Dorine1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2006 14 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2021
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.Astazi am pornit mașinã și am lãsat-o o sã se încãlzeascã in garaj.Cand am scos-o afarã și am vrut sa -i pun lichid de parbriz in rezervor am observat ulei pe cele 3 șuruburi care se afla pe suportul motor, cat și pe aripa interioara Am vãzut de asemenea cã furtunul gros care duce la radiatorul de rãcire este strîns (aplatizat).Am oprit motorul și când am vrut sa scot joja de ulei presiunea care era în motor mi-a aruncat ulei afarã pe tot corpul motorului.Am scos dupã acea capacul de la ulei unde am gãsit o pasta gãlbuie ( cam echivalentul a 3,4 capurii de betele de chibrituri.Cand am deschis capacul rezervorului de antigel ,furtunul și-a revenit iar antigelul a ajuns la înãlțimea pe care a avut-o înainte(aproximativ),dar am vãzut și in rezervor aceiași pasta gãlbuie care plutea pe lichid și parcã miroase puțin a ulei ars in rezervor. Nivelul uleiului nu pot sa îmi dau seama cum era pentru cã a fost aruncat afarã o parte din el de la presiune cat și pe șuruburi.Are o culoare închisã și nu pare sã fi bule de apa pe joja. A fost schimbatã anul trecut în primãvara pompa de apa,și semeringul de la vibrochen(cred cã așa se numește piesa de sub fulia de la cureaua de transmisie). Nu am ulei pe curea deci cred cã semeringul iese din discuție. Care poate fi problema cu uleiul pe șuruburi și cu punctele gãlbuie de pe capacul de la ulei? Va multumesc
MODEL: Astra 2006
MOTOR: 14 xep
MODEL: Astra 2006
MOTOR: 14 xep
marius-opel- Suspendat
- 516 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,847 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,847
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Dorine1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2006 14 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2021
- Mesaj Privat
Nivelul uleiului in baie nu am cum sã-mi mai dau seama daca era sau nu crescut fiindcã în momentul în care am scos joja presiunea din interior mi-a aruncat o parte afarã . Joja am scos-o la 4 - 5 secunde dupã ce am oprit motorul. Pot sa spun sigur cã dupã 10 minute de funcționare uleiul care mi-a sãrit pe mana nu a fost foarte fierbinte fiind nu am arsuri pe piele. Pãi daca motorul funcționeazã nu se formeazã o presiune care aruncã afara uleiul?Pot sa spun doar cã nu am acele mici bule de apa pe joja care sa indice cã ar fi apa in ulei.Mirosul de ulei ars in vasul de expansiune este foarte slab,poate veni și de la uleiul aruncat pe motor care fiind încins a început sã ardã și sã miroase,Voi incerca din nou mâine sã vãd dacã mai miroase.Dar întrebarea e pe unde poate sa arunce afara uleiul de a ajuns pe suportul motor deși nu am ulei pe cureaua de transmisie.Motorul nu sa încãlzit anormal data trecuta când am ieșit,era la fel de frig,și i-au trebuit 4 km cã apa da ajungã la 95 de grada(atunci deschide termostatul) , cam așa a fost toatã iarna.In 90 la sutã din cazuri verific joja înainte de a pleca la drum deci daca ar fi fost presiune in ulei asi fi știut,dar astãzi m-am grãbit și nu am mai verificat-o.
Dorine1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2006 14 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2021
- Mesaj Privat
Și pentru cã nu s-a gãsit rãspuns la problema mea am sã vã scriu și rezolvarea. Nu sânt mecanic dar cei ce sânt sau se pricep o sã înțeleagã. Astfel pentru presiunea mare de ulei in baie,sa luat urmãtoarea mãsurã. Sa desfãcut capacul de plastic de deasupra motorului ,sa dat jos și sa spãlat cu benzina și aer comprimat. Prin acel capac dublu turnat,deci nu se poate desface, circula gazele nearse de la motor care sânt mai apoi trimise din nou în interiorul acestuia. Cu timpul acel labirint pe unde sânt purtate gazele se înfundã, mai ales cu acea spuma galbena datorata condensului și probabil și altor componente din gazele recirculate. La mine am gãsit chiar și un fel de cenușã pietrificata,dealungul timpului,și acea spuma care se face in general din cauza condensului a ajuns in labirint și fiindcã am avut vreo douã zile -20 de grade a înghețat,și de aici restul problemei. Dupã vreo 2 litri de benzina și mult aer comprimat acel labirint este curat. Am clãtit cu benzina pânã a ieșit curatã fãrã sã o forțãm cu aerul. Mecanicul mã asigurat cã nu sânt primul dar cã lumea ignora des aceasta ,,reparație,, și de aici multe probleme. Nu este complicat și dupã ce am vãzut cum se face mai mult cã sigur cã pot face și eu acasã. Nu am nici un loc pe unde curge ulei deci nu a fost afectatã vreo garnitura și nici in vasul de expansiune nu este ulei. Vine primãvara și mai mult cã sigur va fi schimbat și vasul cã nu arata prea bine.
marius-opel- Suspendat
- 516 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
Dorine1
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2006 14 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2021
- Mesaj Privat