- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Buna,
Din cauza ca masina cumparata este second hand (prima inmatriculare in 2001 octombrie, luata la 86000 km de la un dealer Citroen in FR) si din pacate nu are "jurnalul" cu toate verificarile as dori sa stiu la ce anume trebuie umblat la 100 000 km. Este 2.0 DTI 16V 20YDTH. Are cineva in format digital carnetul de verificari disponibil ?
Schimbat placute frina spate, verificat placute si discuri de frina fata.
Anvelope noi de iarna si noi de vara.
Ulei schimbat la 95 000 (5W40 ESSO Ultron parca)
Care este speranta de viata la acest motor ?
Masinuta este in garaj
Din cauza ca masina cumparata este second hand (prima inmatriculare in 2001 octombrie, luata la 86000 km de la un dealer Citroen in FR) si din pacate nu are "jurnalul" cu toate verificarile as dori sa stiu la ce anume trebuie umblat la 100 000 km. Este 2.0 DTI 16V 20YDTH. Are cineva in format digital carnetul de verificari disponibil ?
Schimbat placute frina spate, verificat placute si discuri de frina fata.
Anvelope noi de iarna si noi de vara.
Ulei schimbat la 95 000 (5W40 ESSO Ultron parca)
Care este speranta de viata la acest motor ?
Masinuta este in garaj
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
se recomanda schimbarea tuturor consumabilelor (kit de distributie, sau esti 100% ca atuncti cand ai luat-o nu avea kilometrajul nitel manarit? mai bine nu risti.... filtru de aer, filtru de benzina, verificat bujiile daca nu trebuiesc schimbate, etc) si in general ar fi bine sa ii faci o revizie completa, la un mecanic de incredere
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut.
Daca motorul nu semnaleaza nici o problema prin "comportament", nu ai ce sa ii faci. Distributia este pe lant, in caz ca te gandeai la asta.
Durata de viata maxima de care s-a auzit la acest motor este de 1.000.000 km. Desigur, este ceva rar dar 3-400 de mii ii face fara probleme in conditii de utiliare normala.
Daca motorul nu semnaleaza nici o problema prin "comportament", nu ai ce sa ii faci. Distributia este pe lant, in caz ca te gandeai la asta.
Durata de viata maxima de care s-a auzit la acest motor este de 1.000.000 km. Desigur, este ceva rar dar 3-400 de mii ii face fara probleme in conditii de utiliare normala.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Love4cars, la distributia pe lant, atata timp cit nu se simt probleme nu as umbla. Am auzit ca distributa pe lant trebuie schimbata (cu patinele de intindere cu tot) pe la 200 000 km. Tu cum sti ?
Iulian, ma gindeam si la asta, la frine, si in plus la amortizoare dar masina sta bine. Sunt in FR si masina inainte tot in FR a fost rulata (unde exista restrictie de viteza pe autostrada la 130 km/h ) si amortizarea este inca foarte buna. Gropi pe aici nu prea sunt, asfalt ondulat, da.
M-as bucura daca cineva cu acelasi tip de masina mi-ar scrie din cartea de service ce trebuie facut la 100 000 km.
M-as uita la valva EGR si la colectorul de admisie. Din pacate aici nu am unde sa fac chestia asta. Vedeti, de asta mi-e mie dor de Romania.
Oricum in 2008 am inspectie tehnica ....
Va multumesc tuturor.
Iulian, ma gindeam si la asta, la frine, si in plus la amortizoare dar masina sta bine. Sunt in FR si masina inainte tot in FR a fost rulata (unde exista restrictie de viteza pe autostrada la 130 km/h ) si amortizarea este inca foarte buna. Gropi pe aici nu prea sunt, asfalt ondulat, da.
M-as bucura daca cineva cu acelasi tip de masina mi-ar scrie din cartea de service ce trebuie facut la 100 000 km.
M-as uita la valva EGR si la colectorul de admisie. Din pacate aici nu am unde sa fac chestia asta. Vedeti, de asta mi-e mie dor de Romania.
Oricum in 2008 am inspectie tehnica ....
Va multumesc tuturor.
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Si eu am aceeasi masina,aceeasi motorizare-daca are km reali nu trebuie decat ulei si filtre.Placutele le poti verifica pe fata ca au o tablita cu rol de avertizor care atunci cand ajunge pe disc face un zgomot pe care nu il poti trece cu vederea(destul de tare)-este ca si un senzor,eu in mom. in care a ajuns sa faca zgomot am dat jos o roata si era tablita pe disc dar placutele mai aveau destul de multa carne-in concl. am indoit in sus tablita si am mai circulat 2-3000km pana am avut timp si bani de altele noi(124 ron- lucas trw),in conditiile in care nu merg prea sportiv si nu franez brusc din principiu.Parerea mea e sa sch. doar filtrele si uleiul si event. poti sch. antigelul(cam la 2 ani),e f. important pt. pompa de apa.Daca lichidul de frana e clar mai mergi cu el 2 ani(2009)pt ca se sch. la 4 ani,lafel cu lichidul servo-daca e clar -2009-acesta cand il sch. ai grija sa pui ce culoare a fost-verde sau rosu)-in rest verif. mecanica generala-ar
ticulatii,suspensie,directie...
Nu te mai gandi la distributie,nu e cazul...Poti curata valva EGR simplu-dai jos capacul de plastic superior al mot. -are 3 suruburi si vezi valva care are la randul ei 2 suruburi torx(merg desfacute si cu o tubulara de 8 pentagonala,in5 laturi daca nu ai tubulara torx) debransezi furtunul de vacuum,desfaci suruburile si tragi de ea in sus ,o cureti(ai nevoie de o sol de curatat ,cel mai bun e WD 40)cureti si scaunul pe care lucreaza ea in galerie ,montezi tot la loc si va intineri.Bafta.
ticulatii,suspensie,directie...
Nu te mai gandi la distributie,nu e cazul...Poti curata valva EGR simplu-dai jos capacul de plastic superior al mot. -are 3 suruburi si vezi valva care are la randul ei 2 suruburi torx(merg desfacute si cu o tubulara de 8 pentagonala,in5 laturi daca nu ai tubulara torx) debransezi furtunul de vacuum,desfaci suruburile si tragi de ea in sus ,o cureti(ai nevoie de o sol de curatat ,cel mai bun e WD 40)cureti si scaunul pe care lucreaza ea in galerie ,montezi tot la loc si va intineri.Bafta.
qwertyus1
- Mesaje scrise: 49
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2006
- Mesaj Privat
pe linga ce au scris ante proprietarii de opel astra g y 20dth se mai pune o mica adaugire: la schimbul uleiului si al filtrului de ulei e bine de schimbat si filtrul de motorina, cel de aer, si cel de clima! din doua motive: asa stii exact ce viata au pe masina ta si e mai simplu decit sa schimb o data un filtru peste doua luni altul si asa mai departe... iar elixirul vietii la un motor pe motorina este : consumabilele la timp! si motorina buna! [cea ce acolo nu e cazul sa cauti...sper!] in rest kilometrii fara griji!
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
vali zak a scris:.Daca lichidul de frana e clar mai mergi cu el 2 ani(2009)pt ca se sch. la 4 ani.
Total gresit. Lichidul de frana se schimba la toate masinile opel LA 2 ANI. Citeste cu atentie cartea service si Service plan din TIS si ai sa imi dai dreptate. DE CE? Deoarece lichidul de frana este higroscopic si in timp(2 ani) absoarbe apa, isi pierde proprietatiel(punctul de fierbere scade drastic iar la franari repetate si violente se produc vapori in instalatie care reduc eficienta franarii ) si mai si oxideaza instalatia.
- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Se schimba usor.Cel mai simplu e sa o desfaci,rola are un amortizor care daca nu e curs si nu are joc in bucse poti sch. doar rola(scapi mai ieftin).Cureaua o cumperi dupa cea pe care ai dat-o jos,unii spuneau ca au cu 5 santuri,alti cu 6....Vezi ca s-a mai discutat probl. asta,e un topic destul de detaliat.