Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Sa ridice mana sus cine sustine ca Opel e masina nemteasca 100%.
Skip ads

  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu exista ,cred ,la momentul de fata,niciun concept de masina ,indiferent de marca ,care sa fie 100% ,original!de vina e politica globalozarii!poate doar cel chinezesti,insa ele sant defapt niste replici ale unor produse consacrate sau scoase de pe piata!
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
forbidden27 a scris:Sa ridice mana sus cine sustine ca Opel e masina nemteasca 100%.


daca fabricat in germania se poate spune ca e altceva?,am matiz fabricat in romania la craiova pot spune ca e coreean ?acum avem mai nou si ford la craiova oare cum va fi romaneasca,nemteasca sau americana? masina.

nu conceptul conteaza ci locul fabricatiei pentru orice marca,daca loganul era facut in germania altfel se punea problema.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca la B Max in urma procesului de vopsire caroseria a iesit in alte nuante decat celelalte elemente si ca 800 de bucati asteapta in curtea uzinei un esapament nou(cel montat pe masina avand mari probleme) eu zic ca e un produs romanesc 100%. Laughing
Skip ads

  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Daniel, cum explici atunci faptul ca noul Astra produs in Germania, Anglia si Polonia sufera absolut toate de niste boli comune?
Cine e de vina, neamtul, englezul sau polonezul?
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu se mai fabrica nimic dupa legile comerciale de dinainte de marea cacialma cu globalizarea! se fac masini si pentru mucosi! cum sa mearga si cocalaru cu masina de fite cu muschii pana in gat si cu lant la piept de zici ca remorcheaza cu el un tractor? a facut rabat de la calitate ca sa se vanda masinile si in tarile unde astea se vedeau numai in filme! difera masina calitativ care este facuta pentru piata vest europeana fata de restul lumii!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
alexhaiducu a scris:[...]difera masina calitativ care este facuta pentru piata vest europeana fata de restul lumii![...]

Cred ca cu asta i-ai dat foc la colegul @forbidden27 care a comparat Ford Mondeo al lui cu una adusa din Vest, amandoua privite din exterior si din interior erau 'exact la fel' ! Smile
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mda, aveti dreptate. Nu pot contrazice parerea unor experti asa mari ca voi.
Totusi, e curios un lucru, poate parerea expertilor ma va lumina.
Mondeo e facut la o singura fabrica, in Belgia.
Insignia e facut la o singura fabrica, in Germania.
Ambele produc dupa niste standarde de calitate cu care nimeni nu se joaca, anual se fac audituri, daca expertii stiu ce sunt alea, ambele produc masini cu piese furnizate de aceasi furnizori cu care au contracte ferme si care au si ei parte de o groaza de audituri.
Banuiesc ca noi stim mai bine ce nu stie toata Europa, anume ca astia fac masinile pentru Est la schimbul de noapte cand sunt robotii obositi, milioanele de piese care intra pe portile fabricilor sunt minutios examinate de cateva zeci de mii de angajati, piesele bune se pun pe masinile pt vest, rebuturile pentru est. La asamblarea masinilor pt vest lucreaza personal cu inalta calificate si neaparat localnici get-beget, noaptea aduc zilieri chinezi, turci, pakistanezi sa faca masini pt est. Au pana si magazii separate unde tin piesele pt est, tapiteria e facuta din taieturile care raman de la cele pentru vest. Pana si cauciucurile, la masinile pt est sunt facute din prezervative reciclate.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
No bine, ai luat si tu un caz particular de model... care se face doar intr-o fabrica dintr-o anume tara... De ce se face Mondeo doar in Belgia nu prea inteleg eu... pot produce suficient pentru cata cerere este pentru acest model ? Smile

Pe exemplul tau, cred ca e suficient ca motorul sa nu dezvolte puterea necesara ci o putere sensibil mai mica si atunci exemplarul respectiv e numai bun pentru Europa de Est. Sau poate vopseaua nu e perfecta, are nevoie de unele retusuri care un expert le poate evidentia si atunci caroseria respectiva e numai buna pentru Europa de Est. Sau poate exista un model de Mondeo cu piese frantuzesti (alternator, electromotor, etc) nu fabricate de BOSCH (sa zicem) care duce la un pret de productie mai mic si atunci se poate vinde la un discount mai mare pe RO. Etc, etc...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Forbidden, cand vezi lucrurile din fabrica Ford de la Craiova iti fuge mintea la Dorel de-aia am zis ca B Max-ul pare un produs 100% romanesc. Cine e de vina pentru ca lucrurile au iesit asa? Nu am acces la bucataria interna a lor asa ca nu imi dau cu parerea ca as face-o aiurea.
Una din cele 3 marci premium germane are standarde de calitate diferite in functie de piata de destinatie. Din anumite motive nu pot da numele.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Happy-ule, hai ca iar te-am prins la inghesuiala Twisted Evil
Mondeo se face la o singura fabrica, adica exact ca si Insignia. Si daca insignia asigura piata cu o singura fabrica, fi sigur ca si la Mondeo o face la fel de bine.
Se vede ca nu ai cumparat niciodata o masina noua si nu stii care e procedura.
O masina noua, nu o cumperi ca pe una SH.
Prima data, alegi modelul, pachetele sau dotarile individuale, dupa care inchei un contract si platesti un avans.
Dupa achitarea avansului se trimite comanda la producator. Producatorul, dupa ce analizeaza dosarul, ELIBEREAZA VIN-ul si stabileste data productiei.
Dupa ce s-a fabricat, intra la controlul calitatii. Daca trece de control, pleaca la firma - mama (cel putin asa e la Ford), adica in Germania. Acolo intra la un alt control, dupa care se suie pe trailer si pleaca la sediile regionale. De acolo se organizeaza transportul catre dealerul de unde ai comandat-o.
Dealerul o ia in primire, te anunta ca a sosit masina, platesti diferenta de bani, o pregateste de livrare, face cartea de identitate dupa care te cheama sa o preiei.
In momentul asta, ai dreptul sa iei masina la verificat din toate punctele de vedere, inclusiv functionarea motorului, vopsea, etc. Daca esti multumit de produs, il iei, daca nu, conform contractului, ai voie sa refuzi masina.
Asa ca, teoria ta cu alea cu motor mai slab, cu vopseaua mai naspa se trimit in est, pica baiatule. Producatorul iti da VIN-ul inainte sa asambleze masina, o data asamblata, nu mai poate fi trimisa altcuiva.
Si daca tu crezi ca un producator risca sa trimita o masina cu defecte care poate fi refuzata de proprietar, te inseli.

@ pirvu_daniel: Totusi, ce se intampla asa de tragic la fabrica aia de la Craiova? Zi-ne si noua, care sunt problemele acolo?
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ce tare esti ! De parca VIN-ul e stantat pe fiecare componenta ! De parca tu ca si client final stii la ce sa te uiti la o masina noua ca sa o poti refuza ca nu e conform standardului de calitate stabilit pentru Europa de Vest ! (bw. chiar si a mea care e 'for Austria' conform VIN... din punct de vedere al vopselei este inferioara ca si calitate fata de cele produse pentru Germania care au un strat de vopsea in plus).

VIN-ul este doar seria finala, se aplica pe caroserie dupa ce e gata masina si ulterior dupa VIN se pot gasi dotarile masinii si cine e cel care a fost primul proprietar. Dar nu poti sa spui dupa VIN ca motorul este echipat cu alternator BOSCH sau cu alternator VALEO, un alternator BOSCH e mai bun si va tine mai mult pana se va defecta decat unul Valeo, acesta a fost doar un exemplu.

Da, nu am cumparat vre-o masina noua, nici nu o voi face. Dar procedura e interesanta si iti multumesc pentru descrierea operatiunilor de la inceputul comenzii pana la plata si intrarea in posesie.

Eu am lucrat intr-o fabrica pe productie 3 ani si jumatate. Nu era o fabrica implicata in productia de masini, dar exporta in Germania. La final de linie ieseau produse de calitatea a I-a care mergeau integral la export (totusi se intampla uneori ca unele loturi sa aiba ceva probleme dar au trecut prin CTC-ul nostru si al nemtilor si au ajuns la client, care ulterior s-a intors cu ele si apoi au ajuns din nou la noi cu amenzi de zeci de mii de EUR), mai erau produse de calitatea a II-a care se vindeau doar pe Romania si inafara judetului Sibiu si mai erau produsele de calitatea a III-a care se vindeau doar la poarta fabricii.

Similar, nu cred ca toate masinile sunt clonate dupa vre-un model perfect care a fost si primul fabricat (robotii se uzeaza pe perioada productiei oricarui subansamblu, mai exista si diversi factori perturbatori care apar intr-un proces de productie si care duc la o calitate mai slaba a produsului final, etc). Mai sunt si cazuri in care materia prima sau diversele subansamble vin de la mai multi producatori si la diverse preturi/calitate ce sunt special gandite sa se obtina un pret de productie mai mic pentru pietele emergente, de exemplu.

Se vede ca nu ai lucrat o perioada destul de lunga in industrie pe partea de Productie, nu cred ca stii foarte bine cum este gandit un flux tehnologic pentru un produs finit care este produs din subansamble, eu personal am lucrat si chiar mi-a placut enorm iar acolo imi doresc sa revin la un moment dat.

Cu B-Max nu stiu daca e singura fabrica din Europa, dar nu cred ca e pentru ca nu ies inca suficiente masini pe zi la poarta fabricii. Dar e o fabrica in care lucreaza romani, deci pot aparea probleme de calitate la diverse loturi asa cum spune mai sus colegul @pirvu_daniel. Similar si pentru Dacia Logan, ca tot la noi se fabrica.
Skip ads

  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
forbidden27 a scris:Happy-ule, hai ca iar te-am prins la inghesuiala Twisted Evil
Mondeo se face la o singura fabrica, adica exact ca si Insignia. Si daca insignia asigura piata cu o singura fabrica, fi sigur ca si la Mondeo o face la fel de bine.
Se vede ca nu ai cumparat niciodata o masina noua si nu stii care e procedura.
O masina noua, nu o cumperi ca pe una SH.
Prima data, alegi modelul, pachetele sau dotarile individuale, dupa care inchei un contract si platesti un avans.
Dupa achitarea avansului se trimite comanda la producator. Producatorul, dupa ce analizeaza dosarul, ELIBEREAZA VIN-ul si stabileste data productiei.
Dupa ce s-a fabricat, intra la controlul calitatii. Daca trece de control, pleaca la firma - mama (cel putin asa e la Ford), adica in Germania. Acolo intra la un alt control, dupa care se suie pe trailer si pleaca la sediile regionale. De acolo se organizeaza transportul catre dealerul de unde ai comandat-o.
Dealerul o ia in primire, te anunta ca a sosit masina, platesti diferenta de bani, o pregateste de livrare, face cartea de identitate dupa care te cheama sa o preiei.
In momentul asta, ai dreptul sa iei masina la verificat din toate punctele de vedere, inclusiv functionarea motorului, vopsea, etc. Daca esti multumit de produs, il iei, daca nu, conform contractului, ai voie sa refuzi masina.
Asa ca, teoria ta cu alea cu motor mai slab, cu vopseaua mai naspa se trimit in est, pica baiatule. Producatorul iti da VIN-ul inainte sa asambleze masina, o data asamblata, nu mai poate fi trimisa altcuiva.
Si daca tu crezi ca un producator risca sa trimita o masina cu defecte care poate fi refuzata de proprietar, te inseli.

@ pirvu_daniel: Totusi, ce se intampla asa de tragic la fabrica aia de la Craiova? Zi-ne si noua, care sunt problemele acolo?
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.





acum iti dai singur seama ca automat comenzile pentru europa de est se stiu care sant si sant facute altfel decat cele care merg in tari cu standard ridicat de calitate!


la fel si cu dacia logan,diferenta intre cele pentru tara si cele pentru export!
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
forbidden27 a scris:@ pirvu_daniel: Totusi, ce se intampla asa de tragic la fabrica aia de la Craiova? Zi-ne si noua, care sunt problemele acolo?
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.

Nu e nimic tragic atata timp cat masinile nu au ajuns la cumparator. Mie chiar mi se pare comic. Dar au fost momente in care nu li se potriveau usile, aripile, barile. Apoi de la vopsitorie elementele au iesit nuante diferite astfel incat se chinuiau sa le potriveasca. Acum 800 de masini asteapta in curtea uzinei sa le fie schimbat esapamentul dupa ce si-au dat seama ca are probleme. Si presupun ca acele masini trecusera un control al calitatii daca asteptau deja sa fie expediate.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Avand in vedere ca la B Max in urma procesului de vopsire caroseria a iesit in alte nuante decat celelalte elemente si ca 800 de bucati asteapta in curtea uzinei un esapament nou(cel montat pe masina avand mari probleme) eu zic ca e un produs romanesc 100%. Laughing

inginerii de astazi lucreaza dupa manual,ei nu sunt platiti sa gandeasca asa ca daca isi da seama proiectantul de gresala si asta cand apar probleme,e bine daca nu merge si asa.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@ahappyuser:
Man, din "88 tot lucrez in productie, crede-ma ca stiu destul de multe.
Daca luam cazul particular al industriei auto, masinile se fac, dupa cum toti stim, pe variante de echipare. Chiar la Insignia, oricine poate verifica, uitati-va la cea mai de jos si la cea mai de sus varianta de echipare. Diferentele exista, materialele difera in unele cazuri. E o modalitate de reducere a costurilor, implicit al pretului platit de tine. Producatorii au contracte ferme cu anumiti furnizori. Nu imi spune ca o masina asamblata la o anumita fabrica este dotata cu alternator Valeo si alta cu Bosch ca nu te cred. Esti primul si singurul de la care am auzit asa ceva.
Chiar sunt curios, cum ai numarat straturile de vopsea la masina ta si la alta produsa pt Germania. Din cate imi aduc aminte, producatorul da aceeasi garantie la vopsea pe toate pietele. A mea spre exemplu are tot 12 ani garantie ca si cea din Germania. Si fii sigur ca si a ta e la fel.
@parvu_daniel:
Omule, sunt satul pana peste cap de povestile astea auzite prin uzine de povestitori dubiosi care vor sa demonstreze cu orice pret cat de destepti sunt ei si cat de prosti si Dorel-i sunt cei din jurul luor.
Sa nu uitam ca fabrica de la Craiova a fost complet retehnologizata, sunt la inceput de drum. Oriunde in lumea asta, inceputurile sunt grele. Tehnologie grupa mare, roboti etc. Robotii astia sunt si ei programati de anumite persoane. Reglajele de obicei se fac greu si ia destul timp pana ajungi la acel "fine tunning". B-Max-ul este un model absolut nou, e o masina facuta din zeci de mii de componente. La inceput de drum, greselile astea sunt la tot pasul si se corecteaza in timp. Chiar vopselurile, tot pe calculator se fac culorile, tot robotizat este procesul. Pana ii gasesti setarea corecta, e normal sa apara diferente. Aici e treaba QAQC sa faca verificarile de rigoare, sa opreasca produsul spre livrare si sa il trimita inapoi la rectificare.
In ultimii ani, lucrez prin diferite colturi ale lumii. Meseria mea e sa pornesc fabrici din industria gazelor si petrolului. Totul este calculat pe hartie minutios, totul pare simplu la prima vedere, dar cand e sa ii dai drumul la treaba, ai surpriza sa vezi ca totusi, nu merge. Si iti storci creierii sa corectezi problemele, de multe ori problema e la un "nimic" pe care nici dracu nu il banuieste. Ne ia cate o data saptamani, chiar luni sa identificam radacina cauzei. Dupa ce totul se rezolva, toata lumea e multumita, ne aducem cate o data aminte ce "nimic" ne-a chinuit si....radem, pentru ca toata lumea e multumita. Chestia e ca atunci cand totul se termina cu bine, se gaseste unul care tot timpul cat noi ne-am ucis neuronii iar el a stat pe bara si nu s-a implicat cu nimic, sa discute cu o terta persoana ceva de genul "ai vazut ma Doreii aia cat s-au chinuit ca prostii pentru cacatul ala.... Eu le-am zis, dar nu m-au ascultat.

@alexhaiducu:
Omule, pentru ca esti foarte direct in exprimare, o sa fiu si eu la fel:
Tot ce ai spus tu este bazat numai pe niste legende inventate de anumite persoane care vor sa demonstreze cu orice pret ca o masina noua cumparata din Romania, nu ajunge nici macar la nivelul celui mai de jos prezon al pretiosului sau SH adus cu sacrificii din patria gunoaielor aruncate la groapa de gunoi a Europei.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Si eu cred ca e doar un mit si atata tot,am urcat in masina o gramada de posesori de Astra G aduse din Germania si la toti li se pare mai inchegata masina mea,asta pana afla ca e facuta in Polonia si mie cand ma urc in alt Astra G imi pare mai ok decat a mea,asta e psihicul uman.Ca intr-adevar au mai fost unele lipsuri la astea de Polonia e adevarat,dar nu asa lipsuri incat sa ajungi sa spui ca refuzi o masina de Polonia in favoarea uneia de Germania
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
forbidden27, stiu de la oamenii care au plecat de la firma la fabrica Ford sau la firmele satelit care furnizeaza anumite repere pentru ei pentru un trai mai bun. Am ramas prieteni si ajung destul de frecvent pe aceasta platforma. Cum am mai spus, aceste dificultati de la inceput nu sunt un capat de tara atata timp incat masinile cu probleme nu au ajuns cu acestea la clienti.
  • azz
  • Suspendat
  • 858 mesaje
  • din 28 Jun 2011
  • Vectra 1996 X20XEV
  • Olt
  • azz

  • Mesaje scrise: 858
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2011

  • Mesaj Privat
@ forbidden27 cu audituri i-ai bagat in ceata pe o parte tintre ei.Sa spui in romaneste data viitoare.Si la mine in fabrica avem cam 1 la 2 luni si mare lucru nu se rezolva.Totul este " squeaky clean " in perioada auditului dupa care totul revine la normal.
Spre uimirea voastra eu am votat Focus Smile nu glumesc.Nu pot sa ma pronunt cat de bun este cel pe motorina dar pentru aspect as alege Focusul fara sa stau pe ganduri.
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
dintre astea 3 aleg skoda! apoi opel si pe ultimul loc ford!
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Chestionar

Opel Astra H vs Ford Focus vs Skoda Octavia
Opel Astra H 1.7 diesel 51%
Ford Focus 1.8 diesel 16%
Skoda Octavia 1.9 diesel 32%
314 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR