- luci_t
- **
- 254 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 2003 y17dt
- Alta tara
luci_t
- Mesaje scrise: 254
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
- adriannacu
- *
- 5 mesaje
- din 04 Sep 2013
- Astra 1998 X16XEL
- Timis
adriannacu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua,am cumparat un Opel Astra G, motor Ecotecth 1,6 16 V, model X16 XEL, 74 Kw, 101 CP, benzinar, an fabricatie 1998, import Germania, in urma cu un an de zile, am facut primul schimb de ulei ( Castrol Magnatec 5W40 ), imediat ce am achizitionat masina, de la schimb pana in 2000 de km realizati, la verificarea uleiului am observat ca de abia ce ce trecuse de primul nivel al jojei, deci era pe minim, negasind niciun raspuns, am tot completat, la 1000 km facuti 1 l ulei am inceput sa ma inscriu pe tot felul de forumuri, sa citesc, bla, bla... Am observat ca multi dintre detinatorii acestui tip de masina, cu astfel de motoare, au probleme cu consumul de ulei, unii chiar au scapat odata cu trecerea pe alt tip de ulei, asta ma facut sa ma decid, ca la urmatorul schimb de ulei, la aproape 173000 km, sa trec pe Mobil Super 2000 10W40, dar rezultatul este acelasi, adica consum de 1 l ulei la 1000 km parcursi. Acum am aproape 179000, si 1,5 l ulei Rezerva, Ca sa mai completez, la terminarea acestor resurse, as vrea sa fac ceva, dar nu stiu ce, mentionez ca ieri intamplarea a facut, sa pornesc masina si, sa fiu strigat de un vecin, cum motorul era rece, deci la prima pornire am observat pe toba de esapament, un fum albastrui cu un miros neplacut, dupa care devenise alb, cand motorul este rece, se tureaza automat, si masina trapideaza usor. Sunt curios daca trebuie sa ii fac ceva la motor, segmentare, ori schimbat supape la semeringuri, sau scap doar cu vreun tratament, ideea este ca nu pierde ulei pe altundeva, am verificat masina sa vad daca ramane pata, la stationare, dar nu . Astept raspunsurile voastre. Va multumesc
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 277 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Sunt semne clare de motor dus. Daca pui ulei gros il strici mai tare si prin alte locuri.
Ai multe gaze de carter? DAca da si segmentii sunt cu probleme, altfel daca doar la pornire scoate mult fum, in rest e ok, chiar si daca ii dai gaz, poate sunt doar semeringurile, desi ma indoiesc.
S-ar putea ca la motorul tau sa ii poti schimba semeringurile si fara sa il desfaci.
Pune bani deoparte. In rest daca tot trebuie sa completezi asa des, baga ceva ulei mai ieftin 10w40, ca tot aia e.
Ai multe gaze de carter? DAca da si segmentii sunt cu probleme, altfel daca doar la pornire scoate mult fum, in rest e ok, chiar si daca ii dai gaz, poate sunt doar semeringurile, desi ma indoiesc.
S-ar putea ca la motorul tau sa ii poti schimba semeringurile si fara sa il desfaci.
Pune bani deoparte. In rest daca tot trebuie sa completezi asa des, baga ceva ulei mai ieftin 10w40, ca tot aia e.
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Luna aceasta ar trebui sa fac schimbul de ulei masinii din dotare (motor Z14XEP). Ultimul schimb l-am facut cu Castrol Edge 0W30, asta si dupa recomandarea producatorului de ulei pentru motorul respectiv. Acum, cand m-am uitat pe site-ul celor de la Castrol aparea uleiul Castrol Edge 5W40, si undeva mai jos ca alternativa si 0W30.
Sunt cam in ceata si nu prea stiu ce sa aleg. Sau o alta marca tot cu un ulei premium.
Luna aceasta ar trebui sa fac schimbul de ulei masinii din dotare (motor Z14XEP). Ultimul schimb l-am facut cu Castrol Edge 0W30, asta si dupa recomandarea producatorului de ulei pentru motorul respectiv. Acum, cand m-am uitat pe site-ul celor de la Castrol aparea uleiul Castrol Edge 5W40, si undeva mai jos ca alternativa si 0W30.
Sunt cam in ceata si nu prea stiu ce sa aleg. Sau o alta marca tot cu un ulei premium.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Despre AZ Meisterteile 5w30 ceva pareri? Cica e echivalentul dexos2
https://translate.google.com...D4&edit-text=
https://translate.google.com...D4&edit-text=
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
CristiNistor a scris:RedLine asta de catre cine este facut si unde poate fi gasit?
E facut in SUA si in Romania il comercializeaza un baiat din alba (da pe net si il gasesti) doar ca e exagerat de scump la noi. Personal nu cred ca merita banii........Dpmdv e cel mai bun 5w30, dar sunt uleiuri pana in 200 ron 5 L care isi fac treaba foarte bine pentru 10k km.
Bafta.
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
livcro a scris:Despre AZ Meisterteile 5w30 ceva pareri? Cica e echivalentul dexos2
https://translate.google.com...D4&edit-text=
https://translate.google.com...D4&edit-text=
Am pus eu în Vectra C 1.9 120cp, 168.000km ºi nu-mi place, motorul e zgomotos ºi are o vibraþie ciudatã; plus de asta, mi se pare prea apos. O sã-l schimb cu prima ocazie cu 5W-40, cel mai probabil Motul X-Clean.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
si eu am trecut pe motul, deocamdata in zafira si urmeaza in astra. AAm luat Dexos 2
PROPERTIES - Dexos 2
Viscosity grade SAE J 300
5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 69.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH
/g
PROPERTIES 8100 X-clean FE
Viscosity grade SAE J 300
5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 163
Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438.8°F
Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight
TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g
care are caracteristici mai bune ?
PROPERTIES - Dexos 2
Viscosity grade SAE J 300
5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 69.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH
/g
PROPERTIES 8100 X-clean FE
Viscosity grade SAE J 300
5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 163
Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438.8°F
Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight
TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g
care are caracteristici mai bune ?
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Primul, cu toate ca nu sunt mari diferente.
Vascozitate la 40 mai buna, index vascozitate mai bun, pour point si flash point mai bune, TBN mai bun.
Vascozitate la 40 mai buna, index vascozitate mai bun, pour point si flash point mai bune, TBN mai bun.
din ce zici tu ca conteaza iese ca asta
e superior
Liqui Moly Top Tec 4600 5W - 30
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
liberlamare a scris:
atunci da o recomandare cu evidentierea avantajelor, pretul sa fie in zona maxim +10 %
ms
borsy a scris:Niciunul! Dar daca chiar vrei unul din ele, atunci cel cu dexos 2.
atunci da o recomandare cu evidentierea avantajelor, pretul sa fie in zona maxim +10 %
ms
Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 11.8
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 68
Viscosity Index 170
Viscosity, mPa.s –30ºC <6600
TBN 6.6
Pour Point, ºC -42
Specific Gravity @ 15.6°C 0.853
Flash Point, COC, ºC. 230
E low ash, adica e sub 0.6% si pentru filtru chiar conteaza + un PP de -42. TBN chiar daca e de 6.6 rezista mai bine datorita bazei (am postat cateva zeci de pagini in urma din ce motive, asa ca nu intram mai mult in detalii). Desi in fisa nu e trecut HTHS, el e de minim 3.5 data de normele constructorilor,
Dpmdv, mi se pare cel mai bun 5w30 pentru DPF la pretul pe care il are. Am avut si TopTec 4600, bun, dar dupa 5k a obosit.
Bafta.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
liberlamare a scris:
din ce zici tu ca conteaza iese ca asta
e superior
Liqui Moly Top Tec 4600 5W - 30
clau70 a scris:Primul, cu toate ca nu sunt mari diferente.
Vascozitate la 40 mai buna, index vascozitate mai bun, pour point si flash point mai bune, TBN mai bun.
Vascozitate la 40 mai buna, index vascozitate mai bun, pour point si flash point mai bune, TBN mai bun.
din ce zici tu ca conteaza iese ca asta
e superior
Liqui Moly Top Tec 4600 5W - 30
Da, e usor mai bun la 40grade si la VI, dar nu stim TBN.