Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut, am Opel Astra Classic 2 1.4 Twinport din noiembrie 2005.
Primul an (inainte sa o preiau leasingu la ea) a mers cu Top Premium 99+.

Din noiembrie 2006 o am eu si am trecut-o pe efix 95 si ocazional pe carera 95. 80% din timp a mers pe efix 95. Ultimele 2 luni a mers integral pe efix 95 pana vinerea trecuta (22.06.2007) de cand a mers cu 2 plinuri de carera 95 (cam 1000 km) .

Odata cu venirea verii am observat urmatoarele lucruri cand merg cu aerul conditionat pornit si e afara e cald (peste 30 grade):

Cu Efix 95 si aer conditionat pornit:
- motorul sta turat la 800 ture ca si cum nu as avea aerul conditionat pornit (la relanti) si am vibratii in schimbator si volan
- cand sunt fortat sa o opresc rapid (de la 20-25 km/h la 0) turatia scade sub turatia normala de relanti(800) si apoi este crescuta automat de masina pana la 800 ca sa nu se opreasca.

Cu Carera 95 si aer conditionat pornit:
- motorul sta turat la 900 ture la relanti (aproape de 1000) si nu am vibratii in schimbator si volan
- cand sunt forstat sa opresc rapid (de la 20-25 km/h la 0) turatia revine la 900 ture cum e mentionat mai sus deci nu se mai intampla ca la efix 95.

Totusi acum cu caldurile astea mari la peste 35 de grade (am folosit doar carera 95 pe astfel de temperaturi) simt ca motorul (cu aeru conditionat pornit) nu mai trage ca pana in 30 grade cu aerul conditionat pornit. Nu mai trage liniar, turez masina si viteza creste greu si apoi deodata ma baga in scaun.

Intrebari:

1. De ce se intampla diferenta asta de ture de la Efix la Carrera 95 la relanti cu aerul conditionat pornit ? (in principiu ma intereseaza daca poate cineva sa imi explice diferentile exprimate mai sus)

2. Cum se explica comportamentul masinii la peste 35 de grade ? (Avand in vedere ca cu Efix-u nu am mers la astfel de temperaturi nu pot corela benzina cu temperatura)

Va multumesc anticipat tuturor celor care au avut rabdare sa citeasca pana aici si care au priceperea sa imi raspunda la aceste intrebari.


P.S. M-a stresat site-u ca mai exista mesaje similare cu al meu si m-am uitat prin cele care ar fi similare cu al meu dar nu sunt.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
1. N-are nici o legatura . Oricum ECU sesizeaza o benzina mai slaba si regleaza cum vrea muschiul lui relantiul . La mine cu toate benzinele din lume , relantiul sta la fel . Cu AC pornit . Unde se simte , este in ture .

2. Comportamentul masinii peste 35 se explica prin prisma motorului de 1.4 . Pana la urma ce vrei sa faca motorul ala ? Tine si servo , si aerul si talpa ta grea Laughing si consumatorii electrici .
Stai sa vezi cu matizul de 0,8 la peste 35 ce fun este Cool
  • criss_slc

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
A mea este pe motorina si parca tot s-a comportat cam urat in zilele astea cu temperaturi foarte mari, cu aerul conditionat pornit. Viteza I si a II-a au fost groazice. Pana in 1.750 - 2.000 de ture ziceai ca trage sa moara, apoi cum trecea de 2.000 simteai cum trage ca lumea (cat de ca lumea poate sa traga un DTI 1.7)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Facts:

- Un metru cub de aer poate contine pana la 30 grame de apa, la temperatura de 30 de grade. Cantitata maxima posibila de apa intr-un metru cub de aer creste exponential cu temperatura. La o umiditate de 80%, si o temperatura de 40 de grade, cantitatea de apa intr-un metru cub trece de 45 de grame de apa.

- Oxigenul reprezinta doar 21% din compozitia aerului, aproape tot restul fiind azot. Oxigenul se dilata o data cu temperatura, azotul mult mai greu. Cu cat temperatura creste, cu atat proportia dintr-un metru cub de aer a oxigenului se reduce.


Concluzie:
Cu cat temperatura e mai mare, cu atat mai putin oxigen va primi motorul. Cu cat umiditatea e mai mare, cu atat mai multa apa va intra in motor. Combinatia nefericita temperatura si umiditatea mare va crea mari probleme unui motor. Daca mai adaugam la asta si toti consumatorii auxiliari, ajungem la ceea ce s-a descris mai sus. Mai ales daca motorul are performante medii, raport la masa masinii.
Skip ads

  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Excelent raspuns; confirm ca si la 1,7 motorina se simte clar de tot diferenta intre AC pornit (dezactivat ECO) si AC oprit, in treptele I si II; asta si la temperaturi exterioare de 25 grade. La peste 30 diferentele sunt si mai sesizabile (vezi explicatia de mai sus de la dodo_13.
Si, din cate stiu, AC este cel mai mare consumator electric din toata masina. (stie cineva cati kw consuma?)
  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Mersi lui dodo13 in special pt explicatie.
Pt intrebarea de la punctul 2 m-am clarificat. Totusi nu inteleg la punctul 1

Bertone a zis:


1. N-are nici o legatura . Oricum ECU sesizeaza o benzina mai slaba si regleaza cum vrea muschiul lui relantiul . La mine cu toate benzinele din lume , relantiul sta la fel . Cu AC pornit . Unde se simte , este in ture .


Ce concluzie as putea sa trag ? Daca cu Carera 95 turatia la relanti este mai mare asta inseamna ca aceasta benzina este mai slaba fata de efix 95 ?
  • lorivankenobi

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut.
Si eu am un Astra 1.6 16V din 2001 (de vreo 2 luni e la mine).
Acelasi comportament l-am observat si eu la a mea pe caldurile astea.
Mentionez ca alimentez cu benzina 95 de la Mol.
Sa nu zic de Fabia 1.4 diesel, noua, care abia se misca pe caldura asta cu aerul conditionat pornit ...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
valy_berea a scris:
Ce concluzie as putea sa trag ? Daca cu Carera 95 turatia la relanti este mai mare asta inseamna ca aceasta benzina este mai slaba fata de efix 95 ?


Trage concluzia ca sa o pui putin pe aparatul de diagnoza , cand te duci la revizie . Este normal ca relantiul sa fie mai mare dimineata cu socul sau cand apesi butonul la AC ( cu max.50 de ture ) .
La mine benzina mai slaba se simte numai dimineata la pornire si la talpa . Atat .
Skip ads

  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ce face acel aparat de diagnoza si cat m-ar costa sa fac asta ?

Azi dimineata au fost 21.5 grade afara. Alta masina fata de zilele precedente cu aceeasi benzina. A mers ok, a tras liniar dar nici nu am fost nevoit sa pornesc aeru conditionat.
  • droso

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y 17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pentru a evita diferentele de putere ale motorului la temperaturi mari cu si fara AC am ajuns la un gest reflex. La intersectii, unde trebuie sa ies mai tare pentru a ma incadra in trafic, in momentul in care schimb intr-a I-a tin si degetul aratator intins si nimeresc butonul de AC. Am ajuns la concluzia ca ii mai bine sa sting AC-ul dupa cateva iesiri din intersectii in care eu calculam ca ies bine si de fapt motorul ma lasa la greu; toate soldate cu frana din spate +faruri si eventuale cuvinte de "bine" si "familie", fara a putea sa ma supar pe ceilalti participanti - si eu as proceda la fel in cazul in care iese unul in fata ta si de fapt nu-l "tine".
La semafoare si plecari in coloana nu e cazul.
Dupa ce am intrat in trafic, in momentul in care schimb a - III- a o schimb tot cu aratatorul intins si am cuplat si AC-ul cu ocazia asta.
  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Amuzant raspunsul tau.
Maine (Marti 03.07.2007) plec la Iasi si ma intorc Miercuri. Am hotarat sa pun benzina carrera 95. Sper ca dupa testu ast asa pot trage concluziile finale si sa putem incheie threadu asta.

Joi puteti astepta feedbacku.
  • Liviu@

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pai si AC, si faruri eventual si sa-ti plece si racheta e olk cam dificil, se stie ca AC mainca din puterea motorului si-i creste consumul de carburant. Am vazut cum un Matiz incarcat cu 4 oameni plus bagaje, in serpentinele de la cheile Bicazului si binenteles cu AC pornit era depasit de un biciclist asa mai fortos. Am ris copios, nu ca eu n-as fi fost cu Dacia si abea mergeam, dar na nici chiar asa Smile
Skip ads

  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Buna,

Dupa cum v-am promis iata feedbacku dupa 890 km cu aer conditionat pornit si drum lung spre Iasi si inapoi. Inainte sa plec am pus Top Premium 99+ de la Petrom aproape de pe splai chiar inainte de izvor.

La dus cu aceasta benzina si aeru conditionat pornit masina a mers bine, a tras (afara nu a fost mai mult de 35 de grade) (am atins chiar si 195 pe un anumit tronson) cu 4 oameni in masina + bagaje. A trebuit sa o turez un pic mai tare pe la dealurile alea de dinainte de Iasi dar a fost ok. Desi nu am calculator de bord am facut consumul si mi-a iesit 7%. Asta inseamna un drum de 400 km facut in 5 ore cu 2 orpiri rapide de dus la buda.

La intors, acelasi drum aceeasi benzina (99+) dar de data asta de la o benzinarie din Iasi. Aceleasi persoane, bagaje, km, aer conditionat, drum si temperatura afara. Am facut 5 ore si 10 minute cu o oprire scurta dar masina nu a mai mers la fel. Nu a mai tras la fel si a consumat si mai mult (8%).

Am tot umblat pe o gramada de forumuri sa citesc despre benzine. Am citit chiar si faimosul link de pe forumu de la bmw.

Dupa experienta care am avut-o zilele astea pot sa zic ca poti sa iei acelasi brand de benzina si sa nu se comporte la fel. Personal la drumul spre mare cu Carrera 95 luata de la un PetromV de la intersectia bd. Basarabia cu Chisinau (Diham) masina s-a comportat ca la drumul de dus spre Iasi ca performante si consum.

Pe viitor, imi voi face o lista de benzinarii serioase din Bucuresti (indiferent de firma) si voi alimenta de la una din ele in functie de caz.

Va multumesc pt comentarii si sper sa va fi ajutat threadul meu.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Iar lista ta de benzinarii " serioase " se va modifica ori de cate ori schimba stapanirea seful de statie Laughing . Tre' sa ai pile sa-ti zica : vezi ca am angajat pe altcineva la statia X . Uite-i cazierul si schimba lista !
  • valy_berea

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.4 TwinPort
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Faza futere, acu cu aceeasi benzina (nu s-a golit inca rezervorul) cu aero conditionat pornit imi sta la 800 ture. Va aduc aminte ca cu aceeasi benzina cu 2 zile inainte statea la 900 ture. Nu mai inteleg nimic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR