Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
Solutie
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Presupunand ca s-ar gasi vreun coleg sa isi rupa din timpul lui si sa incerce sa te ajute ...
De ce trebuie sa piarda si mai mult timp si sa se chinuie sa inteleaga problema ta?
De ce nu spui absolut toate detaliile necesare si astepti presupuneri din partea altora?
Nu as vrea sa se inteleaga gresit, nu este o rautate si nu "cert" pe nimeni, dar asa mi se pare si corect si productiv.
Eu, in general, pur si simplu trec peste probleme expuse atat de deficitar.
Te-ar fi ajutat (poate) si alti colegi, de la inceput, daca ai fi trecut si tu locatia, masina, motor ... zic si eu. Poate chiar si cu o extragere de cod de securitate, daca vreunul dintre ei s-ar afla aproape si ar avea disponibilitate.

On topic:
Codul de securitate se poate afla/extrage, prin mai multe variante, in functie de masina/dotari/scule avute la dispozitie sau de la o reprezentanta Opel, cu actele de proprietate.
Pentru a putea introduce codul de securitate (cel corect), trebuie asteptat, cu contactul pus, sa treaca acel timp de asteptare.

P.S. Scuze colegi/moderatori/administrator, pentru acel lung "off", dar uneori se mai intampla. Clar, se poate sterge...
P.P.S. Ca o regula generala, cand nu stii ce face un anumit buton, NU apesi pe el! (decat daca esti constient ca iti asumi eventualele neplaceri cauzate)
Skip ads

  • SAlexandruPodaru

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2023

  • Mesaj Privat
Sunt din Vâlcea ,motor z18xe Astra h 2005.problema e din cauza acelei modificãri hardware pt compresorul de ac pe care am reușit sã o fac dar eu m-am împotmolit la partea software unde nu pot accesa UEC unde am nevoie de acel cod de securitate.mentionez cã eu am clima automata nu ac simplu
  • MBente927

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2023

  • Mesaj Privat
Salut, dumb question, daca schimb compresorul cu electrovalva si montez pe cel cu fulie electromagnetica, NU fac nici o modificare ,doar las mufa de la electrovalva "pe liber" si montez un buton cu 12v permanet,cand vreau AC, pornesc ventilatia, apas butonul de AC din bord si dupa apas butonul montat cu 12v permanent comanda la fulia electromagnetica, credeti ca va merge?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Probabil ca da, dar trebuie sa folosesti Op-Com si sa modifici unde este necesar (prin modulele masinii) din ,,compresor cu comanda variabila,, in ,,compresor cu ambreiaj,,.

Nefiind o persoana care intelege foarte bine electronica prezenta pe masina, iti recomand sa tii cont de ce am scris doar in mod orientativ (adica pentru cazul in care eu sa fi fost in locul tau (in fix aceiasi situatie) si deci sa vreau sa fac doar o manevra.. adica ,,o jumatate de treaba,, din ceva motive personale generate pe moment de gândirea proprie, atunci probabil ca as fi procedat la fel din dorinta de a simplifica in mod românesc rezolvarea situatiei curente). Pe principiul ,,merge si-asa,, deci las-o asa.
DA, am facut de-astea cand eram mai tânar, modificarile in stil românesc facute in partea electrica au functionat pentru cât am avut eu nevoie, nu am tinut prea mult masina respectiva in posesie pentru ca oricum urma sa o vând sa-mi iau alta, nu valora mare lucru masina pe care am facut modificarile electrice.. si la fel rezultatele actiunilor mele. DA, in prezent sunt OK dupa toate astea, intre timp au mai trecut anii si NU... nu as mai proceda la fel.
Skip ads

  • SAlexandruPodaru

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2023

  • Mesaj Privat
Salutare .revin cu problema mea cu ac-ul menționez că am făcut partea hardware și software . Fire trase releu pus siguranta pusă doar că dacă îi dau comanda din panoul de comanda ecc acel releu nu acționează ,daca ii dau comanda cu tech2 se aude cum "clănțăne" releu și am 12 v la mufa de la compresor.
Astra h 1.8 2005
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pentru ca un coleg mi-a solicitat in mesaj privat (desi refuz sa raspund la mesaje private pentru ca nu acela este scopul unui forum), materialul cu modificarea tipului de compresor, am repus acel material, deci este activ acel link.
In continuare rog pe cineva cu mai mult timp si poate mai priceput, sa puna acel material undeva, sa ramana activ pentru mai mult timp.
  • woody_for

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 X16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Treaba (modificarea tipului de compresor) nu este nici cea mai simpla, nici cea mai complicata, si da, se poate face in mai multe variante de lucru.
In principiu, implica modificari hardware (trasee/fire, siguranta, releu) si modificare software (declararea in ECU, UEC si ECC a tipului de compresor).
Cred ca s-a mai discutat si pe aici, deci merita folosita functia de cautare.
Cum spuneam, modificarea hardware se poate face in mai multe moduri, sa zicem "ca la carte", adica modificarea instalatiei intocmai ca la masinile care au venit din fabrica cu un astfel de compresor, sau chiar si ceva mai "romanesc", modificarile sa fie facute in afara UEC, folosind doar intrarile si iesirile acestuia.
Una din variantele "ca la carte", este prezentata intr-un material de la NRF https://e1.pcloud.link/publi...YoH2DVeNpkkr48Phk . Acest material insotind un compresor nou, cu ambreaj, care urmeaza a fi montat pe o masina care a venit din fabrica cu compresor cu electrovalva.

Pe scurt, modificarea este necesara din cauza modului de comanda a celor doua tipuri de compresor.
- Compresorul cu ambreaj este comandat pornit / oprit, adica cu 12V sau 0V;
- Compresorul cu electrovalva este comandat in PWM (comanda variabila), pentru a obtine presiune variabila, in functie de necesitate.
Tocmai de aici provine defectarea compresoarelor cu ambreaj. Atat timp cat instalatia solicita presiune mare, tensiunea pe bobina ambreajului este mare, deci ambreajul este cuplat. Pe masura ce sistemul vrea sa reduca presiunea, micsoreaza tensiunea pe bobina, aceasta permitand ambreajului sa alunece si acesta se distruge termic. (explicatia este in termeni populari, pentru a fi inteleasa)

P.S. Mare atentie la polaritatea tensiunii in mufa ! Se masoara tensiunea, inainte de a cupla mufa in compresor, pentru a respecta polaritatea recomandata pentru compresor.



Mai poți atașa link -ul încă odată te rog?
Cel din mesaj nu mai funcționează
Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR