Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
atasez aici 2 poze din manualul de la opel vectra a...referitor la cele doua parti la care s-a lucrat...



Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:1. intai si'ntai daca vrei ajutor schimba titlul ala urat

2. citeste codul de eroare si zi-ne si noua.

3 unui amic cu 1.4 nz ii facea cam la fel , crestea in turatie singura si pana la urma s-a dovedit ca e de la ecu si l-a schimbat




1. am schimbat titlul.
2.nu stiu cum sa citesc codul de eroare...nu am mai facut asta, daca ma poti ajuta ti-as fi recunoscator.
3. chiar de la ecu....sa fie, pana cand nu si-o bagat mecanicul mainile in masina nu o avut nimic...1 an de zile, cred ca ecu a memorat alta turatie la relantiu sau asa ceva.
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
sper sanu gresesc
am mai citit ceva asemanator,trebuie reeckilibrat(nu stiu daca termenul este corect)ECU cu clapeta
sigur a mai fost ceva pe forum dar nu-l gasesc
ecu nu mai stie pozitia initiala-vezi la service=e treaba de soft
sper sa nu gresesc
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
lucian a scris:sper sanu gresesc
am mai citit ceva asemanator,trebuie reeckilibrat(nu stiu daca termenul este corect)ECU cu clapeta
sigur a mai fost ceva pe forum dar nu-l gasesc
ecu nu mai stie pozitia initiala-vezi la service=e treaba de soft
sper sa nu gresesc


#lucian. S-ar putea sa ai dreptate Wink
#claudiu. Un test de erori ne-ar dumeri si pe noi. Cauta pe forum despre test, daca nu reusesti, contacteaza-ma.

CristianTM.
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pt memorarea pozitiei :se pune contact si se asteapta 1 -2 minute cu el pus dar nu stiu daca se aplica la motorul asta.

pt testare e mai mult de spus cum se face , iti scriu maine cand am timp
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
oare daca scot borna + de la baterie si las asa masina "fara curent" vre-o jumatate de ora, nu se reseteaza tot computerul si valorile initiale memorate de ECU se vor activa in momentul in care pun borna + la loc? binenteles lasand contactul pus, fara sa pornesc motorul. Ce spuneti
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema la vectra mea C18NZ...cu diferenta ca problema mea a inceput in momentul in care mecanicul a scos IAC0ul sa-l curete, dar nu avea ce sa curete, si apoi dupa pornitri - opriri, o ramas acolo turata, daca motorul e rece nu se tureaza , dar in timp ce se incalzeste motorul se tureaza de draci are, pana intra termocupla, atunci si beculetul portocaliu se aprinde............. si ma gandeam sa scot borna (+) de la baterie si sa o las jumatate de ora fara curent poate ECU isi revine si nu imi mai tureaza
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poti sa incerci, dar nu scoate sau pune bateria cand e contactul pus

iei contactl , scoti bateria , lasi cateva minute , pui bateria , pui contactul si lasi un minut.

dar incearca si cu alt regulator de relanti daca ai posibilitatea.

ca sa citesti eroarea

cauti mufa asta , posibil sa fie si la tine in compartimentul motor in drepta



si pui o agrafa intre A si B




toate astea cu contactul oprit .

apoi pui contactul si te uiti la beculetul de eroare

care face asa

*-** (1 flash , 1 pauza si alte 2 flashuri = codul 12)
*-** (12)
*-** (12)

il arata de 3 ori si asa mai departe

notezi ce si cum si ne scrii aici ce coduri arata (12 e normal , e de verificare si marcheaza inceputul si sfarsitul codurilor care se repete in mod ciclic)

daca faci testul cu motorul oprit e posibil sa apara si codul 31(nu te speria , apare pt ca nu se misca arborele) (poti sa vezi si cu motroul pornit daca dispare)


Spor
Skip ads

  • asfalttango

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: CONSTANTA
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
incearca alt IAC

e posibil sa se fi defectat.

ce cod de defect iti da cind se aprinde martorul avarie motor?
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mufa din poza se afla cumva in partea dreapta sus, langa mufa aceea care are scris pe o parte cifra octanica 95 si pe partea cealalta cifra oct. 91?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
acolo e
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ti-am urmat sfatul si am fost la masina de i-am facut testul...dupa cum urmeaza

*-**-*-**-*-**-***-*****-***-*****-***-*****-**-**-**-**-**-**-*-**-*-**-*-*****-*****-***-*****-***-*****-**-**-**-**-**-**-*-**-*-**-*-**
acum in cifre, cred ca-i bine

1-2-1-2-1-2-3-5-3-5-3-5-2-2-2-2-2-2-1-2-1-2-1-2-3-5-3-5-3-5-2-2-2-2-2-2-1-2-1-2-1-2

si codurile , care cred eu ca-s bune

12 12 12 35 35 35 22 22 22 12 12 12 35 35 35 22 22 22 12 12 12

am incercat si cu motorul pornit...dar acolo se aprindea si se stingea fara pauze ceva de genul **********........
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
35 - Idle stepper motor - Poor or no idle speed control , iac-u el in sine , ecu

22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage - probable cause : scurt la masa , tps-ul sau ecu

fa verificarile astea

iac


tps



map

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Sal !

Vezi pe http://www.topbuzz.co.uk/
Cauti la Information, Technical Guides, Reading ECU Fault Codes, alegi C18NZ si la GM-Multec Code Chart scrie :

22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control

Mai departe ... succes.
Sa ne tii la curent cu rezolvarea.

Eu ti-am dat un posibil defect ce a fost la mine si anume pe bordul nou cel cu turometru nu era dioda care pe cel vechi era.
Uite o poza cu spatele bordului vechi, urmareste bine traseele si la cel vechi si la cel nou.



CristianTM.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
hmmm...si eu ma gandeam sa-mi curat iac-ul dar acum mi-e frica. apropos...trebuie dat capacul de plastic jos de pe injector...ca ala nu il pot lua jos:(...si doar stutul trebuie curatat ci si inauntru?...nu se deregleaza daca bag ceva in gaura>
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
referitor la figura 6, din tabelul cu masuratorile ce trebuie facute am o nelamurire, acolo zice sa masor bornele A si B, de 2 orisi apoi B si C, cu acceleratia apasata la maxim si fara acceleratie, dar ce inseamna coloana cu "make" NEI si CTS...precum si la instructiuni "Operate Throtle valve while checking resistance between terminals B and C"...adica in timp ce masor sa apas usor pedala de acceleratie" si "resistance change should be smooth"...adica modificare rezistentei trebuie sa fie usoara...lina?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nei sau cts e producatorul senzorului , vezi daca scrie pe el , daca nu te orientezi in functie de masuratori , ideeal e sa nu treaca de limitele intervalului.

Throtle valve while checking resistance between terminals B and C"...adica in timp ce masor sa apas usor pedala de acceleratie" si "resistance change should be smooth"...adica modificare rezistentei trebuie sa fie usoara...l

adica tu masori si cineva apasa usor pe pedala si apoi o lasa usor la pozitia initiala, si "resistance change should be smooth" adica sa nu sara de la o valoare la alta brusc

Ex: daca intervalul meu este la inchis e 0 si la deschis e 10 , cand apas usotr pe pedal valoaerea trebuie sa creasca cam asa
0 0.1 0.2 -----0.9 1 1.1 -------------- 9 9.9 10
nu ar fi bine asa
0 0.5 0.4 0. 7 0.8 0.9 1 1.4 1.5 -------------- 9 9.3 10

la tine nu o sa fie asa de fin , asa e doar ca exemplu

Sper ca te-am lamurit
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
no am facut masuratorile si la toate exceptand IAC-ul, la care nu am avut chei potrivite sa-l dau jos, toate sunt intre valorile normale...o mica problema zic eu am avut la MAP senzor, adica senzorul de vacum...cel din figura 8, problema zic pentru ca acest senzor este prind de tabla caroseriei sub stergatoare, si in momentul in care am vrut sa-l dau jos sa-l verific se misca in draci acolo, asa ca l-am dat jos, am scos furtunul de vacum l-am suflat, i-am scos mufa sa-l masor, si am pornit motorul, valorile bune adica 5,02 vorti la C si masa, iar la B cu masa mi-o dat 2, 03 volti...dupa ce am pus toata treaba la loc si am dat cheie...surpriza motorul nu se mai tura singur de nebun..de parca as merge cu socul tras tot timpul...si-a revenit...dupa mai multe acceleratii scurte succesive motorul se accelera frumos isi revenea dar nu la nivelul normal de 800 de ture...ramanea undeva la 900-1000...ca sa vina trebuia ori sa dau din pedala de acceleratie inapoi ori cu capota deschisa sa apas pe clapeta inapoi.

Acum dupa un wee-end "placut"...am ajuns la urmatorul nivel...accelerez si dupa ce la pedala de acceleratie revine catre relantiu dar ramane la 900-1000 de ture..dar clapeta sau nu stiu ce agata acolo undeva pentru ca daca apas pe ea in jos isi revine la normal dar daca o accelerez inpaoi ...se simte cum agata, opune rezistenta

In concluzie motorul merge bine, dar se agata acceleratia undeva, unde ar putea fi?


PS-referitor la codul de eroare..22.....eu am montata alarma iar in spate am montat, mai demult, un al 3-lea stop pe frana...precizez ca masina nu avea un al 3-lea stop pe frana in spate
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat ceva.
Vezi cu cablul scos daca se mai agata clapeta, daca nu e ori d ela cablu ori undeva de la pedala
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Incearca sa cureti si lagarele clapetei, acolo se aduna mizerie si se manifesta asa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR