Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca nu ai montat saibele distantier, e una de 0,10 si una de 0,15mm!
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca mi-au cazut pe jos si nu am bagat de seama. Nici nu am miscat masina din loc. Maine o dau afara si ma uit de distantiere. Daca nu le gasesc stiu ca se foloseau la dacii la caseta de directie la "calaret" asa ceva, niste seibi subtiri ca lama, o sa improvizez ceva pana ii dau de cap Smile. Multumesc.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am gasit saibele Very Happy . Din greseala le-am bagat intr-un borcanel cu alte surubele si piulite. Cu ajutorul user-ului razvanid, am facut rost de siguranta (de fapt mi-a dat el Very Happy). Azi am montat siguranta si maine seara sper sa pun totul la locul lor, si sa vin cu vesti bune. Very Happy
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am montat totul, dar atunci cand cuplez aerul, se arde sigurnata in bord. Nu stiu de ce Sad .
1. Prima data cand am pus compresorul fara saibele distantier, mergea pe direct, mufa la compresor nu o aveam bagata (nu am stiut), baga rece exact cum trebuia, porneau si ventilatoarele.
2. Cand am montat bobina reparata (aveam continuitate pe ea). Cand apas pe butonul de la AC, sare siguranta in tablou. Am umblat si la dioda si am masurat-o si aveam continuitate doar intr-un sens. Dioda nu sunt sigur ca am pus-o bine, dar am schimbat polaritatea la mufa ce intra in bobina si se arde siguranta in ambele cazuri. Sa fie si dioda arsa? Compresorul nu e gripat. Nu stiu care este releul de la AC sa il verific. De la ce poate fi? Banuiesc ceva la dioda.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai alimentat bobina fara sa tii cont de polaritate. Firul maron e totdeauna masa la Opel! Deci ai grija cum pui dioda. Ai in loc de dioda un mare strap!
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Va salut! Cam de o luna nu imi mai functionea aerul conditionat iar cum a cam dat caldura am decis sa vad ce are.
Studiind problema aici pe forum, am mers sa verific freonul din instalatie iar rezultatul a fost ca exista presiune in instalatie deci si freon.
Asa ca am verificat daca vine comanda spre compresor iar aceasta exista dar compresorul nu cupla, deci am dedus ca era bobina.
Masina este un Opel Corsa C si m-am gandit ca voi avea loc sa desfac bobina fara sa dau jos compresorul, am si avut loc sa dau bobina jos dar m-am cam chinuit cu cele doua sigurante, de la fulie si de la bobina.

Bobina este modelul cu siguranta termica in locasul acela acoperit iar cum vechea siguranta era de 1A si cea noua care am gasito la 184*C este de 10A vine si diferenta de gabarit.

Aici se vede diferenta dintre noua si vechea siguranta.

Ne mai avand loc in locul celei vechi am pus siguranta in partea opusa a bobinei, ideea asta am luato tot de aici de pe forum. Am folosit sarma de cupru si legaturi mecanice, avand in vedere temperaturile de lucru iar pentru fixare pe bobina am folosit silicon de temperaturi inalte.

Dupa montare am masurat bobina iar aceasta indica 4 ohmi dupa care am pus siliconul iar la final arata asa:

Totusi la montare am avut probleme la punerea sigurantelor la loc asa ca am ajuns totusi sa dau compresorul jos si recomand asta tuturor, e mult mai usor de lucrat.

Acum AC-ul functioneaza si eu ma bucur de "racoarea verii".
Va multumesc, fara acest tutorial probabil dadeam o gramada de bani pentru aceasta reparatie.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
In sfarsit am reusit sa imi repar bobina. Multumesc celor care m-au ajutat si mi-au dat sfaturi. In concluzie am schimbat si siguranta si dioda.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cred ca puteai sa pui siguranta si in locasul original daca frezai putin din el si nu mai foloseai atata silicon Wink
ma bucur ca v-a fost de folos acest tutorial
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu ati scapat de mine Very Happy. Inca se intampla un lucru dubios. Azi cand am umblat cu masina, am vrut sa dau drumu la AC. Mi-a ars siguranta 7.5. Am pus una de 20, a ars-o si pe asta. Mi-am vazut de drum ca ma grabeam. Dupa o jumatate de ora , am luat sigurnata de 7.5, am schimbat-o si merge iar AC. De ce imi arde sigurantele cand si cand? Nu imi facea asa ceva Sad Sa fie de la releu.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Verifica firul cald de la releu pana la compresor, face scurt la masa din cand in cand, de ex la gropi, la trepidatii, am intalnit asa ceva. Poate e efectul unei vizite a unui sorichete, le place izolatia firelor.
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Da, m-am gandit ca intra daca frezam dar, nu am avut la indemana ceva pentrua freze, asa ca am adoptat ideea cu siliconul.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca nu atinge platanul este OK Wink
Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Majoritatea problemelor legate de arderea sigurantei provin de la patinarea ambreiajului care are loc atunci cand cuplarea AC are loc in mers la turatia ridicata a motorului. De aceea cuplarea AC trebuie facuta pe loc, la turatia de relanti sau in mers calcand ambreiajul si asteptand ca turatia motorului sa scada la cca 800 rpm.
Sunt sfaturi pe care mi le-a dat un meserias si tind sa cred ca sunt bune deoarece am fost si eu patit.
  • andreyutzu

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salut.
sustin si eu spusele din postul anterior.
si tot dintr-o experienta anterioara Sad
  • vls009

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut baieti,
Cred ca am facut o prostie si mi-am ars dioda si siguranta termica de la bobina compresorului de aer conditionat.
De cand am cumparat masina nu mi-a mers aerul conditionat si acum m-am hotarat sa studiez problema inainte de a merge la un service.
Am studiat radiatorul de clima vizual si am observat ca in partea de jos in stanga sub ventilator la acele lamele pe care se sprijina ca ultimul rand e desprins cam pe 20 de cm si se misca.
Am zis clar ca trebuie sa schimb radiatorul insa inainte de a face asta am vrut sa verific daca cupleaza compresorul.
Zis si facut, am scos mufa bobinei si l-am alimentat direct de pe baterie neavand un aparat de masura.
Nu se auzea nici un zgomot de cuplaj am tinut chiar mana pe el gandindu-ma ca poate e silentios.
Ceea ce am simtit insa e faptul ca mi se incingeau firele in mana(curent mare rezulta faptul ca ori era in scurtcircuit ori am alimentat-o eu gresit).
Nu s-a ars pe moment deoarece am luat repede firele si chiar le-am mai pus de cateva ori si la fel se incingeau.
Mentionez ca am alimentat bobina cu plusul pe firul maro al mufei de la bobina.
Mi-am luat inima in dinti si am zis sa incerc un impuls mic si invers. A facut cateva scantei mici la contactul firelor cu bornele bateriei si atat.
Acum chiar daca alimentez din nou cu plusul pe firul maro al mufei bobinei nu mai face nimic, nu se mai incalzesc firele.
Deci daca stie cineva, am ars dioda, siguranta termica sau ambele?
Siguranta termica am vazut cum se schimba din tutorialul de mai sus insa in cazul in care e arsa si dioda nu stiu ce tip de este.
Un pic de ajutor va rog.
Multumesc
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@ gigatel30 si @ andreyutzu : Nu mai sustineti afirmatii fara acoperire, ceea ce spuneti este o legenda urbana! Nu are nici o legatura cuplarea compresorului la turatii mari, cu arderea sigurantei termice. Patinarea platanului pe fulie la cuplare este atat de scurta incat nu poate incalzi bobina la peste 182 grade celsius ca sa se arda siguranta termica, deci sa fim seriosi, nu mai luati de bun tot ce spun asa zisii mecanici sau cei care se cred mecanici!

@ vis009: Da, ai ars dioda sigur, culoarea maron este masa la toate auto Opel, acolo trebuia sa pui minusul. E posibil sa fi scapat siguranta termica.
  • andreyutzu

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salut.
daca la cuplarea compresorului la turatii mari ale motorului nu se arde siguranta termica, atunci cu atat mai putin se intampla la ralanti...
era vorba de un sfat... bazat pe experienta proprie si personala...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Evident ca nu. Siguranta termica a bobinei nu se arde in conditiile cuplarii, se arde din varii motive, cele mai multe fiind din cauza supraincalzirii bobinei. Asa cum am mai spus, cuplarea este atat de scurta incat nu exista o asa mare degajare de caldura in stare sa depaseasca capabilitatea sigurantei termice. Bobina fiind lipita de capacul compresorului preia toata caldura transferata sau generata de compresor. Sa nu uitam ca la majoritatea motorizarilor la care se arde siguranta termica, compresorul e montat jos langa baie, pe blocul motor, preluand toata caldura acestuia. Exceptie face 1,7 diesel la care e montat sus, dar intr-o zona cu racire proasta.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Eu tot sustin ideea ca siguranta este pusa sa se arda in cazul problemelor cu ambreiajul. Insasi pozitia in care este pusa aceasta si anume la exteriorul bobinei spre ambreiaj, arata ca de aici preia cel mai rapid caldura. Nu spun ca nu ar proteja bobina impotriva altor defecte care ar surveni sa spunem dinspre compresor dar ca sa ajunga bobina la 182 de grade in cazul unei defectiuni de compresor ar insemna ca din acesta sa iasa pur si simplu fum. Chiar in cazul blocarii compresorului tot ambreiajul se incalzeste prin frecarea fuliei.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu a contestat nimeni faptul ca siguranta e pusa sa protejeze, ci faptul ca se arde la cuplarea compresorului la turatii mari. Asta e o legenda urbana.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR