Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • hellrider

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti - la serviciu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Majoritatea celor care au incercat Liqui Molly au fost foarte multumiti. Chiar mecanici vorbeau despre uleiul asta ca ar fi excelent.
Dar sunt doar cateva pareri ale unor oameni, eu nu cred ca as risca.
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In ce sens bun? Daca le compari intre ele, unele sunt mai bune, altele mai proaste.
Daca te referi de bun in sensul ca sa tina cat zice producatorul masinii, nu, nu este nici un ulei la noi care sa tina 30 mii km.
Vezi cazul Opel de la reprezentante, te cheama (in garantie) la schimbat uleiul la 10 mii km in Romania, dar in carte si in Germania te cheama la 30 mii km.
O vina o au si carburantii mai prosti si aerul plin de praf.
Nici eu nu ma risc pe produse minune, am incredere doar in companiile mari care produc ceva de zeci de ani, il cerceteaza si perfectioneaza, gen Mobil, Aral, Castrol, Elf, etc.
  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos la ce folosesc acele depuneri "importante"? Daca tot ai amintit de ele detaliaza. Eu nu stiu de asa ceva. Eu stiu ca uleiul uzat contine particule metalice foarte mici si pH este foarte acid. Mai stiu ca masina MEA a mers foarte bine folosind acea solutie de spalat motorul. Motorul in cauza era facut in 1988, in 1996 cand l-am pus eu pe masina avea 65.000 km si am ajuns acum la 220.000 km. Pana acum. Masina e la tara si daca mi-am luat alta nu inseamna ca masina in cauza nu mai merge.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Urmarind acest topic am costatat ca se vorbeste de calitatea uleiurilor argumentand cu valori gen 10W40 , 5W40 ,etc. ceea ce nu are nici o legatura cu asta.

Calitatea unui ulei trebuie cautata in specificatiile inscriptionate pe ambalaj. Acestea au o legatura directa cu capacitatea uleiului de a reduce frecarile si de a creea si mentine sub presiune sistemul de ungere dintr-un motor.

De exemplu :

SF / CD

Prima litera reprezinta motorul caruia se adreseaza informatia data de a doua litera , S pentru motoarele pe benzina si C pentru motoarele diesel.
A doua litera reprezinta nivelul de performanta in ungere a uleiului respectiv si exprima practic calitatea. Cu cat aceasta litera e mai apropiata de sfarsitul alfabetului (D,E,F.....) cu atat acel ulei e de calitate mai buna. Exclamation

5W40

Se refera la vascozitatea acelui ulei in diferite conditii. W inseamna ca are omologare pentru folosirea pe timp de iarna (winter) iar numerele sunt valori de pe scala de vascozitate : 0=vascozitate mica , 60=vascozitate mare. Cu alte cuvinte in cazul nostru 5W40 inseamna ca uleiul va avea la temperatura scazuta o vascozitate de cel mult 40 iar atunci cand motorul este incins o vascozitate mai mare decat 5 pe acea scala.


Sezran a scris:...de exemplu citroen si opel au acelasi furnizor, primesc acelasi ulei dar sub nume diferite, ambalaje diferite si preturi foarte apropiate. daca imi amintesc bine uleiul mobil si esso sint tot dracul ala (sau opel si esso?). daca gresesc, corectati-ma va rog.


Uleiul Opel e produs de fapt de TOTAL. Wink
Skip ads

  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Uleiul Opel e produs de fapt de TOTAL.

Senator, asa cum l-am rugat si pe Thanatos, arata-ne si noua sursa informatiei. Altfel nu credem.
  • tanigsm

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dej
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2004

  • Mesaj Privat
ce ulei Mobil1 imi recomandatei pentru Vectra 1.6i 1991, 220.000 km? ca vreau sa-mi fac un schimb saptamana asta. Cei de la magazin au zis ca ar fi bun 10W40.Motorul mai si papa ulei.....
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Smile la peste 220k deja cred ca ai nevoie de 20W40 la fel pun si eu (puneam pt. ca intre timp am reusit sa gripez motorul; motivul - lipsa ulei )
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tanigsm a scris:ce ulei Mobil1 imi recomandatei pentru Vectra 1.6i 1991, 220.000 km? ca vreau sa-mi fac un schimb saptamana asta. Cei de la magazin au zis ca ar fi bun 10W40.Motorul mai si papa ulei.....


Vezi sa nu-ti manance mai mult daca pui MOBIL 1 eu am patzit-o cu el era 10W40 si mu am facut 3000Km cu el, am schimbat cu Aral si nu mai consuma....................
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Senator:
1. SD (motor pe benzina/motorina): Uleiurile foarte bune, sintetice, 0w40 cum am pus eu sunt universale, merg la ambele motoare, ce litera trebuie sa fie?
2. 0w40 este recomandat de la -30 grade in sus si 5w40 este recomandat de la -20 grade in sus (dupa cartea de la masina mea), deci primul indicativ este ceva legat de temperatura scazuta, deasemenea ce se termina cu xW30 era recomandat la o temperatura maxima mai mica decat xW40, deci al doilea indicativ este ceva legat de temperatura maxima. Nu stiu exact ce indica, dar cred ca este invers fata de cum zici tu.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
1. Poate nu am fost suficient de explicit. Prima litera din fiecare din cele doua grupuri de litere reprezinta tipul de motor caruia i se adreseaza indicele de calitate.

de exemplu SD / CC inseamna :

S=Service class=motoare pe benzina D=indicele de calitate corespunzator acestui tip /
C=Commercial class=motoare diesel C=indicele de calitate corespunzator acestui tip

In detaliu :

Service class (benzina) :
SA: coditii usoare
SB: SA + aditivi impotriva uzurii si oxidarii
SC: Motoare 1964 - 1967
SD: Motoare 1968 - 1970
SE: Motoare incepand cu 1971
SF: Motoare incepand cu 1981
SG: SF + aditivi impotriva depunerilor de pe pistoane si a formarii de "noroi"
SH: solicitari mari
SJ: solicitari foarte mari ;realizeaza economie de carburant in cazul in care au vascozitate scazuta (0 W-20, 5 W-20, 5W-30, 10 W-30) ; standard mai ridicat pentru protectia sondei lambda si a catalizatorului ; sunt testate dupa standarde mai ridicate in ceea ce priveste comportamentul la temperaturi inalte si coditiile de aparitie a spumei si oxizilor.

Commercial class (diesel)
CA: conditii usoare
CB: solicitari medii
CC: solicitari medii si mari
CD: pentru motoare supraalimentate
CE: solicitari mari si turatii inalte , motoare cu sau fara supraalimentare , pentru folosire in coditii extreme
CF: versiunea imbunatatita a specificatiei CD


2. Da , ai dreptate am gresit , lucrurile stau exact invers. Asa se intampla cand esti obosit si incerci sa-ti imparti atentia in mai multe directii. Smile

@senator1
Tot ce pot oferi e poza importatorului general.... Laughing
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
senator1 a scris:Thanatos la ce folosesc acele depuneri "importante"? Daca tot ai amintit de ele detaliaza. Eu nu stiu de asa ceva. Eu stiu ca uleiul uzat contine particule metalice foarte mici si pH este foarte acid. Mai stiu ca masina MEA a mers foarte bine folosind acea solutie de spalat motorul. Motorul in cauza era facut in 1988, in 1996 cand l-am pus eu pe masina avea 65.000 km si am ajuns acum la 220.000 km. Pana acum. Masina e la tara si daca mi-am luat alta nu inseamna ca masina in cauza nu mai merge.


Solutiile astea de curatat (FLUSHING OILS) sunt recomandate doar de producatorii lor. Sunt d'acord cu tine ca uleiul uzat e acid si contine particule metalice, din cauza asta il si schimbam. Dar decat sa te incurci cu astea, mai bine schimbi uleiul mai des. Treaba este, ca la nivel micro sunt crevase in care particule din ulei patrund foarte greu, dupa 10ci de mii km. La acestea ma refefeam cand ziceam 'depuneri "importante" '.

sunt bune de folosit doar daca ai avut o avarie, si a intrat apa in ulei si tre sa speli foarte bine moturul pana pui alt ulei.

Citatul provenea de aici: http://www.chris-longhurst....ineoil_bible.html
  • tanigsm

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dej
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2004

  • Mesaj Privat
mateiux.....ce fel de Aral ti-ai bagat in motor?
Aral SuperTronic SAE 0W-40
Aral SuperTronic 2 SAE 0W-30
Aral SuperTronic G SAE 0W-30
Aral HighTronic SAE 5W-40
Aral HighTronic F SAE 5W-30
Aral Tronic 431 SAE 5W-40
Aral BasicTronic SAE 10W-40
Aral SuperElastic SAE 10W-40
Aral ExtraTurboral SAE 10W-40
Aral MultiTurboral SAE 15W-40

sau altul?
Skip ads

  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Aral BasicTronic SAE 10W-40 Exclamation
  • Savescu Ciprian

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am o Astra G Caravan, 1.7 DTI 2002 cu 77000 km. ce ulei trebuie pus la motor.
Este bine dacã î-mi aduc ulei din Germania
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Daca adudul se face "prieteneste" e bine sa aduci (altfel poate ca va fi prea scump...)
Se poate pune practic ORICE ulei de diesel de marca din gama medie, afirmatiile contrare tinand de snobism (sau... din nefericite intamplari, pentru uleiurile "de floarea soarelui" cumparate in RO... Wink )
  • Adi B

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Salut, ce ulei mi-ati recomanda pentru un motor: X20DTL din 97 cu 138k km?
  • HolySoul

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2004

  • Mesaj Privat
puneti ulei elastic si dupa 5000 Km faceti schimbu si dupa aia puneti un Castrol Magnatec si vedeti diferenta intre ele .. normal ca uleiul se simte si cum trage masina (presiunea la ulei) si plaja de ture in care merge mai bine .. etc. .. si zgomot si ce vreti voi ..
Acum eu stiam ca daca ai o masina in care i-ai pus un ulei mai prost si mineral ... si daka schimbi uleiul si pui unul subtire sintetic ---- si nu ai spalat motoru sau nu l-ai curatat cumplet de uleiul vechi atunci se obtine o reactie intre uleiul mineral si cel sintetic si va manka toate garniturile si mai ales mizeria depusa pe garnituri de uleiul vechi si alte impuritati ... mancand astea uleiul nou va curge si de aici pierderi de ulei ...
obtinand un amestec acid acesta va face super belele prin motor ajungand in final sa trebuiasca sa schimbati tot motoru ..
deci cam asa se face schimbarea : ulei prost mineral -> ulei semi-sintetic bun -> ulei sintetic bun cat de cat gros -> ulei sintetic subtire (pt. turatii ff. mari si temperaturi inalte) ...
oricum pe o calibra in care am gasit un ulei prost in ea nu as pune nici mort un ulei sintetic pur nici sa ma bati -distrug motoru si asa terminat de uleiurile proaste si forje .. si tuning si etc ..

acum va aud cu tratamente dura lube si aditivi si chestii --- cautati pe google sau ganditi logic : vedeti vre-un aditiv de ulei produs de Castrol sau OMV sau Mobil 1 ? daca gasiti de ala de ala sa puneti nu prostii facute in turcia ca obtineti amestec acid in motor si va mananca tot pe acolo ..intradevar va fi curat nu se va auzi tare dar .... mai ales cel de teflonare ... scurteaza viata motorului

Fiecare ulei produs de o companie cunoscuta gen Castrol are integrat in el aditivii necesari spalarii vechiului ulei care o fost in masina (s-au gandit si la asta) --- in afara de asta companiile producatoare de masini nu au conceput motoarele pt. a functiona cu aditivi -- ci sa functioneze normal si spun numai sa schimbi uleiul la nr. de km parcursi .. daka vedeau ca aditivii erau buni probabil recomandau si ei folosirea lor , nu ?
Parerea mea -- bani aruncati pe aditivi care nu fac altceva decat sa scurteze viata motoarelor
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu am mobil s turbodiesel 10w40,
slick care are acelasi motor a pus altceva ...

intrebare: e benefic daca schimb uleiul iarna ?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Eu am pus ulei Opel 10w40... care cica e tot Mobil 1 la origine sau ceva de genul...
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
nu cred ca are importanta daca schimbi uleiul iarna sau vara. Il schimbi atunci cand trebuie indiferent daca e iarna sau vara.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR