- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
mimi
- Mesaje scrise: 33
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
mimi
- Mesaje scrise: 33
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
@chelu adrian
Verifica sa nu fie termocupla de pe radiator blocata pe inchis si sa functioneze tot timpul ventilatorul cind pui contactul.
Verificarea o faci scotind cupla din termocupla si vezi rezultatul daca se mai invirte sau nu cind pui contactul.
@ mimi
Pentru confortul utiluizatorului sa nu fie nevoit sa faca doua operatii cind da drumul la AC
-o data sa comanzi AC
- a doua sa alegi treapta de ventilatie ca sa porneasca AC-ul.
Pur si simplu apesi pe butonul AC si a pornit automat pe treapta 1, daca nu-ti convine alegi alta viteza.
Verifica sa nu fie termocupla de pe radiator blocata pe inchis si sa functioneze tot timpul ventilatorul cind pui contactul.
Verificarea o faci scotind cupla din termocupla si vezi rezultatul daca se mai invirte sau nu cind pui contactul.
@ mimi
Pentru confortul utiluizatorului sa nu fie nevoit sa faca doua operatii cind da drumul la AC
-o data sa comanzi AC
- a doua sa alegi treapta de ventilatie ca sa porneasca AC-ul.
Pur si simplu apesi pe butonul AC si a pornit automat pe treapta 1, daca nu-ti convine alegi alta viteza.
mimi
- Mesaje scrise: 33
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Fratilor nici nu stiti cat de bucuros sunt pt ca ma ajutati! Mecanicul meu de baza lucreaza la Opel Gtt dar omu e as pe mecanica! la partea electrica e varza! deci inainte sa ma usuce aia din service de bani prefer sa caut eu buba si sa ma interesez cat costa in realitate reparatia pt ca sunt satul de preturile lor galactice! Maine o sa scot cupla din termocupla cum mi-a sugerat Marius si o sa va comunic rezultatul! Daca nu e nici asta atunci eu nu stiu ce sa mai cred! e X-Files
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Termocupla de pe radiator comanda un releu (K51) prin care trece minusul pentru ventilator .
Sunt trei posibilitati , fie termocupla e defecta avand contact permanent , fie releul K51 este defect avand contactele sudate , fie (mai putin probabil ) sa ai un scurtcircuit ( o punere la masa ) pe traseul dintre releu si termocupla .
Scoate conectorul de la termocupla ( ar trebui sa aiba doua fire unul maro si unul maro-alb amandoua cu sectiune mica de 0,75 mm2 ) .
Daca defectul persista , identifica releul sus-amintit aflat in cutia cu sigurante si relee , si scoate-l .
In situatia asta ventilatorul ar trebui sa se opreasca .
Poti sa verifici releul cu un aparat de masura masurand contactul lui de lucru care este intre 30 si 87 iar bobina lui intre 85 si 86 . Cifrele astea ar trebui sa fie scrise pe carcasa releului .
Totusi nu inteleg de ce atunci cand actionezi demarorul masinii , ventilatorul mai este alimentat . Nu ar trebui . Esti sigur ? Ai verificat asa cum ti-am spus ?
Sunt trei posibilitati , fie termocupla e defecta avand contact permanent , fie releul K51 este defect avand contactele sudate , fie (mai putin probabil ) sa ai un scurtcircuit ( o punere la masa ) pe traseul dintre releu si termocupla .
Scoate conectorul de la termocupla ( ar trebui sa aiba doua fire unul maro si unul maro-alb amandoua cu sectiune mica de 0,75 mm2 ) .
Daca defectul persista , identifica releul sus-amintit aflat in cutia cu sigurante si relee , si scoate-l .
In situatia asta ventilatorul ar trebui sa se opreasca .
Poti sa verifici releul cu un aparat de masura masurand contactul lui de lucru care este intre 30 si 87 iar bobina lui intre 85 si 86 . Cifrele astea ar trebui sa fie scrise pe carcasa releului .
Totusi nu inteleg de ce atunci cand actionezi demarorul masinii , ventilatorul mai este alimentat . Nu ar trebui . Esti sigur ? Ai verificat asa cum ti-am spus ?
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
aaaa,Codrin inainte sa fac toate astea tre sa-ti spun ca atunci cand scot siguranta de la aer aia cu steluta din stanga jos la bord ventilatorul se opreste! dar automat nu mai pot folosi a/c! daca nu o scot ventilatorul porneste odata cu punerea contactului si daca dau drumu la a/c motorul nu-si mai pastreaza relantiu,cade si urca sau se opreste! Cred ca deja esti in ceatza
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
K! Masina>Opel Tigra 1.4 16v din 2000! Problema> Ventilatorul mare din spatele radiatorului nu se opreste niciodata! Din momentul in care am pus contactul si pana opresc masina merge fara oprire! Singurele optiuni pentru a il opri sunt> Scoaterea mufei ventilatorului sau scoaterea sigurantei de la A/C din bord! Am mai incercat discutia asta dar fara rezultate! probabil nu m-am exprimat destul de bine! Acuma poate cineva a inteles mai bine! Pls astept parerile voastre! MS!
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,302 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,302
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,285 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,285
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Inseamna ca termocupla este blocata pe inchis adica sesizeaza ca ar fi tot timpul temperatura de 95 de grade( temperatura la care se inchide contactul din interiorul ei si permite alimentarea electroventilatorului prin intermediul unui releu), cu toate ca motorul deabia l-ai porit si ii rece, si iti comanda electroventilatorul imediat ce ai pus contactul.
Defectul se remediaza foarte usor prin schimbarea acestei termocuple cu una noua, de acelasi fel.
Defectul se remediaza foarte usor prin schimbarea acestei termocuple cu una noua, de acelasi fel.