- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
@Aries, f drãguțã ilustrarea ta ). Dar nu e vorba de doar 20 cp, la 1.9cdti pot fi intre 35 si 50. Deasemenea se poate face si un fel de eco tuning, doar dupa ce apesi 75% din pedala se declaseaza herghelia, pana atunci mergi eco.
Iar pt tine, la 75cp daca mai adaugi 27-30% se simte enorm, mai depãșești juma de tir. ).
PS pt toata lumea: nu trebuie buton sport pentru resoftare, cine il are, are un avantaj de alegere sa zic așa, dar nu e obligatoriu.
Iar pt tine, la 75cp daca mai adaugi 27-30% se simte enorm, mai depãșești juma de tir. ).
PS pt toata lumea: nu trebuie buton sport pentru resoftare, cine il are, are un avantaj de alegere sa zic așa, dar nu e obligatoriu.
- dr_tzyghe
- **
- 408 mesaje
- din 22 Sep 2014
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
dr_tzyghe
- Mesaje scrise: 408
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2014
- Mesaj Privat
Mapa poate sa fie activa tot timpul, sau doar la activarea butonului. Pt masini de 75cp nu stiu daca merita un remap, castigul de putere fiind relativ mic...dar la o diferenta de 50cp mai merge.
E optiunea fiecaruia daca isi face sau nu remap si daca il face pe buton Sport sau nu. E chestie doar de optiune personala.
E optiunea fiecaruia daca isi face sau nu remap si daca il face pe buton Sport sau nu. E chestie doar de optiune personala.
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Am inteles cite ceva, asa pentru mine. Acuma nah, eu vorbeam de la nivelul meu de 75 cp intinsi infiorator cu remap pana undeva la 98 scriptic. )
Dar serios vorbind, nu stiu ce diferente simt unii de la 150 la 180 cp de ex, dar eu prin remap chiar am mai castigat juma' de TIR. Si pentru mine conteaza.
Asta fara buton !
Dar serios vorbind, nu stiu ce diferente simt unii de la 150 la 180 cp de ex, dar eu prin remap chiar am mai castigat juma' de TIR. Si pentru mine conteaza.
Asta fara buton !
Crysty123
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Ramnicu Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salut. Frate, cu softare, resoftare si alte alea, m-ati omorat..Uite ce intreb eu: ala de-i inginer motorist la Opel, si-a facut temele la motor, de asa natura incat in motor de 130 de cai, sa sara la 200 de cai prin ceva smecherii la combustie?..Intreb si eu, ca de!...Una e sa faci motorul sa mearga 250.000 km pe 130 cp, si alta a-l faci praf in 10 km cu 200 cp...lasand restul de hangarale, ca ambreiajul sau turbina aia care ea face totul..Ce stiti despre arbore motor sau axa cu came si alte asemenea? Ma gandesc ca ala de la Opel, din motive de fabricatie in serie, a facut acelasi arbore cotiti, si pentru motorul de 200, si pentru cel de 130...Sau nu-i asa?
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
) Asa ziceam si eu candva. Te asigur ca daca aveam dieselul tau, in secunda 2 dupa cumparare ii faceam un remap !
E poveste lunga cu resoftatea si nu cred ca sint eu de aici cel mai in masura sa povesteasca despre asta insa doar vreau sa spun ca si un motor stok cu harta "de uzina" il poti face praf daca sti doar sa apesi o pedala si atat.
E poveste lunga cu resoftatea si nu cred ca sint eu de aici cel mai in masura sa povesteasca despre asta insa doar vreau sa spun ca si un motor stok cu harta "de uzina" il poti face praf daca sti doar sa apesi o pedala si atat.
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Pe motoarele mai vechi se preteazã mai mult o resoftare, dar pe cele mai noi producãtorii le cam duc la extrem si am inteles ca resoftarea le duce peste limitã.
DOAR TIMPUL poate zice daca un motor 2012 mai e fiabil cu un plus de putere. Motoare din 2000-2005 stiu cu cel putin 100.000 km rulați cu soft, si n-au nimic.
DOAR TIMPUL poate zice daca un motor 2012 mai e fiabil cu un plus de putere. Motoare din 2000-2005 stiu cu cel putin 100.000 km rulați cu soft, si n-au nimic.
Crysty123
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Ramnicu Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2015
- Mesaj Privat
Aries a scris:) Asa ziceam si eu candva. Te asigur ca daca aveam dieselul tau, in secunda 2 dupa cumparare ii faceam un remap !
E poveste lunga cu resoftatea si nu cred ca sint eu de aici cel mai in masura sa povesteasca despre asta insa doar vreau sa spun ca si un motor stok cu harta "de uzina" il poti face praf daca sti doar sa apesi o pedala si atat.
E poveste lunga cu resoftatea si nu cred ca sint eu de aici cel mai in masura sa povesteasca despre asta insa doar vreau sa spun ca si un motor stok cu harta "de uzina" il poti face praf daca sti doar sa apesi o pedala si atat.
Hai sa ne intelegem. Din ce-mi aduc aminte, singurul factor care influenteaza randamentul unui motor d-asta, este factorul de compresie. D-aia dieselele sunt mai bune decat benzina.. Apoi restul, relativ la consum, tine de carburatie, amestec si alte asemenea..Dar, puterea este transmisa la arbore...Deci odata cu cresterea presiunii si-a turatiei, cresti puterea dar si uzura cu puterea a treia, pentru dublarea turatiei...Intrebarea mea era: tine un arbore puterea asta crescuta, sau se rupe?.Pentru ca mi se pare tare de tot sa duci un motor de 130 cp la 200 cp..adica o crestere de 70%. Stiu ca toti sunt calici si calculeaza la limita cu coeficienti de siguranta cat de mici totul...Asta intrebam, tine sau se rupe?...Are careva date despre asta?..Caci daca faci resoftare sa-ti creasca economia de carburant, vezi amestec, injectie directa si altele, e una..dar sa-i dublezi puterea ca sa ti se rupa ceva cand faci o depasire, mi se pare aiurea..
- dr_tzyghe
- **
- 408 mesaje
- din 22 Sep 2014
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
dr_tzyghe
- Mesaje scrise: 408
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2014
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
Crysty123 a scris:Salut. Frate, cu softare, resoftare si alte alea, m-ati omorat..Uite ce intreb eu: ala de-i inginer motorist la Opel, si-a facut temele la motor, de asa natura incat in motor de 130 de cai, sa sara la 200 de cai prin ceva smecherii la combustie?..Intreb si eu, ca de!...Una e sa faci motorul sa mearga 250.000 km pe 130 cp, si alta a-l faci praf in 10 km cu 200 cp...lasand restul de hangarale, ca ambreiajul sau turbina aia care ea face totul..Ce stiti despre arbore motor sau axa cu came si alte asemenea? Ma gandesc ca ala de la Opel, din motive de fabricatie in serie, a facut acelasi arbore cotiti, si pentru motorul de 200, si pentru cel de 130...Sau nu-i asa?
Cine te-a pacalit pe tine ca un motor de 130Hp(Care de fapt si in realitate are 120hp...cauta si vei gasi)ajunge la 200Hp(care de fapt ajunge la maxim 160Hp in mod de siguranta)???Eu am motor de 120Hp remap la 160Hp ..masina a fost luata second la 120.000km ..habar nu am cum a fost intretinuta ..eu am facut urcare de putere la 160Hp si ...TE CONTRAZIC...nu are nici un fel de problema,merge foarte bine, am reusit sa-i scad consumul dupa remap cu 0,5-1l/100...se misca mult mai bine...un singur inconvenient(poate pentru tine)..cind vreau sa plec de la semafor ....,,sa-i fac pe altii,,....le dau cu fum la propriu in nas celor care ramin in urma....Si ca sa iti dau motive de cautare pe GOAGAL....cauta de ce motorul DTJ are mai putini cai decit DT ???
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Arborele este cea mai rezistenta piesa din motor si in general suporta cresteri de putere de 200-500 %. Axele cu came nu au nici o treaba cu cresterea de putere, au fix aceiasi uzura, acelasi stres ca fara soft.
Sunt multe Audi 1.8T de 180 CP duse peste 500 CP, unul chiar la 750 cu arborele stock, cuzineti stock.
La fel si Z20LET de la opel, sunt cateva duse peste 500 CP cu arbore stock.
Limitarea puterii la diesel vine in principal de la turbina, care cu softul stock se foloseste cam la 75-80% din presiunea safe pe care o poate livra, dar si de la injectoare. La benzinare turbo limitarea vine din nou de la injectoare si turbo iar la aspirate limitarea vine de la imposibilitatea de a introduce mai mult aer in motor pentru a arde combustibilul (VE < 1, real undeva la 0.7-0.8 sau 0.9 cu o admisie rezonanta calculata corect).
DTJ si DT este unul si acelasi motor, dar cu power reduction pentru noxe si taxe mai mici in tari cu apa mai calda. La fel cum exista si la BMW motor de 163 si 177 CP, care de fapt este acelasi motor, dar cel de 163 este fix varianta cu power reduction,
sau la Audi, motorul de 2L in varianta de 120, 136, 143, 170, singura diferenta fiind la cel de 170 turbina, in rest sunt aceleasi motoare, fara nici macar o diferenta constructiva.
Sunt multe Audi 1.8T de 180 CP duse peste 500 CP, unul chiar la 750 cu arborele stock, cuzineti stock.
La fel si Z20LET de la opel, sunt cateva duse peste 500 CP cu arbore stock.
Limitarea puterii la diesel vine in principal de la turbina, care cu softul stock se foloseste cam la 75-80% din presiunea safe pe care o poate livra, dar si de la injectoare. La benzinare turbo limitarea vine din nou de la injectoare si turbo iar la aspirate limitarea vine de la imposibilitatea de a introduce mai mult aer in motor pentru a arde combustibilul (VE < 1, real undeva la 0.7-0.8 sau 0.9 cu o admisie rezonanta calculata corect).
DTJ si DT este unul si acelasi motor, dar cu power reduction pentru noxe si taxe mai mici in tari cu apa mai calda. La fel cum exista si la BMW motor de 163 si 177 CP, care de fapt este acelasi motor, dar cel de 163 este fix varianta cu power reduction,
sau la Audi, motorul de 2L in varianta de 120, 136, 143, 170, singura diferenta fiind la cel de 170 turbina, in rest sunt aceleasi motoare, fara nici macar o diferenta constructiva.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Dincolo de cifre eu vin cu o concluzie personala si anume ca din momentul unei remapari oarecum devi mai responsabil despre motorul tau. Adica tine mai mult de tine ca "exploatator" modul cum gestionezi uzul motorului. Cu o mapa stok cam tragi de el cum vrei ca te sti asigurat de producator. Cand deja sti ca ai manarit niste lucruri, gandesti niste actiuni. Daca vei calca ca un nesimtit pedala incepand cu turatia de relanti, sigur ca pana la urma va ceda ceva si vei avea motiv sa intri pe CO spunand ca " remaparea e proasta pt masini".
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
tase a scris:....,,sa-i fac pe altii,,....le dau cu fum la propriu in nas celor care ramin in urma....Si ca sa iti dau motive de cautare pe GOAGAL....cauta de ce motorul DTJ are mai putini cai decit DT ???
Nu e ok sa dea fum dupa resoftare, una facuta bine nu trebuie sa dea fum ulterior. Unde ai facut resoftarea, la cineva cu experienta, sau la vreun începãtor?
- dr_tzyghe
- **
- 408 mesaje
- din 22 Sep 2014
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
dr_tzyghe
- Mesaje scrise: 408
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2014
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,665 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,665
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
toreflo
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2015
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
toreflo
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2015
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat