Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • tazmanianul

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am observat si eu asta. Omul are o problema si inca una mare. I-am spus ceea ce am avut de spus. Daca nu ii place nici motul nici liqui moly poate ii place uleiul Koufland sau cine stie poate are bunica un soi mai bun de ulei Very Happy
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu zic sa nu mai se dea apa la moara discutiilor inutile si interminabile...
deja se abereaza de cateva pagini despre componenta uleiurilor si despre alte chestii care din punctul meu de vedere dar si al 99% din utilizatorilor acestui forum nu ne ajuta sa ne hotaram ce ulei sa luam...
am pierdut si eu o intrebare in acest topic legata de ce ulei sa pun in motor...
adica s-a pierdut pe undeva intrebarea mea pe undeva in urma cu multe pagini...
nici nu m-am mai uitat sa vad daca mi s-a raspuns pentru ca nu mai stiu cu cate pagini in urma e intrebarea mea...
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Jgyprime.
Nici pe mine nu ma intereseaza compozitia uleiurilor, dar nici sa vina unul sa spuna ca cutare ulei contine esteri , lucru nespecificat pe eticheta sau in fisa tehnica.
Ca sunt altii care accepta e problema lor, eu prefer sa incerc cate un ulei decat sa ma las poate pacalit.
Pe un astfel de topic trebuie sa se discute de toate marcile de ulei si nu numai de motul, mobil sau gmdexos2.
Multi nu suporta castrolul si nu ma impiedicat nimic sa-l folosesc, macar din curiozitate.
Bafta.
  • cldmarinescu

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2010 A13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Daca se respecta norma ceruta de catre constructorul auto, mai putin conteaza marca uleiului. Restul este doar marketing si preferinte in functie de marca si culoarea bidonului. Tinand cont de praful din tara noastra minunata, indiferent ca vorbim despre o marca de ulei cu renume sau alta marca mai putin cunoscuta, tot pana in 15k sau 1 an se inlocuieste. Majoritatea uleiurilor moderne isi fac treaba, tine doar de preferinte si de cati bani vrei sa arunci.
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
We retain the right to modify the general c
haracteristics of our products
in order to offer to our customers the latest technic
al development
Product specifications are definitive from the order which is s
ubject to our general conditions of
sale and warranty. Made
in FRANCE
MOTUL
- 119 Bd Félix Faure - 93303 AUBERVILLIERS CEDEX - BP 94 – Tel : 33 1 48 11 70 00 – Fax : 33 1 48 33 28 79 – Web Site : www.mo
tul.com
01/14
8100 X-cess 5W-40
Gasoline and Diesel engine oil
100% Synthetic
TYPE OF USE
High performance 100% Synthetic
lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with
large displacement engines, Gasoline and Diesel, turbocharged or naturally aspirated, direct or
indirect injection.
Multipurpose product featuring numerous car make
r approvals, especially recommended for vehicles
still under warranty.
Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, ethanol, LPG and Diesel.
Compatible for catalytic converters.
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA A3 /
B4
API SERVICES
SN
/ CF
APPROVALS BMW
LL-01
MB-Approval
229.5
MB-Approval
226.5
Porsche
A40
Renault
RN0700
under N° RN0700-10-70
Renault
RN0710
under N° RN0710-10-43
VW 502 00 – 505 00
PERFORMANCES GM-Opel LL B-025 (Diesel)
FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2
The ACEA B4 performance requires an outstanding detergent/dispersant power and a better viscosity
increase resistance due to soot produced by Direct Injection Diesel engines (except VW unit injector
engines that require a VW 505 01 product such as MOTUL Specific 505 01 502 00 5W-40 or 8100 X-
clean 5W-40).
The BMW Long Life-01 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to the
Valvetronic system. It covers all BMW engines
from 2001 to 2004 and also all the previous BMW
specifications such as BMW LL-98. From 2004 BM
W vehicles require a BMW LL-04 product such as
MOTUL Specific LL-04 5W-40, 8100 X-clean 5W-40, 8100 X-clean 5W-30, or 8100 X-clean+ 5W-30.
BMW LL-01 standard covers also all Gasoline engines running only outside European Union
countries, Switzerland, Norway and Liechtenstein. Refer to BMW recommendations when in doubt.
GM-OPEL Diesel LL B-025
standard requires two main properties from the lubricant: high HTHS and
very low volatility to drastically decrease oil
consumption. MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is especially
recommended for OPEL Diesel engines such as the 2.0L and 2.2L DTI engines (extended drain
interval : on-board computer).

The MERCEDES MB 229.5 standard is more stringent than 229.3 in terms of ageing and oil film
resistance (extended drain interval: on-board computer), detergent/dispersant power (ACEA B4) and
requests fuel economy performance: 1.7% fuel ec
onomy improvement versus a 15W-40 reference.
The specification MB 229.5 applies to all MERCEDES Gasoline engines, including AMG (in 5W-40
viscosity grade) except SLR, and to all MERCEDES Diesel without DPF engines.
The specification MB 226.5 is similar to 229.5 and applies to MERCEDES Gasoline engines sourced
from the MERCEDES/RENAULT-NISSAN partnership.
The Porsche A40 standard requires extreme high shear resistance from the lubricant. This
specification applies to all PORSCHE engines, except Cayenne V6 and Diesel versions (for these
specific engines, use an approved Porsche C30 lubricant such as MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30).
RENAULT has developed RN0700 and RN0710 standards for oils able to endure the most severe
thermal constrains along with modern after treatment systems compatibility.
The Renault RN0700 standard applies to all Naturally Aspirated Gasoline engines (except Renault
Sport) of RENAULT Group (Renault, Dacia, Samsung).
The RN0700 specification applies also to all RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines without
DPF (Diesel Particulate Filter) having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year oil drain
interval.
The Renault RN0710 standard applies to all turbocharged Gasoline, Renault Sport and Diesel without
DPF engines of RENAULT Group (Renault, Dacia, Samsung).
The RN0710 specification does not apply to RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines without
DPF having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year
oil drain interval which specifically require
a RN0700 lubricant. For the 2.2L dCi with DPF, use only an approved RN0710 lubricant, not a
RN0720.
The FIAT 9.55535-H2, M2 and N2 performance levels impose the engine oil to combine both ACEA
A3/B4 standard and 5W-40 viscosity grade in order to perfectly lubricate most of the Gasoline and
Diesel engines of FIAT, ALFA-ROMEO, and LANCIA produced before July 2007.
RECOMMENDATION
Drain interval: refer to manufacturers’ recommendations and tune to your own use.
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 can be mixed with synthetic or mineral oils.
Before use always refer to the owner manual or handbook of the vehicle.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300
5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

intre timp astia au schimbat formula api SN, si l-au facut mai vascos fericire maxima pentru cei cu motoare diesel tehnologie mai veche.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:eu zic sa nu mai se dea apa la moara discutiilor inutile si interminabile...
deja se abereaza de cateva pagini despre componenta uleiurilor si despre alte chestii care din punctul meu de vedere dar si al 99% din utilizatorilor acestui forum nu ne ajuta sa ne hotaram ce ulei sa luam...
am pierdut si eu o intrebare in acest topic legata de ce ulei sa pun in motor...
adica s-a pierdut pe undeva intrebarea mea pe undeva in urma cu multe pagini...
nici nu m-am mai uitat sa vad daca mi s-a raspuns pentru ca nu mai stiu cu cate pagini in urma e intrebarea mea...


borsy a scris:
jgyprime a scris:De consumat nu consuma deloc...
As vrea sa mai fac o mutare, sa pun un ulei putin mai ieftin + filtru si dupa 1000-1500 de km sa-l schimb cu unul calitativ + tratament + filtru de calitate.


Ce gasesti pe piata noastra la un pret decent si sa fie full sintetic, plus o fisa buna pentru un 5w30, ar fi Valvoline Synpower Xtreme C3, nu stiu sa mai fie 5w30 fara C3. Daca nu iti consuma ulei, nu schimba norma, ramai pe 5w30, ala cand a proiectat motorul a stiut de ce baga un 5w30.........


Bafta.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
neuropel a scris:
neuro a scris:Perversa, vine perversa...
Doream sa ma pregatesc mai bine pentru un moment magic ca asta... dar si asa am intarziat...

Deci...
1.Cand a folosit Mintosu Motul x-cess in Logan ? Mitosu a folosit Motul x-cess in Logan in iulie 2011!
2. Cand a schimbat Mintosu Valvoline 5w30 cu Titan Fuchs 10w40, schimb in urma caruia Mintosu a rezolvat problema cu pornirea la soare pe care a o avea atunci cand parca la soare ? Pai in tot august in 2011 !
Mitosu a recunoscut cu 2-3 zile in urma, ca pe vremea aia nu stia nimic despre masini si dadea vina pe orice
Concluzia: la vremea respectiva, daca Mintosu avea o pietricica in cauciuc si auzea o bataie ritmica spunea ca uleiul Motul I-a stricat motorul - intre timp schimba uleiul , pietricica sare din cauciuc, nu se mai aude bataia ritmica si mitosu spune: am rezolvat problema cu un schimb de Elf - Motul e nasol!

2.Mintosu ne-a tot vorbit de ,, Gasca Mobil 1'' care a spart Motul x-cess in 8.000 km - Octavian, Vitriol, SAM 827... SAM 827 e tipul ala care spune ca si el a spart Motulul in 8.000 km, dar de fiecare data cand vorbea despre singurul schimb de ulei cu Motul x-cess spunea ca avut alt consum de ulei. Consmul de ulei se crestea de fiecare data ca si nasul lui Pinocchio cand spunea minciuni; a ajuns de la un consum de 3-400 ml, la 600 ml, ca ultima oara sa spuna ca I-a consumat un 1.000 ml. (consumul de 3-400 ml l-a avut si cu Mobil 1 0w40 in aceleasi conditii de mers). Nu o sa mai pun pozele ... stim ca e un mincinos ! Va amintesc ca SAM 827 cand a vorbit prima oara de Motul x-cess a spus ca a avut doar consum de ulei, fara zgomote. (consumul de ulei a aparut la un drum Bucuresti Drajna mergand in 6000 rot/min in treapta IV si V, uleiul Motul avandu-l in motor de 8.000km )

Octavian, prietenul lui Mintosu, sau Tavi... de la el vine perversa... el e perversul de pe Logan Club
Ca si SAM 827, Octavian spune in 2013 ( el a folosit Motul in 2011) ca si el a ,, spart Motul x-cess in 8.000 km !


Octavian... ma, tu minti.... ma tu ai luat bani de la ti..ni !
Priviti ce spune Octavian in 2011 cand a folosit Motul x-cess: e multumit de Motul si nu a avut nici una din problemele lui Mintosu
Doar multumit ?! Nu !.. dimpotriva.. e chiar foarte multumit !
Dar asta nu e tot... Motul x-cess e bun 8.000 km chiar si in forje
Sigur ... nu stim ce inseamna ,,forja'' pentru Octavian... nu-i nimic, ne lamureste tot el: vreo 2-3 ore intre 4-6.000 rot /min.

Deci .... Mintosule ... cum ramane cu Motul x-cess ? Nu e bun pentru ca in 2013 s-a razgandit Octavian ? Sau nu e bun pentru ca atunci cand tu l-ai folosit in 2011, erai ,,paralel'' cu masina ? (si acum esti la acelasi nivel)
Ne trimiti pe Volkswagen sa vedem ce au facut aia cu Motul... Pai sigur... acolo e bluetux, Lakeland si Doso .
Oare cine o fi Doso asta ? Sigur nu esti tu ?

La final... Mintosule, e pe acolo pe Logan Club, un tip optimizer... ba destept tipu' ala... a facut ala niste calcule pe baza analizelor Blackstone pentru ulei uzat Mobil 1 0w40... ba... si lu ' optimizer asta, i-a reiesit din calcul ca Mobil 1 0w40 la 15.000 km e varza si nu duce mai mult de 10.000 km. Asta se intampla cand gasca Mobil 1 era in floare. Ba si ce sa vezi... vine Octavian dupa 15.000 km cu Mobil 1 0w40 si spune ca asa ulei mega-vascos nu a vazut in viata lui, si ca nici macar Mobil 1 0w40 nu duce atat.
Ce s-a intamplat cu optimizer ? A fost banat ! Motivul ? Mai conteaza ?! A cobit ! Laughing


Unde e problema ca unii au folosit un ulei de care nu au fost multumiti ?
A mixat cumva mama-ta un ulei si nu il poate vinde, sau cum ?
Vezi-ti de treaba cu afirmatiile gratuite ca se vede foarte bine diferenta dintre tine si un om normal, esti clar de bagat la sectia de psihiatrie, cunosc la Obregia, in 2 ore esti la etajul 2 "la liber".
Nu esti in stare sa faci o paralela intre doua opinii a unor oameni.
Esti inginer, stii exact ce contine fiecare ulei in parte ? Tu habar n-ai sa strangi busonul la gura de umplere a masinii si te dai mare in tastatura despre uleiuri.
1. Inceteaza cu limbajul intepat, repet, esti producator de uleiuri ?
Mai usor cu ingamfarea ca nu e cazul sa te apuci sa arunci cu noroi in oricine pentru simplul ca iti place tie Motul; Ai un nivel practic si teoretic precum cel al forumurilor care te accepta.
2. Pentru toata comunitatea forumului OPEL va aduc la cunostinta ca sunteti tot oameni la fel ca cei din astra club, forum ford, logan si orice alta marca de masina pentru care s-a facut un forum. Nu sunteti mai presus ca aveti un opel, ba chiar de multe ori vi se strica mai des ca loganurile.


Foarte dubios postul asta, oare cine o fi acest user? o sa ramana un topic plin de bebei care stiu multe si clone.
Macar eu sunt doar unul singur.
Bafta baieti.
  • valix5

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Doamne, e mai rau ca la spitalul de nebuni. Daca se discuta de ambrozie pe topicul acesta, si tot nu cred ca vedeam atatea atacuri si polemici fara rost si batut de campi. Aproape 500 de pagini cu 80% discutii pe langa subiect, eu inteleg ca uleiul de motor este foarte important, dar in ritmul acesta o sa luam rudotel toti ca sa putem rezista la un asemena topic. Eu consider ca ar trebui sa ne intereseze mai mult carburantul cu care ne alimentam masinile, ca sigur benzina si motorina din Ro fac mai mult rau motorului decat un ulei Made in West Europe sau East Europe. Pe un ulei dai 150 - 200 Ron si il tii 10k km sau un an. Pe combustibil dai aceeasi suma lunar sau poate la 2 saptamani. Si naiba stie ce primim noi la 6 - 6,5 lei / litru, cati substituenti de combustibil se amesteca cu benzina si motorina si cand alimentam in loc sa ne bucuram de masina, descoperim un nor de fum, nush ce martor aprins in bord, injectoare terminate si alte minuni. Dar pe topicul de combustibili lumea nu intra, in schimb o sa invatam compozitia uleiului si fise tehnice pana or merge motoarele doar cu ulei de motor, fara combustibil. Sincer vorbind, ar trebui sa ne intereseze mai mult ca platim carburanti ca in Germania si sunt " efix p...a, evo canci, max ca.a". Pana se uzeaza axul cu came din cauza uleiului, s-ar putea sa crape injectoarele si supapele din cauza combustibilului. Si dc ulei putem cumpara din afara tarii ( si sunt persoane care fac acest lucru) ca doar vb de un bidon de ulei, as vrea sa vad si eu cati isi pot permite sa alimenteze masian cu benzina sau motorina din afara tarii. Poate dc ne unim mai multi si cumparam o cisterna. Imi cer scuze dc am deranjat pe cineva cu postarea mea, dar chiar e prea mult. Aici nu mai e forum, zici ca sta sa inceapa razboiul din Crimeea.
Skip ads

  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
........
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:[...]Made in FRANCE
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil , 100% Synthetic
TYPE OF USE
High performance 100% Synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and Diesel, turbocharged or naturally aspirated, direct or indirect injection. Multipurpose product featuring numerous car maker approvals, especially recommended for vehicles still under warranty. Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, ethanol, LPG and Diesel. Compatible for catalytic converters.
PERFORMANCES STANDARDS ACEA A3 /B4 , API SERVICES SN / CF
APPROVALS [...]BM W LL-01, MB-Approval 229.5, MB-Approval 226.5, Porsche A40, Renault RN0700, RN0710 , VW 502 00 – 505 00
PERFORMANCES GM-Opel LL B-025 (Diesel), FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2.
The ACEA B4 performance requires an outstanding detergent/dispersant power and a better viscosity increase resistance due to soot produced by Direct Injection Diesel engines (except VW unit injector engines that require a VW 505 01 product such as MOTUL Specific 505 01 502 00 5W-40 or 8100 X-clean 5W-40).
The BMW Long Life-01 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to the Valvetronic system. It covers all BMW engines from 2001 to 2004 and also all the previous BMW specifications such as BMW LL-98.
GM-OPEL Diesel LL B-025 standard requires two main properties from the lubricant: high HTHS and very low volatility to drastically decrease oil consumption. MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is especially recommended for OPEL Diesel engines such as the 2.0L and 2.2L DTI engines (extended drain interval : on-board computer).
The MERCEDES MB 229.5 standard is more stringent than 229.3 in terms of ageing and oil film
resistance (extended drain interval: on-board computer), detergent/dispersant power (ACEA B4) and requests fuel economy performance: 1.7% fuel economy improvement versus a 15W-40 reference. The specification MB 229.5 applies to all MERCEDES Gasoline engines, including AMG (in 5W-40 viscosity grade) except SLR, and to all MERCEDES Diesel without DPF engines. The specification MB 226.5 is similar to 229.5 and applies to MERCEDES Gasoline engines sourced from the MERCEDES/RENAULT-NISSAN partnership.
The Porsche A40 standard requires extreme high shear resistance from the lubricant. This
specification applies to all PORSCHE engines, except Cayenne V6 and Diesel versions (for these specific engines, use an approved Porsche C30 lubricant such as MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30). RENAULT has developed RN0700 and RN0710 standards for oils able to endure the most severe thermal constrains along with modern after treatment systems compatibility.
The Renault RN0700 standard applies to all Naturally Aspirated Gasoline engines (except Renault Sport) of RENAULT Group (Renault, Dacia, Samsung). The RN0700 specification applies also to all RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines without DPF (Diesel Particulate Filter) having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year oil drain interval.
The Renault RN0710 standard applies to all turbocharged Gasoline, Renault Sport and Diesel without DPF engines of RENAULT Group (Renault, Dacia, Samsung).
The RN0710 specification does not apply to RENAULT Diesel cars fitted with 1.5L dCi engines without DPF having less than 100 hp output and 20 000 km or 1 year oil drain interval which specifically require a RN0700 lubricant. For the 2.2L dCi with DPF, use only an approved RN0710 lubricant, not a RN0720. The FIAT 9.55535-H2, M2 and N2 performance levels impose the engine oil to combine both ACEA A3/B4 standard and 5W-40 viscosity grade in order to perfectly lubricate most of the Gasoline and Diesel engines of FIAT, ALFA-ROMEO, and LANCIA produced before July 2007.
RECOMMENDATION
Drain interval: refer to manufacturers’ recommendations and tune to your own use.
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 can be mixed with synthetic or mineral oils.
Before use always refer to the owner manual or handbook of the vehicle.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300
5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

intre timp astia au schimbat formula api SN, si l-au facut mai vascos fericire maxima pentru cei cu motoare diesel tehnologie mai veche.

DA, e fericire maxima pentru cei cu motoare diesel de tehnologie mai veche, si aici intra toate motoarele diesel ISUZU de 1.5l sau 1.7l cu norma de poluare nonEURO, EURO 2, EURO 3 sau EURO 4. Si stii de ce e fericire maxima ? Pentru ca daca e mai gros nu-l mananca motorul si zgomotul motor e mult diminuat.

Contrar cu ce scrie despre motoarele de fabricatie GM cele diesel EURO 2, EURO 3 de 2l si 2,2l, se pare ca nu prea se potriveste la aceste motoare, insa Motul Synergie 6100 10w40 este o solutie mai buna si mai ieftina decat X-Cess 5w40 pentru ele.

Daca aveai motor diesel de 1.7 pe Opel de fabricatie Isuzu, probabil ca erai si tu in tabara Motul. Insa datorita faptului ca nu ai un astfel de motor, e destul de greu de acceptat ca X-Cess 5w40 e un ulei de motor care face ce trebuie la banii pe care-i dai pe el.
  • cristi_b_v

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Cam trasa de par ideea aia cu amestecul de motoare (de la non-euro la euro 4). De 1.7 sau 1.5 neaparat Smile
Iar ridicam in slavi uleiurile de buldozere cu TBN 20 si cenusa cat incape. Zgomotul atenuat de un ulei ingrosat s-ar putea sa coste scump mai tarziu, o sa reziste uleiul si o sa 'crape' motorul Smile La motoarele Euro 4 ma refer. Si la pornirea la rece, bineinteles.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Yeah... ca sa fiu sincer la tine ma gandeam cand am scris. Am o veste proasta : si tu ai un motor diesel de generatie veche, primul turbodiesel ISUZU cu injectie directa si turbina cu distributie variabila. Nu mai e deloc ceva nou... e doar un turbodiesel cu injectie directa comman-rail conceput in 2002-2003 de Isuzu. Pe care s-a pus o turbina Garret VVT si o harta de injectie ceva mai optimizata la vremea respetiva. Am scris ASA ca sa mai cobori unpic din stratosfera celor ce au Astra H turbodiesel de 100 cai, inapoi in lumea celor ,,mai regular,,, adica a celor cu masini ce au motoare diesel nonDPF.

Cine e stresat ca X-Cess 5w40 nu e bun pentru motoarele diesel ISUZU fara DPF ca sa-l foloseasca in perioada de iarna (din varii motive, obiective sau subiective) poate sa-l foloseasaca doar pe vara si tot e un avantaj.
Skip ads

  • cristi_b_v

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Un DPF in plus sau o supraalimentare la CDTI nu schimba prea mult 'vechiul' motor.. Uleiurile c3 'moderne' merg de minune la acest Isuzu.
Iar motorul asta de generatie veche se produce si acum, cu mici modificari, Smile
O sa fii surprins probabil sa afli ca 'vechiul' Isuzu 1.7 cdti pare mai sportiv decat un diesel 1.6 euro 6 cu AT, cat e el de bi-turbo. Iar 'batranul' 1.6 dci (de 130 cp ce-i drept) depaseste net mult prea modernul euro 6 amintit mai sus.

'Modernizarea' motoarelor actuale vizeaza in primul rand scaderea noxelor si a consumului de carburant prin modificari la sistemul EGR si la sistemul de incalzire al motorului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In regula, dar ia uite aici o chestie poate oarecum ciudata pentru tine - ca esti sau nu surprins... afla acum ca la motorul meu uleiul asta tip 'flota heavy duty' (cum ai tinut neaparat sa-l subliniezi tu) cu care merg de cateva mii de km are un efect neasteptat. Concret, la un mers preponderent prin oras mi-a scazut consumul (cu 0,2l/100km, initial aveam un consum de 6.8l-7l/100km, acum am un consum de 6,6l-6,8l/100km). Am crezut ca poate doar mi se pare mie, insa am urmarit de la plin la plin si NU e o inchipuire, e o realitate. Acum testez si la mersul inafara ca sunt in concediu, insa cel putin deocamdata dupa 530km (in general autostrada si ceva oras, doar sporadic) consumul mixt vad ca e relativ acelasi ca si cu Motul X-Cess 5w40.

Ei bine ? Ar trebui sa multumesc celui ce a recomandat acest brand de ulei (colegului @opelvn) sau celui ce a recomandat aproape obsesiv Mobil 0w40/Ravenol VSI 5w40/Wolf 0w40, aici pe topic? Mr. Green Sau poate ca ar trebui sa le multumesc inginerilor niponi pentru modul cum au conceput si construit acest motor? De tractor, care suporta vascozitati astronomice cenusa multa si care nu vrea sa mearga la REMAT (unde zic unii ca i-ar fi locul).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
borsy a scris:
jgyprime a scris:eu zic sa nu mai se dea apa la moara discutiilor inutile si interminabile...
deja se abereaza de cateva pagini despre componenta uleiurilor si despre alte chestii care din punctul meu de vedere dar si al 99% din utilizatorilor acestui forum nu ne ajuta sa ne hotaram ce ulei sa luam...
am pierdut si eu o intrebare in acest topic legata de ce ulei sa pun in motor...
adica s-a pierdut pe undeva intrebarea mea pe undeva in urma cu multe pagini...
nici nu m-am mai uitat sa vad daca mi s-a raspuns pentru ca nu mai stiu cu cate pagini in urma e intrebarea mea...


borsy a scris:
jgyprime a scris:De consumat nu consuma deloc...
As vrea sa mai fac o mutare, sa pun un ulei putin mai ieftin + filtru si dupa 1000-1500 de km sa-l schimb cu unul calitativ + tratament + filtru de calitate.


Ce gasesti pe piata noastra la un pret decent si sa fie full sintetic, plus o fisa buna pentru un 5w30, ar fi Valvoline Synpower Xtreme C3, nu stiu sa mai fie 5w30 fara C3. Daca nu iti consuma ulei, nu schimba norma, ramai pe 5w30, ala cand a proiectat motorul a stiut de ce baga un 5w30.........


Bafta.
multumesc frumos pentru raspuns.
Prima data l-am ratat din cauza spam-ului...



Cei care vreti sa spamati pe topic-ul asta va rog sa mutati discutia intr-un topic nou sau pe privat.
Spam-ul de aici nu ajuta pe nimeni sa gaseasca ceea ce cauta...
Adica un sfat uman legat de uleiuri si nu citate fara sfarsit...
  • tazmanianul

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Mitosule, acum o pagina ai facut 4 sau 5 post-uri unul dupa altul. Oricum in fiecare nimic util. Eu scriu din an in paste, iar acele stelute nu iti spun cat esti de destept ci cat esti de implicat.
Sincera mea parere, decat sa te vad ca aberezi mai bine vad un memebru bebe.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu impresii despre valvoline synpower 5w40,varianta pt Europa de vest( cel pt est nu are aprobare pt bmw , a luat un prieten si a zis ca al lui nu are,intocmai ca pe site-ul valvoline daca selectam lb romana) . Am 3000 km cu el , e la nivel , n-a scazut pe joja desi vede des 4000 rpm ,motorul (Z16SE) toarce frumos.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
tazmanianul a scris:Mitosule, acum o pagina ai facut 4 sau 5 post-uri unul dupa altul. Oricum in fiecare nimic util. Eu scriu din an in paste, iar acele stelute nu iti spun cat esti de destept ci cat esti de implicat.
Sincera mea parere, decat sa te vad ca aberezi mai bine vad un memebru bebe.

Doar un membru bebe care stie el ca motul e cel mai bun si un atac asa la persoana ca sa dea bine.
Cam asta e viitorul topicului asta.

Ahhapyuser cred ca o comiti multumindu-i lui opelvn pentru uleiul recomandat.
  • tazmanianul

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Prietene, daca as sta sa ma cert cu de-al de tine as face posturi la greu. Prefer sa privesc si atat pentru ca orice ar fi tu tot asa ramai deci imi irosesc minute bune din viata cu tine. Prefer putin si bun decat mult si prost. Parerea mea despre tine e comuna aici asa ca fa un bine si apuca-te de altceva mai usor. Chestia asta cu uleiurile te depaseste grav si te faci de ras.
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Yeah... ca sa fiu sincer la tine ( cristi_b_v ) ma gandeam cand am scris. Am o veste proasta : si tu ai un motor diesel de generatie veche, primul turbodiesel ISUZU cu injectie directa si turbina cu distributie variabila. Am scris ASA ca sa mai cobori unpic din stratosfera celor ce au Astra H turbodiesel de 100 cai, inapoi in lumea celor ,,mai regular,,, adica a celor cu masini ce au motoare diesel nonDPF.

cristi_b_v a scris:O sa fii surprins probabil sa afli ca 'vechiul Isuzu 1.7 cdti pare mai sportiv decat un diesel 1.6 euro 6 cu AT, cat e el de bi-turbo. .........................
Iar ridicam in slavi uleiurile de buldozere cu TBN 20 si cenusa cat incape. Zgomotul atenuat de un ulei ingrosat s-ar putea sa coste scump mai tarziu, o sa reziste uleiul si o sa 'crape' motorul.


Ahappyusser vrei sa spui ca la motorul urmatorului coleg, te referi de fapt ?! Adica Cristi -b-v nu are Astra H 100 cai ?!
bleutux a scris:s-a mai discutat acum cativa ani de comportamentul motorului cu Motul Xcess;
pe 1.7 cdti s-a comportat execrabil de cum a dat un pic frigul: motor zgomotos care "trage" mai greu;
a trebuit sa-l "diluez" cu altceva ca sa scap de zgomot;
e un ulei prea vascos ca sa fie folosit si iarna fara probleme, nu neg ca pe motoare mai vechi si mai uzate, care nu suporta uleiurile 0w40, se poate comporta foarte bine un ulei vascos, ahappyuser stie ce vorbesc...

Pai atunci inseamna ca de fapt cristi -b-v este bluetux, moderatorii sunt convins ca stiu ce au de facut.
@Je, gasesti citatul din bluetux la pagina 294 , iata linkul https://www.clubopel.com/vie...amp;postorder=asc
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR