Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu te chinui sa umbli la sonda lambda...din moment ce merge prost motorul este normal sa ai eroare pe lambda...ca doar ea masoara continutul de oxigen de pe evacuare si, prin modulul de comanda, modifica amestecul carburant (aer-benzina sau aer-gaz) functie de necesitati...
DAR daca nu merge cat de cat bine motorul si are oscliatii neregulate si si intreruperi de alimentare sau aprindere, iar citirea se face alandala, evident ea nu poate controla bine amestecul...parerea mea ca tot de la reglajul pe gas ai probleme, ca si mine...
Sa te lamuresc si cu pornirea mai grea dupa ce motorul s-a oprit in mers: atunci cand se opreste acesta se datoreaza unui fenomen ciudat..... apare fenomenul de "amestec sarac" la lasarea pe liber a motorului, dar imediat ce sonda lambda citeste, "decide" trimiterea unei cantitati mai mari de carburant (gaz) pt evitarea opririi motorului, insa motorul fiind oprit se injecteaza si benzina pt ca practic motorul are parametrii de pornire in acel moment ...aceste doua fenomene, amestec sarac si bogat au loc aproape simultan si astfel motorul se inneaca...in acest moment un circuit de siguranta din releul pompei de combustibil se "sesizeaza" ca nu mai sunt impulsuri de aprindere si taie alimentarea cu carburant (benzina, pt ca pornirea se face pe benzina) ...
cred ca m-am facut cat de cat inteles pt tine...
Precum vezi problema e destul de complicata, si din ce imi dau seama, si X16XEL se pare ca este predispus la asa ceva...studiez zilnic, cat am si eu timp, si pe masura ce aflu cate ceva incerc ca ajut...
Totusi sa ai in vedere ca o sonda lambda se poare "arde" (iesi din parametrii) si dupa 1.000km...sunt piese foarte sensibile si delicate...
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris:
Totusi sa ai in vedere ca o sonda lambda se poare "arde" (iesi din parametrii) si dupa 1.000km...sunt piese foarte sensibile si delicate...

Mersi citony2004. Stiu ca se pot strica si dupa 5 km. Nu cred ca e sonda lambda pentru ca pe benzina merge impecabil motorul. Am facut de proba aproape 200 de km si consumul e sub 6%.
O sa ma uit maine si la bujii. Poate ca le schimb cu altele noi tot Bosch dar speciale de gaz. O sa incerc sa consum gazul din butelie sa vad. Poate o fii gazul prost desi a fost luat de la acelasi Rompetrol.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la a mea cand o aveam pe gaz nu se aprindea check-ul niciodata.ciudate probleme aveti mai ales ca instalatiile sunt secventiale si mult mai configurabile decat ce aveam eu.
@daniel ce eroare ai cand se aprinde becul?eu banui amestec bogat.nu cred sa aiba gazul ceva.daca pe benzina merge bine masina problema e de la gpl.
cum a fost facuta intreruprea alimentarii cu benzina cand treci pe gpl?emulator de injectoare sau releu?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro, la service mi-au zis ca e eroare de sonda lambda la functionarea pe gaz. Au sters-o si apoi m-au pus sa ma plimb vreo 100-200 de km numai pe benzina. Nu a mai aparut eroarea.
Nu stiu cum se face intreruperea alimentarii la trecerea pe gaz. O sa intreb maine si iti zic.
Cred ca ai dreptate ca amestecul e prea bogat. Am desfacut astazi bujiile si erau negre negre. Daca nu isi revin de la mersul pe benzina sunt 3 milioane si ceva aruncati pe apa sambetei. Erau aproape noi. Le-am schimbat cu unele Bosch noi dar pentru gaz. Nici o schimbare. La fel dupa terminarea gazului. Nici o schimbare cu gaz nou.
O sa ma duc maine iar la ei ca masina e inutilizabila pe gaz. Daca e o sa schimb si sonda lambda desi are vreo 3000 de km si e al naibii de scumpa. Parca vreo 7 milioane. Crying or Very sad
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@marian_sro: ce se poate intampla daca nu am intrerupta alimentarea pompei de benzina?...ei ziceau ca recircula benzina si, daca ai suficienta benzina in rezervor, nu se arde...nu stiu de ce dar nu ii cred pe simplul motiv ca pompa are pe tur un debit mai mare decat pe retur...si evident ca merge fortat permanent...tu care din variante stii ca e mai buna (emulator sau releu)?....din cate stiu acel emulator iti minte injectoarele ca merg desi ele sunt oprite..dar pompa merge in continuare...doar ca recircula...cred ca ai nevoie si de una si de alta, nu?....adica emulatorul sa "pacaleasca" injectia masinii si releul sa opreasca pompa definitiv....poate vorbesc aiurea....e posibil sa nu ai niciunul dintre ele pe masina?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pompa nu e necesar sa o opresti.sa tii masina macar cu 10 l in rezervor.aici au dreptate.ce mai eleganta solutie e cu emulator de injectoare.si la stag 200 din cate stiu are si emulator.dar nu sunt sigur.
e de ajuns emulator.releul e solutie mai veche.
@daniel sonda ta nu are nimic.sunt sigur de asta.totul e din reglaje sau ceva bube pe la instalatie.
am intrebat cum iti taie benzina pt ca e posibil sa mai bage benzina si cand merge pe gpl si de aici toate problemele.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salut...uite mai explic o data de ce cred eu ca, spre binele si lungirea vietii pompei de benzina, este util ca aceasta sa fie oprita definitiv atunci cand motorul functioneaza pe gas:
- pompa a fost conceputa (inventata) sa functioneze, pe scurt, de felul urmator...debiteaza o cantitate de benzina catre motor, aceeasi intotdeauna...cum motorul are nevoie, in functie de turatie, de o alta cantitate de benzina, surplusul este trimis pe retur in rezervor, asadar returul este conceput sa aduca o cantitate mica de benzina in rezervor, fiind de altfel si mai mic in diametru (are cca 60% din tur)...in acest fel, cum noi cerem pomei sa recircule toata benzina, restul de 40% se "inghesuie" pe un spatiu stramt, fortand-o sa pompeze in alti parametrii, "tragand din greu", cum zice romanul...faptul ca ai in rezervor cei min 10 litri nu face decat sa raceasca pompa dar doar cand merge normal, nu si cand e suprasolicitata si oricum lucru acesta e valabil si atunci cand functioneaza pe benzina si pe gas...tocmai de aceea zic ei sa ai min 10 litri in rezervor, ei stiu ca pompa e suprasolicitata si se incalzaste mai mult decat e normal....de aceea se si arde cand nu ai suficienta benzina si mergi pe gas....de ce nu se arde cand ai mai putin de 10 l si mergi pe benzina?....pt ca atunci functioneaza normal si nu se incaleste!
aici apare diferenta: atunci cand o faci sa recircule toata benzina o suprasoliciti...si mai devreme sau mai tarziu (functie de gradul de uzura) tot cedeaza....asa ca, eu cred ca si releul e necesar, chiar obligatoriu.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu cred ca apare solicitare mai mare daca nu merg injectoarele.isi face circuitul pe retur.si decat sa se blocheze din cauza ca sta mai degraba asa.asta e parerea mea.diferenta dintre tur si retur ca si sectiune nu este atat de mare.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat si eu cu instalatia. Se pare ca era vorba de apa in gaz. Au constatat asta cand au desfacut injectoarele. Era destul de multa apa pe ele. Le-au suflat cu aer si e perfect acum. Merge impecabil, nu se mai aprinde check engine si oricat am incercat nu am mai reusit sa opresc motorul. Laughing
Imi pare rau ca am bagat o groaza de mizerie in motor de la functionarea proasta a instalatiei. Se vedea si la clapeta de acceleratie. Iar cand au forjat-o scoatea un fum negru ca la diesel. Dupa vreo 20 de km de forja s-a potolit. Nu mai scoate fum deloc. Saracuta are nevoie sigur de o curatire EGR, clapeta de acceleratie si galeria de admisie. Din pacate sunt antitalent la mecanica asa ca o sa caut un service. Laughing
Multumesc mult de ajutor tuturor. Wink
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
dudaewvlro a scris: sa va dea amestecul la -15 (minus 15) , stiu ei..


chiar crezi ca stiu? azi am fost la revizia de 6 luni (9000 km) si l-am intrebat pe omul de acolo in ce consta acel amestec de -15 si nu a stiut sa-mi raspunda. revizia a costat 90 ron in care s-au facut ceva verificari vizuale de fixare a pieselor pe masina si schimbarea filtrului de gaz.
  • costy-costy

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Poate sa-mi spuna si mie cineva daca montarea incorecta a unei instalatii gpl poate sa arda bobina de inductie( comanda instalatiei a fost legata de plusul bobonei)
masina s-a ingatuit imediat ce a fost montata instalatia gpl iar pe benzina mergea bine
parcurs 400km gpl iar in ultimi 50 sa dus si pe benzina
va rog dati-mi un raspuns ca luni merg iar la servis si imi vine sa inebunesc sa stiu ca am dat 2400 ron ca sa-mi distruga masina un tamplar de mecanic care a trecut de la ciocan la surubelnita
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Radovan_eu a scris:
oare este vorba despre mine? http://www.gplclub.ro/forum...php?showtopic=472

stiec cineva de ce nu se mai poate accesa site-ul cu pricina?...
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris: atunci cand o faci sa recircule toata benzina o suprasoliciti...si mai devreme sau mai tarziu (functie de gradul de uzura) tot cedeaza....asa ca, eu cred ca si releul e necesar, chiar obligatoriu.


La vechea masina, mie mi s-a ars pompa de benzina din cauza ca nu se oprea cand trecea pe gaz. Cand am schimbat-o (pe banii mei ca firma care a montat instalatia de gpl a spus ca vina nu le apartine) am montat si releul de decuplare.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
aha...multumesc Gabi.B.HD. de confirmare...ma chinuiesc de "2 pagini" sa-i conving pe oameni astia sa-si protejeze pompele de benzina cu relee si ei nu sunt convinsi ca merita....sper ca i-ai convins tu, ca esti patit...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pai hai sa vin eu cu contraargumente. dacia 1307 1,6 injectie 150 000 km pe gaz.pompa de benzina rezista Very Happy
vectra mea din semnatura 5 ani pe gpl , 50 000 km pompa de benzina rezista.

am spus ca nu e obligatoriu. daca vreti sa faceti asta o puteti face.rau sigur nu faceti.
pont: care aveti stag 100/200 acesta e prevazut si cu releu de pompa.cititi manualul de instalare de pe site-ul producatorului.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
Vreau sa imi pun GPL pe o vectra b1 1.6 16V XEL , la o firma din pitesti (care lucreaza ok- si-a mai pus un prieten acolo inst pe acelasi model de masina) mi-a recomandat sa pun o intalatie OMVL, ati auzit de ea?, are cineva montat asa ceva? ei zic ca e mai buna pt ca toate componentele sunt itlienesti, pe cand la tomasseto unele sunt din turcia, aletele din polonia , adica un mix de producatori, carcasa calculatorului e de plastic la cela mai ieftine , pe cand la OMVL e de metal....etc
oare ma abureste sau chiar e ok? mi-a cerut 2000ron pe aceasta intalatie cu butelie clasica, mentionez ca e secventiala.
Ce pareri aveti?
multumesc anticipat


la stag 100/200 probabil ca intalatiile sunt prevazute cu releu de oprire a pompei de benzina, dar afaceristii nostri ca sa mai scoata un ban in plus il declara ca fiind separat, ma intreb oare ce fac cu releele care le raman de la cei care nu dau bani in plus pt aceasta "optiune"?, sau poate le e pur si simplu lene sa mai traga 3-4fire asa gratis.
Multumesc de raspuns
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
stag100/200 are functie de releul incorporata in controler.ori nu stiu sa monteze ori nu vor.oricum nu o considera necesar si deci nu se mai agita.
stag100/200/300 e polonez si e cam cel mai configurabil de pe piata.plus acces la soft gratis.adica daca esti pasionat iti reglezi instalatia singur.o interfata e foarte usor de facut.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
iti recomand OMVL...e pe val, cum se spune...eu pe aceeasi masina am pus butelie toroidala, si am cumparat roata mica de rezerva...de ce nu faci la fel?...daca ajungi in Pitesti si vrei sa o vezi cum arata da-mi un pm si ne vedem...de pret vb pe pm

as vrea si eu, macar pe pm, un link unde sa vad ce e cu relelul asta din kit-ul gpl
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@marian_sro - stiu ca stag sunt cele mai des intalnite, insa am gasit pe net din intamplare fara sa caut prea mult interfata de diagnoza pt toate instalatiile si OMVL la 150lei, dar nu cred ca o sa fac invetia asta, am zis sa merg pe mana mesterului care pune instalatia - sper sa nu imi para rau, pana acum nu am avut experiente nasoale cu mecanicii pt ca nu m-am dus la ei - tot ce am repartat la masina am facut singur - de mana mea cum se spune, pana si motorul

@citony2004 - ai instalatie OMVL deja montata pe masina? unde ai montat-o, eventual cat, vb pe privat daca te deranjaza,
asa mi-a spus si cel la care o montez ca e "pe val" si ca avut mai putine probleme cu ele decat cu tomasseti, cei dreat a recunoscut ca a montat mai multe tomassti dar ca OMVL e mai noua,
da-mi mai multe detalii daca ai montata o intsalatie din asta pe masina
O sa ajung in pitesti vinerea viitoare, adipa peste o sapt ca sa montez intalatia, am deja rezerarea facuta
butelia ma mai gandesc de care pun, a zis ca pretul il mai discutam dar o sa ceara o difereanta mai mica de 200lei pt toroidala
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
interfata pt stag/brc/landi costa maxim 100 ron.eu mi-am facut singur.am sa pun si schema daca o mai gasesc.
detalii stag http://www.ac.com.pl/ aveti la dowload manual cu de toate.
la stag 100 exista single point emulator. din schema din manual banui ca se poate pune si pe pompa de benzina , daca aveti pe injectoare alt emulator.
de la stag 200 exista emulator pt 4 injectoare. stag e calculatorul de gaz.acesta se poate cupla cu vaporizatoare de tot felul.de aici nu o sa gasiti denumirea de instalatie "stag".

@victor in bucuresti nu ai gasit pe nimeni sa iti puna gaz? erau aia pe toporasi- ferentari (autogaz) ei stiu ca puneau stag.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR