Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu te-a criticat nimeni. Fiecare isi regleaza masina cum vrea.
Eu am spus ca am mers cu 2 Vectre reglate asa si cand calcam ambreiajul la viteza mare se oprea motorul. Ceea ce nu mi s-a parut tocmai o idee buna. Daca tie nu ti se opreste motorul e chiar Ok sa faci economie.
Numai bine
Skip ads

  • cxbcristianx

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2008

  • Mesaj Privat
intersanta ideia cu gpl-ul super economic
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
hai mai baieti ca va contraziceti aiurea...pana la urma GPL-ul este destinat celor care merg foarte mult si vor sa faca economie la carburant, cu infima conditie sa nu alerge masinile (cum spuneam: 110-120, iar ocazional 130km/ora mi se pare rezonabil, avand in vedere ca masinile cu GPL au, in general, peste 6-8 ani vechime)...pt ceilalti s-a inventat masina cu nume din 3 litere (si nu e ARO)...dar si din alea "tari" am vazut o gramada pe GPL...cum bine spunea cineva, daca iti place sa alergi poti sa alegi din buton..mergi la drum lung pe benzina si ii dai talpa cat vrei, unde nu consuma f. mult, si prin oras treci pe GPL, ca oricum nu ai cum sa alergi prin oras...dar eu unul nu vad sensul...
Normal ca are si punctele lui slabe, dar una peste alta cu GPL faci economie...si inca una buna...
...dar ce ma deranjeaza pe mine e ca unii dintre voi sugereaza ca merg ca cu 160-180 km/ora dar nu specifica si cata benzina baga la viteza asta...ca daca sustineti ca mergeti cu X16XEL-ul la vitezele aste cu 7% nu va cred...e simplu, daca va place viteza nu puneti GPL...dar schimbati si masinile...topicul acesta era deschis de cineva interesat sa monteze, si care pana la urma si-a pus instalatie...sunt sigur ca omul s-a informat inainte sa intrebe CE instalatie sa puna si nu DACA sa puna...
Stia ca GPL=ECONOMIE de carburant ulterioara si , de aceea s-a "bagat" sa investeasca...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
citony2004, eu nu prea am inteles nimic din postul tau. Nimeni nu a spus ca ii consuma 7% la 160 de km la ora. A mea cred ca ia 12 de n-or fii 14 sau mai mult. Iar ideea ca daca va place viteza nu puneti GPL e ridicola. Depinde de masina. Vectra mea nu are nici o greata sa mearga pe GPL la viteze mari.
Merg si cu BMW. Dupa tine, inseamna ca daca merg cu peste 120 la ora trebuie sa las Vectra acasa si sa merg numai cu BMW-ul ca are motor de 3000? Rolling Eyes
Pentru consum mic incercati si alta varianta: niste fise noi, bujii noi(preferabil GPL), ulei, sonda lambda noua, filtru de aer, esapament nou, rulmenti la roti noi etc etc. Toate bineinteles de firma. S-ar putea sa aveti o surpriza decat reglaje care nu cred ca ar trece RAR-ul sau ITP-ul si mai pun si viata in pericol.
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salutare din nou...
am ramas dator cu niste consumuri...asa cum spuneam intr-un post trecut am fost la munte in wee-end-ul de Haloween (Pitesti - Moeciu - retur si cu vreo 50 km prin zona) si am iesit cu un consum de 10% in conditiile in care 35-40% din drum s-a mers cu viteaza a 3-a (ceatza, mazga, ploaie, lapovitza, aglomeratie, etc)...
week-end-ul trecut am fost in Bulgaria cu un consum mediu de 8.5%....
cum va mai spuneam eu nu opresc motorul daca am undeva de stat 5-10 min ca sa nu se faca frig in masina...
Pt economie recomand:
- tipuri de gaz: BULROM si ROMPETROL;
- adoptati un stil de condus asemanator cu cel al pensionarilor care va enerveaza in trafic (demaraje un pic mai lungi si mai puitn sportive, mers cat mai constant si schimbarea vitezelor cat mai rar);
- viteze maxime: 60km/h in oras, 110km/h extraurban;
Si raman la parerea mea, ca daca la viteze mari, de peste 140-160km/h, nu vi se aprinde check-ul, inseamna ca aveti un amestec bogat in gaz, si nu aveti pretentii la consum sub 10-12%....
In mod normal, daca masina este reglata sa traga cu casa (ecomomic), la peste 130 km% se aprinde check-ul pt scurte perioade de timp (30sec-1min), si care la verificarea pe calculator sa arate amestec sarac...ignorati mesajul si, daca masina trage aceptabil nu umblati la reglaje.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am mai facut si eu inca vreo 6000 de km pe GPL. Din pacate mi-au taiat la revizie din gaz. Am avut ceva probleme cu opritul motorului la viteze mari cand calcam ambreiajul. La un moment dat a devenit iritant ca sa nu zic periculos. Mi-a aparut si eroarea de amestec sarac la peste 150-160 km/h. Avand in vedere ca multi din cei 6000 de km au fost facuti in forta(multe ore de mers constant pe autostrada cu 150-160 km/h) am avut un consum surprinzator de mic. Cam 10%. Oricum i-a prins bine motorului aceasta forja. N-as putea spune de ce dar se simte mult mai bine.
O intrebare as avea pentru colegul citony2004. De fapt o curiozitate. Cum e la tine nivelul de zgomot intre functionarea pe benzina si gaz la peste 2500-3000 rpm? De cand mi-au taiat astia din gaz motorul are un zgomot mult mai metalic la functionarea pe gaz la turatii mari. Inainte de a-mi taia din gaz nu era asa.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salut...uite, eu nu am remrcat vreo diferenta de zgomote, dar eu nu merg deloc pe benzina si in nici un caz la turatii...insa sotia mea doar pe benzina cu masina pt ca nu ii place cum trage pe gaz...ma rog nu s-a obisnuit inca, si mai are o chestie pe gaz: cateodata doar, cand o las pe liber se opreste motorul, lucru extrem de "incomod"...mai am putin si cred ca ii dau de cap...tre sa caut o sonda lambda si niste senzori sa mai fac niste teste...
dar o sa fiu atent la zgomotele astea, numai sa imi spui cum le percepi tu: vibratii, trepidatii, clincanituri metalice, etc...parca sa zic ca undeva, la accelerari bruste sau la anumite turatii, se simteau niste vibratii cu usoare clincanituri metalice, dar le-am identificat ca fiind protectia de la esapament...o sudura a rezolvat problema la mine...am si o poza cu sudura pe undeva prin calculator...cum dau de ea o postez ca sa iti faci idee de locurile sensibile...
aaa....si inca ceva: cineva mi-a recomandat gas de la Agip....stiu ca mai folosisem candva si nu eram prea multumit de performante...urmatoare mie de km o sa trec pe Agip sa vad ce "zice"...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns colega Wink !
Zgomotul ala e zgomot de la motor. Nu sunt vibratii, nu sunt batai. Motorul merge impecabil. Nu tremura nici macar un milimetru la relanti. Pur si simplu se aude un zgomot de fond mai mare la acceleratii puternice si la mers constant la turatii mari. Eu am mers constant ore bune la 4000 rpm. Cand o treceam pe benzina diminua imediat zgomotul. Eu m-am gandit ca poate explozia se face diferit daca gazul e mai putin. Inainte de a-mi taia astia din gaz nu era asa. Oricum nu e ceva foarte deranjant ca diferenta de zgomot nu e mare. Era mai mult o curiozitate.
Ca recomandari mie imi place gazul de la Petrom. Iar afara e bun de oriunde. Very Happy
Oricum am ramas surprins de cat de economic poate sa fie gazul. Am facut 5560 de km cu 570 de litri de gaz. In conditii de forja clara. M-a surprins cat de bine merge motorul dupa asemenea forja. Stiu ca o poate o sa fiu facut mincinos dar desi a scazut nivelul la joja nu am completat deloc cu ulei in cei 6000 de km. Abia ajuns acasa am pus vreo 350-400 ml pana la nivelul initial. Si e X16XEL motorul.
citony2004, daca gasesti o solutie cu opritul motorului sa mi-o zici si mie. Mie imi moare de cand e gaz putin cand calc ambreiajul la turatii mari sau pe accelerare(daca imi apare ceva brusc in fata si sunt nevoit sa calc brusc ambreiajul si frana). Am inteles ca iti cauti o alta sonda lambda pentru teste. Daca te ajuta cu ceva eu la a mea am totul nou si numai de firma: sonde lambda, esapament nou, fise Champion, bujii Bosch, EGR nou etc etc si tot asa face. Ma gandeam ca poate daca ii schimb bujiile cu unele noi Bosch (speciale pt gaz) pe care le port prin portbagaj nu se mai opreste. Daca a folosit cineva bujii speciale de gaz postati impresiile.
Ca altfel desi m-am obisnuit sa traga mai prost cu gaz mai putin si am fost incantat de consumul mai mic o sa-i pun sa imi regleze instalatia cum era inainte. Ma deranjeaza prea mult opritul motorului. Evil or Very Mad
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la faza cu caderea turatiei dupa frana de motor sau cand scoti pe liber- nu ai ce face.cam asa se maifesta toate instalatiile.
explicatia ar fi ca ramane fara gaz.instalatia e legata de tps si taie gpl-ul in frana de motor.ceva de genul.era o explicatie mai exacta pe un alt forum.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:l.cam asa se maifesta toate instalatiile


a mea nu face astfel de probleme, chiar nu are nici o problema in functionare, azi am schimbat si eu uleiul cu castrol magnatec 10w40 (5L+filtru Man=120 ron) si sunt curios daca mai tacane tachetii maine dimineata Sad
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:la faza cu caderea turatiei dupa frana de motor sau cand scoti pe liber- nu ai ce face.cam asa se maifesta toate instalatiile.
explicatia ar fi ca ramane fara gaz.instalatia e legata de tps si taie gpl-ul in frana de motor.ceva de genul.era o explicatie mai exacta pe un alt forum.

marian_sro, mie nu imi facea deloc probleme de-astea. Mergea perfect masina. Dupa ce mi-au taiat din gaz la revizie s-a dus si cu temperamentul agresiv si a aparut problema cu opritul motorului. Oricum o sa ma duc sa o regleze cum era inainte. Se pare ca o sa plec mai repede in Danemarca 8 luni pentru specializare si l-as lua pe Vectruten sa ii arat si meleagurile alea. Ca mi-e cel mai drag de ea. Embarassed
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salutare colegi...eram dator cu niste lamuriri si am si eu alte nelamuriri:
- nu am facut inca teste cu gas AGIP...abia de maine am niste curse...si o sa revin cu detalii;
@parvu_daniel:
1. recunosc ca nu m-a lasat inima sa turez motorul pana la nivele specificate de tine pentru ca eu nu merg peste 110 km/h decat rar si doar pe distante scurte (depasiri, urgente, etc)...am incercat insa pe loc sa ajung la acele 4.ooo turatii dar nu constat diferente intre gas si benzina (singurele usoare vibratii tot pe la esapament parca se mai aud la mine);
2. incep sa cred ca, desi este si o cauza hard (mecanica) la mine, este o problema generala cu opritul motorului, iar cauza pare sa fie reglajul, pe care toti ni-l dorim cat mai economic; din pacate nu stam chiar asa aproape ca sa putem face ceva probe cu piese de la tine la mine, dar e bine de stiut ca, desi ai toate piesele noi, ai aceeasi problema, si asta aparuta dupa revizie; sper sa iti mai reuseasca reglajul anterior, desi nu e sigur;
@Radovan_eu: din am mai citit tu nu ai consum chiar economic si de aceea e posibil sa nu ai probleme cu oprirea motorului; cum e cu tachetii acum dupa mica "revizie"?
@marian_sro: sunt de acord ca unele instalatii au aceasta problema dar nu toate....si nu sunt chiar asa de specialist incat sa imi dau seama ce e acela tps....din ce am citit ar fi Throttle position sensor sau Throttle Potentiometer Sensor...asa ceva...mai pe romaneste potentiometrul clapetei...mai studiez eu ce e cu el...cine stie de unde sare iepurele (raspunsul corect); m-ai ajuta (sau poate ne-ai ajuta) foarte mult daca ai posta un link catre acea "explicatie mai exacta de pe alt forum"....multumesc (multumim) anticipat;
Intrebare pentru cei cu aceeasi problema (oprirea motorului)...pe benzina nu vi se opreste masina, asa-i?...caci altfel intru din nou in ceatza si abia am impresia ca ma apropii de adevar...mai e si chestia ca nu da nici o eroare pe tester, altfel as stii pe unde sa caut...


Ultima modificare facuta de citony2004 la Mie 25 Nov, 2009 11:14 pm
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris:@Radovan_eu cum e cu tachetii ?

din pacate tot se aud la pornire pentru o perioada de timp. diminetile cu peste 17 grade erau linistite, cele sub aceasta temperatura erau cam galagioase.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
link nu pot posta ca nu e voie.dar indiciul ca e forum dedicat merge?
citisem in explicatie( nu imi aduc aminte exact) ca se poate datora si reglajului.oricum opritul se manifesta mai mult la instalatiile pt euro 2(nonsecventiale) cele cu acuator.
oricum un reglaj sarac al amestecului nu face prea bine motorului.asa ca aveti grija la cat de putin va doriti sa consume masina.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@marian_sro: iti multumim pt raspuns..cred ca e voie sa-mi trimiti link-ul respectiv prin PM si o sa-l studiez eu si apoi postez aici concluziile...cred ca toti de aici avem pe masini instalatii secventiale (cu 4 injectoare de gas)...cel putin eu asa am...ramane sa mai studiem dragi colegi...oricum si alte pareri sunt binevenite
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
citony2004, la tine se stinge beculetul de la check engine cand scade viteza? Asa se intampla la mine de cand mi-au mi-au taiat astea din gaz la revizie. Te intreb ca acum nu se mai stinge deloc. Shocked Motorul merge perfect, cum mergea si inainte numai ca pe la 90 de km/h se aprinde check engine si nu se mai stinge cand scade viteza. Poate ca are totusi alta problema ca acelasi lucru se intampla si pe benzina. Oricum luni ma duc cu ea la tester. Si tot atunci o sa ma duc si la astia sa imi regleze instalatia cum era inainte.
Eu oricum nu mai inteleg nimic. Am mai facut 1500 de km. Craiova-Bucuresti si Craiova-Timisoara dus-intors. Daca la primele 3 drumuri a fost ok(consum 11%) dandu-i forja la greu la intoarcerea de la Timisoara mi s-a parut ca a consumat prea mult. Undeva la 10,5% in conditiile in care am mers relaxat(nu am depasit 110km/h). Poate ca drumul cu defileul Jiului si-a spus cuvantul desi si acolo am mers relaxat. Dupa Tg Jiu i-am facut consumul: 8,65% la 90 de km/h. Mi se pare prea mult.
Sunt satul pana peste cap de reglaj economic. Am mers la dus in stil de VTM pe defileul Jiului Cool si cand calcam ambreiajul sa retrogradez inainte de curbe mi s-a oprit de vreo 3 ori motorul si m-am pomenit tragand ca disperatul de un volan fara servo si apoi derapand cand revenea servo(la luarea piciorului de pe ambreiaj si pornirea motorului).
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut...
Stiu cum se manifesta si cum se simte la oprirea motorului....dar ai grija ca, daca mai insisti sa pornesti motorul in felul asta (luand piciorul de pe ambreiaj), o sa rupi cureaua de distributie si apoi mai mare paguba (doar la cele cu distributie pe lant se poate face treaba asta, gen Dacia, etc). Eu pornesc motorul in altfel, adica in alte doua feluri, in functie de situatie:
1. daca masina este in rulaj (de cele mai multe ori) tin ambreiajul calcat si actionez demarorul cu cheia, si in acelasi timp ridic usor piciorul de pe pedala de ambreiaj pana motorul porneste; in felul acesta evit (prin cuplarea brusca a motorului de cutie asa cum procedezi tu) ruperea curelei de distributie si implicit distrugerea motorului;
2. daca motorul mi se opreste la viteze mai mici, gen franarea brusca pt a evita un pieton sau un semafor care se face brusc rosu, atunci ori las masina sa se opreasca si apoi dau la automat normal desi porneste cam greu fiind putin inecata, ori las masina sa mai curga pe liber, tin ambreiajul calcat si dau la automat pana porneste;

Revin la treaba cu beculetul Check Engine...se aprinde dupa ce rulez la o perioada mai lunga la viteze de peste 110...daca reduc, uneori dupa cca 2-3 min se stinge, alteori nu vrea si trec din mers pe benzina si se stinge in cca 30 sec...la verificare p etester, in ambele cazuri imi da "amestec sarac" si am fost sfatuit sa nu bag im seama...la cealalta Vectra (X18XE) se aprinde mult mai des dar nu are probleme cu oprirea motorului si nici macar fluctuatii; daca nu se mai stinge beculetul e clar ca nu ti-au nimerit reglajul;

Consumul poate sa difere functie de multe variabile, insa tine minte ca la modelul nostru, viteza economica este 100-110 km/h

Studiez si forumul trimis de marian_sro despre GPL si vad ca mai trebuiesc facute niste chestii....cica se leaga un fir de la instalatia direct pe firul de lambda (iar la mine nu e asa) si poti sa faci niste reglaje mai exact...o sa revin dupa ce mi se activeaza contul acolo si o sa pot sa postez problema detaliata si cu poze, ca sa cer sfatul unor baieti care chiar se pricep la GPL...si acolo e cineva cu acelasi Vectra B X16XEL care are probleme asemanatoare....daca asta e o vreo consolare: Nu suntem singurii!!! Very Happy
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
citony2004, si eu o pornesc de la demaror. Dar pe defileu eram prea ocupat sa trag cu ambele maini de volan sa nu sar in Jiu. Cool Si cand a pornit motorul tragand atat de tare de volan fiind ud pe jos am pus-o de-a latul Shocked .
Daca te ajuta, eu am fir tras de la sonda lambda la instalatie. Dupa ce duc masina la service luni sa vad ce e cu check engine-ul aprins o sa-i pun sa mi-o regleze cum era inainte. Sa nu se mai opreasca motorul.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris:si acolo e cineva cu acelasi Vectra B X16XEL care are probleme asemanatoare...


oare este vorba despre mine? http://www.gplclub.ro/forum...php?showtopic=472 deoacmdata eu am scapat de probleme, trebuie sa merg la revizia de 6 luni (9000km) in curand si vroiam sa le cer alora de la service sa-mi regleze consumul de gaz sa fie mai mic dar vad ca apar probleme asa ca voi ramane cu reglajul din prezent care ma multumeste.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Astazi daca tot ziceam ca duc masina pentru reglat instalatia de gaz a incepu sa faca si mai multe probleme. Adica intre 1500-2500 rpm cand o accelerez merge in suturi de nu-i adevarat. Si la relanti oscileaza urat de totl. Pe benzina nu are nici o problema. Nu tremura nici macar un milimetru la relanti.
Dupa ce au umblat peste tot la instalatie m-au trimis la tester. Erau nelamuriti ca li se modifica parametrii(dar n-au zis care) si la benzina si la gaz. Am fost la tester si mi-a iesit eroare de sonda lambda la functionarea pe gaz si nici o eroare la functionarea pe benzina.
M-am intors la cei cu gazul. S-au chinuit vreo 3 ore, au curatat filtrele etc etc. Au inceput intr-un final sa-mi zica ca e de la bujii, de la fise, de la gunoaiele din gaz.
Ideea e ca sondele mele lambda sunt noi si de firma(Bosch), fisele noi(Champion), bujiile noi (Bosch). Fisele le-am verificat pe negura si nu fura curent. Ramane sa ma uit maine si la bujii. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac. Cred ca o sa astept sa se consume tot gazul si o sa incerc cu gaz nou.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR