- CGabriel103
- OP
- 2 mesaje
- din 02 Feb 2022
CGabriel103
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2022
- Mesaj Privat
Sincer sa fiu nu am gasit un topic exact pentru sfaturi achizitie , detin un opel astra g din 2003 1.6 benzina si as vrea sa o schimb , nu pentru ca masina nu ar fi buna , merge ceas , doar ca as dorii ceva mai puternic doar ca bertone coupe , m-am indragostit de "botul" asta si parca tot opel as vrea , oscilez intre z20let si varianta opc , ce ma sfatuiti ? si daca stiti probleme comune ale acestora , m-ar ajuta foarte mult , multumesc !
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Bertone nu a avut varianta OPC.
Cea mai puternica motorizare este Z20LET cu iteratii de 190 si 192CP.
Eu am avut Bertone Turbo pret de vreo 2 ani si au fost luni cand masina statea 3 saptamani in service pentru lucruri banale.
De ce?
Z20LET nu mai este un motor servisat de GM, ceea ce inseamna ca piesele sunt rare si scumpe, iar in unele cazuri nici nu se mai gasesc.
Probleme comune:
- planetara stanga (cea scurta) - nu se mai gaseste. Se poate reconditiona sau inlocui cu planetara de pe Z22SE, dar scade fiabilitatea
- simeringuri supape - sunt considerate consumabile, se inlocuiesc la 40-50.000km pentru ca motorul incepe sa consume ulei. Se pot schimba "pe sus", fara demontarea chiulasei
- 13 furtunuri de racire care sunt greu de gasit si costa mult (ex: retur antigel turbo -> radiator a costat 900 RON si a venit in 3 saptamani...un furtun de 50cm, de joasa presiune). Se pot pune siliconice, dar am inteles ca au durata de viata mai scurta
- termoflot - baga ulei in antigel, inca se mai gaseste
- conducte ulei la termoflot - 1500 ron ambele, 2 saptamani...iarasi 2 furtunuri amarate
- cutii de viteze - se gasesc in dezmembrari sau se reconditioneaza, se strica in functie de utilizare
- inutil sa spun turbina
- simeringul de palier. Am aflat ca e boala lor dupa ce am schimbat 3 simeringuri in 2 saptamani si tot pierdea ulei
- in functie de cata talpa vede, poate topi pistonul 3
Daca vrei Bertone, eu te-as sfatui sa te indrepti catre Z18XE. Nu o sa-ti puna acelasi zambet pe fata ca Z20LET, dar e un monument de fiabilitate, iar la capitolul costuri tine cu casa.
Bertone Turbo tavalite gasesti o gramada. Daca esti pasionat si vrei s-o tii, inarmeaza-te cu rabdare si buget pe masura. Cine are Bertone Turbo in stare buna, nu vrea sa vanda
Just fyi:
- indiferent de an, Bertone a venit cu faruri pe fundal negru, xenon / halogen
- bara fata este cu design specific. Cel mai usor iti dai seama dupa capacul carligului de tractare: rotund la Bertone vs patrat la Astra G
- bara de Bertone Turbo are lip-ul cu orificii care permit aerului sa raceasca franele. Asta si cu jantele dedicate te fac sa deosebesti Turbo de celelalte variante
Cand vezi Bertone cu faruri albe si/sau bara de Astra G, cu certitudine a avut impact frontal
Cea mai puternica motorizare este Z20LET cu iteratii de 190 si 192CP.
Eu am avut Bertone Turbo pret de vreo 2 ani si au fost luni cand masina statea 3 saptamani in service pentru lucruri banale.
De ce?
Z20LET nu mai este un motor servisat de GM, ceea ce inseamna ca piesele sunt rare si scumpe, iar in unele cazuri nici nu se mai gasesc.
Probleme comune:
- planetara stanga (cea scurta) - nu se mai gaseste. Se poate reconditiona sau inlocui cu planetara de pe Z22SE, dar scade fiabilitatea
- simeringuri supape - sunt considerate consumabile, se inlocuiesc la 40-50.000km pentru ca motorul incepe sa consume ulei. Se pot schimba "pe sus", fara demontarea chiulasei
- 13 furtunuri de racire care sunt greu de gasit si costa mult (ex: retur antigel turbo -> radiator a costat 900 RON si a venit in 3 saptamani...un furtun de 50cm, de joasa presiune). Se pot pune siliconice, dar am inteles ca au durata de viata mai scurta
- termoflot - baga ulei in antigel, inca se mai gaseste
- conducte ulei la termoflot - 1500 ron ambele, 2 saptamani...iarasi 2 furtunuri amarate
- cutii de viteze - se gasesc in dezmembrari sau se reconditioneaza, se strica in functie de utilizare
- inutil sa spun turbina
- simeringul de palier. Am aflat ca e boala lor dupa ce am schimbat 3 simeringuri in 2 saptamani si tot pierdea ulei
- in functie de cata talpa vede, poate topi pistonul 3
Daca vrei Bertone, eu te-as sfatui sa te indrepti catre Z18XE. Nu o sa-ti puna acelasi zambet pe fata ca Z20LET, dar e un monument de fiabilitate, iar la capitolul costuri tine cu casa.
Bertone Turbo tavalite gasesti o gramada. Daca esti pasionat si vrei s-o tii, inarmeaza-te cu rabdare si buget pe masura. Cine are Bertone Turbo in stare buna, nu vrea sa vanda
Just fyi:
- indiferent de an, Bertone a venit cu faruri pe fundal negru, xenon / halogen
- bara fata este cu design specific. Cel mai usor iti dai seama dupa capacul carligului de tractare: rotund la Bertone vs patrat la Astra G
- bara de Bertone Turbo are lip-ul cu orificii care permit aerului sa raceasca franele. Asta si cu jantele dedicate te fac sa deosebesti Turbo de celelalte variante
Cand vezi Bertone cu faruri albe si/sau bara de Astra G, cu certitudine a avut impact frontal
- CGabriel103
- OP
- 2 mesaje
- din 02 Feb 2022
CGabriel103
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2022
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
1.6 turbo de 180CP pe Astra H sau 192CP pe Corsa D OPC
Z20LER, Z20LEH, cu toate ca si aici e greu sa gasesti una in mintile ei (Astra H OPC, Vectra C)
Insignia a avut 2.0T benzina interesant: 220, 260 si acum 230 CP
Eu as merge pe Insignia
Daca vrei diesel, e varianta de 1,9 care se poate remapa de la 150 la 200CP (Vectra C, Astra H)
Problemele ei ar fi tija swirl si volanta cu masa dubla. Admisia aduna depuneri, dar se poate curata usor.
2.0 diesel a avut celebra problema cu O-ringul sorbului si, daca nu erai pe faza, schimbai motorul.
In rest, arunca un ochi pe forum in sectiunile dedicate si vezi si ce spun colegii care au motorizarile de mai sus
Z20LER, Z20LEH, cu toate ca si aici e greu sa gasesti una in mintile ei (Astra H OPC, Vectra C)
Insignia a avut 2.0T benzina interesant: 220, 260 si acum 230 CP
Eu as merge pe Insignia
Daca vrei diesel, e varianta de 1,9 care se poate remapa de la 150 la 200CP (Vectra C, Astra H)
Problemele ei ar fi tija swirl si volanta cu masa dubla. Admisia aduna depuneri, dar se poate curata usor.
2.0 diesel a avut celebra problema cu O-ringul sorbului si, daca nu erai pe faza, schimbai motorul.
In rest, arunca un ochi pe forum in sectiunile dedicate si vezi si ce spun colegii care au motorizarile de mai sus