Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acum abia am schimbat uleiul , dar ma bate gindul sa il folosesc . De obicei uleiurile noi cind apar sunt de calitate, cind incep sa se vanda umba la compozitie. Scuze pentru poze sunt facute cu un telefon de un neprofesionist. Daca cineva stie fisa tehnica , astept sa o vad si eu. Cind il voi testa, voi spune pareri!
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
http://www.mannol.de/en/?ac...for%20Daewoo%20GM
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bh13ncu, mitosu si neuro au luat fiecare cate 7 zile pauza.
Nu cred ca e cazul sa detaliez de ce...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Dariescu Claudiu a scris:E un model nou, pe care scrie ca are norma opel si pentru benzina. E facut special pentru GM si Daewoo. Daca ar fi fost numai de diesel, nu ma interesa, ca am in dotare doar benzinare.


Dupa ce se vede in poze, are si aprobare Porsche A40..........probabil o fi ceva de capul lui. Cat costa 1l ?
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
are ceva daca tin un bidon de ulei desigilat 1 an ?
  • cristi_b_v

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
A mai fost o postare despre Mannol cand spuneam ca-l folosesc la diesel (Elite).
E vandut de o firma germana, SCT Vertriebs GmbH, dar e produs in LITUANIA de SCT Lubricants.
http://sct-lubricants.com/en/products/products/
Nu e prost deloc, vascozitatile au valori optime pentru o clima temperata tip Germania sau tara de origine.
Nu e heavy duty sau amortizor de zgomot pentru tractoare, buldozere sau masini de taiat lemne nemuritoare care evita Rematul.

@liberlamare
Cum adica desigilat, ce lipseste de fapt "sigiliul" sau dopul? Smile
Daca numai asa zisul sigiliu, nu ai vreo problema.
.


Ultima modificare facuta de cristi_b_v la Joi 07 Aug, 2014 9:40 pm
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
sigiliu, am desfacut bidonul de 5 l pentru completare la schimb ulei si ma gandeam sa tin Motul la Zafira si sa iau GM dexos 2 la Astra.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Pai atat timp cat nu a ajuns in motor, nu vad unde ar fi problema, eu zic ca poti sa stai linistit.
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
atunci asa fac, il tin pentru urmatorul schimb la Zafira si iau pentru benzinar Gm ii ajunge, asa l-am invatat de mic.
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Uleiul care il am eu e produs in Germania, la Hamburg, si fisa tehnica pare ok, la cit ma pricep eu. Uleiul l-am primit cadou, dar am inteles ca la distribuitor e cam 70 lei 4L. Oricum , o sa-l testez, dar nu acum ca abia am schimbat uleiul.
  • cristi_b_v

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
De unde stii ca e produs la Hamburg ? De obicei, pe eticheta se trece firma care livreaza uleiul, la fel si la codul de bare, nu locul productiei. Dar oricum nu conteaza daca e Germania sau Lituania, e un ulei de calitate fara sa fie foarte vascos ca sa mascheze o compozitie slaba cu un zgomot placut urechilor vara. Zgomot care se amplifica masiv la pornire sub zero grade Smile
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cind il voi schimba o sa imi spun parerea, oricum eu pina acum am mers la Opel doar cu 0W40, care e destul de subtire si nu aveam zgomot deloc , nici iarna . Oricum , voi vedea! Merci de pareri, dar astept si alte pareri!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dariescu Claudiu a scris:Uleiul care il am eu e produs in Germania, la Hamburg, si fisa tehnica pare ok, la cit ma pricep eu. Uleiul l-am primit cadou, dar am inteles ca la distribuitor e cam 70 lei 4L. Oricum ,
o sa-l testez, dar nu acum ca abia am schimbat uleiul.

70lei 4l, adica e un ulei de motor din categoria ,,ieftin si bun, ?

Greu de crezut, daca nu imposibil.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu prea exista asa ceva, cel putin in ce priveste uleioasele!
  • cont-sters-94028

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Ba se poate. Le place unora sa vehiculeze ideea ca lubrifiantii auto trebuie sa coste o gramada de bani ca sa fii sigur ca-s buni si-si fac treaba. Si recunosc si eu ca am inghitit multa vreme galusca asta. Dar nimeni nu spune cam cat sunt adaosurile pe lantul de distributie... La urma urmei, este mai important sa schimbi uleiul la un interval rezonabil, decat sa stai intr-o permanenta cautare dupa uleiul perfect. Si va spune asta unul care a mers destul si cu RedLine...

Am mers cateva mii de km cu un ulei pe care nu da lumea 2 bani, Divinol ii zice, care costa 135 de lei bidonul de 5 litri - Syntholight 5w40. O fi placebo sau nu, cert e ca motorul nu da zgomotul unui ulei esteric (cum este garantat RedLine), dar se aude foarte bine, atat in turatii joase, cat si in turatii inalte. Eu, cel putin am fost surprins. A, btw, evident, impresie subiectiva, zgomote mult mai putine inclusiv la pornire si decat LM, pe care numai eu, recunosc l-am ridicat in slavi si o perioada foarte lunga nu mai puteam fara el, era "bread & butter"-ul lubrifiantilor auto. Asadar, de la producatorii mai mici sau necunoscuti noua (bine, Zeller-Gmelin sunt pe piata de mai bine de 100 de ani) s-ar putea sa avem surprize mai placute decat de la cei consacrati.

Asa ca si Mannol-ul ala, s-ar putea sa fie bun pentru o utilizare normala pret de vreo 8-9k km. Iar la 70 de lei bidonul de 4 litri ...

Trebuie sa retrag si ideea cu lubrifiantii HDEO ! Si-mi asum greseala ! Este pe un forum, postata o analiza foarte recenta la Petro Canada Duron Synthetic 5w40 CI-4, care dupa 9000 de km de autostrada, inca mai are TBN-ul peste 8. Masina in cauza este o compacta care poseda un motor de 1.9 turbo-diesel (nu VW TDi), iar normele de pe bidon n-au nici cea mai mica legatura cu ceea ce cere producatorul masinii. Nu stiu daca am voie sa pun link la alt forum, asa ca pe PM arat cui doreste unde sa se uite.

Si, pentru ca a exista o discutie in sensul asta, transmit colegului ahappyuser, ca poate fi dezamagit in continuare din doua motive:
1. eu nu sunt clona nimanui
2. nu exista uleiul perfect pentru masina dumnealui. Daca dumnealui considera ca-i satisface cerintele acel Motul, atunci go for it !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
O sa incep cu partea de final. Pentru ca am impresia ca este //CU DEDICATIE pentru MINE// pentru ca doar eu am declarat pe topic ca folosesc Petro-Canada Duron 5w40 CI-4 Plus in motor, asadar am si eu dubiile mele... ,,cum se face ca un coleg care intra pe forum doar sa-l contreze pe colegul @opelvn,, ce sa vezi ? vine cu aceasta noutate tocmai despre Petro-Canada Duron 5w40 ce-l folosesc eu, deci rugamintea mea ar fi (doar din cea mai pura curiozitate...) ,,te rog sa-mi dai link-ul respectiv pe PM si mie,,

Deocamdata, am un sentiment al meu ca colegul @guido este un adversar (de pe alte forumuri auto) al colegului @opelvn si care s-a inregistrat aici pe forum doar sa-l contreze pe colegul @opelvn, sau este chiar o clona a lui. Deocamdata prefer sa ma fac ca nu vad o a treia varianta si consider ca timpul ne va demonstra care e varianta corecta. Defapt, consider ca nu trebuie sa-ti schimbi identitatea doar ca sa combati mai eficient (a.k.a cu idei, argumente, dar de pe alt cont!? for GOD sake...) ceea ce spune un om.

Acum, o sa revin la uleiul asta 0w40... ieftin si bun. Daca esti o firma noname sau low si vrei sa scoti un ulei de motor 0w40 ieftin si bun, sansele sa reusesti sunt f. mici. Dar sa presupunem ca reusesti. Cum te pozitionezi pe piata, cum il promovovezi, cum il vinzi ? Daca ai fi un brand de renume, il promovezi si il pui la un pret la fel sau unpic sub ceilalti, apoi gradual odata cu review-urile pozitive venite din piata îi cresti pretul sau eventual doar il mentii ca sa-l faci in continuare accesibil avand un nivel de calitate mai bun decat concurenta. Dar nu-i scazi pretul. Defapt, nu cred ca scade nimeni pretul la un ulei de motor bun.

Asadar, cum ramane cu un ulei de motor 0w40 ,,ieftin si bun,, ? Mai ales in România, o tara considerata a face parte din ,,piata Europei de Est,, ?
  • cont-sters-94028

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Eu n-am intrat ca sa-l contrez pe @opelvn, si nici n-am vreo legatura cu acest domn. Nu stiu de unde ati tras concluzia asta, insa nici nu prea am chef (recunosc) sa ma justific in vreun fel. Credeti ce doriti cu privire la capitolul asta. Vorba Dvs. timpul va demonstra ! Oricum, imi plac scenariile Dvs.

Despre PC, doar "din pura curiozitate", n-o sa pun linkul, ma gandeam la o discutie constructiva, nu la "pura curiozitate". Linkul exista, va asigur. Eu n-am spus asta doar pentru a fi calcat pe cap in continuare, ci pentru a-mi asuma greseala de a nu fi avut incredere in uleiuri HDEO turnate in motoare mai mici. Se pare ca lucrurile nu stau chiar asa.

Pe de alta parte, sunteti sigur ca folositi PC Duron synthetic 5w40 si nu PC Duron E 5w40 ? Deoarece unul este CI, iar alalalt este CJ, iar diferenta de formulare este destul de mare.

Pana la urma, am avut si eu motivele mele, care rezida in ceea ce mi-a spus pe PM si ceea ce-a spus public acest domn opelvn. Public se stie, PM nu pot sa redau fara permisiune. Am incercat sa-i citesc foarte bine posturile si-am vazut ca e un pic oscilant. Lucru care nu ar trebui sa se intample la un om cu 30 de ani de experienta in domeniu. Sau, macar sa vad si eu o dovada a expertizei dumnealui in domeniu.

ATENTIE ! Eu n-am nimic personal cu dumnealui ! DAR ABSOLUT NIMIC ! Insa la expertiza pe care o are, ma asteptam la niste scan-uri dupa niste documente un pic mai ilustrative relativ la experienta dumnealui. Pana acum a pus doar linkuri si filmulete de pe net ! Macar ceva, nu stiu, ceva notite de curs, niste tribologie, ceva, nu stiu ... Adica, uite domnule, am folosit uleiul care aceste proprietati, am facut cutare analiza si am descoperit asta. O experienta de 30 de ani in domeniu din ce se face ? Nu din asa ceva ? Din analize, din teste, din ore muncite, sudoare, etc ... Zic si eu ...

Ideea conform careia daca foloseste ala la nu stiu ce masina, automat trebuie/pot sa folosesc si eu, este un pic cam periculoasa. Multe din acele recomandari au o puternica nota de marketing in ele. Ali E Haas este unul dintre expertii in domeniu, despre al carui nume n-am vazut nimic mentionat pe aici. Iar pe forumurile din SUA este un personaj foarte popular. S-a identificat el cu niste marci de lubrifianti la un moment dat, dar scoala lui conteaza mai mult decat marca de ulei pe care o foloseste.

Sper sa fi fost mai explicit de data asta.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Guido, eu zic sa ne arati tu cum curge apa la robinet!

Adica noi astia care mai postam cate ceva pe aici (amatori fiind, eu cel putin asa ma consider), impartasim experientele avute cu x marci de ulei, incercam sa intelegem cum e treaba cu syntetic tehnology si full syntetic (fiecare dupa cat il duce mintea), etc....... vii tu sa ne spui, ca noi toti astia suntem prosti si sa stam acasa!

Si de ce e asa periculos daca x a folosit un anumit tip de ulei, nu il poate folosi si y? Daca erai atent, colegii care au recomandat un anumit tip de ulei, au rugat pe posesori sa precizeze anul, km si uzura motorului (atata cat se poate). Apoi, dupa ce s-a facut o recomandare, cel in cauza nu e obligat sa o ia in calcul, s-au sa tina cont de ea!

Dupa tine cred ca cel mai bine e sa mearga la mecanic si sa il intrebe pe el, ca sa ii poata recomanda cacastrol si mobil! Din fericire lumea incepe sa deschida ochii si nu mai baga toate posircile contrafacute in motor.

Si daca tu zici ca Ali E Haas asta, e un guru al uleiurilor, pune ceva material ca sa citim si noi sa vedem ce zice.

P.S Cel mai curios lucru, e acela ca dupa ce e suspendat un anumit coleg (cred ca stie toata lumea de cine e vorba), apari tu! Si sa vezi ce, tot cu atacuri la personae si cu polemica inutila!? Curios, zic!
  • cont-sters-94028

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Guido, eu zic sa ne arati tu cum curge apa la robinet!
Adica noi astia care mai postam cate ceva pe aici (amatori fiind, eu cel putin asa ma consider), impartasim experientele avute cu x marci de ulei, incercam sa intelegem cum e treaba cu syntetic tehnology si full syntetic (fiecare dupa cat il duce mintea), etc....... vii tu sa ne spui, ca noi toti astia suntem prosti si sa stam acasa!

Puteati sa cereti public continutul PM-ului pe care vi l-am trimis, nu sa abordati tonul asta pe care sunt convins ca nu-l merit, deoarece nu cred ca v-am atacat in vreun fel. Cat despre "prosti", as dori s-o lamurim cumva si sa-mi aratati si mie unde am zis asta, direct sau indirect.


Si de ce e asa periculos daca x a folosit un anumit tip de ulei, nu il poate folosi si y?

Pentru ca motoarele sunt diferite intre ele. Chiar intre doua generatii adiacente de motoare ale aceluiasi producator sunt diferente, daramite intre producatori diferiti ...


Daca erai atent, colegii care au recomandat un anumit tip de ulei, au rugat pe posesori sa precizeze anul, km si uzura motorului (atata cat se poate). Apoi, dupa ce s-a facut o recomandare, cel in cauza nu e obligat sa o ia in calcul, s-au sa tina cont de ea!

Aveti perfecta dreptate.


Dupa tine cred ca cel mai bine e sa mearga la mecanic si sa il intrebe pe el, ca sa ii poata recomanda cacastrol si mobil! Din fericire lumea incepe sa deschida ochii si nu mai baga toate posircile contrafacute in motor.

Cel mai bun mecanic pe care l-am avut vreodata si care-i scolit la reprezentantul marcii la care lucreaza, mi-a spus ca grade-ul uleiului nu se schimba pe toata durata de exploatare a agregatului. Majoritatea celorlalti cu care am luat eu contact s-au declarat extrem de indignati ca folosesc 0w40 intr-un motor de 200k km, cand ei peste tot pun 10w40 la astfel de kilometraje.


Si daca tu zici ca Ali E Haas asta, e un guru al uleiurilor, pune ceva material ca sa citim si noi sa vedem ce zice.

Desi aveam linkul in alta parte, unde era structurat pe capitole, nu-l mai stiu acum, asa ca pun toata teoria "la gramada", cu scuzele de rigoare, deoarece este destul de greu de urmarit. O sa-l caut si o sa-l pun cand o sa-l gasesc.
LINK


P.S Cel mai curios lucru, e acela ca dupa ce e suspendat un anumit coleg (cred ca stie toata lumea de cine e vorba), apari tu! Si sa vezi ce, tot cu atacuri la personae si cu polemica inutila!? Curios, zic!

Este curios din punctul DUMNEAVOASTRA de vedere... vendettele de aici nu ma privesc si nici nu vreau sa le fiu partas. La fel, este treaba DUMNEAVOASTRA sa credeti ce doriti.

Oricum, la sfarsit, cand va veti da seama ca nu am nicio treaba cu nimeni, sper ca stiti ca sunteti datori (atat Dvs, cat si d-l ahappyuser) cu niste scuze. Aceste vendette v-au orbit uzul ratiunii si va legati de absolut oricine. Da, am inceput, probabil, cu stangul, dar nu cred ca merit un astfel de tratament. Nu de alta, dar ati tras niste concluzii pripite care chipurile m-ar obliga pe mine cumva sa ma justific. Ete ca n-am ce sa justific ! Mi-am asumat greselile si ... cam gata ! Pentru incalzirea globala si jihadul islamic nu sunt eu raspunzator.

Despre ce atacuri este vorba ? Ce vi se pare "atac" si "polemica inutila" in ceea ce am spus ?

opelvn, macar din efortul pe care l-a depus ca sa puna acele linkuri si acele posturi interminabile, a avut mult mai multa bunavointa decat altii. Si, recunosc, el este principalul motiv pentru care mi-am facut cont aici. Ii mai urmaresc interventiile si pe alt forum. Normal, ca si data trecuta, el nu cred ca va aparea ... ca nu inteleg de ce, este o alta problema... M-am saturat sa-i dau PM-uri in sensul asta.

Atata ca de un astfel de om ma asteptam la mai mult decat niste filme luate de pe youtube si linkuri. La niste materiale care nu se gasesc pe nicaieri. Exemplu: sa faca un scan dupa un studiu pe care l-a facut in care a specificat niste tolerante de fabricatie, sa zicem, la cuzinetii de biela sau de palier si, la acele tolerante, ce grade-uri SAE de ulei sunt cele mai indicate, pentru ca alea stiu sa faca o pelicula "nu stiu cum". Asa, sa spui ca de 200k km trebuie sa compensezi uzura din HTHS ... e cam complicat ...

Mai este unul, iuliu.m pe forumul "alalalt", cu care cred ca opelvn este prieten, care chiar are expertiza in domeniu (am vorbit si eu cu el pe PM si mi-a spus niste lucruri), dar cand i s-a cerut public sa aduca dovezi palpabile la ceea ce spune, pur si simplu a tacut. Adica sunt multe motive pentru care eu sunt un pic circumspect.

ATENTIE ! Nu vreau defel sa-i minimizez meritele lui opelvn ! Ii dau perfecta dreptate cand spune ca producatorii isi distrug motoarele programat, cu buna stiinta, deoarece traim intr-un consumerism teribil si ei ar muri de foame daca un motor ar tine "prea mult". Asta este o teorie care se verifica aproape cu ochii inchisi. DA, aici ii dau dreptate. Si mai sunt si altele asemenea. Dar mai sunt si altele un pic diferite.


Ultima modificare facuta de cont-sters-94028 la Mar 12 Aug, 2014 8:49 am, modificat de 3 ori in total
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu am pretentia ca ar fi un ulei foarte bun, de aceea am cerut pareri. Dar eu am spus pretul de distribuitor direct, daca ajunge in magazine sigur sare de 100 lei 4 l. Pina acum la Opel (are 200.000 km) am mers doar cu 0W40 de la Valvoline sau Mobil1. Asta l-am primit cadou si o sa-l testez la Matiz. Inafara de uleiurile astea, la Matiz am testat Q8 5W40 si e un ulei ok, poate iarna tacane putin tachetii la pornire, si nu curata atit de bine ca altele, dar pentru 8.000 km a fost ok la Matiz care are 100.000 km.
Nu vreau sa intru cu nimeni in polemica, vreau sa aflu mai multe despre uleiuri noi aparute pe piata, care sunt de calitate! Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR