Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@shc, atat timp cat motorul nu are nici o problema, nu vad rostul pentru a schimba norma. Daca mergi 80% din timp pe autostrada si nu faci porniri dese, iar uzura motorului e pronuntata, atunci sa zicem ca poti schimba norma. La noi in tara e mai mult frig decat cald si majoritatea din noi fac drumuri scurte, deci e mai buna vascozitatea unui SAE 30, plus de asta sunt multe 5w30 low ash, pe cand cele 5w40 sunt mid ash. Producatorul recomanda pentru DPF (majoritatea producatorilor) 5w30 (stie el de ce), iar uzura cea mai mare a unui motor e la rece. Asta e parerea mea, tu faci cum crezi.

@finubv, poti folosi Valvoline SynPower 5w40 daca nu mai ai DPF, Xtreme MST C3 5w40 nu se gaseste la noi. Nu trebuie sa aiba norma dexos 2, daca indeplineste norma Acea B4 sau API CF e suficient.
Bafta.
Skip ads

  • Oryps

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut!daca motorul mananca ulei,cu cat se poate completa,folosind acelasi tip de ulei?pana la un nivel normal sau este o cantitate maxima care sa te ajute sa mergi pana la un service unde sa faci schimbul complet?motor benzina.Nu imi pierde ulei,dar am mers turat in ultimele luni.
  • Shurubel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut am o astra g z16xe si vreau sa schimb uleiul, ce ulei imi recomandati tinand cont ca vine iara?. Multumesc anticipat
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@oryps, completezi cu cat ai nevoie si de cate ori ai nevoie, nu e nici o regula. Vezi doar sa vetifici nivelul uleiului la 10 minute dupa ce ai oprit motorul.

@Shurubel, Valvoline MaxLife 5w40, Petro Canada 0w40, Fuchs Titan GT1 PRO 5w40. Daca ai consum mai mare de ulei, Petro Canada Duron E 5w40, Ravenol VSI 5w40.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am si eu o intrebare. In rubrica unde se prezinta masini un utilizator, proaspat proprietar de Astra G, motor benzina Z20LET, a folosit 5W-40 Castrol Magnatec C3 Full Sintetic, fostul proprietar utilizand acelasi ulei. Din cate am inteles eu, folosirea unui ulei cu norma C3 pe o masina fara filtru de particule sau alt sistem after-treatment e departe de a fi alegerea optima. Nu? Din cauza continutului scazut de cenusa si alte chestii la care sunt sensibile aceste sisteme. Este corect ceea ce stiu eu (si i-am spus si lui)? Ar fi recomandat sa il schimbe cu altul? Multumesc.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Unde nu se cere un C3 e mai recomandat sa se foloseasca un ACEA A3/B4 sau API SM/SN/CF. Au o cantitate mai mare de zinc, un HTHS mai mare si un TBN mai mare (desi aici e cu dus intors, cu cat mai multe metale cu atat mai repede se duce TBN-ul).
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nissan SUA si Aston Martin

schimba uleiul la 6 luni indiferent de km
pt mase si mai ales in UE si mai ales la GM e la "20000km" "RECOMANDAT" "de constructor"

https://owners.nissanusa.com...intenancePlus.pdf

si ASTON MARTIN masinile exotice f scumpe mai folosesc si semisinteicul Valvoline Durablend 10w40 in lista
nesimtit de performant pt aceste masini trebuie sa fie de este in lista....

http://astonmartinbits.com/...s/1-DB7/parts/168
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Se cauta pe google
Autoturisme honda conditii dificile
si in primul link in rank deschis se vede ce inseamna conditii dificile la un constructor fiabil
se pot asimila in fct de cilindree si la opel...
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Uleiuri ce mai au PAO in compozitie in proportie de pana la 25%, sunt uleiurile Q8.

De ex. Q8 Formula MX Long Life 5W-30 indeplineste norma dexos 2, si are o fisa tehnica buna:

Absolute Density, 15 °C D 4052 kg/m³ 852
Kinematic Viscosity, 100 °C D 445 mm²/s 12.4
Kinematic Viscosity, 40 °C D 445 mm²/s 73.8
Viscosity Index D 2270 - 171
Apparent Viscosity, -30 °C D 5293 mPa.s 5700
Sulphated Ash D 280 % mass 0.8
Pour Point D 97 °C -42
Flash Point D 92 °C 210
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
fp cam micut...
.ca daca e mic sub 225 pleca uleiul pe teava..
mai degraba un fuchs
fp 230 plus tehnologia xtl f buna...
http://www.generaloils.net/...O-C-3-5W-30_e.pdf
Sau ulei BMW original 5w30 (ce e dopat cu fosfor si zinc pt bmw ) ce n-a daramat nici un BMW pana in 400000km (deh masini premium)


Ultima modificare facuta de opelvn la Mie 29 Oct, 2014 11:23 pm
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da, are un FP cam mic, dar per total e ok pt 7-8k km urban......Fuchs au produse de exceptie (nimic PAO, nici 5% macar), dar ce nu imi place la ei, e faptul ca au indici de vascozitate relativ mici si dpmdv (dupa baza si norma) e primul lucru in alegerea unui ulei......din pacate majoritatea au plusuri si minusuri.

Ai cumva un MSDS de la uleiul BMW 5w30, ca vreau sa vad ce proportii de ZDDP are si nu am gasit nimic pe net.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
L-am vazut mai de mult intr-o comparatie fara cifre cu alte 5w30 si avea niveluri mari de zn si p din cauza aceasta nici nu dau fise ,dar istoricul e cel mai important uleiul BMW de origine 5w30 n-a daramat axe cu came si cuzineti pana in 400000km schimbat des...
Ar risca o firma premium nr 1 in germania sa dea chix cu lubrifiantul...?la masini ff scumpe.....eu zic ca e cale sigura si batatorita pt vascozitatea asta...(5w30)
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nivelurile de zinc si fosfor in SCHAFFER tehnologia micron molly(tm) si penetro (tm)

http://www.schaefferoilreps...-tappet-cams.html
  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
BMW pune in majoritatea motoarelor (daca nu chiar in toate) norma LL-04, care este mid-SAPS. Inclusiv la cele care accepta LL-01. Iar majoritatea uleiurilor LL-04 au PP mai mari de -40 de grade Celsius (mai sunt si exceptii, Castrol FST Titanium 0w30, Mobil 1 ESP 5w30, etc..), deci nimic deosebit la aceste uleiuri.

in linkurile dvs. schaffer doar 3 uleiuri (5w40 si 15W40) ar merge la masini "d-ale noastre" si, intr-adevar, nivelurile de Zn/P sunt ok, peste limita de 900ppm full-SAPS. Restul sunt uleiuri racing. Ma indoiesc ca ar pune cineva intr-un 1.6 de opel sau intr-un cdti mai nou un 5w50 cu vascozitatea la rece de 146 cSt.

Dar de unde vine limita de 225 de grade la FP sub care uleiul "pleaca pe teava" ?

Si inca o problema. Ati spus:
opelvn a scris:Se cauta pe google
Autoturisme honda conditii dificile
si in primul link in rank deschis se vede ce inseamna conditii dificile la un constructor fiabil
se pot asimila in fct de cilindree si la opel...

Asimilarea inseamna asocierea unor caracteristici aproapiate. Toti constructorii de masini fac (construiesc) in acelasi fel motoarele ? Folosesc aceleasi materiale sau materiale similare ca si compozitie. Care este ideea de baza a dvs. cand faceti astfel de comparatii ? Pe ce se bazeaza astfel de comparatii ?

Stiu ca honda au motoare un pic mai speciale, atat in sensul bun cat si in cel mai putin bun. Nu stiu de cineva sa puna intr-un opel de 2.0 un 0w20 pe care sa-l mai si tina 10k km. Pe de alta parte, honda foloseste astfel de uleiuri, pentru ca aliajele din care este facut un I-Vtec, ii permit functionarea fara probleme la temperaturi ceva mai mari decat altele, dar mai are si niste probleme inca nerezolvate la sistemul I-Vtec acesta fiind in continuare sensibil la vascozitatea la rece a uleiului.
Acel tabel facut de Tudor Ratiu de la Alba Iulia, care vinde uleiuri Honda si altele asemenea, este facut special pentru Honda.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Cate consumer in afara de schaffer sant 5w40 cu hths peste 4 si sa lase axul cu came oglinda sute de mii de km pt ca detin stiinta amestecarii molibdenului in ulei...fara depuneri.... vezi niste UOA la schaffer pe BITOG....in special la TDI pompe duze unde e maximul...solicitarii pe axul cu came...
http://www.bobistheoilguy.c...mp;Number=2268140
In legatura cu 5w50 iata ca se pune in KOENIGSEGG (masina ce costa 1 milion de eur) valvoline vr1 5w50 si nu-i rontaie la pornire din motor..din pacate fiind singurul ulei aprobat..(are hths 4.6) dopat cu zinc si fosfor la greu sa impiedice uzura..la orice benzinar peste 100000 km merge fara probleme...de rupe asfaltul.

Aici se vede stiinta amestecarii molibdenului in ulei de unii jucatori de nisa...cum ar fi ROYAL PURPLE
http://www.moddedmustangs.c...5-mustang-gt.html
Si ca info pt pasionati ce vor sa vada ce poate face un superlubrifiant 5w50 ce nu se va gasi niciodata pe raft in UE sa citeasca aici...

http://www.synlube.com/
SCHAFFER l-am dat ca ulei exotic exista uleiuri la bani multi mai putini care merg bine in motor in toate gamele de vascozitati marci sigure...
Eneos,Valvoline, Motorex,Petro-canada,Motul,Divinol,Total,
Mai scumpe Millers,Bardahl, Mobil1,RoyalPurple, Amsoil,Redline
( ordinea e aleatorie)
Tabelul Honda pt lubrifianti este exclusiv pentru conditii severe explicate mai jos in tabel si pentru a intari aceasta afirmatie cu expertiza unui mare producator de lubrifianti se deschide pagina www.mobil.mx (pagina mobil Mexic) si se cauta la lubrifianti auto gama Mobil SUPER gama ce exista si la noi in EUROPA (semisintetice ) la cati km se recomanda schimbul la semisintetice indiferent de vascozitate de la 5w30 pana la 20w50.
Nici un constructor de automobile din lume nu obliga la un interval minim doar maxim si doar in garantie in rest doar "recomanda" MARCI (contract comercial) sau etichete
Doar NORMA (in cazul UE dexos2) e obligatorie si aceea tot in garantie.. in generau constructorii de automobile de masa "consumer" au si norme de ulei de masa "consumer" de ce e lesne de inteles.
Un ex noma PORSCHE A40 se califica max aprox 20 marci dexos 2 zeci de marci deci unde e consumer multe uleiuri trec norma ...unde e masina peste 70000eur putini..(testare mai severa mai restrictiva)


Ultima modificare facuta de opelvn la Joi 30 Oct, 2014 8:46 pm
  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Uleiuri care sa lase axul cu came curat sunt o gramada, daca nu chiar toate. Cu hths peste 4, ... si alea multe ... desi majoritatea sunt pentru camioane. Dar ce ne facem cu depunerile pe segmenti ?

Ati adus in discutie automobilul koenigsegg, ok. Ati vazut cum arata un motor d-ala pe interior ? Este construit la fel ca unul de opel obisnuit ? Vascozitatea este aproape dubla fata de un ulei cu care oricum un motor de opel trece lejer de 300k km. Pompa de ulei, tolerantele de fabricatie sunt aceleasi ?

Inca o data va intreb: pe ce se bazeaza comparatiile dvs ?

Inca o treaba: nu prea inteleg ce-a masurat ala cu sublerul acolo in studiul comparativ Mobil vs RP. Camele sau palierul ? Si inca una: posturile alea sunt din 2009. Ceva mai nou nu aveti ? Ca la viteza cu care evolueaza tehnologia asta, 5 ani este un termen destul de indepartat.


Ultima modificare facuta de inspire la Joi 30 Oct, 2014 9:31 pm, modificat de 2 ori in total
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pai orice motor trece de 300k cu ulei bun schimbat la timp . ULEIUL 5W50 VALVOLINE VR1 are aprobare A3/B4 si este mult peste norma dexos 9 avand aprobare CORVETTE GM USA)
La motoarele de Opel multe din ele din piata din RO peste 80% cu peste 150000 km daca te uiti la un oil finder pe cote de km sub 100k si peste 100k la VALVOLINE vezi downsize-uri de vascozitati pana la 10w40.
La motoare ff rulate pt a impiedica consumul de ulei DERANJANT si micsora jocul intre piese e necesara trecerea la alta vascozitate treptat pana la 10w40 repararea motorului fiind intodeauna mai costisitoare decat schimbarea vascozitatii.. Exceptie sant motoarele ce au fost proiectate constructiv monovascozitate cum ar fi noile diesele cu DPF sau motoarele FORD si altele.
  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Eu as vrea sa vad un test in care se arata cum urca un 5w50 pana sus in rampa culbutorilor la temperaturile pe care le avem acum. Adica prin trasee de transport si nu de ungere. Pana atunci, sunt rezervat in a va da dreptate. Totusi, 146 cSt este foarte mult. Iar uleiul racing este pentru racing. Nu este de anduranta. Uleiurile racing au ca principala caracteristica ungerea, curatenia fiind lasata pe locul 2, cu specificatia schimbului mai des decat cele "normale". Tocmai de aceea multi producatori le-au categorisit in "street" si "racing". Cat calciu are un ulei racing ca acest valvoline vr1 ? Si un link doveditor, eventual cat mai nou...

Intre care piese se micsoreaza jocul cu un ulei mai vascos ?

Din nou, pe ce se bazeaza comparatia cu alte masini ?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Valvoline VR1 Racing 5w50: Fosfor 959, Zinc 1087, Calciu 3298.

@Inspire, nu sunt intodeauna de accord cu colegul @opelvn, dar in primul rand te rog sa ne spui ce motorizare ai si ce ulei folosesti momentan. Daca ai ceva util de adus forumului te rog sa ne impartasesti si noua, ca de flame-uri facute de clonele unor useri, suntem satui. Pana raspunde @opelvn, astept ca tu sa vii cu argumente si date tehnice care sa arate contrariul.

Yacco VX 1000 LL - SAE 0W-40 Acea A3/B4, Porsche A40
Zinc 1111
Fosfor 981
Calciu 2844
si MoS2 8.
  • inspire

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2014

  • Mesaj Privat
As vrea si eu linkul catre acea analiza care releva nivelul ala de calciu.

Imi permit sa reamintesc faptul ca am pornit discutia de la un anume Schaffers 5w50 care are niste caracteristici destul de indepartate de Valvoline....

masina - logan 1.5 dci/63kw/2007 toamna,
ulei - in garantie "de origine", dupa garantie Divinol Syntholight 5w40
kilometraj - 220+ k km, cu schimb intre 8 si 10k km, indiferent de anotimp, regim de mers, etc ...

Despre ce flameuri vorbiti ? Eu am intrat ca sa ma lamuresc eu insumi. Asa ca nu prea stiu ce sa aduc nou. Ce date tehnice ar trebui sa aduc ? Cele pe care i le cer domnului opelvn ? Sau ? Mintea mea nu intelege nicicum de unde comparatiile acelea... N-am dreptul sa aflu mai multe detalii ?

Iar aceste argumente tehnice ar trebui sa arate "contrariul" la ce ? Promit ca daca voi fi intrebat ceva concret si voi sti sa raspund, nu voi ezita sa o fac si in scris.

Si ce-i cu acel Yacco ? L-ati folosit dvs ?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR