  • Mitzu83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de info.In februarie sau la inceputul lui martie fac rost de niste banuti si vreau sa fac operatia.Cand am banii te anunt si o sa comand piesele.
Da, sunt din Sfantu Gheorghe,jud Covasna.Am fost si eu in Iasi e frumos acolo.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Frumos pe dracu' sa vezi circulatie !
Am lucrat mult cu furnizori de la voi (alte piese, nu de masina), oameni super, numa cind o fo de o pompa benzina la dacie (acu 10 ani cred) m-or inebunit, am vorbit toate limbile care le stiu... (sa vezi cum o schimbam la -25grd ! ce furtunele beton !). Am mincat o pizza in centru la voi = super, e drept ca eram bocna si as fi mincat si pingele fierbinti, cind m-am rugat de fete sa ma spal (miini jegoase de la masina) s-or speriat de mi-au dat bidonul de PUR (ala de 5 L !)

Te ajut, am sa pun si ultimele preturi, bonul e cam murdar ca a stat in buzunar cu suruburi, chei etc....
  • gsoft

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: galati
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Salut Dan, as vrea sa schimb si eu distributia la o corsa 1l, ai putea sa ma ajuti? Eu sunt din Galati si am sa vin la Iasi, tu sa-mi comanzi tot ce-mi trebuie si sa mi-le montezi, binenteles contracost. Ai putea sa ma ajuti te rog? Dupa cele citite pe forum imi e cam frica sa apelez la un servici aici in Galati.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
gsoft te ajut, materiale comand eu si cind vii ori mergem impreuna sa le achitam ori iti prezint bon si factura. Ulei, filtre, antigel etc. am surse cu pret bun. Acum sunt cam aglomerat dar te rezolv.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR