- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
bineinteles, dupa ce mi-am curatat iar IAC au aparut pb. atunci cand am pornit-o nu au aparut nimica, dar azi dimineata...la rece...abia a pornit si imi statea relantiul la 500. daca aapasam acceleratia putin isi revine. acum problema. ce este cu orificiul de acolo?:
-este prea astupat si nu primeste aer deci prea multa benzina
-este prea liber si primeste prea mult aer. eu inclin sa spun ca preimeste prea mult aer, si atunci cand accelerez compenseaza surplusul de aer cu benzina.
mentionez ca dupa 1 minut problema dispare. ceva sfaturi?
ps.s cam cat e un iac la dezmembrari?
dupa putin studiu de caz. oare sa se fi slabit arculetul de acolo pt ca l-am comprimat putin in timpul curatarii si sa nu imi impicga conul la loc in gaura?hmmmm
Ultima modificare facuta de nonea la Lun 13 Aug, 2007 6:27 pm
-este prea astupat si nu primeste aer deci prea multa benzina
-este prea liber si primeste prea mult aer. eu inclin sa spun ca preimeste prea mult aer, si atunci cand accelerez compenseaza surplusul de aer cu benzina.
mentionez ca dupa 1 minut problema dispare. ceva sfaturi?
ps.s cam cat e un iac la dezmembrari?
dupa putin studiu de caz. oare sa se fi slabit arculetul de acolo pt ca l-am comprimat putin in timpul curatarii si sa nu imi impicga conul la loc in gaura?hmmmm
Ultima modificare facuta de nonea la Lun 13 Aug, 2007 6:27 pm
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
nicuviasu
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: arad
- Masina: Astra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
bobo32
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
din pacate trebuie sa pun si eu acceasi intrebare: s-a rezolvat cumva problema?
am exact aceleasi probleme cu relatiul... cand il apuca ori sta turat la 3000-4000, ori sta la 2000-2500, ori oscileaza intre normal si 2500... cateodata il las un pic si isi revine, altadata ma duc acasa si ma culc, si a doua zi merge fara nici o problema
am schimbat IAC si pompa de benzina (nu dadea destula presiune) cu unele noi, am mai schimbat o garnitura ce era in partea de jos a injectorului si era rupta. o perioada de cateva zile a fost ok... se tura okazional pana la 2000-2500 si in maxim 10 secunde revenea la normal si nu mai avea nici o treaba...
o alta chestie care o patesc si nu am vazut-o prezentata aici este ca uneori la pornire nu tine relantiul nicicum... in sensul ca pornesc motorul, merge doar cat timp tin acceleratia dar cand o las moare... rezolvarea de moment: pun contactul de 2-3-4 ori si dupa aia pornesc si merge fara nici o problema
in mers mai imi apare problema cand ma apropriu de un semafor si incep sa franez simt ca imi scade turatia pana la punctul in care da sa moara; daca nu incep sa-l accelerez, moare motorul...
acuma avand in vedere ce am citit pe acest topic voi incepe pe rand sa schimb TPS-ul si senzorul de temperatura cu unul nou... si intr-un final voi schimba si calculatorul daca problema va persista, insa sper sa nu ajung la chestia asta deoarece unul nou nu imi pot permite si la unul secound am riscul sa-l cumpar cu acceasi sau cu alte probleme...
scuze din nou ca m-am bagat peste topicul altcuiva, insa avand aceleasi probleme am zis sa nu mai deschid unul in plus.
sper sa poata cineva sa-mi deie macar o sugestie inainte sa incep sa le schimb chiar pe toate, sau macar sa stiu exact ce trebuie sa schimb.
am exact aceleasi probleme cu relatiul... cand il apuca ori sta turat la 3000-4000, ori sta la 2000-2500, ori oscileaza intre normal si 2500... cateodata il las un pic si isi revine, altadata ma duc acasa si ma culc, si a doua zi merge fara nici o problema
am schimbat IAC si pompa de benzina (nu dadea destula presiune) cu unele noi, am mai schimbat o garnitura ce era in partea de jos a injectorului si era rupta. o perioada de cateva zile a fost ok... se tura okazional pana la 2000-2500 si in maxim 10 secunde revenea la normal si nu mai avea nici o treaba...
o alta chestie care o patesc si nu am vazut-o prezentata aici este ca uneori la pornire nu tine relantiul nicicum... in sensul ca pornesc motorul, merge doar cat timp tin acceleratia dar cand o las moare... rezolvarea de moment: pun contactul de 2-3-4 ori si dupa aia pornesc si merge fara nici o problema
in mers mai imi apare problema cand ma apropriu de un semafor si incep sa franez simt ca imi scade turatia pana la punctul in care da sa moara; daca nu incep sa-l accelerez, moare motorul...
acuma avand in vedere ce am citit pe acest topic voi incepe pe rand sa schimb TPS-ul si senzorul de temperatura cu unul nou... si intr-un final voi schimba si calculatorul daca problema va persista, insa sper sa nu ajung la chestia asta deoarece unul nou nu imi pot permite si la unul secound am riscul sa-l cumpar cu acceasi sau cu alte probleme...
scuze din nou ca m-am bagat peste topicul altcuiva, insa avand aceleasi probleme am zis sa nu mai deschid unul in plus.
sper sa poata cineva sa-mi deie macar o sugestie inainte sa incep sa le schimb chiar pe toate, sau macar sa stiu exact ce trebuie sa schimb.
bobo32
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
ca si o mica completare... pe zi ce trece tot lucruri noi se intampla
in jurul orei 17 azi, dupa un drum prin oras si pana undeva catre capat, cand sa pornesc catre casa, dupa o pauza de aprox. 15 min, incepe sa se tureze in draci... sub toate variantele prezentate in postul de mai sus. incerc sa resetez IAC, nici un succes... cumva cumva ajung acasa, si incerc sa ma bazez pe principiul ca "las ca-i trece pana dimineata".
pe la ora 23:00 din nevoie a trebuit sa plec iar. cand o pornesc in exact acceasi situatie ca si cand am lasat-o... incerc din nou resetare IAC, nimic. din disperare, iau frumos cheia de 10 si dau jos borna de la baterie. stau 5 min, pun la loc, pornesc... se tureaza odata pana la maxim ca am crezut ca-si ia zborul , turatia scade frumos pana la nivelul auditiv normal, se aprinde check engine 10 sec, dispare, si o ora ma plimb cu masina ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. bine-inteles pe parcurs nu am oprit motorul, insa dupa ce am ajuns acasa de curiozitate am facut si asta. deloc nu m-a suprins cand a pornit normal fara nici o problema...
prin scosul bornei, inteleg ca am resetat calculatorul sa inteleg de aici ca am descoperit singur care-i problema sau doar prin resetarea calculatorului am resetat si senzorii, care probabil or fi ramas blocat vreunu (care, chiar nu-mi pot da seama)
in jurul orei 17 azi, dupa un drum prin oras si pana undeva catre capat, cand sa pornesc catre casa, dupa o pauza de aprox. 15 min, incepe sa se tureze in draci... sub toate variantele prezentate in postul de mai sus. incerc sa resetez IAC, nici un succes... cumva cumva ajung acasa, si incerc sa ma bazez pe principiul ca "las ca-i trece pana dimineata".
pe la ora 23:00 din nevoie a trebuit sa plec iar. cand o pornesc in exact acceasi situatie ca si cand am lasat-o... incerc din nou resetare IAC, nimic. din disperare, iau frumos cheia de 10 si dau jos borna de la baterie. stau 5 min, pun la loc, pornesc... se tureaza odata pana la maxim ca am crezut ca-si ia zborul , turatia scade frumos pana la nivelul auditiv normal, se aprinde check engine 10 sec, dispare, si o ora ma plimb cu masina ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. bine-inteles pe parcurs nu am oprit motorul, insa dupa ce am ajuns acasa de curiozitate am facut si asta. deloc nu m-a suprins cand a pornit normal fara nici o problema...
prin scosul bornei, inteleg ca am resetat calculatorul sa inteleg de aici ca am descoperit singur care-i problema sau doar prin resetarea calculatorului am resetat si senzorii, care probabil or fi ramas blocat vreunu (care, chiar nu-mi pot da seama)
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
e sigur iac...si eu am aceeasi problema. ce am remarcat...axul iac-ului are joc...e mai subtire putin decat ghidajul pe care se deplaseaza. deci...cerd ca e uzat...si inca ceva..incercati sa intindeti arculetul de la iac....eu asa am mai rezolvat putine pribleme. curatati canalul de la iac...tija are un canal..sa nu se rasuceasca---doar sa translateze. ala trebuie bine curatat si lubrefiat. am lasat motorasul in benzina cam o juma de ora, cufundat pina la flansa...apoi curatat. acu eventual o sa incerc sa-l desfac cu totul. si bomba. nu e motor pas cu pas...pt ca are 3 borne. acelea au 4 sau 6. a treia borna e senzor. stie careva care sunt alimentarile cumva>>>sa il iau sus sa bag curent in el...sa-i refac cursa. in interiorux axului e surub...acolo daca e mizerie iar merge sacadat motorasul...hmmmm
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Bobo32...la mine nu a mai aparut problema. Nu a mai crescut turatia in mod inexplicabil. Deci nu-ti pot fi de prea mult folos.
Insa sunt sigur ca o sa reapara candva...si atunci o sa schimb senzorul clapetei de acceleratie, ca sunt sigur ca ala e problema. Tin minte ca l-am demontat insa nu l-am curatat, ca era bine incapsulat si am zis ca o sa-l schimb cu prima ocazie. De atunci au trecut 6 luni.
Zilel astea m-am intors din concediu, am facut vreo 1500km prin RO ... masina a mers fara probleme.
Insa sunt sigur ca o sa reapara candva...si atunci o sa schimb senzorul clapetei de acceleratie, ca sunt sigur ca ala e problema. Tin minte ca l-am demontat insa nu l-am curatat, ca era bine incapsulat si am zis ca o sa-l schimb cu prima ocazie. De atunci au trecut 6 luni.
Zilel astea m-am intors din concediu, am facut vreo 1500km prin RO ... masina a mers fara probleme.
- balboa4you
- *
- 25 mesaje
- din 16 Mai 2007
- Astra 1992 c16nz
balboa4you
- Mesaje scrise: 25
- Locatie:
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2007
- Mesaj Privat
salut,as vrea sa enumer cateva probleme care le am si care cred ca se leaga intre ele,,adica totul vine de la o piesa da nu stiu de la care.dimineata:socul nu lucreaza ,pornesc si la un moment dat da sa moara motorul,nu sta turata si trebuie sa o tin din acceleratie pana se incalzeste putin.Dupa ce s-a incalzit daca merg constant la o anumita turatie ,poate fi la 70 la ora poate fii la 90 la ora ,parca se ineaca sau nu se alimenteaza,,calc pedala de acceleratie ezita putin si isi da drumul.Si ar mai fii o problema ,cateodata sta turata pe la vreo 2000 ture si motorul este cald.Cam asta ar fii,nu stiu ce sa ii mai fac si m-am saturat de investit banii in tot felu de piese si de problema tot nu scap.Ma scuzati daca am postat gresit si va cer disperat ajutorul.Mentionez ca am mai cautat probleme similare pe forum dar nu am gasit ceva asemanator cu problema mea,inca odata imi cer scuze daca am postat gresit dar nu mai stiu ce sa ii fac.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat