- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
@DB77AAA. Emulatorul pacaleste ECU cu presiunea diferentiala,temperatura din DPF in momentul inceperi regenerari,plus inca citeva valori emulate,astfel in timpul regenerari consumul de carburant este aproape insesizabil si timpul foarte scurt.
Saturatia nu este pacalita ea este calculata de ECU in functie de mai multi parametri.
Saturatia nu este pacalita ea este calculata de ECU in functie de mai multi parametri.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- florinovidiu
- *
- 31 mesaje
- din 11 Jun 2014
- Zafira 2010 A17DTJ
- Cluj
florinovidiu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2010 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2014
- Mesaj Privat
Se pare ca licoarea indicata de @liberlamare incepe sa-si faca treaba. Urmeaza a 4 regenerare cu jumatate de rezervor "tratat", consumat pana acum. Am iesit la plimbare cu masina, cu saturatia 79%. Dupa 20 minute de "frecus", am ajuns cu saturatia la 84% si tot nu vrea sa porneasca regenerarea. Presiunea diferentiala e 1kpa la ralanti, fata de 3kpa, cat era inainte de ultimele regenerari. Cu toate ca am circulat in conditii identice (5-6 porniri pe zi, distante scurte: 2-3 km), nu am nici erori de 242F, care imi apareau prin preajma saturatiei de 80%. Trag concluzia ca licoarea, chiar daca nu o fi magica, face vraji cu dpf-ul. Mai revin si cu date despre cat de jos duce saturatia dupa regenerare.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
@Floydian.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
- mirceacaragin
- **
- 81 mesaje
- din 05 Jun 2014
- Astra 2008 z17dtj/r
- Timis
mirceacaragin
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 z17dtj/r
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2014
- Mesaj Privat
- decadurabolin
- **
- 84 mesaje
- din 03 Nov 2012
- Vectra 2005 Z19DTH
- Salaj
decadurabolin
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2012
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
viorel_bce a scris:@Floydian.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Multumesc pentru lamuriri, e de luat in calcul, mie deocamdata nu imi face figuri, dar e o grija in plus mereu. Emulatorul e banuiesc o placa electronica sau ceva de genul care se leaga la vreo magistrala sau ecu? Si o ultima intrebare, la itp sau rar nu pot fi probleme cu noxele sau cu faptul ca dpf-ul nu mai e fizic pe masina? La mine de exemplu scrie pe carte ca este dotata cu filtru si daca la inspectie observa cineva ca filtrul nu mai e pe masina. In Marea Britanie de exemplu de curand a fost modificata legea si masinile care au filtrul anulat nu mai trec de inspectie.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
@Floydian.
Da emulatorul este exact ce ai banuit.La ITP nu ai nici o problema cu noxele masina se incadreaza la E4 si fara dpf fara nici o problema.
Filtrul ramine pe masina cu senzori cu tot se sparge numai ceramica nu se obsearva nimic,un mare avantaj fata de cele anulate din soft (daca apare legea si la noi ca in Marea Britanie) este ca masina este pe softul original cu dpf, nu se stie niciodata cind la ITP se v-a verifica si acest lucru,pentru-ca a luat prea mare amploare anularea filtrelor la masinile diesel.
Da emulatorul este exact ce ai banuit.La ITP nu ai nici o problema cu noxele masina se incadreaza la E4 si fara dpf fara nici o problema.
Filtrul ramine pe masina cu senzori cu tot se sparge numai ceramica nu se obsearva nimic,un mare avantaj fata de cele anulate din soft (daca apare legea si la noi ca in Marea Britanie) este ca masina este pe softul original cu dpf, nu se stie niciodata cind la ITP se v-a verifica si acest lucru,pentru-ca a luat prea mare amploare anularea filtrelor la masinile diesel.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Viorel, ma amuza ce ai scris. Prin UK e drept, am vazut ca se poarta tare anularea direct cu teava in loc de DPF si anularea soft cu taierea tuturor codurilor si limitarilor. Apoi pleaca pe platforma spre RO pentru dezmembrat, probabil nu iau MOT-ul sau din cauza ca au taiat toate codurile de eroare nu reusesc sa identifice problemele ulterioare ale masinii.
In cateva cuvinte, e de preferat ca filtrul sa ramana pe masina, de fapt carcasa lui care de obicei are si catalizatorul, anulare soft doar partea de DPF. In special pentru excursii in tari cu apa calda, pe acolo poate mai se uita dupa el.
Masina la ITP la noi, chiar si in RAR, nu se uita nimeni de filtru de particule, poate se mai uita cand fac ITP+carte de identitate pe RO, dar ii doare la basca daca il vad cu fereastra, masina iese la noxe si cam atat. Nu au si nu vor avea solutia de a verifica daca a fost umblat in soft. Te asigur ca astfel de solutii nu le au nici reprezentantele. Chiar daca ar avea solutia de citire a masinii, verificarea softului este complicata pentru un tuner incepator, asa ca...
In cateva cuvinte, e de preferat ca filtrul sa ramana pe masina, de fapt carcasa lui care de obicei are si catalizatorul, anulare soft doar partea de DPF. In special pentru excursii in tari cu apa calda, pe acolo poate mai se uita dupa el.
Masina la ITP la noi, chiar si in RAR, nu se uita nimeni de filtru de particule, poate se mai uita cand fac ITP+carte de identitate pe RO, dar ii doare la basca daca il vad cu fereastra, masina iese la noxe si cam atat. Nu au si nu vor avea solutia de a verifica daca a fost umblat in soft. Te asigur ca astfel de solutii nu le au nici reprezentantele. Chiar daca ar avea solutia de citire a masinii, verificarea softului este complicata pentru un tuner incepator, asa ca...
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cu alte cuvinte, soft sau emulator unde nu se poate plus sita filtru sparta ramane cea mai buna solutie. De curiozitate, unde se afla emulatorul (fizic)? Chiar ar fi extrem de greu de depistat modificarea chiar si in tarile cu reguli foarte stricte.
@DB77AAA asa este, mie cand mi-au facut civ la rar s-au uitat si am auzit clar pe cel de sub masina spunandu-i altuia de la calculator ca are filtru de particule.
@DB77AAA asa este, mie cand mi-au facut civ la rar s-au uitat si am auzit clar pe cel de sub masina spunandu-i altuia de la calculator ca are filtru de particule.
- Octavian_opel
- **
- 54 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Zafira 2008 A 17 DTR
- Brasov
Octavian_opel
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
Am eliminat continutul filtrului de particule si am instalat un emulator ( emuleaza presiunea diferentiala si temperatura de la senzorul detemperatura din filtru ) .De regenerari nu am scapat . Regenerarea dureaza intradevar 3-4 minute dar cu consum de carburant 3l /h la ralanti .
viorel_bce a scris:@Floydian.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Octavian_opel a scris:Am eliminat continutul filtrului de particule si am instalat un emulator ( emuleaza presiunea diferentiala si temperatura de la senzorul detemperatura din filtru ) .De regenerari nu am scapat . Regenerarea dureaza intradevar 3-4 minute dar cu consum de carburant 3l /h la ralanti .
viorel_bce a scris:@Floydian.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Cu emulator se face regenerarea dar mai rar,ECU vede tot timpul o presiune diferentiala buna,iar in momentul cind comanda regenerarea nu mai creste consumul la 3-4l pentru-ca temp.de la sezorul din filtru este emulata la valoarea de peste 650 grade si nu este nevoie ca ECU sa suplimenteze cu carburant.
Dpf-ul este scos sau gaurit,diferenta intre o regenerare normala si una cu emulator este urmatoarea:
-scade consumul de motorina
-regenerare dureaza 3-5 minute si nu se intimpla nimic daca este oprit motorul
-nu se mai contamineaza uleiul cu motorina
-nu mai apar limitari si alte probleme din cauza infundari dpf-ului
-motorul trage mult mai bine.
Partea buna e ca nu mai stai cu grija filtrului sau sa fie deranj mare daca opresti motorul in timpul regenerarii.
- florinovidiu
- *
- 31 mesaje
- din 11 Jun 2014
- Zafira 2010 A17DTJ
- Cluj
florinovidiu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2010 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2014
- Mesaj Privat
Am reusit sa fac o balta si sa-mi resetez cu opcom-ul nr. de km de la schimbarea dpf. Asta la saturatia de 94%. Si a luat-o de la 0. Cu o regenerare fortata ratata, am purces la drum spre mare (interfata mea deconecteaza periodic). La o presiune diferentiala 4-5 la ralanti masina tragea ca o caruta, periodic apareau la bord erori 242F66,242F5B iar frunzele de la morcov imi fluturau ca steagul in vant. Dupa 300 Km si ceva opriri, cu saturatia la 104 (de fapt 104+94 adica aproape 200) s-a pornit regenerarea. Ar fi inceput regenerarea mai repede, daca opream motorul si-l porneam, ca sa dispara erorile, dar nu m-am prins decat tarziu. Dupa regenerare (nimerita intr-un oras cu semafoare, treceri, tot tacamul) motorul a redevenit sprinten. Urmatoarea regererare a facut-o la 600 km. Inca una la 650km si acum am la relanti presiunea diferentiala 0, cum nu am vazut niciodata pe opcom. Totusi gradul de saturatie nu scade sub 30%. Mai am o idee de incercat. Am vazut ca la regenerarea fortata se tureaza motorul la 3500. Eu nu l-am tinut acolo pe perioada regenerarii. O sa incerc la urmatoarea sa-l turez si eu la 3500 sa vad atunci la cat scade. Concluzii trase: 1.O incarcare de 200% nu e o tragedie. 2.Nu se fac regenerari cat timp e martorul cu cheita aprins. 3.La A17DTJ computerul da regenerari inutil de dese, astfel ca nici 200% nu scoate fum la regenerare. 4.DPF-ul meu e ok, eu in schimb trebuie sa ma tratez de paranoia.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- florinovidiu
- *
- 31 mesaje
- din 11 Jun 2014
- Zafira 2010 A17DTJ
- Cluj
florinovidiu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2010 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2014
- Mesaj Privat
@liberlamare, nici eu nu am "simtit" regenerarile pe autostrada, desi am stat cu ochii pe display. Nu am mai ajuns cu consumul la 10-11% pentru 7-8 min, ca de obicei, in regenerari. Licoarea mi-a mutat punctul superior mai sus cu peste 10 procente.
@Floydian, mie nu-mi scade sub 30% dupa cele 402 regenerari facute in 192000 km. Dar am o teorie pe care o sa o verific. Regenerare la turatii mai mari (in jur de 3500).
@Floydian, mie nu-mi scade sub 30% dupa cele 402 regenerari facute in 192000 km. Dar am o teorie pe care o sa o verific. Regenerare la turatii mai mari (in jur de 3500).