ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
Salut. De vreo doua sãptãmâni a apãrut un zgomot la roata spate pe partea stânga. Se manifestã in momentul in care virez spre dreapta, indiferent de vitezã. Cu cat virajul este mai brusc, cu atât zgomotul este mai pronunțat. De la ce credeți cã poate sa fie? Eu bãnuiesc rulmentul. Atașez un scurt videoclip. Sper sa se înțeleagã ceva. https://youtube.com/watch?v=I5lG4gNpBDc
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
chris1127
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2018
- Mesaj Privat
Salut am avut si o experienta de genul asta , am ajuns acasa am ridicat masina pe cric si am invartit de roata ( daca roata huruie in pozitie dreapta inseamna ca e rulmentul dus, tinand cont ca la tine e roata din spate si nu sta decat drepta fa totusi o incercare ) . Roata mea nu huruia asa ca am dat-o jos si se parare ca intre disc si etrier oricum zona aia pe acolo imi intrasera niste pietricele , le-am scos si problema s-a rezolvat.
Succes
Succes
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
ZastraH
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2018
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In cat timp? Am mai citit acest comment de la Dvs. si am citit si explicatia. Sunteti singurul care ati scris asa ceva, va rog daca va permite timpul si puteti sa exemplificati cateva cazuri concrete din experienta Dvs. unde a daunat grav si care a fost finalul situatiilor respective, cred ca i-ar ajuta pe multi care citesc aici pe forum. Cu Stima!
Eu am pus vaselina DOAR la culisante pentru ca lucreaza in mediu aproape inchis (pe lateral + cu dop in capat)... in rest am curatat bine de tot de rugina si nu am pus vaselina pe nicaieri. In partea unde culisele sunt expuse mediului am sters cu grija pâna a ramas metalul curat.
ATE (15lei tubul) sau TEXTAR(12 lei tubul, de-asta am folosit eu) au o vaselina galbena special pentru asa ceva, fara metale in compozitie. Curios ca pe tub arata cum ca poti sa dai cu ea peste tot unde exista parti in miscare, insa eu nu m-am riscat sa pun de teama ca in conditii de stropire cu apa sau incalzire excesiva vaselina aia poate ajunge inclusiv pe disc.
Eu am pus vaselina DOAR la culisante pentru ca lucreaza in mediu aproape inchis (pe lateral + cu dop in capat)... in rest am curatat bine de tot de rugina si nu am pus vaselina pe nicaieri. In partea unde culisele sunt expuse mediului am sters cu grija pâna a ramas metalul curat.
ATE (15lei tubul) sau TEXTAR(12 lei tubul, de-asta am folosit eu) au o vaselina galbena special pentru asa ceva, fara metale in compozitie. Curios ca pe tub arata cum ca poti sa dai cu ea peste tot unde exista parti in miscare, insa eu nu m-am riscat sa pun de teama ca in conditii de stropire cu apa sau incalzire excesiva vaselina aia poate ajunge inclusiv pe disc.
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cred ca folosirea unsorilor la sistemele de franare este una dintre cele mai mari erori care se face in diferite tari ,in Germania doar se foloseste la prezoane si butucul de centrare a rotii sa zicem ca e mai aproape de adevar,Franta la fel dar tot ce-i Marea Britanie mai ales Scotia e jale folosesc oamenii la culisante,pe spatele placutei si pe butuc normal nu scapa prezoanele si/sau piulitele de la roti iar efectul este ca m-am specializat pe deblocat si refacut sisteme de franare dupa ce masinile sunt declarate la verificarea tehnica anuala MOT inapte de circulatie.
Aveam de gand sa fac un tutorial numai pentru asta pentru ca am adunat in 3 ani de zile imagini de groaza cum arata discurile,placutele culisantele etc unde s-a folosit vaselina pe baza de cupru sa fie treaba treaba si blocajul total.Nu imi permite timpul si nici imaginile nu prea se incarca da...mai incerc daca sunt oameni interesati si deschisi la minte sa inteleaga ...de ce se intampla unele lucruri care nu prea par sa aiba sens. Pentru mine a fost de bun augur dupa ce am raportat primele probleme si le-am rezolvat fara inlocuiri de piese inutile m-am trezit cu o majorare de salariu ,asa ca am continuat si pe la motoare si am ajuns deja la a 3 a unii chiar inteleg ce fac eu aici si normal ca nu sunt englezi ei se considera prea buni si imi lasa drum liber prin aroganta lor.
Nu inteleg cum totusi producatorii de alifii pentru frane fac niste recomandari destul de neinteles pentru mine ,sa fie o scapare? dezinteres? ca sa te invete cum sa faci praf sisteme de franare an de an sa schimbi de cate 1200 lire piese nu cred ca ii duce capu.
Aveam de gand sa fac un tutorial numai pentru asta pentru ca am adunat in 3 ani de zile imagini de groaza cum arata discurile,placutele culisantele etc unde s-a folosit vaselina pe baza de cupru sa fie treaba treaba si blocajul total.Nu imi permite timpul si nici imaginile nu prea se incarca da...mai incerc daca sunt oameni interesati si deschisi la minte sa inteleaga ...de ce se intampla unele lucruri care nu prea par sa aiba sens. Pentru mine a fost de bun augur dupa ce am raportat primele probleme si le-am rezolvat fara inlocuiri de piese inutile m-am trezit cu o majorare de salariu ,asa ca am continuat si pe la motoare si am ajuns deja la a 3 a unii chiar inteleg ce fac eu aici si normal ca nu sunt englezi ei se considera prea buni si imi lasa drum liber prin aroganta lor.
Nu inteleg cum totusi producatorii de alifii pentru frane fac niste recomandari destul de neinteles pentru mine ,sa fie o scapare? dezinteres? ca sa te invete cum sa faci praf sisteme de franare an de an sa schimbi de cate 1200 lire piese nu cred ca ii duce capu.
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Okay... personal doresc sa va multumesc pentru explicatii, insa as vrea sa stiu la cat timp ar trebui sa schimb vaselina pe care am pus-o deja. Optiunile ar fi (pentru culisante)... in opinia mea doar doua:
1. nu pui vaselina deloc la culisante
2. pui vaselina la culisante, dar e recomandat sa o schimbi... la cat timp ? Personal sunt genul care face mentenanta la masina singur, nu-mi este greu sa-mi pun un reminder sa demontez/curat/schimb vaselina la culisante la o anumita perioada de timp.
Cu Stima.
1. nu pui vaselina deloc la culisante
2. pui vaselina la culisante, dar e recomandat sa o schimbi... la cat timp ? Personal sunt genul care face mentenanta la masina singur, nu-mi este greu sa-mi pun un reminder sa demontez/curat/schimb vaselina la culisante la o anumita perioada de timp.
Cu Stima.
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cu riscu sa o dau in 'come se dice' ca Raducioiu dupa 3 luni in Italia va spun sigur ca la culisantele de la Opel ....NU SE FOLOSESTE NICI UN FEL DE VASELINA ,CU ATAT MAI PUTIN CEA PE BAZA DE CUPRU ,din doua motive
1. culisantele aluneca prin niste tuburi din cauciuc care se distrug destul de repede
2. vaselina se usuca distruge cauciucul si blocheaza culisantele care blocheaza etrierul,care distruge placutele si discul iar in timp inclusiv rulmentul.
3. se foloseste foarte foarte putin gel siliconic de la ATE pentru sisteme de franare si atat,ala nu ataca nimic,se usuca in timp destul de greu ,este alb la culoare si eu prefer daca-l gasesc intarit sa-l curat ....si pa la revedere,merge etrierul perfect mult si bine.
4.culisantele,suruburile de la rac sunt blocate de producator cu pasta ,nu puneti prea multa ,NU FOLOSITI NICI AICI VASELINA.
5.pe spatele placutei puneti degeaba vaselina pe baza de cupru,apa in timp impreuna cu temperatura foarte mare de la ansamblul,rac,etrier,placute,disc...evapora uleiurile din vaselina si se impregneaza in ....placute care se duc dracu,nu tine frana si scartaie ca dracu in timp.
Masinile venite de la firme de mentenanta mari sau masini de mare performanta ,M-urile de la BMW ,AMG-urile de la Mercedes seriile RS de la Audi etc.....nu au vaselina pe culisante,placute,etriere ceea ce dovedeste ca acolo oamenii stiu cu ce se mananca sistemele astea si care sunt pericolele.
Daca reusesc sa pun cap la cap imagini cu sisteme de franare distruse de 'specialistii' care o tim una si buna ...pune vaselina oriunde vezi un surub,o placuta un etrier ....o sa intelegeti mai bine,in mare am gasit ce cautam,trebuie timp.
Tot ce scriu aici este urmare a experientei de mai bine de 30 de ani iar acum ,reconditionez sisteme de franare care au probleme si marea majoritate sisteme de franare la masini respinse la MOT.
1. culisantele aluneca prin niste tuburi din cauciuc care se distrug destul de repede
2. vaselina se usuca distruge cauciucul si blocheaza culisantele care blocheaza etrierul,care distruge placutele si discul iar in timp inclusiv rulmentul.
3. se foloseste foarte foarte putin gel siliconic de la ATE pentru sisteme de franare si atat,ala nu ataca nimic,se usuca in timp destul de greu ,este alb la culoare si eu prefer daca-l gasesc intarit sa-l curat ....si pa la revedere,merge etrierul perfect mult si bine.
4.culisantele,suruburile de la rac sunt blocate de producator cu pasta ,nu puneti prea multa ,NU FOLOSITI NICI AICI VASELINA.
5.pe spatele placutei puneti degeaba vaselina pe baza de cupru,apa in timp impreuna cu temperatura foarte mare de la ansamblul,rac,etrier,placute,disc...evapora uleiurile din vaselina si se impregneaza in ....placute care se duc dracu,nu tine frana si scartaie ca dracu in timp.
Masinile venite de la firme de mentenanta mari sau masini de mare performanta ,M-urile de la BMW ,AMG-urile de la Mercedes seriile RS de la Audi etc.....nu au vaselina pe culisante,placute,etriere ceea ce dovedeste ca acolo oamenii stiu cu ce se mananca sistemele astea si care sunt pericolele.
Daca reusesc sa pun cap la cap imagini cu sisteme de franare distruse de 'specialistii' care o tim una si buna ...pune vaselina oriunde vezi un surub,o placuta un etrier ....o sa intelegeti mai bine,in mare am gasit ce cautam,trebuie timp.
Tot ce scriu aici este urmare a experientei de mai bine de 30 de ani iar acum ,reconditionez sisteme de franare care au probleme si marea majoritate sisteme de franare la masini respinse la MOT.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
abia astept si eu pozele si detaliile de care vorbiti pentru ca unele lucruri nu se leaga...
pana una alta va spun ca la Opel Astra G Caravan 2001 etrier Bosch pe spate se pune vaselina in culisant si nu exista acolo nici un tub de cauciuc (exista doar un inel de cauciuc in varful culisantului - va las pe dumneavoastra sa spuneti care este rolul acelui inel) si exista doar mansonul de cauciuc din capat cu rol de etansare si care este elastic iar daca cedeaza se schimba usor (avand un inel metalic de fixare fiind o componenta de tipul 2K).
ce sunt de acord cu dumneavoastra este ca nu se pune vaselina pe zonele de culisare ale placutelor, nu se pune pe placuta sau in alte locuri asa cum nu se pune nici pe prezoane sau piulitele de strangere ale rotii (am vazut accident petrecut exact din aceasta cauza).
pe aceste prezoane sau piulite se da numai cu spray de frane (care se evapora rapid si nu lasa residu) pentru curatarea lor si se strang obligatoriu cu cheia dinamometrica la cuplul cerut in functie de tipul masinii si daca este cu prezon sau piulita.
pana una alta va spun ca la Opel Astra G Caravan 2001 etrier Bosch pe spate se pune vaselina in culisant si nu exista acolo nici un tub de cauciuc (exista doar un inel de cauciuc in varful culisantului - va las pe dumneavoastra sa spuneti care este rolul acelui inel) si exista doar mansonul de cauciuc din capat cu rol de etansare si care este elastic iar daca cedeaza se schimba usor (avand un inel metalic de fixare fiind o componenta de tipul 2K).
ce sunt de acord cu dumneavoastra este ca nu se pune vaselina pe zonele de culisare ale placutelor, nu se pune pe placuta sau in alte locuri asa cum nu se pune nici pe prezoane sau piulitele de strangere ale rotii (am vazut accident petrecut exact din aceasta cauza).
pe aceste prezoane sau piulite se da numai cu spray de frane (care se evapora rapid si nu lasa residu) pentru curatarea lor si se strang obligatoriu cu cheia dinamometrica la cuplul cerut in functie de tipul masinii si daca este cu prezon sau piulita.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Pareri, pareri..
asta e a mea: la pinii culisanti cu inel/tub de cauciuc se pune gel siliconic(se gaseste in plicurile care vin in kit-urile de reparatii) sau unsoare siliconica. Nu se pune vaselina comuna, vaselina deterioreaza elementele din cauciuc care se umfla si blocheaza pinii in gaura. Daca se pune uscat, in timp, la fel se blocheaza. Pinii cu unsoare pe ei sunt ca niste pistoane, dupa franare imping etrierul foarte putin inapoi, astfel placutele nu freaca excesiv pe disc.Unsoarea etanseaza pinul in gaura, daca e uscat nu tine aer intre fundul gaurii si capul pinului. Cand aveti ocazia, curatati un pin, ungeti-l si bagati-l in gaura. Veti vedea ca presiunea din capat il impinge inapoi.
La montarea placutelor in portetriere se curata zonele de contact si se pune vaselina speciala pentru frane, in caz contrar dupa x km actiunea caldurii asupra apei va face sa apara rugina,praful de la placute se depune intre componente si placutele se blocheaza, chiar daca pinii sunt lubrefiati. Pe piston si coltii etrierului personal pun un strat fin de vaselina speciala BOSCH, chiar daca au table anti-scartait, e masura preventiva care nu dauneaza. Vaselina speciala pentru frane e formulata sa reziste la temperaturi, apa, alte elemente. Nu curge, n-am gasit niciodata pe disc sau placute.
La schimbarea placutelor, inainte de a impinge pistonul in etrier INTOTDEAUNA deschid aerisitorul sa iasa lichidul din etrier, poate avea impuritati pe care le trimiti inapoi in vas prin pompa ABS.
Prezoanele rotilor se monteaza cu filetul uscat, dar cu vaselina pe partea conica. Strans la cuplu. Daca partea conica e uscata, la strangere, din cauza frictiunii,materialele "se sudeaza", sa nu mai zic de lipsa protectiei la apa, rugina, etc. Nu uitati ca acolo sunt temperaturi destul de mari. N-ati auzit niciodata cum "scrasnesc" prezoanele la desfacere?
Iata, scripta manent, verba volant!
cititi mai ales partea de instalare.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/h__brakes/rear_wheel_brake/brake_pads/repair_instructions/brake_pads_of_the_rear_wheel_brake_remove_and_install_(bosch_brake_calliper)/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/h__brakes/rear_wheel_brake/brake_caliper/repair_instructions/brake_calliper_of_the_rear_wheel_brake_remove_and_install_(bosch_brake_calliper)/
asta e a mea: la pinii culisanti cu inel/tub de cauciuc se pune gel siliconic(se gaseste in plicurile care vin in kit-urile de reparatii) sau unsoare siliconica. Nu se pune vaselina comuna, vaselina deterioreaza elementele din cauciuc care se umfla si blocheaza pinii in gaura. Daca se pune uscat, in timp, la fel se blocheaza. Pinii cu unsoare pe ei sunt ca niste pistoane, dupa franare imping etrierul foarte putin inapoi, astfel placutele nu freaca excesiv pe disc.Unsoarea etanseaza pinul in gaura, daca e uscat nu tine aer intre fundul gaurii si capul pinului. Cand aveti ocazia, curatati un pin, ungeti-l si bagati-l in gaura. Veti vedea ca presiunea din capat il impinge inapoi.
La montarea placutelor in portetriere se curata zonele de contact si se pune vaselina speciala pentru frane, in caz contrar dupa x km actiunea caldurii asupra apei va face sa apara rugina,praful de la placute se depune intre componente si placutele se blocheaza, chiar daca pinii sunt lubrefiati. Pe piston si coltii etrierului personal pun un strat fin de vaselina speciala BOSCH, chiar daca au table anti-scartait, e masura preventiva care nu dauneaza. Vaselina speciala pentru frane e formulata sa reziste la temperaturi, apa, alte elemente. Nu curge, n-am gasit niciodata pe disc sau placute.
La schimbarea placutelor, inainte de a impinge pistonul in etrier INTOTDEAUNA deschid aerisitorul sa iasa lichidul din etrier, poate avea impuritati pe care le trimiti inapoi in vas prin pompa ABS.
Prezoanele rotilor se monteaza cu filetul uscat, dar cu vaselina pe partea conica. Strans la cuplu. Daca partea conica e uscata, la strangere, din cauza frictiunii,materialele "se sudeaza", sa nu mai zic de lipsa protectiei la apa, rugina, etc. Nu uitati ca acolo sunt temperaturi destul de mari. N-ati auzit niciodata cum "scrasnesc" prezoanele la desfacere?
Iata, scripta manent, verba volant!
cititi mai ales partea de instalare.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/h__brakes/rear_wheel_brake/brake_pads/repair_instructions/brake_pads_of_the_rear_wheel_brake_remove_and_install_(bosch_brake_calliper)/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/h__brakes/rear_wheel_brake/brake_caliper/repair_instructions/brake_calliper_of_the_rear_wheel_brake_remove_and_install_(bosch_brake_calliper)/
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Excelenta discutia asta !
"La schimbarea placutelor, inainte de a impinge pistonul in etrier INTOTDEAUNA deschid aerisitorul sa iasa lichidul din etrier, poate avea impuritati pe care le trimiti inapoi in vas prin pompa ABS."
Multumesc ca ati detaliat, e din start o ideie excelenta, caci mereu m-am chinuit cu o cheie la 45grade cu brate lungi sa o deschid doar pentru ca sa fortez etrierul fata sa mearga complet inapoi.
"Prezoanele rotilor se monteaza cu filetul uscat, dar cu vaselina pe partea conica. Strans la cuplu. Daca partea conica e uscata, la strangere, din cauza frictiunii,materialele "se sudeaza", sa nu mai zic de lipsa protectiei la apa, rugina, etc. Nu uitati ca acolo sunt temperaturi destul de mari. N-ati auzit niciodata cum "scrasnesc" prezoanele la desfacere? "
Si aici pot sa confrm ca daca strangi cu cheia dinamometrica la 110Nm pentru rotile care au patru prezoane si strangerea prezoanelor este spre inapoi (in sens invers rotatiei rotii) am patit sa gasesc roata slabita (roata fata dar si roata spate). Daca pui vaselina, in mod clar 110Nm pe acelasi surub cu vaselina pe guler e cu totul alta strangere fata de surubul nelubrefiat pe guler. Partea proasta e ca conform cu manualul de reparatii, daca nu ai pus vaselina pe gulerul suruburilor de strangere a rotii inca de la inceput atunci te califici din start la schimbarea suruburilor cu ALTELE NOI. Nestiind de aceasta cerinta, sunt fix in aceasta situatie. Si de atunci prefer sa strang suruburile de fixare a rotii pe butuc cu 120Nm, inca nu am folosit vaselina pe prezoane, dar am vazut ca asa nu mai apar probleme cu slabitul strangerii rotii.
In rest, daca pot sa zic... incepand din anul 1995 cand am luat carnetul... la schimbarea placutelor de frana curat cu peria de sarma doar tot ce tine de etrier/portetrier, si niciodata nu am pus vre-o vaselina la culise, doar in ultimii doi ani am facut-o la indemnul unui bun amic care este inginer de motoare. In rest, fara vaselina la componentele de franare si.. pot sa va scriu aici ca nu am avut niciun fel de probleme cu sistemul de franare.
"La schimbarea placutelor, inainte de a impinge pistonul in etrier INTOTDEAUNA deschid aerisitorul sa iasa lichidul din etrier, poate avea impuritati pe care le trimiti inapoi in vas prin pompa ABS."
Multumesc ca ati detaliat, e din start o ideie excelenta, caci mereu m-am chinuit cu o cheie la 45grade cu brate lungi sa o deschid doar pentru ca sa fortez etrierul fata sa mearga complet inapoi.
"Prezoanele rotilor se monteaza cu filetul uscat, dar cu vaselina pe partea conica. Strans la cuplu. Daca partea conica e uscata, la strangere, din cauza frictiunii,materialele "se sudeaza", sa nu mai zic de lipsa protectiei la apa, rugina, etc. Nu uitati ca acolo sunt temperaturi destul de mari. N-ati auzit niciodata cum "scrasnesc" prezoanele la desfacere? "
Si aici pot sa confrm ca daca strangi cu cheia dinamometrica la 110Nm pentru rotile care au patru prezoane si strangerea prezoanelor este spre inapoi (in sens invers rotatiei rotii) am patit sa gasesc roata slabita (roata fata dar si roata spate). Daca pui vaselina, in mod clar 110Nm pe acelasi surub cu vaselina pe guler e cu totul alta strangere fata de surubul nelubrefiat pe guler. Partea proasta e ca conform cu manualul de reparatii, daca nu ai pus vaselina pe gulerul suruburilor de strangere a rotii inca de la inceput atunci te califici din start la schimbarea suruburilor cu ALTELE NOI. Nestiind de aceasta cerinta, sunt fix in aceasta situatie. Si de atunci prefer sa strang suruburile de fixare a rotii pe butuc cu 120Nm, inca nu am folosit vaselina pe prezoane, dar am vazut ca asa nu mai apar probleme cu slabitul strangerii rotii.
In rest, daca pot sa zic... incepand din anul 1995 cand am luat carnetul... la schimbarea placutelor de frana curat cu peria de sarma doar tot ce tine de etrier/portetrier, si niciodata nu am pus vre-o vaselina la culise, doar in ultimii doi ani am facut-o la indemnul unui bun amic care este inginer de motoare. In rest, fara vaselina la componentele de franare si.. pot sa va scriu aici ca nu am avut niciun fel de probleme cu sistemul de franare.
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pe vremea cand inginerii nu se pensau si mecanicii incepeau scoala cu normele de protectia muncii si invatarea ca pe tatal nostru care esti in ceruri, fiecare cheie,cleste,surubelnita etc cum este construita si cum functioneaza si la ce se foloseste...prezoanele de roti era INTERZIS sa le apropii de unsoare ,deoarece blocarea se face prin tensionarea prezonului in spirele filetului si gulerul conic,de aia e si de forma respectiva.Se recomanda inainte de a se monta roata ,curatarea cu peria de sarma a filetului cu mare grija si sa se observe filet fierastrau,sau spire incalecate etc, si guler dupa care se montau SI GATA . disc neuns la unele masini mai potente glisiere blocate Sunt poze din telefon,luate din service sa fie trimise catre patron,am trecut de faza cu managerii ca nu are rost si intelegerea este merge direct la factorul de decizie tot de la mine,acu ma urasc 6 service-uri din zona Gloucestershire ,inainte erau doar vreo 4 si cativa mecanici din Northampton ,mai am prieteni si prin Scotia si aia tari in gura pana cand au fost dati afara cativa pe motiv de ...incompetenta.
P.S. trebuie sa recunosc ca eu in nemernicia mea si cu grija sa nu ma vada aia care pun unsoare peste tot, curat cu grija filetele,dau cu degripant sa se duca ce a ramas de la desteptii de dinainte si strang prezoanele ....nu inainte sa curat janta si butucul perfect la suprafetele de asezare. Cand le vad cu discuri cat roata de Matiz si stiu ca au 550 -600 cp si mai stiu ce patesc masinile alea chiar nu-mi arde de link-uri scrise cu curu nu cu capu ca eu platesc.
P.S. trebuie sa recunosc ca eu in nemernicia mea si cu grija sa nu ma vada aia care pun unsoare peste tot, curat cu grija filetele,dau cu degripant sa se duca ce a ramas de la desteptii de dinainte si strang prezoanele ....nu inainte sa curat janta si butucul perfect la suprafetele de asezare. Cand le vad cu discuri cat roata de Matiz si stiu ca au 550 -600 cp si mai stiu ce patesc masinile alea chiar nu-mi arde de link-uri scrise cu curu nu cu capu ca eu platesc.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@mecaNIK fiecare tehnologie la timpul ei! fiecare maniera de invatat la timpul ei! inteleg ca ai acumulat experienta, inteleg ca prostii de la Opel au alt sistem de franare calibrat pe alte motorizari, inteleg ca mentenanta o faci nu cum zice Opel (la masini Opel), ci cum vrei tu, da care-i treaba cu link-urile scrise cu curu? deschide si vezi ce-ti zice Opel sa faci pe modelul ala, altele nu necesita lubrefiere dar nici nu poti sa generalizezi! Fa-le idiotilor de la Opel o instruire si zi-le sa-si schimbe instructiunile de lucru, ca aia-s prosti si le-au ramas tehnologia mica..
P.S. pe bune? niste poze sunt argumente contra indicatiilor de lucru?
P.S. pe bune? niste poze sunt argumente contra indicatiilor de lucru?
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cred ca deja te crezi superior pentru faptul ca pui niste link-uri aici,altii le-au citit inteles,pus in practica si....surpriza unele nu merg,asa cum tot Opel ne spune ca la cutiile autoamte uleiul este pe viata si tot asa cum face motoare de generatii intregi cu sisteme de ungere subdimensionate.
Daca tot sustii ca prezoanele se ung chiar si pe con,e clar ....si sa stii ca n-a evoluat nimic din felul in care se monteaza o roata ,in schimb au aparut mult ,prea multe 'alifii' de diferite culori care fac minuni asa cum fac si sutele de aditivi pentru aproape orice la o masina.
Mai citeste putin despre etriere si te lamuresti mai bine despre ce fac glisierele alea,care in nici un caz nu imping nimic....in afara de niste link-uri tot ce sustii sunt aberatii.Ciudat este doar ca tot ce este masina scumpa si foarte puternica nu este unsa nicaieri la sistemul de franare ....oare de ce?
Daca tot sustii ca prezoanele se ung chiar si pe con,e clar ....si sa stii ca n-a evoluat nimic din felul in care se monteaza o roata ,in schimb au aparut mult ,prea multe 'alifii' de diferite culori care fac minuni asa cum fac si sutele de aditivi pentru aproape orice la o masina.
Mai citeste putin despre etriere si te lamuresti mai bine despre ce fac glisierele alea,care in nici un caz nu imping nimic....in afara de niste link-uri tot ce sustii sunt aberatii.Ciudat este doar ca tot ce este masina scumpa si foarte puternica nu este unsa nicaieri la sistemul de franare ....oare de ce?
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Cu vaselina la prezoane nu sunt de acord, asta am invatat-o in scoala de mecanici in 1994.
Cu vaselina la culise m-ati bagat in ceata, stau si ma gandesc la 2 chestii : daca au vaselina intradevar la 1 an se intareste si raman culisele blocate (franele nu mai lucreaza ), daca nu pui vasilina atunci lucreaza fier pe fier si capata joc (uzura mare la frecare pentru portetrier), pentru ca frana este actionata de cateva sute de ori la un drum de 20 km in oras, hmmmm nu mai stiu ce sa zic
Cu vaselina la culise m-ati bagat in ceata, stau si ma gandesc la 2 chestii : daca au vaselina intradevar la 1 an se intareste si raman culisele blocate (franele nu mai lucreaza ), daca nu pui vasilina atunci lucreaza fier pe fier si capata joc (uzura mare la frecare pentru portetrier), pentru ca frana este actionata de cateva sute de ori la un drum de 20 km in oras, hmmmm nu mai stiu ce sa zic
- mecaNIK
- ****
- 2,203 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,203
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
In primul rand este o diferenta intre reparatii pentru clienti pentru ca eu cel putin nu-mi permit sa vina omu' cu masina cu rotile blocate iar masina dupa ce pleaca nu o mai pot nici supraveghea nici sa remediez nimic din timp inainte sa se aleaga prafu'....dar la mecanica pentru masina personala este alta problema ,poti curata glisierele si se pune doar gel siliconic cat sa umezeasca piesa fara nimic in plus,vaselina de orice fel distruge cauciucul,se intareste repede si mai ales mentine umezeala si dupa un timp favorizeaza rugina dandu-i si o consistenta de zici ca e superglue.Din ce am vazut gelul ramane activ pana la urmatorul schimb de placute,atunci se curata bine si se repeta operatiunea ,NU SE PUNE vaselina,gel,ulei de masline nimic pe spatele placutei iar la inelul de centrare pe butuc se curata bine mai ales jantele de aluminiu si se pune foarte putina vaselina cat sa umezesti zona fara material din abundenta ca ajunge in timp pe placuta si ne miram de ce scartaie nu tine frana se blocheaza etriere,prezoanele curatate cu peria de sarma filetul verificat sa nu fie dinti de fierastrau,spire deteriorate si se monteaza simplu,strans la cuplu. Portiunea de contact intre butuc si janta se curata perfect ca se mai slabesc roti si din cauza asta ,am patit cu un client care vopsise tamburii cu pensula un strat gros de vopsea insuficient uscata,i-am aratat si spus despre pericol si-a zis ca nu are nimic,m-a sunat dupa o saptamana ca o roata s-a slabit.........
Spor la munci si nu uitati etrierele blocate pe spate la prima suprafata alunecoasa va fuge puntea spate si.....pa la revedere.
Spor la munci si nu uitati etrierele blocate pe spate la prima suprafata alunecoasa va fuge puntea spate si.....pa la revedere.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cu vaselina proasta/necuratata cea veche/prea multa pe pinii de glisare/lipsa confirm eu... cred ca ambele discuri s-au mucit in 2 ani(discuri noi ate+placute delphi parca schimbate in service!). Un glisant l-am scos negru si era blocat, l-am curatat dar tot nu am rezolvat mare lucru. Discurile tot nu s-a curatat de rugina asa ca ma gandesc sa demontez din nou pinii de glisare si sa vad in ce stare sunt si cu aceasta ocazie schimb si burdufurile(sunt ieftine iar cele de pe masina au 15 ani vechime). Si totusi intrebarea ramane: cu sau fara vaslina/gel pe pini? pe workshop nu am gasit nimic legat de pini, vineri cand ajung acasa voi deschide manualul haynes dar ma indoiesc ca scrie ceva despre pinii de ghidaj