Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut baieti,

Sincer sa fiu ma intrebam cand va veni vremea sa va cer si eu ajutorul legat de masina mea, masina care pana acum nu mi-a facut absolut nici un fel de probleme iar banii pe care i-am bagat in ea, pe langa consumabile, au fost numai cei de benzina.

Dar uite ca inevitabilul s-a intamplat si ce ma roade cel mai tare este faptul ca nu s-a intamplat din vina mea ...

Presupun ca stiti despre ce masina vorbesc, dar totusi ma repet ca sa indeplinesc toate regulile unei postari corecte: masina este o Astra Bertone din 2003, motor Z18XE.

Ieri am fost cu ea la spalatorie, o spalatorie noua pentru mine fiindca locul unde o spal eu de fel era supraaglomerat si ma grabeam putin. Totul a decurs normal, pana ce tipul a terminat masina. Cand am vrut sa pornesc, parca numai aveam baterie deloc. Luminile cadranelor si a GID se stingeau si oscilau in intensitate, iar contactul parca murea cand ajugea la treapta 3a.
Initial am vrut sa caut un set de cabluri de baterie fiindca eram ferm convins ca imi murise bateria (muzica a mers in timp ce repsectivul tip a spalat masina), fiindca eu am acum pe masina o baterie ordinara, Caranda, care nici macat nu a fost noua cand am pus-o pe masina. Bateria originala era pe duca (tinea foarte putin) si taica-miu mi-a dat atunci, temporar, aceasta baterie, pe care nu am schimbat-o inca fiindca e OK. Eu cunoscand senzatia de baterie moarta si felul in care reactioneaza masina, mi-am dat seama ca este altceva si am continuat sa ii dau contact. IN cele din urma a pornit, dar mi s-a aprins martorul masinutza cu cheita pe bord, semn ca ceva s-a intamplat, martor care in momentul de fata s-a stins .. Rolling Eyes

Aseara, dupa ce am condus in afara bucurestiului, noaptea, mi-a dat seama si de alte bube, si de aceea as vrea sa va enumar, sistematic, toate probleme pe care le-am intalnit in 24h de la primul semn de alarma:

- Pornire greoaie, defectuaoasa (atentie, nu moare motorul, doar porneste mai greu, trebuie sa tin cheia apasata)
- Oscilari puternice noaptea in cadranele de bord, din senin]
- Servodirectia mi se activeaza la 10 secunde dupa ce am pornit motorul (si initial nu era asa, intra instant)
- Daca merg noaptea si dau flash sau faza lunga, luminile din bord se inchid, isi pierd din intensitate.
- GID-ul afiseaza foarte greu operatorul GSM (CONNEX) .. dupa cca 5 minute, dar semnalul este full.
- Nu imi afiseaza in partea de jos a GID-ului track-urile de la CD, numai daca apas butonul CD sau CDC, isi revine.
- Are momente cand bag cheia in contact si trece pe radio, nu pe cd sau cdc unde ramasese initial.


Banuiala mea este o actiune malefica a contactului cu apa si acum in acest caz computerul de bord, alternatorul sau .. de ce .. nu .. bateria (si am cam multe indicii sa cred ca ar fi bateria). Voi ce parere aveti?

Stiu raspunsul multora dintre voi: Pune-o pe tester de diagnoza. Problema este ca nu stiu unde sau la cine sa ii citesc erorile si chiar daca nu are prea mare importanta in momentul de fata, cam cat costa.

Eu as vrea sa va intreb, fiindca stiu ca va pricepeti destul de bine la Opel-uri, cam de la ca sa fi pornit problema sau mai exact care sa fie problema. Binenteles ca le voi lua pe baza de prezumtzii, fiindca sunt constient ca multi dintre voi nu pot da un raspuns pana nu vad cu ochii lor despre ce este vorba.

In speranta ca nu am o problema foarte grava la masina si ca ma veti putea ajuta cu niste sfaturile utile, va multumesc pentru interesul acordat post-ului meu si timpul pierdut in citirea sa.

Cu stima,

Adrian
Skip ads

  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca poate trebuia sa folosesc butonul edit, dar am preferat sa las primul mesaj intact.

Dupa ce am terminat de scris acest post, am coborat la masina sa vad cum se mai comporta si am observat iarasi mici schimbari, in bine zic eu.

Am incercat de 5 ori sa o opresc si sa o repornesc si se pare ca acum porneste ceva ma repede decat aseara (poate cu o mica intarziere decat normalul), dar singurele probleme raman urmatoarele:

Scaderea intensitatii luminii din bord cand pornesc faza scurta (apoi isi revine), cand dau faza lunga si cand misc de volan.
Servodirectia imi intra dupa 2-3 secunde de la pornire.
Martorul masinutza cu cheitza este in continuare stins!

In rest masina trage la fel de bine si nu da semne cum ca ar avea ceva probleme la motor. Eu totusi tind sa acuz bateria ...

As vrea sa va intreb unde ma pot uita ce fel de baterie am findca o sa vorbesc cu un prieten de-al meu care are un Golf sa vad daca avem bateriile la fel si poate o pun pe a lui la mine, de proba.

Daca probleme vor disparea inseamna ca trebuie sa schimb bateria.

Ar putea fi totusi si probleme de electromotor/alternator?

Astept in continuare parerile voastre ...

Adrian
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Cum adica ce fel de baterie ai ? de cai Ah ... sau cum ?
  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
andrei006 a scris:Cum adica ce fel de baterie ai ? de cai Ah ... sau cum ?


da, adik daca va trebui sa schimb bateria, sa stiu ce sa caut ... sau de ce sa ma uit ...
Skip ads

  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Pai in principiu scrie pe ea cati Ah are. A mea la motorul de 1.6 are 55. Oricum daca iei una unpic mai mare (65-70) nu se intampla nimic rau.
  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
got it .. voi incerca maine sa caut o alta baterie ...
  • pamihai

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2004

  • Mesaj Privat
daca ti s-a intamplat dupa spalatorie cel mai sigur e de la alternator, adica a intrat apa la el. aia baga apa cu presiune si mai mult ca sigur are apa care iti face scurt in alternator. e posibil sa se fi dus releul si/sau puntea cu diode. pune de proba o baterie de la un prieten ca sa nu cumperi una noua degeaba.
  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pai si cum as putea sa aflu asta? Ce ar trebui sa fac? Ce trebuie sa schimb ....
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sabothor pune o baterie de proba si vezi cum se comporta .
Daca face la fel , ai eliminat o problema .
Mergi in cazul asta la un atelier de electrice ( iti recomand DanDon din Calea Floreasca ) au tester Bosch si sunt priceputi . Niste electricieni priceputi ar treebuie sa ti-o faca fara tester , dar e bine sa-i vezi si bubele stocate .
Ceea ce este clar este ca buba e pe partea electtrica . Alternator , electromotor , diode , etc.
Da un search pe google dupa Dan Don Bucuresti si da o fuga pana la baieti . Eu am fost mutumit anul trecut !
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Wink
si in drumul spre DanDon treci pe la mine pe la birou ca poate ne dumirim inainte... (asa a facut bertone anu' trecut ... Laughing )
putem masura incarcarea - sa vedem daca da curent cit trebuie alternatorul.
Ce banuiesc eu e ca bateria e atit de descarcata incit a ajuns sa fie un consumator f. puternic iar faptul ca treaba asta s-a intimplat dupa spalare sa fie o pura coincidenta...
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Verificati si daca bornele sunt oxidate. Oxidul ce se formeaza intre borne bateriei si ale cablajului reactioneaza usor la umezeala si genereaza contacte imperfecte insotite de temperatura ridicata (oxidul inmuiat fiebe la trecerea curentului). O simpla curatare a bornelor poate rezolva problema.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Si mie mi s-a dus alternatorul dupa o spalare neatenta;s-a umplut de apa izolatorul siliconic dintre diode si s-a impuscat;
Ma ofer si eu cu o constatare free,daca aveti nevoie;Stefan cel mare colt cu Vasile Lascar (circul de stat)
Skip ads

  • sabothor

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2007

  • Mesaj Privat
OK baieti .. va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutoare. Din pacate nu am reusit sa imi fac timp pentru a merge la un service din pricina serviciului dar ma straduiesc sa merg cat mai curand. Oricum am inceput sa folosesc masina firmei, cu toate ca ma acomodez foarte greu cu ea (deh, megane sucks big time Sad )

O sa ma interesez unde e DanDon si o sa le "imping" o vizita cat mai curand sper eu ...

Va multumesc inca o data.

Adrian

PS maine cred ca voi face testul cu bateria de la un prieten ..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR