- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
As vrea sa ajut un vecin care are o Agila cu motor 1.0, in sensul de a-i da un sfat referitor la o improvizatie pe care tocmai a facut-o la capacul vasului de expansiune.
Omul, satul sa-i tot arunce lichid pe la respectivul capac, care nu prea etanseaza, l-a lipit cu poxilina 😨 de jur-imprejur. Capacul vasului este genul celui de la strop-gel, fara supapa. Intrebarea este daca busonul radiatorului este prevazut el cu supapa de 1,4 bari, adica daca scoate aerul din instalatie pe-acolo. Mie nu mi s-a parut ca are supapa. Scrie pe el 1,4 bar, atentionare sa nu cumva sa-l scoti cand e presiune in circuit, cred eu.
Ce-i spun, sa mearga linistit sau sa-i zic ca poate sa i se sparga radiatorul din cauza presiunii, in lipsa unei supape? I-am facut si o poza:
Omul, satul sa-i tot arunce lichid pe la respectivul capac, care nu prea etanseaza, l-a lipit cu poxilina 😨 de jur-imprejur. Capacul vasului este genul celui de la strop-gel, fara supapa. Intrebarea este daca busonul radiatorului este prevazut el cu supapa de 1,4 bari, adica daca scoate aerul din instalatie pe-acolo. Mie nu mi s-a parut ca are supapa. Scrie pe el 1,4 bar, atentionare sa nu cumva sa-l scoti cand e presiune in circuit, cred eu.
Ce-i spun, sa mearga linistit sau sa-i zic ca poate sa i se sparga radiatorul din cauza presiunii, in lipsa unei supape? I-am facut si o poza:
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Busonul are supapa si asigura presiunea maxima in circuiutul
de racire la 1.4 bar pt. a preintampina fierbere lichidului.
Aici am gasit o poza de la corsa, asemanatoare:
La agila vecinului busonul radiatorului posibil sa fie defect sau din
cauza mizeriei sa nu etanseze pe scaunul din gura radiatorului.
O situatie mult mai grava implica garnitura de chiulasa, dar nu cred.
de racire la 1.4 bar pt. a preintampina fierbere lichidului.
Aici am gasit o poza de la corsa, asemanatoare:
La agila vecinului busonul radiatorului posibil sa fie defect sau din
cauza mizeriei sa nu etanseze pe scaunul din gura radiatorului.
O situatie mult mai grava implica garnitura de chiulasa, dar nu cred.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
completare:
Asa arata schematic un buson de radiator ce are doua supape:
- una permite lichidului atunci cand se dilata sa se scurga in vas (este
compusa dintr-o garnitura ce apartine busonului si preseaza pe un
scaun ce apartine gurii de umplere a radiatorului)
- celalta permite reintoarcerea lichidului din vasul de expansiune in
radiator in momentul in care apare depresiune in cel din urma.
Asa arata schematic un buson de radiator ce are doua supape:
- una permite lichidului atunci cand se dilata sa se scurga in vas (este
compusa dintr-o garnitura ce apartine busonului si preseaza pe un
scaun ce apartine gurii de umplere a radiatorului)
- celalta permite reintoarcerea lichidului din vasul de expansiune in
radiator in momentul in care apare depresiune in cel din urma.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Asa este, poxilina trebuie sa dispara.
Lyonel, daca poti, imprumuta-i busonul tau de la radiator
si sa vada daca mai apare lichid mult in vasul de expansiune.
Macar afla cine e de vina, busonul sau alte defectiuni (garnitura chiulasa,
termostat, radiator colmatat etc).
p.s. Nu am inteles unde a dus furtunul de aerisire al vasului de expansiune.
Lyonel, daca poti, imprumuta-i busonul tau de la radiator
si sa vada daca mai apare lichid mult in vasul de expansiune.
Macar afla cine e de vina, busonul sau alte defectiuni (garnitura chiulasa,
termostat, radiator colmatat etc).
p.s. Nu am inteles unde a dus furtunul de aerisire al vasului de expansiune.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Eu nu am buson la radiator iar vasul de expansiune e mai sus la mine, fiind prevazut cu supapa de 1,4 bari. La vecinu' era pana de curand o adevarata "incurcatura de mate", avand furtunele de la vas alandala, unul fiind bagat la valva de recuperare vapori benzina😬. Practic, un "mare mester" intercalase valva de vapori benzina pe circuitul de racire: throttle-valva-vas expansiune. In rest, anulase cu un dop intrarea in admisie dinspre valva iar stutul care facea legatura intre valva si canistra recuperare vapori era rupt si lasat asa. Am remediat problema dar cu furtun de tipul celui de carburant la Dacia.
I-am refacut eu legaturile la vas exact cum le am eu la masina: un furtunas la throttle (sus) si unul la radiator. L-am innadit pe cel de la throttle pt.ca nu a am avut unul suficient de lung.
Poate ca are intr-adevar probleme la busonul radiatorului.
In privinta garniturii chiulasei...nici eu nu cred ca o are arsa pt. ca nu-i creste temperatura lichidului de racire peste valoarea de 88 grade. Totusi, acum vreo luna i s-a blocat termostatul pe inchis si i-a sarit antigel la greu pe la vasul de expansiune. A mers la service si i-au scos termostatul dar nu i-a completat la loc antigelul. A venit acasa vreo 2 km cu radiatorul gol, nu era o problema, dar pana la service a mers vreo 15 km tot asa, cu opriri cand ii crestea temperatura peste 90 grade. Cat o mai fi mers pana si-a dat seama ca-i fierbe, el stie. Nu stiu ce sa zic...era cam tulbure lichidul de racire. Cam vreo 2 litri de lichid a intrat in radiator plus vas .Un timp a mers fara termostat fara sa aiba probleme in afara faptului ca se incalzea mai greu motorul. I-am pus eu ulterior un termostat no-name, ce a gasit si el, la 35 lei.
Mai studiez problema...
I-am refacut eu legaturile la vas exact cum le am eu la masina: un furtunas la throttle (sus) si unul la radiator. L-am innadit pe cel de la throttle pt.ca nu a am avut unul suficient de lung.
Poate ca are intr-adevar probleme la busonul radiatorului.
In privinta garniturii chiulasei...nici eu nu cred ca o are arsa pt. ca nu-i creste temperatura lichidului de racire peste valoarea de 88 grade. Totusi, acum vreo luna i s-a blocat termostatul pe inchis si i-a sarit antigel la greu pe la vasul de expansiune. A mers la service si i-au scos termostatul dar nu i-a completat la loc antigelul. A venit acasa vreo 2 km cu radiatorul gol, nu era o problema, dar pana la service a mers vreo 15 km tot asa, cu opriri cand ii crestea temperatura peste 90 grade. Cat o mai fi mers pana si-a dat seama ca-i fierbe, el stie. Nu stiu ce sa zic...era cam tulbure lichidul de racire. Cam vreo 2 litri de lichid a intrat in radiator plus vas .Un timp a mers fara termostat fara sa aiba probleme in afara faptului ca se incalzea mai greu motorul. I-am pus eu ulterior un termostat no-name, ce a gasit si el, la 35 lei.
Mai studiez problema...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Lyonel a scris:I-am refacut eu legaturile la vas exact cum le am eu la masina:
un furtunas la throttle (sus) si unul la radiator
un furtunas la throttle (sus) si unul la radiator
Daca are buson la radiator presupun ca instalatia este ca la mine si atunci trebuie:
furtun radiator-vas, celalalt furtun din vas ramane in aer, doar are o mica sita la
capat sa nu" intre mustele". Uite intr-o poza furtunul care comunica cu exteriorul
(marcat cu sageata - nu merge la throttle).
p.s. posibil ca depresiunea din throttle sa forteze iesirea lichidului din radiator in vas.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Foarte ciudata instalatie de racire am gasit la vecinul meu. In primul rand, el nu are "T"-ul acela in care intra furtunul de sus de la throttle:
Furtunul cel gros pleaca de la pompa de apa si intra in habitaclu, fara legatura cu throttle:
In aceste conditii, pana face rost de un furtun prevazut cu "T"-u pentru racordarea circuitului de incalzire throttle-body, am astupat iesirea de sus cu un furtun cu surub la capatul opus, deci throttle va merge neincalzit o vreme (cum a mers si cand avea furtunul de sus racordat la...valva de recuperare vapori benzina :
Am lasat furtunul de la vasul de expansiune in aer (are o tevusca de plastic la capul liber, nu e dop):
Pe de alta parte, odata cu manopera de refacere a stutului rupt unde intra furtunasul din vas in radiator, vecinul a aschiat cu burghiul un pic din scaunul de etansare a garniturii busonului, si probabil ca pe-acolo scapa presiunea in vasul de expansiune:
Am pus putin silicon de garnituri Victor Reinz in santul acela dar nu stiu cat va tine:
Ramane de vazut cum va functiona si daca se gaseste acel furtun gros cu racord pentru throttle. In orice caz acum mi-e limpede ca cele doua sisteme de racire motor Agila, anii 2000-2001 si anii de la 2002 in sus difera substantial. Vasul de expansiune la primul model este un simplu borcan, ca la Dacia 1300 in vreme ce la celalalt mai este un furtun in partea de jos care pleaca la furtunul de sub radiator si in plus este prevazut cu supapa, lucru stiut si descris pe forum.
Furtunul cel gros pleaca de la pompa de apa si intra in habitaclu, fara legatura cu throttle:
In aceste conditii, pana face rost de un furtun prevazut cu "T"-u pentru racordarea circuitului de incalzire throttle-body, am astupat iesirea de sus cu un furtun cu surub la capatul opus, deci throttle va merge neincalzit o vreme (cum a mers si cand avea furtunul de sus racordat la...valva de recuperare vapori benzina :
Am lasat furtunul de la vasul de expansiune in aer (are o tevusca de plastic la capul liber, nu e dop):
Pe de alta parte, odata cu manopera de refacere a stutului rupt unde intra furtunasul din vas in radiator, vecinul a aschiat cu burghiul un pic din scaunul de etansare a garniturii busonului, si probabil ca pe-acolo scapa presiunea in vasul de expansiune:
Am pus putin silicon de garnituri Victor Reinz in santul acela dar nu stiu cat va tine:
Ramane de vazut cum va functiona si daca se gaseste acel furtun gros cu racord pentru throttle. In orice caz acum mi-e limpede ca cele doua sisteme de racire motor Agila, anii 2000-2001 si anii de la 2002 in sus difera substantial. Vasul de expansiune la primul model este un simplu borcan, ca la Dacia 1300 in vreme ce la celalalt mai este un furtun in partea de jos care pleaca la furtunul de sub radiator si in plus este prevazut cu supapa, lucru stiut si descris pe forum.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
corsa8888
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z 10 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
corsa8888
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z 10 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
corsa8888
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z 10 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut !
În luna noiembrie a anului trecut ,dupã ce am curãtat EGR,am înlocuit partial si antigelul din instalatia de rãcire(aproximativ 2-2,5 litri amestec 1/1). Dupã aceastã operatiune temperatura de lucru a motorului a scãzut dintr-odatã oscilând între 83-81grade C (cu tendinte cãtre 80 grade C - motorul lucreazã rece) si nu a mai atins temperatura optimã de lucru constantã de 88 grade C asa cum era initial.
De atunci si în prezent sesizez o crestere a consumului de carburant (+1-2 litri%) pe trasee deja verificate în conditii de exploatare identice. Cauzele ar putea fi termostat defect sau sonda lambda 1defectã care nu ar lucra în parametri cu toate cã pe bord nu am martori prezenti.Solicit sugestii pentru a stabili corect cauzele fenomenului care mã nemultumeste.
În luna noiembrie a anului trecut ,dupã ce am curãtat EGR,am înlocuit partial si antigelul din instalatia de rãcire(aproximativ 2-2,5 litri amestec 1/1). Dupã aceastã operatiune temperatura de lucru a motorului a scãzut dintr-odatã oscilând între 83-81grade C (cu tendinte cãtre 80 grade C - motorul lucreazã rece) si nu a mai atins temperatura optimã de lucru constantã de 88 grade C asa cum era initial.
De atunci si în prezent sesizez o crestere a consumului de carburant (+1-2 litri%) pe trasee deja verificate în conditii de exploatare identice. Cauzele ar putea fi termostat defect sau sonda lambda 1defectã care nu ar lucra în parametri cu toate cã pe bord nu am martori prezenti.Solicit sugestii pentru a stabili corect cauzele fenomenului care mã nemultumeste.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat