Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
lol parca ar fi televizor pe lampi cu condenstori electrolitici... Sa presupunem ca ar ramane condensatorii aia, care voi ziceti ca exista, incarcati. La care ECU te referi, motor sau airbag?
1. Ecu motor nu are treaba cu airbagurile, il doare la basca de ele.
2. Ecu airbag il ai deconectat din moment ce verifici continuitatea la fire pentru ca altfel nu ai unde sa pui aparatul de masura. El este sigurul in masura sa le declanseze, doar daca nu dai tu +12V direct pe ele.

cu respect maestre
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu am intampinat probleme cu calculatorul de airbaguri. Daca n-as fi citit informatia asta, n-as fi postat-o. Am scris mesaj privat pt. ionutadrian dar cred ca nu l-am expediat cum trebuie. Pot spune ca masurarea continuitatii firelor e ultimul lucru pe care ar trebui sa-l facem pentru ca ruperea vreunuia e cel mai improbabil sa se intample. Din pacate e singurul lucru la care ne pricepem. Eu nu am incercat si bine am facut pt. ce era unitatea de control a airbagurilor defecta. Am postat toata tarasenia la "Agila". Nu sunt sfatos din fire dar nu-mi doresc sa incerce nimeni experienta declansarii airbagurilor, nici din greseala nici din accident. Acestea sunt sisteme de siguranta, cablajele au fost gandite bine de proiectanti. Asta ma face sa cred ca nicio mufa de pe traseu nu e pusa degeaba. Exclud considerentele constructive, fiind sistem de siguranta puneau fir intreg, nu se jucau. Dar pentru ca se mai strica unele componente (inclusiv unitatea de comanda a airbagurilor) trebuie deconectate la testare si reparare. Daca nu ma-nsel, ionutadrian a anulat o mufa si a pus firele pe direct. De-aia m-am grabit cu sfatul de a mai astepta putin dupa deconectarea bateriei. Sigur am citit asta, aici pe forum. Dupa ce te saturi de masurat, @ionutadrian, vei duce cutiuta aia, numita "Airbag Control Unit" la reparat si scapi de problema. Personal iti doresc sa constati vreun contact imperfect si sa scapi de cheltuiala. Bafta!
Era sa uit, ECU stie cand sunt defecte airbagurile pt. ca el aprinde beculetul in bord. Stie si cand e "bolnav" calculatorul care comanda airbagurile. Acesta din urma le verifica la pornirea motorului, trimite informatia la ECU si in timpul mersului declanseaza airbagurile in caz de impact. Daca scoti unitatea airbagurilor, becul va sta vesnic aprins. La fel si daca o lasi defecta.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Daca asa crezi este parerea ta, dar pentru mine inseamna ca nu te-ai lovit de problema firelor la vectra B. Te invit sa studiezi traseul firelor si sa-mi demonstrezi si mie legatura dintre ecu si airbaguri. Senzorii de impact sunt cititi tot calculatorul de airbaguri si nu de ecu motor. Ramane beculetul aprins in INSTRUMENTELE de bord (sau ceasuri) in cazul in care scoti Ecu airbag pentru ca in acest caz nu se inchide circuitul nu pentru ca asa zice Ecu motor.
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@kay când am zis meștere nu am fãcut aluzie... Pe mine m-ai ajutat de fiecare data asa ca ești meșter Smile)) te pricepi
Ma refeream la condensatorii din ecu airbag dar nu cred ca au valoare asa mare sa descarce
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca aveti rabdare, in acest film se vede un condensator foarte mare.


  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Suntem off topic cred... Ne abatem de la subiect
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru a nu fi confuzii scrieti in paranteza ce intelegeti prin ECU. ECU motor,ECU airbag,ECU ce mai inventati...!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@ionutadrian si @Kay sunt prieteni buni, cinste lor. Ce ne bagam noi in discutia lor...E off topic orice informatie venita din alta parte, pana si proba cea mai concludenta referitoare la condensatorii din calculatorul care comanda airbagurile. (eu vad chiar vreo 4, electrolitici, se stie ca astia sunt de mare capacitate).
@kay, am spus eu ca ECU citeste senzorii de impact? Nu! (cand spun ECU ma refer la cel pe care-l stim ca se ocupa cu mersul masinii, al motorului in principal). Eu sustin ca unitatea de control a airbagurilor "raporteaza" lui ECU despre starea intregului sistem al airbagurilor. Tu zici ca nu e nici o legatura intre acestea! De fapt e singura diferenta esentiala intre ce-am zis eu si ce-ai postat tu imediat dar lasi sa se inteleaga ca eu spun numai prostii. Vorbesc din "citite" e posibil sa fi preluat o informatie eronata. La mine, cand pun contactul, beculetul se aprinde intermitent de 5 ori. Asa stiu, ca atunci cand se sting beculetele in bord,ECU da O.K-ul pt. pornire (mai sunt unele care se sting dupa pornirea motorului in mod normal).
Sa stiti ca forumul e public, daca postati aici, riscati sa ne mai bagam si noi astialalti. Presupun ca nu va suparati, altminteri va mutati demult pe "privat" (@ionutadrian & @Kay).
Inteleg ca stiti deja calea de urmat pentru rezolvarea problemei dar creati putin suspans. Cand va apucati de treaba, va rog sa ignorati toate prostiile astea cu condensatori incarcati, masurare cu multimetrul, etc, Nu cred ca aveti curaj, sunt prea scumpe airbagurile!
P.S. Tocmai am citit la "Airbag Agila", SRS ii spune acelei cutiute de comanda airbaguri. Si inca odata m-am convins ca are legatura directa cu ECU. Are un cod, ceva in memorie care il face sa fie recunoscut de ECU, de aceea nu se poate inlocui asa simplu in caz de defect.


Ultima modificare facuta de Lyonel la Vin 18 Oct, 2013 12:22 am, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
alo.... eu ma raportez la masina respectivului cu problema nu la ce masina are fiecare; daca el are probleme la Vectra B si tu te raportezi la Agila atunci NO COMMENT. Nu a zis nimeni sa nu intervi, dar daca tu consideri ca o sa repari o problema la masina ta dupa cum se repara aceeasi problema la o Insignia atunci iti doresc spor la treaba cand va fi cazul. Crede-ma ca m-am "jucat" cu un singur airbag cu valoare mai mare decat toate airbagurile de la Astra G (toate 10+ECU) si nu am facut-o ca sa fiu eu ala "curajos". Gata, eu unul am terminat cu off topic-ul aici, va doresc toate cele bune.

PS: uite ca la noi astia cu masini mai fraiere se poate inlocui asa pur si simplu, si garantat ECU motor iti da OK-ul sa pornesti masina si fara SRS. O fi Agila ta mai smechera dar eu nu am auzit/citit ca SRS sa fie in sistemul de codare/imperechere; bineinteles ma refer la masinile astea Opel arhaice.

Stai linistit ca nu-mi fac probleme, cine ma cunoaste stie ce educatie am si nu-mi e rusine cu mine asa cum sunt.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu are rost sa va contrati ca nu castiga nimeni . Problema se va rezolva usor , sa vina sambata sa fie vreme buna desfacem si vedem ce este acolo . Dar treaba cu luat-o bornei si lasat o perioada scurta de timp pina se descarca condensatorii e mai mult asa de speriat . Si argumentez , cand am montat volanul si airbagul de insignia pe masina cred ca am facut 10-15 probe intr o singura zi , si nu am lasat deloc sa se descare vreun condensator si numai airbagul costa vreo 200 E , mai mult decat toate airbagurile si calculatorul de airbag de pe astra g , si nu a sarit absolut nimic(vb de astra g , vectra , astea mai arhaice cum zicea kay) . Astazi am umblat la airbagul volan la un passat , desfacut airbagul de 2 ori din mufa pt a schimba un volan si o spirala si nici cea mai mica problema. Eu zic ca , la cati au dat jos volanele si au desfacut airbagurile pe acest forum , garantat era forumul cu cele mai multe vanzari la planse bord, calculatoare de airbag si airbaguri! Very Happy
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am spus mai inainte ca poti merge si fara SRS dar cu becul aprins. Nu am fost niciodata in afara subiectului.

Am sters aproape tot mesajul pe care il dedicasem lui Kay, noroc cu interventia lui @gabiopel. Dupa acel "alo..."ma enervasem rau. O las asa, multi jignesc dar nu-si cer scuze decat cand realizeaza ca "inamicul" nu mai riposteaza.
Pace!


Ultima modificare facuta de Lyonel la Vin 18 Oct, 2013 1:07 am
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Lyonel- ma bag si eu in seama(cunosc persoana , cunosc masina) , nu pot sa tac si vreau sa ti zic sa te uiti si sa urmaresti topicul lui kay cel cu ESP (il gasesti la tutoriale) care si l a montat singur si apropo , este singurul pe Romania care si a montat ESP pe 1.6 . Sa desfaci o masina intreaga sa montezi ESP eu cred ca pot sa spun ca e al dracu de meserias si ca are proprietatea unor termeni tehnici in domeniu si c am stie pe unde scoate camasa ,


Ultima modificare facuta de gabiopel la Vin 18 Oct, 2013 1:14 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ok fie, sunt rau intentionat, nu am cei sapte ani de acasa si ma bag ca musca-n lapte fara cunostinte tehnice, dar ce sa faci cand ai un aparat de masura iti e drag de el si-l folosesti sa masori firele prin masina. Te rog sa ma scuzi daca ai inteles ca am ceva cu tine, dar continuam asa pana maine legat de OK-ul ala dat de ECU cu becuri stinse sau nu si doar pe baza la ce ai scris aici te contrazici putin.

Gabita ma lasi..... ma disperi cu ESP-ul ala.... fa-mi dracu un blog si sa pui si niste statui pe fundal.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@gabiopel, ai facut bine ca mi-ai sugerat sa urmaresc acel topic. Vazand ce i-a facut masinii aleia am inteles ca omul e nebun, de-aia are curaj si cu airbagurile! Very Happy. Respect!
Putem clarifica ce e neclar si pe parcurs. Deocamdata vreau sa explic ce e cu OK-ul acela de pornire. Pur si simplu cand rasucesti cheia pe pozitia contact motor, dupa cca.4 sec. martorul de airbaguri din bord se stinge, adica nu mai clipeste (asa e la masina mea) ceea ce inseamna ca sistemul airbag e functional. Eu consider ca si martorul airbag, ca si ceilalti martori care se aprind prin bord sunt aprinsi sau stinsi de ECU, pe baza informatiilor primite de la senzori, respectiv de la SRS. Poate gresesc in privinta acestui martor de airbag. Ce ma face sa cred ca ECU are legatura cu airbagurile? Si cand aveam SRS-ul defect martorul tot clipea la punerea contactului si ramanea aprins (semnaland defectiunea). La fel si cu SRS-ul scos. Deci se facea check control asupra sistemului airbag.
Stiu ca la alte modele de opel nu clipeste asa beculetul acela dar in cazul masinii mele, rasucesc cheia pe demaror imediat ce termina de clipit martorul airbag. E ultimul care se stinge si deja stiu ca pot sa pornesc. Deja presiunea in rampa de injectoare e facuta, cheia a fost recunoscuta s.a.m.d.
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Astãzi am verifica firele de la pretensor pana în mufa x1 și sunt ok... Acum de acolo nu îmi dau seama unde se duc... Din câte am vãzut se duc sus în bord pe undeva... Bag picioru în el de airbag ca ma dispera...
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
duc in sus si vin pe mijloc prin tunelul dintre scaune spre calculatorul de airbag-uri
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
astea sunt firele pe care le-am masurat

de la capsa pretensoare pana la x1.



Acum un paradox pentru mine este faptul ca daca conectez pretensorul imi arata pe opcom eroare insa jos scrie Not present, daca o deconectez imi arata tot eroarea insa Present, ceea ce ma duce cu gandul ca ar putea fi altceva....
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dar de sters ai sters eroarea cu opcom? Dupa ce o stergi cu pretensorul conectat apare iar tot cu Not present?
  • ionutadrian

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2010

  • Mesaj Privat
da tot la fel apare daca incerc sa o sterg...nu merge sa o sterg
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu am mai intalnit sa apara eroare direct cu Not present, sigur o stergi? firul mov de la pretensor este conectat la cel rosu-alb da?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR