Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am fost duminica cu VectraDTI la un baiat priceput Smile.
Oricum, multumesc again Zafirule!

Problema era ca pornea greu, in sensul ca avea oscilatii mari de turatie, uneori chiar murea.

Acum merge perfect, e drept ca era super super imbacsita clapeta de acceleratie.
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
8IMISTIQ a scris:Am fost duminica cu VectraDTI la un baiat priceput Smile.
Oricum, multumesc again Zafirule!

Problema era ca pornea greu, in sensul ca avea oscilatii mari de turatie, uneori chiar murea.

Acum merge perfect, e drept ca era super super imbacsita clapeta de acceleratie.


Ne poti spune si noua unde e situata clapeta aia si cum arata/se poate curata.
Mersi
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
how to ... pls
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ideea este ca trebuie scos capacul de la clapeta de acceleratie (din spatele injectiei) , cineva trebuie sa tina piciorul apasat pe acceleratie (merge si o caramida Razz ) si se curata cu o carpa foarte curata tot ce este inauntru (praf amestecat cu ulei). O sa aveti o surpriza cand desoperiti ce este inauntru.
PS : imediat dupa ce porniti motorul, dupa ce efectuati operatiunea, o sa faca urat un pic, deci sa nu va speriati. Din cauza depunerii de mizerie, clapeta de acceleratie nu se mai inchide total si de aceea nu merge cum trebuie.
Skip ads

  • fristei

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2005

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare ... la mine sa fie de vina aceeasi valva EGR ??
Simptomele mele sunt: porneste greu (dar porneste la prima cheie, dupa 2-3 sec) ... iar in treapta 1, 2, 3 ... daca accelerez usurel ... imi da in nas urat ... (vechea simptoma dacia) .... si becul de check engine (ala care seamana cu un pestisor:)) ramane aprins. spuneti-mi ... asta e de vina?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salut fratilorsi mie imi da in nas si dimineata sau cind este multa umezeala afara mi se aprinde becul ala galben ca un motoras care cica ar fi :

Exhaust emi ssion
Control indicator lights up when ignition is
switched on. Goes out shortly after engine
starts.
If it lights up when the engine is running
Fault in emission control system. The
permitted emission limits may be
exceeded. Consult a workshop. We
recommend your Vauxhall Approved
Repairer.
If it flashes when the engine is running
For fault that can lead to destruction of the
cataly tic converter, see page 170. Consult
a work shop imm ediately. We recommend
that you consult your
Repairer.
asa ca e groasa cred!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=1796
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
pune-o pe tester!!!sigur tre sa zica ce si cum.bafta Very Happy
Skip ads

  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la valva EGR , stiu ca sa mai discutat despre aceasta insa nu am gasit concret cum se curata , implica vreun risc sa se strice ceva cand se desface ,si apoi la curatare . Am modelul din imagine si este superimbacsit si imi arunca pe linga ea negreala. De care tip este electronica sau pneumatica?
http://img59.imageshack.us/...ge=img01187tv.jpg

______________________________

Opel astra G, Y20 DTH[/img]
  • florinr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
electronica


si eu amprobleme din cand in cand
  • TAZ
  • *
  • 5 mesaje
  • din 19 Jun 2006
  • Kadett 1988 C20NE
  • Bucuresti
  • TAZ

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1988 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sALUATARE NATIUNE

STIE CINEVA UNDE POT CURATA UN EGR PANA LA URMA SAU DE UNDE POT CUMPARA UNUL SH MAI IEFTIN
eU AM GASIT UNUL CU 5MIL SI MI SE PARE CAM MULT
ESTE PT UN VECTRA B DIN 96
FACE DESTUL DE RAU...UN TZACANIT CA DE TACHET DAR MULT MAI STRIDENT ,CAND ACCELEREZ SI SE APRINDE SI BECUL DE CHECK ENGINE

VA SUNT RECUNOSCATOR ANTICIPAT
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu am curatat-o acum cateva zile...
Procedeul este destul de simplu: iti trebuie o cheie cu cap in stea. Dupa ce se desfac cele 2 suruburi si se scoate cablul de alimentare trebuie curatat pur si simplu camera prin care trec gazele si supapa cere permite sau nu gazelor sa treaca. O solutie eficienta este folosirea de WD40 pulverizat pe acolo si actionarea sus/jos a supapei pana aceasta se misca fara sa se blocheze. Nu folositi surublenite, carpe sau obiecte care pot zgaria sau ramane intepenite pe acolo! Mai bine o cureti mai des dacat sa distrugi sau sa decalibrezi supapa.
Ma refer la valva EGR electronica (nu la cea vacuumatica)
Skip ads

  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare
Am si eu niste nelamuriri. Mi-a spus un prieten mecanic ca "vacuum-ul" nu functioneaza...ma rog, nu s-a uitat unde trebuie dar ceva tot era in neregula acolo. Deci astazi am zis sa scot valva EGR s-o curat cum am tot citit pe forumuri. Pare sa functioneze acum. Daca misc cu mana membrana aceea sufla aer pe la furtun si nu agata nicaieri sa se blocheze. Dar am vazut ca furtunul era infundat cu un "dop", probabil ca intentionat, de catre cine a mai lucrat la masina in trecut. Am zis sa schimb furtunul ca nu sunt pe gustul meu improvizatiile astea Razz . Ma pornesc la drum cu furtunul nou si parca trage putin sacadat motorul cand accelerez. Mai fac cateva ture cu furtunul infundat si desfundat si ma intreb daca totusi e totul in ordine sau e doar un efect placebo sacadatul acela Rolling Eyes .
Stiti cumva ce efecte s-ar putea simti in mers de la :
1. o valva defecta
2. furtunul infundat
3. lipsa valvei, sau furtunul deconectat
In rest dupa operatiunea asta nu pot spune ca am simtit alte efecte remarcabile. Doar parca suna altfel motorul. La relanti tot variaza un pic turatia si tremura usor, cam ca inainte.
Multumesc
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2009

  • Mesaj Privat
john_taff a scris:
Sezran a scris:si eu! mi-as baga si eu nasul acolo dar dupa ultima surpriza cu releul de pornire, mi-e cam frica sa nu stric ceva.


Nu prea ai ce strica, eu am curatat-o de vreo 3 ori pana acum. Marele trick e sa reusesti sa o dai jos. La mine a fost un chin (XL16XEL), e o pozitie superincomoda si enervanta (God bless Adam Opel) si mai era si prins cu suruburi tip "torkx" (sau cam asa ceva); am incercat sa-l curat de funingine cu niste carpe si spray pentru rugina (gaurile pe unde circula gazele, mai ales cea cu supapa care culiseaza - am inteles ca aia se blocheaza), dar problema revine din cand in cand (adica se aprinde uneori becul check engine - acum ma gandes sa incep sa alimentez cu o benzina cu o cifra octanica mai mare decat 95 in speranta unor mai putine depuneri); ce am constatat eu pe pielea mea e ca in momentul in care se aprinde in bord becul check engine din cauza valvei EGR si sta aprins mai mult de cateva secunde, pe ECU se memoreaza 2 coduri de eroare: unul de la EGR si unul de la sonda lambda (cei de la Opel Timisoara - care sunt destul de ok dpdv al service-ului - mi-au spus ca cele doua piese "lucreaza impreuna", in sensul ca daca se blocheaza valva EGR, citeste valori "cretine" si sonda lambda); mi-am cumparat o sonda lambda noua (1,5 milioane lei cand mi s-a intepenit valva) dar schimband-o, nu am rezolvat problema, pana nu am curatat nenorocita aia de valva Sad(; in prezent merg tot cu vechea sonda lambda si cu ERG-ul curatat si totul e ok (deocamdata).

Pe mine m-ar fi interesat un mod mai eficient de curatare (cu valva EGR etansa nu exista acces prea bun pe cilindrul supapei), in sensul unei eventuale desfaceri a valvei si curatare/ungere, dar din cate am citit si pe alte forumuri se pare ca cei de la GM, in nemarginita lor intelepciune, au proiectat valva in asa fel incat este imposibil de desfacut fara a o distruge (cele trei suruburi care unesc partea mecanica de cea electrica cica ar fi prinse in solenoid in una din fazele incipiente ale constructiei), lucru normal dpdv al producatorului - clientul sa-si cumpere una noua daca aia veche nu-i mai merge!

Tot cei de pe alte forumuri ziceau ca din moment ce ai inceput sa cureti valva EGR, nu mai nici o sansa sa o faci sa mearga "ca noua", pentru ca in cazul in care cureti locurile greu accesibile cu un obiect metalic (surubelnita ascutita, spita, dorn, etc.) se produc zgaraieturi pe acolo, fapt care predispune la depunerea funinginii!
Eu pana acum am curatat-o doar cu bucati de carpa, se vede treaba ca nu prea bine, din moment ce se mai aprinde becul ala nenorocit din cand in cand.

Tot ce am scris eu aici am patit la masina mea Vectra B din '97, cu motor XL16XEL, nu am pretentia de a fi un sfat cu aplicabilitate generala (mai ales ca am inteles ca exista mai multe tipuri de valve EGR).

Scuze pentru lungimea post-ului, am incercat sa-l fac cat mai scurt cu putinta.

P.S. - Am gasit un EGR la schrott pentru 50 Euro. Inca nu l-am luat. Un prieten din Germania mi-a spus ca la reprezentanta Opel in Germania, un EGR nou costa 70 Euro (daca-l predai pe cel vechi - reconditionare, ofcourse) si 170 Euro daca nu-l predai pe cel vechi.

salut !
se poate demonta EGR-ul fara sa dai jos galeria de admisie ?
un procedeu ceva mai simplu de demontare ,......... Very Happy
  • duke4trance

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 1.2 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2007

  • Mesaj Privat
asha ... nici nu stiu cum sa incep . am masina de 2 ani din germania , o corsa c 2001 , 1.2 16v z12xe . pina acum 2 luni nu am avut absolut nici o problema ... in afara de benzina , ulei si filtre nu am bagat un ban in ea . acum au inceput sa curga ... am schimbat bieletele antiruliu , telescoapte , placutze frana , bujii si un simering la distributie (toate sunt consumabile...deci ar fi ok) . am simtzit ca ar trage aer fals pe undeva ... si am curatat clapeta de acceleratie . tot atunci tipul asta mi-a zis sa curatz si valva EGR ... pe care nu am curatat-o nici acum ... ca nu am gasit pe nimeni in CRAIOVA sa ma ajute si pe mine ... masina a mers super ok ... pina azi dim cand la primul contact a inceput sa faca ca dracu ... se auzea un pocnit sub capota de parca era motoru infundat si incerca sa vomite totu` Smile) . pina sa ridic capota ... si-a revenit singur dar , a inceput sa stea f turat la relanti ... aprox 1100 . dupa cateva ore ... a inceput sa oscileze turatia ... si am fost sa ii fac o diagnoza in seara asta . au aparut 10 erori cred .. si dupa ce a dat clear la toate ... am ramas cu gura cascata o.O . acum , masina nu mai vrea sa porneasca cu debitmetrul pus ... adik nu poti so turezi mai mult de 2000 oricat de tare ai calca pedala ... nici daca treci cu ea prin podea nu urca mai sus de 2000 de ture . am scos iar debitmetrul (mufa) ... merge ok . cum pot sa aflu daca e sigur dus sau se poate curata cumva ? la diagnoza acum da o singura eroare ... codul P100 . inteleg ca e de la debitmetru` asta ... volumul de aer bla bla . valva EGR are ceva de`a face cu problema intampinata de mine ?

este cineva din craiova care e dispus sa dea jos debitmetru sa il pun la mine sa probez ? se intampla ceva daca merg cateva zile ... maxim 150 km fara debitmetru ?

sorry ca am postat aici ... sper totusi sa vada cineva kre ma poate ajuta .

p.s : acum 2 sapt ... am montat un filtru sport ... no`name . am dat jos carcasa originala ... l-am montat imediat dupa debitmetru` . el acum trage numai aer cald (fierbinte chiar) . sa fie asta o cauza ptr care mi s-a dus debitmetru` ?!

p.p.s : daca se poate curata debitmetru` ... este cineva aici kre sa-mi spuna macar cum daca nu cumva chiar sa ma ajute personal cu treaba asta ?!
  • duke4trance

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 1.2 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2007

  • Mesaj Privat
asha ... nici nu stiu cum sa incep . am masina de 2 ani din germania , o corsa c 2001 , 1.2 16v z12xe . pina acum 2 luni nu am avut absolut nici o problema ... in afara de benzina , ulei si filtre nu am bagat un ban in ea . acum au inceput sa curga ... am schimbat bieletele antiruliu , telescoapte , placutze frana , bujii si un simering la distributie (toate sunt consumabile...deci ar fi ok) . am simtzit ca ar trage aer fals pe undeva ... si am curatat clapeta de acceleratie . tot atunci tipul asta mi-a zis sa curatz si valva EGR ... pe care nu am curatat-o nici acum ... ca nu am gasit pe nimeni in CRAIOVA sa ma ajute si pe mine ... masina a mers super ok ... pina azi dim cand la primul contact a inceput sa faca ca dracu ... se auzea un pocnit sub capota de parca era motoru infundat si incerca sa vomite totu` Smile) . pina sa ridic capota ... si-a revenit singur dar , a inceput sa stea f turat la relanti ... aprox 1100 . dupa cateva ore ... a inceput sa oscileze turatia ... si am fost sa ii fac o diagnoza in seara asta . au aparut 10 erori cred .. si dupa ce a dat clear la toate ... am ramas cu gura cascata o.O . acum , masina nu mai vrea sa porneasca cu debitmetrul pus ... adik nu poti so turezi mai mult de 2000 oricat de tare ai calca pedala ... nici daca treci cu ea prin podea nu urca mai sus de 2000 de ture . am scos iar debitmetrul (mufa) ... merge ok . cum pot sa aflu daca e sigur dus sau se poate curata cumva ? la diagnoza acum da o singura eroare ... codul P100 . inteleg ca e de la debitmetru` asta ... volumul de aer bla bla . valva EGR are ceva de`a face cu problema intampinata de mine ?

este cineva din craiova care e dispus sa dea jos debitmetru sa il pun la mine sa probez ? se intampla ceva daca merg cateva zile ... maxim 150 km fara debitmetru ?

sorry ca am postat aici ... sper totusi sa vada cineva kre ma poate ajuta .

p.s : acum 2 sapt ... am montat un filtru sport ... no`name . am dat jos carcasa originala ... l-am montat imediat dupa debitmetru` . el acum trage numai aer cald (fierbinte chiar) . sa fie asta o cauza ptr care mi s-a dus debitmetru` ?!

p.p.s : daca se poate curata debitmetru` ... este cineva aici kre sa-mi spuna macar cum daca nu cumva chiar sa ma ajute personal cu treaba asta ?!

LE : de 2 sapt aveam ledu de check engine aprins . azi ... s-a stins si s-a aprins electronicsu sau immobiliser ce dreaq o fi (asta cand am scos debitmetru`) . acum , brusc s-a aprins iar check engine si s-a stins immobiliseru` . ce mm are ?! Neutral
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu incerci sa cureti debitmetrul caci il vei stica...mai mult.
daca esti sigur ca este el (la Diagnoza si nu la testerul de erori) atunci cumpara unul original (original nu gasesti la magazinul de piese auto din colt ci numai la reprezentanta Bosch).
Sa nu faci ca mine, caci eu am stricat pana acum prin curatare 2 buc debitmetre si am pierdut mai multe milioane pe altele 2 "originale" care merg...in fente. Binenteles ca apoi cei de la "la colt" nu vor mai primi debitmetrul lor original din "germania" inapoi.
nicu.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Oricum, daca sunteti din Constanta, sa nu treceti niciodata pe la magazinul Automali (pe Poporului colt cu Stefan cel Mare), caci au numai piese folosite si daca ai dat banii pe ele si nu va merg, nu veti mai primi nimic inapoi.
Asa ca, paziti-va de acest magazin.
nicu.
  • KLAUSRAPTOR

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut
am avut probleme cu egr-ul
mai aveam 110 km pana acasa si i-am facut cu 30-40 la ora!
am incercat sa-l demontez si nu am reusit,supapa era blocata pe inchis,
asa ca:

m-am inzestrat cu:o surubelnita ,2 teuri de 7 si 8,2 chei fixe de 7 si 8,o periuta de dinti uzata,un set inbus stea,un penson,1 bere f.alcool si carpe:

1,demontare colier galerie cu cheie de 7:

2,demontare capac de plastic,:


3,demontare capac galerie,cu cheie de 8(4 suruburi):



4,scoatere fisa electrica:

si uite-o golasa si murdara:


5, tin sa precizez ca la tevile alea de cupru prin care trece antigel la egr,am schimbat colierele pt. a facilita demontarea :

6,am demontat capac de plastic de la egr:

7,si am inceput spalarea supapei,cu ajutorul unui spray degripant si ingrasant in acelasi timp:


dupa ce am umplut camera supapei cu lichid degripant,si frecat cu periuta atat cat puteam,pt.ca nu ajungea peste tot,
cu surubelnita si fasii de carpa absorbeam si frecam murdaria din interior:

chestia cu carpa si periuta am facut-o de nenumarate ori si miracol
supapa s-a deblocat,dar
am continuat sa mai curat asa cum puteam deschizand supapa si inchizand-o,repetand miscarea supapei inainte si inapoi,tragand de clempusul din capatul supapei,dupa cum se vede din poza de mai sus.
si iata finalul:

cand o sa prind curaj si o sa gasesc spatiul unde;am sa demontez toata galeria, momentan la primul semn de slabiciune am s-o curat din nou!oricum masina acuma merge ca un fulger!
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
foarte bine, foarte frumos , sincer felicitari.
un lucru n-am inteles , sticla de Edelmeister la ce ai folosit-o?. la curatare egr?, e vreun spray aparut acum?, model nou ? Very Happy

de invatat postul de mai sus, pentru cei care stiu ca nu au curatat niciodata acest model de egr si nu numai
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR